• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.388 votes
Profile

De 70s challenge

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

3. Les 12 Travaux d'Astérix (1976)

Geen thema-punten, volgens mij

FTV 2 punten; Totaal 9 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3988.jpg?cb=1615391661

Best vermakelijk tekenfilmpje. Ik heb vroeger wel behoorlijk veel van de stripboeken gelezen, maar kan me niet herinneren deze ooit gezien te hebben. Hoe dan ook, het is niet wereldschokkend, qua animatie is het soms zelfs een beetje lelijk al blijft het qua stijl wel dichtbij de stripboeken. Maar de sfeer is leuk, de grappen en grollen zijn niet altijd even leuk, maar meestal prima doorheen te komen en op momenten zelfs best geestig (zoals de bureaucratenscene). Prima manier om een goed uurtje te besteden. 3.5*

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Jij gaat hard, Woland. Ik mocht niet gisteravond, ze wilde The Good Place kijken.

-"ja maar... de Challenge....!"

-"De challenge kan wachten, Jeroen. Dat kan ook in het weekend."

Weet MM gelijk wie er in huize Milton de broek aan heeft.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

3. Ovoce Stromu Rajských Jíme (1970)

99 minuten RW 1 pnt

Thema: Avant Garde, experimenteel, nudity 1 punt

Totaal 2 punten

https://alchetron.com/cdn/fruit-of-paradise-ee645540-3060-409c-927e-d47a2fffd2a-resize-750.jpeg

https://image.tmdb.org/t/p/w780//dZpyZxO0y9UwuiAXssGK0nUwGX3.jpg

Dit schreef ik o.a. over deze film:

GENIAAL!

En dat is niet alleen vanwege de magistrale eerste 10 minuten waarbij deze regisseuse liet zien dat zij hiermee destijds de tijd ver vooruit was. Ook de rest van deze surrealistische fabel is trouwens schitterend zoals het wonderlijke boottochtje van Eva en Robert. Het is natuurlijk wel de engelachtige meestal in het wit geklede verschijning Eva die deze film maakt. Ook niet te vergeten trouwens de zeer mooie soundtrack die uitstekend paste bij dit mooie sprookjesachtige filmpje die voor mij hiermee dat andere soortgelijke Tsjechische filmpje uit hetzelfde jaar Valerie a Týden Divu moeiteloos evenaart.

5,0*

Mijn vraag is verder onder welk thema ik deze film - lijkt trouwens meer op een symfonisch gedicht - moet plaatsen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Jij gaat hard, Woland. Ik mocht niet gisteravond, ze wilde The Good Place kijken.

Och ik kan door de dag ook niet en 's avonds zijn er meestal enkele TV programma's die ik wil kijken. Ik heb enkel 2 afleveringen van Keromar na 23 uur kunnen kijken en daarmee kwam ik net niet aan de vereiste 60 minuten. Dus vandaag nog eentje en dan heb ik een eerste registratie. Ok deze nieuwe lay-out das wennen. Voelt beetje facebook achtig aan.

Zie je wel ik had al het verkeerde bericht gequote! Nu ineens onderaan klikken ipv boven.

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

1. Cotton Comes to Harlem (Film, 1970)

97 minuten, FTV: 2 punten

Action, Blaxploitation: 2 punten

Totaal: 4 punten

https://quadcinema.com/wp-content/uploads/2017/05/COTTON-COMES-TO-HARLEM-3-e1495746153748.png

Behoorlijke nonsens die met name tijdens actiescènes vrij belachelijk overkomt. Verder bewandelt het geheel het vaste stramien en behoort deze wat mij betreft dan ook niet tot de betere blaxploitation films. Leuk om gezien te hebben, maar daar is eigenlijk alles wel mee gezegd. 3*

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

John Milton wrote:

Haha, had inderdaad een avondje niks te doen. Maar troost je, ik heb vanavond andere plannen dus weinig filmtijd. Hoogstens iets korts!

joolstein

• 10828 messages
  • 8910 votes

Een dagje vrij dus dan ga het wat sneller!

03 Soleil Rouge (1971) 3,5*

Actie + Spaghetti Western 1+1 =2 punten

FTV: 2 punt Totaal 12 +4 =16 punten

https://fffmovieposters.com/wp-content/uploads/74687.jpg

Film die de Amerikaanse en spaghettiwestern combineert met het samurai-genre. Alle bekende elementen zijn aanwezig; treinberoving, indianen, Mexicanen, schietpartijen met lekker wat kersenrood nepbloed en uiteraard salon-dames en paarden. Echter door een samoerai op te voeren, put het eveneens uit de Aziatische film. En oké het gegeven van twee tegengestelde figuren die op elkaar zijn aangewezen, is wel bekend, maar door culturele verschillen te laten zien, was de film erg fijn om te kijken!

Het mooie van de film is ook dat het ietwat tegendraads was. Nu hadden Westerns al regelmatig inspiratie geput uit films van Akira Kurosawa. Logischerwijs werd er voor deze film dan ook als Japanse acteur gekozen voor Toshiro Mifune. Deze vertolkte namelijk in zestien films van Kurosawa een rol, Heel toevallig was hij dan ook niet! Maar waar daar zijn rollen meestal serieuzer waren is hij hier vrij komisch. Daarnaast speelt de meestal vrij zwijgzame Amerikaanse Charles Bronson, juist een rol met veel gekwebbel.

De sensuele Ursula Andress speelt de pittige liefdesbelang Cristina, van de linkshandige slechterik Gotch 'Gauche' Kink (Alain Delon) en ja voor de goede orde regelmatig ook naakte lichaamsdelen toont! Opvallend was ook dat de Spaanse landschappen zich eveneens goed lenen als decor voor een western. De scenes in de sneeuw en de climax gesitueerd in een rietveld waren een waar schouwspel! Ja doordat de western en de samoerai-film veel raakvlakken bezitten was dit een erg fijne genre-mix!

joolstein

• 10828 messages
  • 8910 votes

04 Convoi de Filles (1978) 0,5 *

Naziploitation, Sex, (s)exploitation, War 1+1+1+1 =4 punten

FTV: 2 punt Totaal 16 + 6 =22 punten

https://pisces.bbystatic.com/image2/BestBuy_US/images/products/3326/33262675_so.jpg

Waarom is zulke rotzooi ooit gemaakt? Dat was de eerste vraag die me stelde na het zien van deze film! Tot nu toe nog niet veel goeds gezien binnen de nazi-exploitatiefilms uit de jaren zeventig! Echter dit broddelwerk spant de kroon als wanproduct! Het is zelfs voor pulpregisseurs als Jesus Franco en Pierre Chevalier nog ver ondermaats! Er wordt domweg voor het grootste gedeelte schaamteloos scènes gejat uit andere films. Zelfs het ingevoegde archiefmateriaal was gerecycled! Knip en plak werk getuigd al niet van goed filmwerk maar als de scenes ook nog eens totaal niet bij elkaar aansluiten, doet het gewoon pijn om ernaar te moeten kijken. Verder wordt er of ander dom liefdesverhaaltje opgevoerd om de film nog iets van een plot te voorzien. Zelfs 'boob-watchers' komen hier maar weinig aan hun trekken; De tamme vrijscènes tussen Renata en Erich, één frontale droog-neuk-scene en wat flitsen van vrouwelijke boezems veroordeeld de film al naar de groezelige uithoek van de filmwereld. Maar zelfs daarvoor was dit gewoon slecht! Wel zijn er regelmatig vechtscènes die tot saaie lengtes werden getrokken. Geen idee waarom? Het was toch niet als oorlogsfilm bedoeld? Tja... en dan vraag ik me toch af...wie heeft er ooit naar dit willen kijken? Langleven dat er een knop op de afstandsbediening zit die je in staat stelt de film sneller te laten lopen want dit was pure tijdverspilling!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein

"Waarom is zulke rotzooi ooit gemaakt? Dat was de eerste vraag die me stelde na het zien van deze film!"

Antwoord: zodat jij wordt getriggerd om het te kijken en veel punten kan scoren tijdens een challenge

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

2. La Montaña Sagrada (Film, 1973)

114 minuten. FTV: 2 punten

Full Frontal nudity, (s)exploitation (en nog tig andere thema's die in mindere mate voorbijkomen): 2 punten

Totaal: 4 + 4 = 8

https://i.pinimg.com/originals/85/cf/12/85cf129095a481c547e10a503a0f09fb.jpg

Knettergekke surrealistische film die je voor een verhaal of structuur niet hoeft te kijken. De beelden daarentegen zijn geregeld schitterend en je komt ogen tekort. Richting het einde toe verliest de film veel aan kracht en wordt het wat moralistisch. Al met al 3,5*.

Kleine waarschuwing vooraf; de ene na de andere piemel vliegt je om de oren

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

1 Cani Arrabbiati (Film, 1974)

96 min. FTV : 2 punten

Actie, graphic violence, gangster : 3 punten

Totaal : 5

https://bandsaboutmovies.files.wordpress.com/2018/01/fd83603b59b1ba81f99f80b781e390ad.jpg

Prima film met de nodige dramatiek en goede actiemomenten, al gaat mijn positieve score vooral uit naar de verschillende interessante personages, de dialogen en de aanwezigheid van een paar sterke brute scènes. Het slot heeft ook een leuke verrassing in petto voor de kijker en maakt de film als geheel volledig af. Leuke ontdekking ! 7/10

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

1. Keromar (TV Series 1971) - IMDb

Aflevering 1 t/m 3

FTV

Thema's: Nederlandstalig, Action

4 punten

https://vfdb.be/uploads/resized/1614014966_keromar-13.jpg?w=800

Ik trap af met een 'vergeten' Vlaamse jeugdserie. Gefilmd in de zomer van 1970 in het vroegere Joegoslavië, uitgezonden op de toenmalige BRT (nu VRT) 1 jaar later. Het was ook de laatste serie opgenomen in zwart/wit. De serie speelt zich af ten tijde van de Kelten. We volgen hierbij 2 fictieve stammen, de vredevolle Kerten en de barbaarse veroveringszuchtige Bolten. De Kerten hebben met hun make love not war stijl wel iets weg van hippies met kostuums die geheel volgens de tijdgeest toch aan de korte kant waren (niet enkel bij de dames ook bij de heren). Gelukkig had je toen nog geen SJW en metoo en werd de jeugd ook niet wijsgemaakt hoe slecht zulke beelden wel niet waren voor de verdere ontwikkeling. Als kind keek ik Masters of the UNiverse en She-Ra en heb dat nooit gekeken omdat ik wild werd van sommige schaars geklede dames. Sinds enkele jaren hebben ze van She-Ra een reboot gemaakt waarin de meeste karakters kinderen zijn geworden, vele dames op halve jongens lijken en het volgepropt zit met LGBT thema's. Voor mij allemaal best dat zulke series bestaan maar dan toch liever niet met She-Ra, waarin het thema ouderwets good vs evil is met soms leuke levenslessen voor de kinderen. Die nieuwe stijl gaat het oorspronkelijke doel voorbij;

Dus dit is Keromar ook goed tegen kwaad. Bolten willen de nederzetting van de Kerten inpalmen. En hoewel de Bolten sterker zijn, hebben de Kerten een geheim wapen, de Worban een boog met een pijl die nooit zijn doel mist. Als er dan iets misgaat met dit wapen moet er een andere oplossing worden gezocht om zich tegen die barbaren te beschermen. Het verhaaltje op zich stelt niet veel voor en de gevechten zien er heden ten dage knullig uit maar vooral fijn zijn de decors, de kostumering en natuurlijk en aantal toen nog betrekkelijk jonge acteurs zoals Nand Buyl, Senne Rouffaer, An Petersen en Jan Decleir die altijd helemaal in hun rol opgaan is het aangenaam om volgen. Verrassend is ook de rol van Mike Verdrengh als een van de helden die ik eigenlijk nooit echt als acteur heb gekend. Het heeft wel niet een effect van deze wil ik even bingewatchen. Af en toe toch een filmpje ertussen.

Op de foto Mike Verdrengh en An Petersen

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

1. The Roman Holidays (TV Serie - 1972)

Aflevering 1 t/m 3

Double Date: 1*

The Lion's Share: 2*

Star for a Day: 3*

FTV

Thema's: -

2 punten

Totaalscore: 2 punten

https://nostalgiacentral.com/wp-content/uploads/2014/06/romanholidays-1.jpg

Hanna-Barbera was verantwoordelijk voor een hoop klassieke TV-cartoons. The Roman Holidays moest het doen met 1 seizoen in 1972. Een beetje de Romeinse variant op The Flintstones en The Jetsons. Er zit een stijgende lijn in de eerste 3 afleveringen, maar echt classic wil het nog niet worden. The Flintstones en The Jetsons hadden toch betere scenarios. Onze Romeinse familie heeft het voornamelijk aan de stok met hun huisbaas en hun gulzige huisdier de leeuw, die net als Astro uit The Jetsons enkele woorden kan spreken.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

4. Amator (1979)

112 minuten FTV 2 pnt

Thema: drama

Totaal 2 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/7000/7254.300.jpg?cb=1385545761

Het verhaal is meer dan O.K. en voor mij zeer herkenbaar maar op visueel vlak viel er weinig te genieten. Duidelijk het Polen van vóór 1989, het jaar van de ineenstorting van het communisme. Alles troosteloos en grauw. Lelijkheid troef zullen we maar zeggen. Dit is duidelijk een andere Kieślowski dan de regisseur uit de Franse periode die met de Trois Couleurs en vooral La Double Vie de Véronique zeer mooie films maakte. Mooiste scènes vond ik toch die van Filip met zijn vrouw Irka en de kleine Irenka.

3,0*

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

1. Die Zärtlichkeit der Wölfe (1973)

82 minuten - FTV: 2 punten

Thema’s: serial killer, full frontal nudity, blood

Totaal: 5 punten

https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2015/11/image28.jpeg

Ik trap mijn Challenge af met Die Zärtlichkeit der Wölfe (1973), maar ik weet niet meer 100% zeker waarom hij in mijn selectie zat. Ik gok vanwege het serial killer element, waarschijnlijk na een portie googelen.

Uli Lommel was een Fassbinder protege lees ik, verrassend. Tot deze film kende ik hem alleen van de film Zombie Nation (2004), een van de weinige titels die ik een 0,5* heb gegeven. En hoewel dit beduidend genietbaarder is, snap ik de gematigde stemmen ook hier. Het begint leuk met zweempjes Murnau en Fritz Lang, maar daarna kabbelt het maar en kabbelt het maar. Mild verontrustend, maar spannend wil het niet worden, het gebrek aan muziek draagt hier ook aan bij.

2. Még Kér a Nép (1972)

87 minuten - FTV: 2 punten

Thema’s: Oorlog, rebellion, feminism, blood

Totaal: 11 punten

https://pixhost.icu/avaxhome/5a/4e/001f4e5a.jpeg

Mijn derde Jancso, na Szegénylegények (1966) en Csillagosok, Katonák(1967), en die laatste blijft toch mijn favoriet. Ook Red Psalm heeft iets moois met zijn lange takes, interessante thema’s en historische verhaal, maar toch greep het me net niet helemaal.

3,5*

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Még Kér a Nép (1972) (4,5*) Stond ook op mijn lijst. Prachtige film met hele mooie erotische scènes. Die andere twee films heb ik trouwens ook gezien. Interessante regisseur Miklós Jancsó.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik zag het wibro, de urls hier zijn zelfs directe quotes uit jouw recensie

En eens!

Btw alexspyforever, ik doe de thema’s naar beste eer en geweten. Ik vind het geen graphic violence in beide films, maar zeker wel blood. Dat een beetje de bedoeling, zelf een eerlijk oordeel? Net zoals woland die denkt ‘meh, het is wel western maar geen spaghetti?’

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

3. Blue Movie (1971)

88 minuten - FTV: 2 minuten

Thema’s: Nederlandstalig, Sex, full frontal nudity

Totaal: 16 punten

https://i0.wp.com/366weirdmovies.com/wp-content/uploads/2019/02/BlueMovie1971.jpg?w=720&ssl=1

JM is van 1980 en heeft zijn ouders nog niet gevraagd of ze dit gezien hebben in hun twintiger jaren. En gaat dat ook niet doen tot de miltonnetjes om een gourmetstel zitten, aangezien ik de reactie wil zien.

Maar het is meer een filmhistorische en ouderlijke interesse dan dat de film interessant is. Het is vooral bizar om Tefsen en Hugo Metsers die ik ouder ken, hier als gruizige seventies figuren tegen elkaar op zien ritten. Goed is het allerminst.

2*

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

John Milton wrote:

ik doe de thema’s naar beste eer en geweten. Ik vind het geen graphic violence in beide films, maar zeker wel blood. Dat een beetje de bedoeling, zelf een eerlijk oordeel?

Zo heb ik het ook aangepakt inderdaad. Met een beetje verbeelding had ik nog wel 6 of 7 thema's kunnen verdedigen bij mijn registraties, maar dat zou niet goed voelen. Blijft een lastige.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Ik zag het wibro, de urls hier zijn zelfs directe quotes uit jouw recensie

En eens!

Btw alexspyforever, ik doe de thema’s naar beste eer en geweten. Ik vind het geen graphic violence in beide films, maar zeker wel blood. Dat een beetje de bedoeling, zelf een eerlijk oordeel? Net zoals woland die denkt ‘meh, het is wel western maar geen spaghetti?’

Je kent mij hé, ik vertrouw op de eerlijkheid van de mensen. Er is trouwens ook geen fysieke prijs te winnen enkel eer. En veel eer is er uiteindelijk niet te rapen als men zou gaan valsspelen. Dus ja het kan dat er bloed vloeit maar dat graphic violence niet in beeld komt.

joolstein

• 10828 messages
  • 8910 votes

05 La Banda J. & S. - Cronaca Criminale del Far West (1972) 3,5 *

Spaghetti Western +Action 1+1= 2 punten

FTV: 2 punt Totaal 22+ 4 = 26 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/32000/32653.jpg?cb=1530107920

Niet zo goed als andere westerns Sergio Corbucci maar deze Italiaans-Spaanse coproductie zat wel vol actie, overdreven personages, vuurgevechten en veel geweld. Niet alleen met pistolen maar ook in de relatie tussen Jed en partner-in-crime Sonny kon het behoorlijk hard zijn; regelmatig vrouwonvriendelijk , seksisme en regelrechte wreedheid maar er is wel een schattige onderstroom van genegenheid tussen de twee. Of het Stockholsyndroom misschien? Acteerwerk was goed en acteur Tomas Milian rol was vulgair maar ook een onvergetelijk. Susan George kreeg heel wat te verduren (in Straw Dogs (1971) ook al!) en Telly Savalas (ja...ook hier al Kojak) gekleed in een lange bontjas was geweldig als de wrede 'slechterik'! Ennio Morricone, componeerde een soundtrack vol met vreemde geluiden voor deze Bonnie & Clyde- spaghettiwestern. Ook letterlijk Spaghetti- western door een visueel grapje als Jed Trigado in de film een bordje spaghetti verorbert. Nee het is niet de beste film maar de meeste tijd wel vermakelijk.

joolstein

• 10828 messages
  • 8910 votes

06 Helga, La Louve de Stilberg (1977) 1 *

Full Frontal nudity, Naziploitation, Sex, (s)exploitation, Women in Prison 1+1+1+1+1= 5 punten

FTV: 2 punt Totaal 26+ 5 = 31punten

https://gruesomemagazine.com/wp-content/uploads/sites/6/2016/05/helga-full-poster-721x1024.jpg

Vraag me nu toch wel een beetje af waar nazi-exploitatiefilms hun beruchte reputatie vandaan halen? Oké, Oké ik moet de exploitatieklassieker Ilsa: She Wolf of the SS (1975)nog zien! Maar dit is nu de derde film die toch behoorlijk tam was! Deze durft zelfs niet eens letterlijk naar führer, hakenkruisen en nazi's te verwijzen. De “martelingen” beperken zich tot wat ruw zoenwerk, wat gegooi en getrek, en bewerkingen zonder bloed met zweepje. Elisabeth Vogel is sowieso het meest aantrekkelijke personage om naar te kijken, met name vanwege haar sensuele uitstraling maar ook omdat ze nog enigszins wat acteertalent bezat. Malisa Longo die ik nu eveneens voor de derde keer de hoofdrol zie vertolken is geen van beide!

Maar meer dan een softcore-seksfilm waar de naaktscènes worden opgevuld met herhalende shots van Helga die op haar paard rijdt, naakte vrouwelijke gevangenen die verveeld op hun bed liggen (niet bepaald erotisch), met een legertruck naar ene of andere dokter heen en terug worden gebracht en soldaten die werkeloos rondhangen in het hooi, wilde dit nergens worden! Omdat ik ook niet echt een kenner van dergelijke films ben, kan ik niet echt zeggen of dit nu representatief was voor één van beide sub-genres. Maar de film mist wel op echt alle vlakken overtuigingskracht. Enfin op naar volgende voor extra punten in de '70 challenge!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

2. Stick It in Your Ear (1970) - IMDb

FTV

Thema's: Action, Blood, Drugs, Full frontal nudity, Hippies, Sex, Sexploitation (7)

Punten: 9 (Totaal: 13)

https://pixhost.icu/avaxhome/a8/50/002450a8.jpeg

Een film die niet op MM staat daarvoor is die wellicht te obscuur. Dat ie uiteindelijk lang verloren was gewaand en uiteindelijk werd opgevist door Something Weird Video is al een goede indicatie dat ie destijds niet erg populair was en door weinig mensen gezien. Opgekocht door HG Lewis die deze vertoonde als second feature bij The Gore Gore Girls. Dat is een van de redenen dat ik deze eens op de kijklijst heb gezet. Stick it in your Ear is iets helemaal anders dan de gore film van Lewis. Ik veronderstel dat het een uitdrukking is, zoiets als 'je kan de pot op'. Nu goed de film is heel duidelijk door amateurs gemaakt, de geluidsband laat bij momenten ook te wensen over en vooral naar het einde toe worden de beelden nogal donker. Het is zoals de weinige reviewers (op letterboxd, op imdb staan geen reviews) zeggen een soort psychedelische trip van een jonge man David die terugkeert van de Vietnamoorlog. Wat er precies is gebeurd weet hij niet meer. Hij probeert het te achterhalen door zich te storten in een wereld van seks en drugs. Zo ontmoet hij op een gegeven moment ook een van zijn toenmalige legerbuddy's die kennelijk nog steeds gelooft dat communisten en peaceniks een gevaar vormen voor de maatschappij.

Uiteindelijk heeft het allemaal niet veel om het lijf, maar de dames die gelukkig nog geen plastische chirurg hebben bezocht houden dat is een dik pluspunt. De zwart/wit cinematografie helpt ook wel mee voor het psychedelische. Uiteindelijk heb ik me toch niet verveeld maar een cijfer kan ik er ook niet op plakken.

De film is dus obscuur, dus wie deze een kans wil geven, let me know.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

3. Blindman (1971)
FTV
Thema's: Action, Blood, Full frontal nudity, Graphic violence, , exploitation, spaghetti western (6)
Punten: 8 (Totaal 21)

https://4.bp.blogspot.com/-RxLtDqOwRI8/WCR7jt9nuuI/AAAAAAAAm-A/8WkSxrM-eWMO7cB8-WxHPEt7LPgdXRevACLcB/s1600/10%2BBlindman.jpg

Dit is mijn genre niet. Of een cow-boyfilm nu door Europeanen of Amerikanen is gemaakt dat beeld van schietgrage revolverhelden, hoofdzakelijk een mannenwereld dat zit er ingebakken bij mij. Nu goed met de 70s challenge wil ik wel eens buiten de comfortzone gaan. Deze film heeft nu wel een interessant (uniek voor de tijd misschien ook) met een blinde en nobele revolverheld (hoewel uiteindelijk is ook hij een redelijk koele killer als het moet). Maar ondanks dit blijft het toch redelijk standaard revenge, stoerdoenerij en vrouwonvriendelijk. Ik stoor me soms wel aan de passiviteit en hulpeloosheid van de vrouwen die enkel door een sterke man gered kunnen worden. Dat de film bij momenten erg bruut is vind ik dan wel weer een pluspunt maar daartussen heb je dan van die humor waarbij ik denk euh ok je zit mensen uit te moorden en je kan achteraf er nog mee lachen? Tot slot de rol van het paard van de held dat Brix toch al meermaals heeft benadrukt in zijn berichten. Ja zonder zijn paard was het moeilijker geweest maar denk dat je diens rol een beetje overschat. Het paard zorgt ervoor dat hij op de juiste plaats geraakt (dat zie je vooral aan het begin van de film maar gaandeweg wordt die hulp steeds minder in de kijker gezet). Maar hij is geen Jolly Jumper die zijn ruiter ten alle tijde komt redden of bijstaan. Ook met zijn paard had de held al een paar keer dood kunnen zijn als de bad guys sneller hun geduld hadden verloren. Ik denk niet dat het paard hem dan had kunnen redden. En ja dat einde hij kan als blinde lekker raak schieten maar merkt niet dat een heel konvooi van dames voor zijn neus wordt weggekaapt.. Ok ik moet toegeven was wel grappig maar bevestigt nog maar eens waarom ik niet zo een hoge pet op van deze revolverhelden.

En Theunissen er is niet zo erg veel naakt, maar als liefhebber van het wesern genre zal het je wel bevallen vermoed ik.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik denk dat je de verkeerde film hebt genoemd alexspyforever. Jouw link verwijst naar de 'Dracula' film uit 1930.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro wrote:

Ik denk dat je de verkeerde film hebt genoemd alexspyforever. Jouw link verwijst naar de 'Dracula' film uit 1930.

Thx kennelijk ging er iets fout bij het kopiëren (cijfertje te weinig wellicht). Maar het kost me toch behoorlijk moeite die drukke lay-out van de filmpagina's.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Thx kennelijk ging er iets fout bij het kopiëren (cijfertje te weinig wellicht). Maar het kost me toch behoorlijk moeite die drukke lay-out van de filmpagina's.

Mocht het je niet bevallen (wat ik snap), je kunt de site terug zetten naar de klassieke modus!

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Het is behoorlijk wennen dat nieuwe uiterlijk (o.a. enorm veel scrollen) en veel dingen zijn ook opeens anders. Voorheen moest je bovenaan klikken als je een bericht wilde quoten en nu staat dat onderaan het bericht wat ik niet echt logisch vindt. Volgens mij moet er nog het nodige worden verbeterd, dus ik denk dat ik voorlopig terugschakel naar de rustigere klassieke modus, oftewel de jaren 70 modus (ik wilde nog een smiley toevoegen, maar dat kan schijnbaar nog niet in de nieuwe modus, dus dan tik ik er maar eentje)

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

2. The Muppet Show (1976 - 1981)

Season 1 episode 19: Vincent Price (1977) 3*

Season 1 episode 22: Ethal Merman (1978) 4*

Season 1 episode 23: Kaye Ballard (1978) 2*

RW

Thema's: -

1 punten

Totaalscore: 3 punten

https://comicvine1.cbsistatic.com/uploads/scale_medium/11/111746/7228836-ethel%20merman.jpg

Ik behoor tot de eerste kijkertjes van de Nederlandse Sesamstraat, dus ik kon daarna meteen door naar The Muppets. De meeste van die gasten had ik echt geen flauw idee wie dat allemaal waren, Alice Cooper was destijds wel een favoriet, maar het ging met name om The Muppets zelf. Favorieten Gonzo en Miss Piggy!

Vincent Price hier natuurlijk in een soort horrorshow, maar je weet meteen waarom hij nooit zanger is geworden. Ethel Merman (There's No Business Like Showbusiness) is een erg leuke aflevering. Kaye Ballard (wie?) wat minder. Ik had eigenlijk ook nog graag George Burns uit seizoen 2 willen doen, maar helaas beperkt Disney+ zich tot het eerste seizoen. De Muppet bijna-hitsingle Mah Na Mah Na had ik natuurlijk ook!

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

4. Helter Skelter (1976)

Drugs, Hippies/Flower Power, Serial Killer, Sex, Women in Prison: 5 punten

FTV 2 punten; Totaal 16 punten

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4691.jpg?cb=1426771922

Helter Skelter is een soort van lange, documentaire-achtige naspeling van met name het onderzoek naar de Manson Family en hun moorden. Verwacht niet al te veel actie; binnen tien minuten is Sharon Tate al dood, en het gaat vooral om alles wat erna gebeurt. Het moeizame onderzoek, de vele mafketels die in en om de Manson Family hangen, en hoe langzaam maar zeker duidelijk wordt hoe de vork in de steel zit. In feite is het een lange police procedural/rechtbankfilm in de praktijk. Om eerlijk te zijn, wel heel erg lang en wat mij betreft té.

Maar ondanks dat het dus een behoorlijk lange zit is, is het toch wel interessant - ook al is het nagespeeld, de casual moorddadigheid en emotionele doodheid van de family en met name de onschuldig ogende dames blijft schokkend. In hoeverre de details van het onderzoek die getoond worden betrouwbaar zijn, geen idee, maar enige incompetentie aan de officiële kant is ook wel aanwezig. Ook natuurlijk omdat het verhaal van een moorddadige hippie-sekte die quasi-willekeurig mensen afslacht om indruk te maken op de Beatles en een rassenoorlog te ontketenen, dat zoiets te gestoord is om voor te stellen. Sometimes truth is stranger than fiction. 3.5*

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.