• 178.061 movies
  • 12.206 shows
  • 33.976 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.759 votes
Profile

De 70s challenge

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

29 Disco Godfather (1979) 3*

Drugs, Action, Disco Music, Blaxploitation 1+1+1+1 = 4 punten

FTV: 2 punt Totaal 145 + 6 = 151 punten

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/16000/16164.jpg?cb=1614441462

Nee, dit was bij lange na géén erg goede film! Het is een film die slecht gefilmd is, slecht geacteerd en slecht gemonteerd. En toch...heb ik hier gek genoeg best van genoten! Het plot is simpel en stelt maar weinig voor; ex-politieagent Tucker Williams verdient zijn brood nu als disco-dj en nachtclubeigenaar. En er is maar één ding dat hem weer bij de politie zou kunnen brengen. Als iemand in zijn familie gevaar loopt! Goh, laat nu net bij neef Bucky de drug uit het discotijdperk Angel Dust (PCP) verkeerd vallen! Tijd voor "Attack the Wack" Dat wordt met enige regelmaat onderbroken door gezellige beelden van dansavonden in Blueberry Hill Nightclub, rolschaats-discodansers, stand-up komedie en zelfs een anti-PCP-bijeenkomst. Net als in zijn andere werk is Rudy Ray Moore (Dolemite, The Human Tornado, Petey Wheatstraw)graag veelvuldig in beeld. En eveneens doet hij hier weer zijn eigen vorm van urban-karate.(onhandige, hilarisch nepgevechten) Wat echter deze film genietbaar maakt waren de opzichtige disco-kleding, een maffe poging tot uitdrijving bij een meisje door de moeder en haar entourage van priesters en gospelzangers en de hallucinaties veroorzaakt door drugsgebruik. Die gekke visioenen waren verrassend goed. Oh en vergeet ook niet de scène waarin waar Tucker aan het vechten is en een willekeurige jogger komt plots meehelpen! Tja dit was maar een vreemdsoortige combinatie van disco blaxploitation kung-fu en anti-drugsfilm. Echter in al zijn naïviteit was het best te doen!

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

30 Twinky (1970) 2*

Geen thema - 0 punten

FTV: 2 punt Totaal 151 + 2 = 153 punten

https://i.pinimg.com/originals/80/8c/aa/808caa75c8dae62a1d57e7ad09044d0d.jpg

Meer dan een luchtige romantische komedie wilde het maar niet worden. Er was één of ander verhaal over een vage relatie tussen Sybil Londonderry, ook wel bekend als Twinky, een 16-jarig naïef en spring-in-veld schoolmeisje dat verliefd wordt op een oudere man, de 38-jarige Scott Wardman, een Amerikaanse auteur van erotische fictie. Echter doet het gehele film meer denken aan vader-dochter relatie Daardoor is het meer een film die je achterover laat leunen en je doet afvragen ​​wat het nut was van wat je ziet. Ik weet ook niet waar ze eigenlijk voor willen gaan? Een relatie tussen een oudere man en een jonger meisje was niets nieuws, en het grootste deel van de speelduur kijk je naar iets schattig of grappig. Tja het werkte gewoon niet. Charles Bronson (ongeveer 49 jaar op het moment van filmen) mocht hier acteren, en dat doet hij niet slecht! Susan George speelde de rol van de zestienjarige Lola / Twinky. Zij was toen twintig (of misschien nog net negentien) maar overtuigde als puber met minirokje Echter de overdreven hoge stem was soms wat irritant. Tja, het grootste probleem van deze film kwam dus van het scenario en de regie van Richard Donner. En dat licht en luchtig thema-liedje gezongen door Jim Dale hielp ook niet echt voor een betere film of waardering.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

28 Ilsa: She Wolf of the SS (1975) 2,5*

Sex, (s)exploitation, Women in Prison, Action, Graphic Violence, Naziploitation, War 1+1+1+1+1+1+1 = 7 punten

FTV: 2 punt Totaal 136 + 9 = 145 punten

(afbeelding)

Het is maar moeilijk voor te stellen dat deze film de spil moet zijn geweest voor een gezellig avondje uit! En dan bedoel ik niet een klein publiek in één of ander vunzige achterafzaaltje. Nee, gewoon de grote bioscopen (al waren het denk ik toen wel minder grote ketens) waar men dan in het weekend gezellig met zijn allen naar een beroerde film met soft-erotiek zat te gluren. Daarbij ga het niet zozeer over de inhoud met een combinatie van seks-en-geweld in een nazi-jasje maar veel meer hoe middelmatig tot slecht dit was gemaakt! Wilden men werkelijk geld betalen voor een film die zo ondermaats was? Camera en acteerwerk en al het andere met betrekking tot de film waren tegen het amateuristische aan! De reden dat je misschien nog wilden kijken...de gore-effecten tja die zijn er maar mondjesmaat. Desalniettemin na het zien van meerder andere nazi-exploitatiefilms zijn die tortuur-scènes wel een stukje beter en met bloed! Er was zelfs een scene die een ongemakkelijk gevoel gaf. Helaas maakt de film ook meteen vanaf de eerste scènes duidelijk dat veel meer draait om de dames zoveel mogelijk uit de kleren te laten gaan. De film is niet meer dan een aaneenschakeling van bloot en seksscènes met af-en-toe een marteling. En dat alles eindig in een hele simpele shootout in slow-motion.

Was te verwachten dat je hier niet veel aan ging vinden. Ik vind de film ook flink overgewaardeerd en lang niet zo schokkend als men beweert. Ok dan spreek ik natuurlijk als doorwinterde horrorfan dus ik neem aan dat het destijds voor de gemiddelde bioscoopganger wel schokkend was. Van de 4 films was er ook maar eentje die ik de moeite vond:

Ilsa, Harem Keeper of the Oil Sheiks (1976)

Deze film heeft rond het uur een paar vieze folterscènes: SS Lager 5: L'Inferno delle Donne (1977)

Maar ik kan begrijpen als je klaar bent met dit subgenre.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

alexspyforever

Maar ik kan begrijpen als je klaar bent met dit subgenre.

Hahaha nee hoor ik ga nog steeds gewoon door! Als ik ze dan toch heb gepindakaasd, kijk ik ze ook! De andere Ilsa-films staan dus ook nog op het programma! En Harem Keeper of the Oil Sheiks zal dan ook nog aan de beurt komen. Voor andere nazi-exploitatie zal ik ergens anders moeten zoeken! Of ik daar ook zin in heb hahaha Voor de challenge is deze She Wolf de zesde en met degene die ik al eerder zag is het zelfs de zevende nazi-exploitatie. En dit was zowaar de eerste met iets van redelijke tortuur-scènes! Daarmee was het tot nu toch één van de "betere", de ergste nazi-exploitatie is Convoi de Filles (1978 ), dat was gewoon knip en plak werk van andere films. Maar in combinatie zo met steeds een paar andere films zijn ze goed te doen hoor!

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

8. Shaft (Film, 1971)

Action, Blaxploitation = 2 punten

(het geweld vind ik meevallen en de seks stelt niet veel voor, dus tel ik allemaal niet mee)

FTV = 2 punten

2+2+2+26 = 32 punten (die van Aguirre erbij opgeteld)

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2471.jpg?cb=1521490859

Lekkere soundtrack, maar voor mij was het moeilijk om de aandacht er even goed bij te houden. Shaft is supercool, helaas komt de rest van de cast niet echt goed uit de verf. Maar dikke prima voor een keer. 3.0*

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

9. Dirty Harry (Film, 1971)

Action, Graphic Violence, Serial Killer, (S)exploitation = 4 punten

(zag op de Wikipedia-pagina die Theunissen deelde dat dit soort films ook onder exploitation vallen als subgenre, dus waarom niet)

RW = 1 punt

4+1+32 = 37 punten

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/434.jpg?cb=1363422942

Zo en deze sluit de 1971 vigilante trilogie af na Get Carter en Shaft en het is naar mijn mening duidelijke de sterkste van het trio. Clint blijft voor altijd badass, maar de badguy helpt ook enorm deze keer. Een guy you love to hate. 4.0*

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Die vond ik juist erg slecht, maar misschien moet ik hem eens herzien, want die heb ik voor het laatste in 2011 gezien.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Kondoro wrote:

Ik denk dat ik die ook maar oversla. Misschien als ik over een paar jaar niet meer weet wat ik moet kijken, dat ik hem eens aanslinger maar voor nu blijf ik er lekker van af .

Als je alle Tweede Wereldoorlog films hebt gezien, dan pas moet je die gaan kijken

Natuurlijk zijn er nog mindere film, maar dat zijn vooral films die gemaakt zijn door "The Asylum" en dat zijn bij voorbaat meestal al kansloze films.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Number23 wrote:

9. Dirty Harry (Film, 1971)

Action, Graphic Violence, Serial Killer, (S)exploitation = 4 punten

(zag op de Wikipedia-pagina die Theunissen deelde dat dit soort films ook onder exploitation vallen als subgenre, dus waarom niet)

RW = 1 punt

4+1+32 = 37 punten

(afbeelding)

Zo en deze sluit de 1971 vigilante trilogie af na Get Carter en Shaft en het is naar mijn mening duidelijke de sterkste van het trio. Clint blijft voor altijd badass, maar de badguy helpt ook enorm deze keer. Een guy you love to hate. 4.0*

De "Dirty Harry" films vallen er zeker onder en die worden nu (vorige week en deze week) ook allemaal weer uitgezonden op de televisie (SBS9). Maar daar kan je ze vanwege de onderbrekingen (reclames) beter niet kijken. De jaren 70 films van Clint Eastwood met de aap en de motorbende, die vond ik destijds ook leuk.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

19. Happy Days (1974–1984)

Season 2 episode 1: Richie Moves Out (1974) 4*

Season 2 episode 2: Richie's Car (1974) 4*

Season 2 episode 3: Who's Sorry Now? (1974) 4*

RW

Thema's: -

1 punt

Totaalscore: 80 punten

Prime-Time-hit in de VS in de jaren 70. Hield het maar liefst 11 seizoenen vol. Hoofdrolspeler Ron Howard werd een bekende filmregisseur, Henry Winkler bleef altijd The Fonz. De jaren 60 hadden we net gehad dus in de jaren zeventig keken we massaal terug naar de jaren 50. De jaren van rock 'n' roll, drag cars, diners en de nieuwe huiselijkheid rond de televisie. Waarin auto's en meisjes de statussymbolen zijn. Prima start van het tweede seizoen, waarin Richie op kamers gaat, een hot car koopt en verkering krijgt.

https://ronnydeschepper.files.wordpress.com/2019/01/happy_days.png?w=500

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

17. Het zwaard van Ardoewaan (TV Series 1972) - IMDb

FTV

Afleveringen 1 t/m 3

Thema's: Action, Nederlandstalig (2)

Punten : 4 (Totaal 104)

http://2.bp.blogspot.com/_QgbwSSOG-NI/Rfgw48acx3I/AAAAAAAAAYo/8ggLK2m3aTI/s400/ZwaardvanArdoewaanMorholt.jpg

Vlaamse jeugdserie begin jaren 70 en ik vermoed de eerste in kleur. Speelt zich af in de Middeleeuwen. Het verhaal gaat over twee tweelingbroers , zonen van een kasteelheer die regeert over Ardoewaan. Als de vader komt te overlijden, krijgen ze de taak om een bijzonder zwaard uit een balk van de stal te halen. De winnaar zal regeren, de andere heeft pech en moet het met veel minder stellen. Het is de aardige Huoon die erin slaagt. Hij heeft medelijden met zijn broer Morholt en besluit om Ardoewaan in 2 te verdelen waarbij ze elk zullen regeren over hun gebied. Het is al snel duidelijk dat Morholt niet zo nobel is als zijn broer. Natuurlijk wil hij meer. Het is het bekende verhaal van afgunst tussen 2 broers, troonopvolgers die er alles voor oer hebben om de gehele macht te verwerven. Verder denk ik aan verwijzingen naar KIng Arthur met het zwaard in de steen, Romulus vs Remus, Kaïn vs Abel en natuurlijk de Vos Reynaert (waarvan er op een moment nog een leuke poppenkast van wordt getoond).

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

28. The Brotherhood of Satan (1971)

Blood, Exploitation - 2 punten

FTV 2 punten, Totaal 114 punten

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/18000/18788.jpg?cb=1523114954

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik met de Brotherhood of Satan aan moet. Ik kan me ook überhaupt niet herinneren hoe die op m'n lijstje is gekomen, maar goed. Hoe dan ook, het is een wat een warrig, low budget horror die nergens echt goed van de grond komt. Maar die daarentegen ook wel af en toe toffe momenten heeft, met wat psychedelisch aandoende nachtmerriescenes, sommige van de wat vreemde kinder- en speelgoedscenes, en voor dit type film beter acteerwerk dan je zou verwachten. Maar toch leken dat meer losse incidenten, want ertussenin was het vooral lichte verveling die overheerste. Ook de Satanische sekte was op momenten fraai vormgegeven en wel sfeervol, maar op andere momenten leek het dan weer een sneue bejaardensoos. Nou ja, een krappe onvoldoende dan maar. 2.5*

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

29. Shuang Ma Lian Huan (1979)

Action, Brucesploitation, Graphic violence, Exploitation (volgens de link van Theunissen) - 4 punten

FTV, 2 punten - Totaal 120 punten

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/49000/49669.jpg?cb=1499252018

Ik heb zo'n vermoeden dat de Wu Tang Clan deze film ook gezien heeft. Naast de titel komt er ook al binnen een paar minuten een Ghost Face Killer voorbij. Het is erg vermakelijk, maar ook behoorlijk cheesy. Om de haverklap raken mensen om onduidelijke redenen in gevecht. We zien ze regelmatig in de lucht slaan en trappen, maar dat belet de makers niet om uitgebreide klappen te laten horen en mensen achterover doen laten vliegen. Of opeens rare versnellingen te laten zien. Ik weet trouwens niet precies wat ze tussen de gevechten door spelen, maar het is in ieder geval geen standaard schaken - wellicht één of andere Oosterse variant (even gecheckt: inderdaad: Xiangqi - Wikipedia). Al is ondanks dit soort zaken de kung fu prima in orde, ik als amateur zie in ieder geval genoeg indrukwekkende en toffe moves voorbij vliegen. En ondanks dat het verhaal weinig boeiends te melden heeft en er een soort van slapstick-y humor in zit waar Hong Kongse films wel eens vaker last van hebben, verveelt het zeker niet. En dat is voor mij genoeg reden voor een voldoende. 3.0*

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik heb vanaf morgen Kaboom Filmfestival, daarna Imagine, dan Go Short Nijmegen, dan Oberhausen, en daarna weer iets ruimte hopelijk tot Vienna International en Short Waves beginnen

Tot nog toe bak ik er weinig van. Hopelijk gaat het met de horror challenge van de herfst/winter niet ook zo.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Toch allemaal coronaproof hé John Milton?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Jup, daarom 'ga' ik, het is allemaal online. Ik zou anders echt niet naar Nijmegen gaan. Imagine in Amsterdam pakte ik vroeger nog wel eens een dagje, maar nu zeker niet. Aantal keren dat ik Woerden uit ben geweest afgelopen jaar is denk ik op één hand te tellen, sowieso op twee.

scorsese

• 13165 messages
  • 11076 votes

11. Zardoz (Film, 1974)

FTV, sci-fi, full frontal nudity.

4 punten. Totaal: 54 punten.

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4249.300.jpg?cb=1385715087

Aardige film over een man die terecht komt in een wereld waarin hij eigenlijk niet thuis hoort. Een nogal eigenaardige film. De film speelt zich af in de toekomst en de hele aankleiding is zeker origineel te noemen. Het duurt eigenlijk wat te lang voordat er enige uitleg komt. Soms behoorlijk zweverig, maar hier en daar ook wel boeiend.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

20. Captain Future (1978–1979)

Season 1 episode 14: Higeki no ankokusei (1979) 2*

Season 1 episode 29: Shûjin fune haijakku saru! (1979) 4*

Season 2 episode 30: Ginga kara no dai-dassô(1979) 4*

RW

Thema's: Sci-fi

2 punten

Totaalscore: 82 punten

De Nederlanders kregen Strijd der Planeten op de woensdagmiddag, de Duitsers Captain Future op zaterdagochtend. In het oosten van Nederland konden we ze allebei kijken. Ruimteagent, met professor hersenen in robotje, een grote robot en een mannetje met een zeemanspet in een roze pakje. Hoog Daft Punk gehalte met dank aan de geweldige soundtrack. Verhaaltjes duurden vaak 3 afleveringen. De elektromensen in de komeet van Halley is absoluut top. Mooi tekenwerk voor die tijd. Uit de Japanse Toei studios die destijds in Europa voornamelijk succes hadden gehad met Calimero.

https://media1.jpc.de/image/w600/front/0/0889853567294.jpg

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

John Milton wrote:

Ik heb vanaf morgen Kaboom Filmfestival, daarna Imagine, dan Go Short Nijmegen, dan Oberhausen, en daarna weer iets ruimte hopelijk tot Vienna International en Short Waves beginnen

Tot nog toe bak ik er weinig van. Hopelijk gaat het met de horror challenge van de herfst/winter niet ook zo.

Jaja, dit is weer zo'n afleidingsmanoeuvre zeker. Op een gegeven moment let ik even niet op en staan er opeens 37 registraties van jou binnen een weekend.

En het regent pareltjes in de jaren '70. Zo ben ik nu bezig met het prachtige Demented Death Farm Massacre, het is genieten.

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

30. Sleuth (1972)
Geen thema's
FTV 2 punten, Totaal 122 punten

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2052.jpg?cb=1378970477

Ik heb me prima vermaakt met Sleuth. Wat opvalt is de minimale cast, waarin eigenlijk maar twee echte rollen zitten. Het is een film die gemaakt is in een soort van whodunit-stijl, maar toch ook wel weer anders: het is niet zozeer dat er een moord ontrafeld moet worden, maar het is meer zo dat er twee mensen elkaar continu de loef proberen af te steken door een steeds complexer spel met dubbele en driedubbele en vierdubbele bluf. Veel te gecompliceerd om waar te zijn, maar alsnog vermakelijk verteld met tal van manipulaties en twists. Goeie acteurs ook, met Laurence Olivier en Michael Caine als de twee wedijverende mannen. Zoals een goede whodunit betaamt heeft het ook een licht oubollige sfeer, met ook een klassieke setting in een groot landhuis met een aristocratisch personage, wat de film dan ook weer zelf op de hak neemt. Erg leuk gedaan. 4.0*

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

31. Honey Britches (1972)

Blood, Exploitation - 2 punten

FTV 2 punten, Totaal 126 punten

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/26000/26968.jpg?cb=1490348909

Met zo'n titel en poster had ik er wel zin in gekregen. In Demented Death Farm Massacre komt een groepje bankrovers (juwelendieven, whatever) terecht bij een aantal hillbillies. Om maar positief te beginnen, die bebaarde hillbilly is erg vermakelijk. Maar dat kan ik van het grootste deel van de film niet echt zeggen. Er gebeurt gewoon erg weinig. Hele lange scenes waarin mensen lopen, rijden of praten maar waar het niet echt ergens heen gaan, en de paar momentjes dat er wat gebeurt is het allemaal niet zo spannend of expliciet. Maar af en toe toch ook wel mee vermaakt, met name als onze bijbelciterende, bebaarde dronkaard weer in beeld komt. En het cheesy bluegrass-muziekje maakte me ook wel vrolijk. 2.0*

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

21. Starsky and Hutch (1975–1979)

Season 1 episode 2: Texas Longhorn (1975) 4*

Season 1 episode 3: Death Ride (1975) 4*

RW

Thema's: Action, Blaxploitation, Drugs, Mafia/Gangster, Videogame presence

6 punten

Totaalscore: 88 punten

Shitloads politiedetectives in de 70's: Baretta, McCloud, Kojak, Columbo. Maar Starksy & Hutch waren toch wel het meest seventies cool. Troefkaart van Veronica toen ze terugkwamen via het publieke bestel.

Ik had al gewaarschuwd videogames zijn jaren 80, maar hier zien we in de Death Ride episode Starsky & Hutch aan een soort tafeltje met beeldscherm Pong spelen. Blaxploitation punten voor het hulpje van Starsky & Hutch: Huggy Bear, die ons zelfs ooit nog verblijde met een heuse kersthit.

https://media.s-bol.com/x2pgkNx6vGVE/550x772.jpg

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

18. Roller Boogie (1979)

FTV

Thema's: Disco Music

Punten : 3 (Totaal 107)

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/8QCAU2wIMgKp8GOsJWlSX5tPHrkqJ3ehiBBywYfRhuo-5UUIEvo6AZBThlb2SNLV-ull1x3m9XK-M_297xvKdA

Zoals bovenbuur Grindhouse al opmerkte is dit een vrolijke film. Het verhaal is eigenlijk niet zo erg bijzonder. Het gaat vooral om de roller boogie, oftewel dansen op rolschaatsen. En daarmee bedoel ik natuurlijk het klassieke roller skating met wieltjes 2 aan 2. Ik heb niks tegen het inline skating (of skeeleren) maar het heeft niet dat charmante, elegante of nostalgische van zijn voorganger.

https://coldfeet-space.nyc3.digitaloceanspaces.com/wsb/2015/07/Roller-Boogie-3.jpg

Jongeren die in de zomer buiten rolschaatsen bij het strand en 's avonds trekken ze naar de discotheek die speciaal is gebouwd om roller boogie te doen. Dat zijn ook meteen de leukste scènes. Het verhaaltje van Terry (Linda Blair) die liever gaat rolschaatsen dan dwarsfluit spelen (ze is een muzikaal genie kennelijk) dient enkel maar als kapstok net als de droom van haar vakantieliefje (Bobby) om ooit een gouden medaille te winnen in de roller boogie discipline. Drama ligt niet zozeer in het feit dat Terry's ouders niet echt zijn opgezet met de hobby van dochterlief maar vooral de dreiging dat de discotheek plaats moet ruimen voor een project van malafide zakenmannen. Dat levert dan enkele achtervolgingsscènes op die soms voor de nodige hilariteit zorgen.

https://www.themoviescene.co.uk/reviews/_img/2517-3.jpg

Vooral een nostalgische film. Linda Blair is altijd een pluspunt, mooie vrouw en bij momenten sexy. Maar ze acteert ook een niveau hoger dan de rest van de cast. Dat is geen verwijt naar de anderen. Alle respect naar de choreografie van de skaters.

https://i.pinimg.com/originals/46/42/9d/46429d4d6f758959af11f84e843bfc2c.jpg

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

En ook op leeftijd nog steeds een mooie vrouw

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

22. Milano Odia: La Polizia Non Può Sparare (Almost Human) (1974)

FTV

Thema's: Action, Drugs, Graphic Violence, Mafia/Gangster, Serial Killer, (s)exploitation

8 punten

Totaalscore: 96 punten

Redelijk standaard kidnapverhaal, maar dan met flinke dosis sadisme. Voor de redelijk stevige cultreputatie die het heeft, vond ik hem wat tegenvallen. Verhaal is daarvoor te bekend en echt meeleven van de partijen zit er ook niet in. Verder best aardig kijkvoer voor de liefhebber. 3*

https://image.tmdb.org/t/p/w500/zKzcYVKhYkjdGS22rvA1sD7PYH8.jpg

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

alexspyforever wrote:

En ook op leeftijd nog steeds een mooie vrouw

Zeker weten

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

32. Tora! Tora! Tora! (1970)

Action, War/Terrorism, 2 punten

FTV 2 punten - Totaal 130 punten

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2374.jpg?cb=1556347676

Tora! Tora! Tora! Ik kende de titel al heel lang, maar het was er nog nooit van gekomen. In deze Tweede-Wereldoorlog-film wordt op een wat droge, documentaire-achtige wijze de aanval op Pearl Harbor beschreven - en dan vooral wat er aan vooraf ging. Wat het wel interessant maakt is dat beide kanten uitgebreid in beeld komen, met zowel de meticuleuze voorbereidingen aan Japanse kant en een mengsel van achterdocht maar ook onvoorbereidheid aan Amerikaanse zijde. Het ziet er vooral fraai en realistisch uit, en ook zeker een goede keuze om ook beide partijen uitgebreid in beeld te laten komen; maar het sleept soms wel een beetje, ook omdat er wel heel veel expositie in de dialogen zijn. Hoe vaak ik wel niet van tevoren heb moeten horen dat de geografie van Pearl Harbor perfect zou zijn voor een aanval, en hoe vaak aan beide zijden wel niet politieke context aan elkaar werd uitgelegd, het was wat veel van het goede. Het culmineert uiteindelijk in de spectaculaire aanval, die groots in beeld wordt gebracht. En dat zag er behoorlijk indrukwekkend uit. Toch is het al met al een wat lange, afstandelijke oorlogsfilm geworden. Zeker niet slecht, maar toch niet helemaal naar mijn smaak. 3.5*

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

33. Hard Times (1975)

Actie, Graphic Violence, Exploitaiton - 3 punten

FTV 2 punten, Totaal 135 punten

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2204.jpg?cb=1381217326

Prima, rauwe film over straatvechten in het New Orleans van vroeger (jaren '30?), en de louche semi-criminele omgevingen waarin dit allemaal plaatsvindt. Het is vooral een fraaie, noir-achtige sfeer die de film maakt, samen met een goeie cast waarin Charles Bronson als zwijgzame vechtersbaas vooral indruk maakt. Maar ook de rest van de cast levert een fijne prestatie af (zoals bv James Coburn, maar eigenlijk was iedereen wel goed te pruimen). Ik heb verder niet echt veel met het onderwerp an sich, en het plot is misschien ook niet heel verrassend, maar desondanks was dit een strak filmpje. Ik ga zeker meer van Walter Hill bekijken. 4.0*

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

34. H.O.T.S. (1979)

Full frontal nudity, Sex, Sex Comedies - 3 punten

FTV 2 punten, Totaal 140 punten

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/27000/27311.jpg?cb=1551899590

Bier en tieten, lalalalala. Bier en tieten, la la la la la la!

Eigenlijk viel het me mee. Natuurlijk is het een ontzettende B-film, een soort van goedkoop aftreksel van Animal House maar dan met sororities en veel naakt. Het gaat vooral om de sorority H.O.T.S. op een universiteit die afgekort wordt tot F.U. (jaja), die als doel heeft om zoveel mogelijk kerels te versieren, vooral om die dozen van P.I. dwars te zitten. Dus precies wat je kan verwachten - een hoop douchescenes, feestjes, allerlei pranks waarbij regelmatig naakt voorbij komt, de decaan in compromiterende situaties, wet t-shirt contests. Een prul van een film natuurlijk, met actrices die vooral om hun decolletes en bereidheid om topless te gaan zijn uitgekozen, maar met een paar biertjes op is er best doorheen te komen. 2.0*

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.