• 178.060 movies
  • 12.206 shows
  • 33.976 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.747 votes
Profile

Horror Tip Top & Chit Chat Project

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Moest er even over nadenken, want ik vind dat een tip relatief weinig of in ieder geval minder dan 1000 stemmen mag hebben. Vandaar dat het tips zijn en geen persoonlijke toppers alexspyforever.

(al kunnen tips wel persoonlijke toppers zijn uiteraard )

Zat te twijfelen tussen Maggie (2015), wat ik een origineel filmpje vind met een (anders dan gewoon) serieus acterende Schwarzenegger of Extinction (2015), wat ook best een aardig filmpje is.

Maar ik ga voor Seoulyeok (2016) wat ook mijn affectie voor animatie weergeeft.

Tevens de geanimeerde prequel van Busanhaeng mocht je het interessant vinden Hollywood007.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Hmmm zombie-films ze horen bij de horror maar echt goed vind ik ze niet. Je heb Romero's klassieker: Night of the Living Dead (1968) Met de beroemde zin; "They're coming to get you, Barbara" vervolgens zijn er nog een heel zwik dead-films. Zombie Lake met de meest miserable zombies ever. Het zeer oude "I Walked with a Zombie" (1943) van Jacques Tourneur. De 28-films en de laatste jaren zijn daar dan nog Art-house achtig zombies films bijgekomen. Ik vind ze op hun best wel aardig. Hoog in mijn lijstjes zullen ze niet gauw komen. Daarom is mijn tip er één van een iets andere zombie. Ik neem de film over de Blinde Doden.

https://pics.imcdb.org/0is256/tombotbdead10.5135.jpg

La Noche del Terror Ciego (1972)

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Zombies bestaan niet.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

MovieMind ben ik het ook wel mee eens dat tips niet meteen films moeten zijn die de meeste al kennen of heeft gezien. Maar het andere uiterste dat hoeft voor mij nu ook weer niet, dat je opzettelijk films gaat nemen die weinig stemmen en/of moeilijk te vinden zijn.

Nu dat je daar zegt van minder dan 1000 stemmen, daar zitten ze allemaal onder tot nu toe op 1 na. Zelfs de zombieklassiekers van Romero halen geen 1000 stemmen.

En welke heeft exact 1000 stemmen, de film die elke liefhebber blijkbaar wilde gaan zien? .....

Warm Bodies.

Nou ja ik neem aan dat ook veel romcom liefhebbers die niet meteen horrorfans zijn die zijn gaan kijken.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Doen we aan het eind nog een wildcard voor favorieten die niet genoemd zijn? ? Soms bedenk ik later nog iets of kan ik meerdere tips maar in één categorie kwijt.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

MovieMind wrote:

Moest er even over nadenken, want ik vind dat een tip relatief weinig of in ieder geval minder dan 1000 stemmen mag hebben. Vandaar dat het tips zijn en geen persoonlijke toppers alexspyforever.

(al kunnen tips wel persoonlijke toppers zijn uiteraard )

Zat te twijfelen tussen Maggie (2015), wat ik een origineel filmpje vind met een (anders dan gewoon) serieus acterende Schwarzenegger of Extinction (2015), wat ook best een aardig filmpje is.

Maar ik ga voor Seoulyeok (2016) wat ook mijn affectie voor animatie weergeeft.

Tevens de geanimeerde prequel van Busanhaeng mocht je het interessant vinden Hollywood007.

Deze staat al even klaar, ik ben er door de overvloed aan films in mijn 'nog te zien' stapel nog niet aan toegekomen. Misschien toch eens bovenop de hoop leggen.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

MovieMind wrote:

Ik denk dat Maggie alleen te pruimen is wanneer je een fan bent van Schwarzenegger. Het is een trage film en er gebeurt (heel) weinig. Het is geen actie film zoals we van hem gewend zijn. Het is een drama (met een klein beetje horror).

Maar goed, ik ben een fan en heb er daarom weinig last van.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

jeroentjuhhhh ik ga morgen 100 tears kijken .

En heb inmiddels

Dead Set (2008)

Ook gevonden . Leuk , nieuwe ontdekkingen . Precies de bedoeling

Zombie genre ben ik snel zat .

Maar ( niet mijn tip hoor ) maar een modern meester werk en een van de weinige die ik meerdere keren heb gezien is

Dawn of the Dead (2004)

Het regie debuut van Snijder Wiens carrière niet zo uitpakte als ik ( men ? )hoopte .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

remorz wrote:

Doen we aan het eind nog een wildcard voor favorieten die niet genoemd zijn? ? Soms bedenk ik later nog iets of kan ik meerdere tips maar in één categorie kwijt.

Aangezien het doel is om hier een permanent project van te maken zijn tips altijd welkom hoe we dit draaiende kunnen houden zonder dat we teveel in herhaling gaan vallen. We kunnen uiteraard een 2de ronde houden of er kunnen nieuwe thema's komen. We zouden dingen kunnen doen met regisseurs en/of acteurs. We hebben ook al 2 keer een horrordraft gedaan . Zoiets zouden we hierin ook in kunnen implementeren. Er is in oktober sowieso een horrorchallenge dat is ondertussen een jaarlijkse traditie geworden hier. Die wil ik evenwel gescheiden houden van dit project, in de zin van dat die beperkt is in tijdsduur (ongeveer 1 maand).

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Weinig pure zombiefilms getipt tot nu toe, dus deze is extra fijn! Echt een geweldige periode voor de zombiefilm, met ook Non Si Deve Profanare il Sonno dei Morti (1974) bijvoorbeeld...

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900 wrote:

(quote)

Ik denk dat Maggie alleen te pruimen is wanneer je een fan bent van Schwarzenegger. Het is een trage film en er gebeurt (heel) weinig. Het is geen actie film zoals we van hem gewend zijn. Het is een drama (met een klein beetje horror).

Neuh, ik ben niet meteen een fan van Schwarzenegger al kan ik hem beter hebben dan andere typische acteurs die zich vooral op actierollen hebben toegelegd. Ik zie wel graag Abigail Breslin spelen. Ja je kan me best een fan noemen van haar, want ik heb oa Maggie, The Final Girl, Haunter en The Call omwille van haar bekeken (en ook alle in mijn bezit) en in elke instantie maakte zij de film beter (in mijn opinie natuurlijk). Enkel Zombieland die kon zelfs zij niet voor mij redden, al heeft haar beperkte rol daar ook wel mee te maken. Maar Schawarzenegger speelde ook echt wel goed in Maggie, sterke chemie tussen hem en Breslin. Ik kan deze natuurlijk nog steeds zelf gaan tippen maar ik vind zelf net zoals jeroentjuhhhhh iets te weinig pure zombiefilms in zitten en ook veel van deze eeuw.

Ik ga daarom voor

Flesheater (1988)

https://pm1.narvii.com/6937/fcc4f01dee57f4f77228ca5a63ab0ec3fc017f6ar1-400-569v2_hq.jpg

Verschillende mensen hadden deze al op hun lijst gezet zoals Hollywood007 en EW101 dus deze herinnering kan misschien dat duwtje in de rug geven

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tonypulp wrote:

(quote)

Weinig pure zombiefilms getipt tot nu toe, dus deze is extra fijn! Echt een geweldige periode voor de zombiefilm, met ook Non Si Deve Profanare il Sonno dei Morti (1974) bijvoorbeeld...

Ook laatstegenoemde was een mogelijkheid geweest voor mij (4,5* van mijn kant) al had ik wel zin in iets sleazy. Burial Ground had ook gekund maar die lag iets teveel voor de hand vond ik.

Collins

• 7294 messages
  • 4307 votes

Over een man die niet is geïnfecteerd met het zombie-virus en als een soort Robinson Crusoe probeert te overleven in een appartementencomplex in Parijs. Drama, humor en gore. In een rustig tempo. Dat wel.

La Nuit A Dévoré le Monde (2018)

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Mijn keus is gevallen op

Dawn of the Dead (2004)

De eerste 10 minuten zijn ijzersterk trekken je meteen in het verhaal en is ongelooflijk goed gefilmd. Later zit er ook de nodige humor in en Ving Rhames speelt er in mee wat voor mij een plus is.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tips Zombies & Infected

jeroentjuhhhh: Zombi: La Creazione (2007)

Onderhond: Mutants (2009)

remorz: Dead Set (2008)

john mcclane 2: Warm Bodies (2013)

dualcia: Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015)

Dying Rose: The Revenant (2009)

Hollywood007: Busanhaeng (2016)

Alexander1900: House of the Dead 2: Dead Aim (2005)

FillumGek: Dellamorte Dellamore (1994)

MovieMind: Seoulyeok (2016)

joolstein: La Noche del Terror Ciego (1972)

alexspyforever: Flesheater (1988)

Collins: La Nuit A Dévoré le Monde (2018)

Harmonica Man: Dawn of the Dead (2004)

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com

Collins jij was geen fan van zombies zeker?

Harmonica Man ik vrees dat jouw tip op weinig kijkers kan rekenen, met 2422 stemmen.

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Herkijkers misschien. Geen probleem. Sommige films heb ik meer dan 5 keer gezien. 1 zelfs 12 x

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Ach ja, Non Si Deve Profanare il Sonno dei Morti (1974) aka The Living Dead at Manchester Morgue op één of andere manier vergeet ik die altijd! Maar dat is ook een erg goede film.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

alexspyforever wrote:

Tips Zombies & Infected

Harmonica Man ik vrees dat jouw tip op weinig kijkers kan rekenen, met 2422 stemmen.

Ik zag dezer reeds en voor mij was h met toen een 4*. Geen idee of het nog hetzelfde zou blijven na een herbekijk beurt. Maar voorlopig hou ik het op films die ik nog niet eerder gezien heb.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Deze heb ik net gezien .

100 Tears

Gore.

was tip van jeroentjuhhhhh.

FTV .

2,5*

Moest me even over het wel heel erg weinige budget zetten .

Maar daarna heb ik enorm moeten lachen .

dus dank jeroentjuhhhhh !!

Wat zullen die lui een lol hebben gehad met het bedenken en uitvoeren

Ga hem niet nog eens zien , maar gelachen heb ik , en de gore was zeer goed .

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

alexspyforever wrote:

MovieMind ben ik het ook wel mee eens dat tips niet meteen films moeten zijn die de meeste al kennen of heeft gezien. Maar het andere uiterste dat hoeft voor mij nu ook weer niet, dat je opzettelijk films gaat nemen die weinig stemmen en/of moeilijk te vinden zijn.

Nu dat je daar zegt van minder dan 1000 stemmen, daar zitten ze allemaal onder tot nu toe op 1 na. Zelfs de zombieklassiekers van Romero halen geen 1000 stemmen.

En welke heeft exact 1000 stemmen, de film die elke liefhebber blijkbaar wilde gaan zien? .....

Ik ga natuurlijk geen films tippen die ik zelf niks vind alleen omdat ze minder stemmen hebben, maar ik kan ook weer niet mijn favorieten tippen want dat zijn over het algemeen dan toch wel de bekendere films, en dat zijn niet echt tips vind ik dan. (tenzij je hem niet gezien hebt)

Mijn tips zijn mischien niet altijd mijn topfavorieten, maar vind ze wel aardig genoeg om eens te kijken.

Warm Bodies.

Nou ja ik neem aan dat ook veel romcom liefhebbers die niet meteen horrorfans zijn die zijn gaan kijken.

Mischien niet iets voor de "echte" horrorfans, maar Warm Bodies vond ik een origineel filmpje in het genre.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Alexander1900 wrote:

Ik denk dat Maggie alleen te pruimen is wanneer je een fan bent van Schwarzenegger.

Niet per se, er kunnen ook fans teleurgesteld zijn omdat ze iets anders verwachten met Schwarzenegger.

Het is een trage film en er gebeurt (heel) weinig. Het is geen actie film zoals we van hem gewend zijn. Het is een drama (met een klein beetje horror).

Vond Maggie ook een originele film in het genre, totaal iets anders dan verwacht en Schwarzenegger deed het niet eens zo slecht in een wat serieuzere rol.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Heb overigens nog een niet genoemde tip in dit genre, mocht er niets meer bijkomen alexspyforever.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Aftermath met Schwarzenegger is ook een prima film. Een serieuze rol van Schwarzenegger. Geen horror overigens, wel drama. Het einde was een verrassing en had ik totaal niet verwacht.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

MovieMind wrote:

Heb overigens nog een niet genoemde tip in dit genre, mocht er niets meer bijkomen alexspyforever.

Jij niet alleen hoor maar ik verwacht toch zeker van baspls nog eentje ook al is dat misschien niet meteen zijn favoriete thema. Het is natuurlijk ook een thema dat men sinds begin van deze eeuw flink heeft zitten uitmelken.

In theorie klinkt Warm Bodies natuurlijk wel origineel met een romance tussen een zombie en mens al had je natuurlijk ook al wat romantiek in Maggie met 2 jonge mensen die in transitie zaten. Warm Bodies zal zeker verfrissend zijn voor veel mensen, maar dat zou ik dan niet meteen een voorwaarde vinden om een tip te geven. Ik wil beperkingen zoveel mogelijk tegengaan.Ik kan daardoor dus Warm Bodies niet verhinderen al blijf ik van mening dat het beter past in een niet-horror tip project. Denk dat het zeker verfrissend zal zijn als romcom die anders erg veel op elkaar gelijken naar mijn mening.

Alexander1900

Ik denk dat het (te) lage gemiddelde van Maggie juist komt van Arnie fans die hadden gehoopt dat Arnie zoals in zijn actiefilms de baddies (in dit geval zombies) ging wegknallen. Die zullen dus wel teleurgesteld zijn als hij daar de rol van serieuze liefhebbende vader opnam op een normale manier en niet de Commando held ging uithangen.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Alexander1900 wrote:

Aftermath met Schwarzenegger is ook een prima film. Een serieuze rol van Schwarzenegger. Geen horror overigens, wel drama. Het einde was een verrassing en had ik totaal niet verwacht.

Nog niet gezien maar heb hem regelmatig voorbij zien komen, ga ik zeker eens kijken.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

alexspyforever wrote:

Jij niet alleen hoor maar ik verwacht toch zeker van baspls nog eentje ook al is dat misschien niet meteen zijn favoriete thema. Het is natuurlijk ook een thema dat men sinds begin van deze eeuw flink heeft zitten uitmelken.

Mischien dat bas diegene die ik bedoel wel tipt, maar anders wil ik er ook nog wel één in de groep gooien.

En wat betreft uitmelken, er kunnen voor mij niet genoeg zombiefilms gemaakt worden. Lovin it!

In theorie klinkt Warm Bodies natuurlijk wel origineel met een romance tussen een zombie en mens al had je natuurlijk ook al wat romantiek in Maggie met 2 jonge mensen die in transitie zaten. Warm Bodies zal zeker verfrissend zijn voor veel mensen, maar dat zou ik dan niet meteen een voorwaarde vinden om een tip te geven. Ik wil beperkingen zoveel mogelijk tegengaan.Ik kan daardoor dus Warm Bodies niet verhinderen al blijf ik van mening dat het beter past in een niet-horror tip project. Denk dat het zeker verfrissend zal zijn als romcom die anders erg veel op elkaar gelijken naar mijn mening.
Hier ben ik het niet mee eens, het is niet in theorie origineel maar mijn inziens gewoon origineel.

(althans voor mij dan, want ik had zo'n soort romantische zombiefilm nog niet gezien)

En romcom is ook een beetje kort door de bocht, want het is wel degelijk een romantische/horror zombiefilm. Past daarom prima thuis in dit topic, naar mijn mening.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

MovieMind wrote:

(quote)
Mischien dat bas diegene die ik bedoel wel tipt, maar anders wil ik er ook nog wel één in de groep gooien.

En wat betreft uitmelken, er kunnen voor mij niet genoeg zombiefilms gemaakt worden. Lovin it!

(quote)
Hier ben ik het niet mee eens, het is niet in theorie origineel maar mijn inziens gewoon origineel.

(althans voor mij dan, want ik had zo'n soort romantische zombiefilm nog niet gezien)

En romcom is ook een beetje kort door de bocht, want het is wel degelijk een romantische/horror zombiefilm.

Wetende dat jij wel houdt van de modernere varianten van zombiefilms (met snellere zombies) alsook wel houdt van de handcam achtige stijl zoals 28 Days/weeks, waarvan bas niet houdt, trek ik dat zeer in twijfel

Ik trek de originaliteit niet in twijfel van Warm Bodies. Dat er niet veel horror aan is heb ik wel uit de reacties gehaald. Of het nu wel of geen romcom is doet uiteindelijk niet terzake voor mij. Zo een idee spreekt me gewoon niet aan. Ik heb wel Life after Beth (2014) gezien dat een gelijkaardig thema heeft. Die gaf ik 2,5* dus dan weet ik het wel.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

remorz zojuist de hitte ontweken door naar

Dead Set (2008)

Te kijken .

En dat beviel prima . Niet meest favo horror genre , maar ik heb me prima vermaakt .

Het big brother concept lijkt een geinige gimmick , maar dat is het niet . Erg goed gedaan .

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

alexspyforever ik was enigszins verbaasd toen ik zag dat je

Dawn of the Dead (2004) Zowaar een 2,5 had gegeven !

Kan ik moeilijk begrijpen omdat het als een van de eerste een snellopende zombie liet zien !

Of misschien voor jou juist daarom ?

Daardoor werd het stukken spannender .

En ik vond het een huzarenstukje onder de zombie films .

Verklaar je nader. . . , ?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.