• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.946 actors
  • 9.370.957 votes
Profile

Horror Tip Top & Chit Chat Project

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

Vrije keuze: Fear, Inc. (2016) - MovieMeter.nl

Niet de beste film van de hoop (bij mij niet snel het geval he alexspyforever ) maar wel zeer genietbaar. Een beetje the game meets Date night maar dan met een horror elementje.

Je mag ook nog bij amusment fair en animals & nature een tip geven. The Game heb ik destijds nog in de bios gezien. Was wel speciaal al zou ik em niet nog eens gaan bekijken.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

alexspyforever wrote:

Het is me duidelijk dat we een erg verschillende smaak hebben.

Volgens mij is het duidelijk dat we op een handvol films van smaak verschillen. Wie weet vinden we onze overlap nog ?. Echt aangevallen voelde ik me niet, hoor. Let’s keep moving.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

(JM's vocabulaire is iets ingedamd. Zware vrijdagavond. Maar #fuckwatlekker)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

(JM's vocabulaire is iets ingedamd. Zware vrijdagavond. Maar #fuckwatlekker)

Zorg dat je goed uitgerust bent alvorens je een lijstje voor de horrorchallenge opstelt. Volgend weekend beginnen we officieus.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Dat moet lukken.

Mijn hoofd is al maanden aan het opstellen. En er staat een gigantische watchlist klaar om uit te kiezen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Mijn vrije keuze is erotische weerwolf trash... Werewolf in a Women's Prison (2006)

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3836 votes

alexspyforever wrote:

Je mag ook nog bij amusment fair en animals & nature een tip geven. The Game heb ik destijds nog in de bios gezien. Was wel speciaal al zou ik em niet nog eens gaan bekijken.

Ik ben er al een week over aan het denken maar het is ne moeilijke. Maar ik tip deze dit weekend nog.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

3,7 gemiddelde op MM oftewel bijna 7,5/10

Op imdb is het gemiddelde 5,2

Dit soort verschillen zie je wel vaker met films die weinig stemmen hebben op MM.

Hollywood007 was het een zware week, kermis heb ik pas aangekondigd afgelopen donderdag tenzij je helderziende bent en die al zal aankomen

Morgen doe ik er nog een speciale.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3836 votes

alexspyforever wrote:

Hollywood007 was het een zware week, kermis heb ik pas aangekondigd afgelopen donderdag tenzij je helderziende bent en die al zal aankomen

Morgen doe ik er nog een speciale.

Ik zit al even te tubben op die natuur/dier film

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3836 votes

De kogel is door de kerk alexspyforever

amusment fair: Killer Klowns from Outer Space (1988)
Verwacht geen enge horrorfilm hier. Maar een jaren 80 klassieker. Veel comedy en wel wat leuke kiddy gore. Heel vermakelijk voor een zondag namiddag of als je aan het koken/strijken bent.

animals & nature: Prooi (2016) deze staat op imdb als horror maar hier op MM als thriller /comedy. Maar als je cujo als horror ziet, dan is prooi dat zeker. Dus als niemand bezwaar heeft daman nomineert ik deze. Ander zoek ik wel een andere.
Heel vermakelijk met leuke kills. Dick Maas durft het zelfs aan om een peuter de maaltijd van de leeuw te laten worden zeer leuke Nederlandse film! Eén van mijn absolute favorieten.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3836 votes

joolstein wrote:

Tja Freaks was al gekozen dus moest ik op zoek naar een andere film. Nu had ik natuurlijk 31 van Rob Zombie kunnen nemen maar die is alleen voor de liefhebbers (en die zijn er niet veel)

Guilty ✋??

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:
De kogel is door de kerk alexspyforever

amusment fair: Killer Klowns from Outer Space (1988)
Verwacht geen enge horrorfilm hier. Maar een jaren 80 klassieker. Veel comedy en wel wat leuke kiddy gore. Heel vermakelijk voor een zondag namiddag of als je aan het koken/strijken bent.

animals & nature: Prooi (2016) deze staat op imdb als horror maar hier op MM als thriller /comedy. Maar als je cujo als horror ziet, dan is prooi dat zeker. Dus als niemand bezwaar heeft daman nomineert ik deze. Ander zoek ik wel een andere.
Heel vermakelijk met leuke kills. Dick Maas durft het zelfs aan om een peuter de maaltijd van de leeuw te laten worden zeer leuke Nederlandse film! Eén van mijn absolute favorieten.

Killer Klowns vond ik zelf ook wel amusant. Prooi had ik op mijn watchlist maar ik ben niet zo voor Dick Maas films. Sint vond ik al niet veel aan en de berichten bij Prooi zijn niet echt hoopgevend. 110 minuten is ook veel te lang voor een campy film naar mijn mening. Dus helaas die heeft plaats moeten maken voor andere keuzes.

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

17. Midnight Movie (2008) Getipt door Hollywood007

82 minuten - FTV

Punten: 82 + 8= 90

Totaal punten = 1926

Score: 2*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjE0MTUyNjc2OV5BMl5BanBnXkFtZTcwMzI1MjI2NA@@._V1_CR0,60,640,360_AL_UX477_CR0,0,477,268_AL_.jpg

"Tieners" (acteurs die duidelijk tegen de dertig aan zitten) kijken in een bioscoop, die schijnbaar al jaren kan draaien op een bezoeker of 5, naar een film uit de jaren '70 die pijnlijk zichtbaar niet uit de jaren '70 komt en maken ondertussen grappen die niet aankomen. Bijzonder irritant, en als dit slechts een paar minuten zou duren, hoor je er niemand over... helaas bestaat ruim een derde van de film hieruit. Hierna komt het allemaal wat meer op gang, maar het blijft slappe hap. Vrijwel elke kill is offscreen, de acteurs zijn crap en de killer is dan weer bovennatuurlijk, dan weer niet. De maker leek niet zeker te weten of hij nu wilde dat de killer uit de 70's kwam en uit de film stapte (vrijwel alles wat er vanaf minuut 35 gebeurt) of dat de killer een echte persoon is die zich jaren later komt wreken (de hele opzet van de film, de intro en wat er duidelijk gemaakt wordt in de gesprekken tussen de agenten). De vele fouten in de film zorgden ervoor dat ik hier niet van genoten heb, meer dan 2* zit er niet in.

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

18. Tusk (2014) Getipt door Hollywood007

102 minuten - RW

Punten: 102

Totaal punten = 2028

Score: 4*

https://static.wixstatic.com/media/b7dab6_52565ba0978e483f9ac2c392722a9532~mv2.jpg/v1/fill/w_630,h_420,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01/b7dab6_52565ba0978e483f9ac2c392722a9532~mv2.jpg

Tusk nogmaals gekeken vandaag en tijdens de re-watch vond ik de film nog steeds zo goed als tijdens de eerste kijkbeurt. Wat een maffe, rare, foute, knotgekke nonsense die je doet lachen maar vooral heel vaak doet denken: w..t..f...

Ik kan lang niet altijd van dit type film genieten, maar van deze zeer zeker wel. 4*

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Ik ga ook nog even proberen een kleine bijdrage te leveren de komende dagen. Ik zal nog even spitten in de collectie naar films met weinig stemmen en/of lage waarderingen enz. De grote titels liggen mij iets teveel voor de hand. Hopelijk kunnen er nog mensen wat mee de komende tijd.

Amusement Fair: Dark Ride (2006)

Creepy/evil kids: Village of the Damned (1995)

Sci-fi: The Puppet Masters (1994)

Animated: Dead Space: Downfall (2008)

Vampires: Bordello of Blood (1996)

Mystery: From Within (2008)

Haunted/old dark house: Dead Birds (2004)

Slasher: Swimming Pool - Der Tod Feiert Mit (2001)

Thriller/suspense: Coming Soon (2008)

Psychological/drama: Resurrection (1999)

1980s: The Blob (1988)

Jungle/Woods: Dog Soldiers (2002)

Paranormal/ghosts: La Monja (2005)

Free Choice: The Deaths of Ian Stone (2007)

Ruim 2,5 uur bezig geweest, morgen even verder brainstormen voor de ontbrekende subgenres.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Black & White: Vampyr (1932)

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

36. Beast (2011). Een tip van Onderhond.

83 minuten - FTV

Punten: 83 + 8 = 91 (Totaal: 3416 + 91 = 3507)

2.5*

https://www.screenmania.fr/wp-content/uploads/2012/01/beast-2.jpg

Review.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Bedankt Gang_Star voor je bijdrage. Ik ga die eerst toevoegen voor ik een ander thema aankondig.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alexander1900

baspls

Collins

dimi303

dualcia

Dying Rose

EW101

FillumGek

Fransman

Harmonica Man

Hollywood007

jeroentjuhhhhh

john mcclane 2

joolstein

Kondoro0614

Mariovane

MovieMind

Onderhond

remorz

Shaky

TornadoEF5

VanRippestein

Woland

ZZ TOP

John Milton

wibro

Gang_Star

Zo volgende thema is er dus weer eentje die niet op de lijst staat. Ter ere van welke heilige dan vraag je je misschien af, er is bij mij vandaag gewoon een jaartje bijgekomen op de teller. Dus wilde ik eens iets speciaals en kondig daarbij aan:

Turkey trash

De meeste zullen wel weten wat een turkey is. Voordegene die het niet weten of vergeten zijn: films die op imdb een gemiddelde hebben onder 5,0.

Voordat de art lovers in hun handen wrijven en in hun ogen ondergewaardeerde stijl filmpjes gaan tippen... ik ben zo vrij ( of zo je wilt vals) geweest om er een 2 de voorwaarde aan te verbinden, met name trash.

Hieronder staan enkele websites die low budget en trash uitbrengen soms nogal obscuur. Zie ze als een leidraad, ze moeten niet per se hiervan komen.

* Troma | 45 Years of Disrupting Media

* Something Weird Video - somethingweird.com

* http://www.theasylum.cc/

* The Grindhouse Cinema Database - grindhousedatabase.com

* Films behandeld door MSTK3 (Mystery Science Theatre 3000): List of Mystery Science Theater 3000 episodes - Wikipedia - en.wikipedia.org (voor degene die dit niet kennen dit was een TV-serie waarin 3 personen verplicht werden om 'slechte' films te bekijken. Ze gaven tijdens het kijken er commentaar op, dit in het belachelijke trekken noemt men riffen).

Kijk steeds na of je keuze <5,0 op imdb en natuurlijk enkel horrorfilms.

Wie denkt neen dat is mij te min, ik wil een toegeving doen en voor diegene die een turkey trash tipt mag nog een extra tip geven bij free choice!

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com

‎Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top , a list of films by joolstein • Letterboxd

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Deze laat ik schieten, geen zin om labeltjes uit te pluizen.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Gefeliciteerd met je verjaardag, alexspyforever .

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

Scherp Kondoro0614!

Gefeliciteerd spelleider, horrorfanaat en HGL-aficionado alexspyforever

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ik skip ook. Trash is zo veel meer dan die paar labeltjes en de Grindhouse database.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Gefeliciteerd alexspyforever.

Heb je al rimpels gekregen of moet je nog een paar jaar wachten?

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Proficiat namens mij Alex, maar deze laat ik schieten temeer omdat ik met een paar uur onderweg ben naar mijn vakantieadres en even ze aan boord van de Royal Dutch Airlines geen horrorfilms in het assortiment hebben.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dank voor de felicitaties iedereen. Ik wil de regels best wel versoepelen jeroentjuhhhhh, Onderhond en eenieder die het te eng vindt, ik heb de regels dus versoepeld. De labels zijn dus enkel een leidraad. Maar dan wil ik trash zien genomineerd en niet van die style, arty films die door weinig appreciatie een turkey status hebben.

Harmonica Man, veel plezier je kan later weer terug aansluiten.

Alexander1900 ik heb er al sinds een paar jaar

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.