- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Een film die pas dit jaar uit is gekomen al meteen een van je favorieten? En dan nog eentje met kennelijk weinig horror. Je blijft een rare jongen hoor
Om het op zn Westvlaams te zeggen ma how zeg!
Halcyon vond dat je teveel spoilerde lees ik nu. Nou ik ben in elk geval blij met die 'spoilers' want dit klinkt als the Babadook en The Last Will and Testament of Rosalind Leigh (2012) niks voor mij dus. Halcyon spoilert zelf wel behoorlijk bij Last Will zie ik nu
Kan dat niet dan?? Moet een film eerst oud zijn om tot een favoriet te horen? Elk jaar komen er toch goede films uit! Ik maak elk jaar een lijstje met 10/15 films die ik erg goed vond, deze is tot nu toe de film die ik het beste vond! Mocht je afvragen welke de andere zijn; TOP 15 of 2019, a list of films by joolstein • Letterboxd
En nee, er is geen weinig horror, dit is juist een volbloed horror! De film past uitermate goed in de traditie van Val Lewton; 'De suggestie is veel enger' Hoe je aan de vergelijking met 'The Babadook' kom snap ik niet goed want daar heeft het niets mee van doen. Van de andere film weet ik niets die heb ik niet gezien dus kan daar niet veel van zeggen maar als ik het plot lees is dat toch heel iets anders. Zover ik heb kunnen ontdekken is er geen film die er op lijkt! Nu vergelijk ik ook niet echt films, ook al zal een film leentjebuur of beïnvloed zijn door andere, kan het nog steeds een enorm goede film zijn! Er zijn ook geen spoilers hoor! Alles wat ik schrijf staat ook in het plot. Dat dit niks voor jou is klopt wel want ik gaf al aan dat het voor fijnproevers was! 
Edit: Alhoewel The Witch vond je ook goed en hier zit ook veel onderhuidse spanning in. Al is die film wel superieur en is het niet echt te vergelijken
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Is ook een aanradertje. Eén van de betere horror films die ik dit jaar al gezien heb.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
I take that as a compliment joolstein. Jij mag dat plaatsje dus weer hebben in de zogenaamde elite van de fijnproevers en slimme horror
Uiteraard kan suggestie leuk zijn maar als ik het goed heb gelezen speelt het zich vooral af op 1 locatie, misschien zelfs een claustrofobische sfeer. Misschien meer zoals die ene film van Ti West The House of the Devil, nou hé ook daar zit Devil in de titel. Ik hou zeker wel van sfeer maar als het voortdurend gaat om opbouwen van spanning, traag en veel gepraat dan verlies ik mijn aandacht ook al snel.
Je kent mijn kritische geest ondertussen toch wel. als iemand zegt heel eng of bloederig, dat heb je nog nooit gezien, erg origineel dan zal ik wellicht gaan reageren jaja het zal wel weer. Tja ik vergelijk dan weer wel veel, niet om absoluut te willen bewijzen dat het allemaal niet zo origineel is als het lijkt. Ik denk dat eerder de aard van het beestje is. Als tester is het mijn taak om beetje destructief van aard te zijn of het allemaal wel zo solide is. als originaliteit zo belangrijk is voor mensen kan ik ook stellen waarom krijgt een film als Monsturd (2003) dan veel minder bonuspunten althans niet op imdb op MM dan weer wel. Nu goed I Trapped the Devil ook een turkey op imdb. Niet zo een zware onvoldoende (4,7) maar als ik de redenen zoek van de laagstemmers voelt het toch aan dat ze niet zaten te wachten op een trage suspense, slow burner waar er ondertussen ook al best veel van zijn.
Nu ok ik geef toe ik had op iets spectaculairder gehoopt van jou 
En als Onderhond het een van de betere horrors vind dan weet ik al genoeg denk ik 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Zelf doe ik deze. Nogal apart filmpje, eerder grimmig en duister dan vlotte oktober horror, dus ideaal om nog snel mee te pikken voor de hoogdagen van het pure genrewerk.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Kijk dat noem ik pas gedurfd, een kinderhorror tippen zonder schroom 
Ach kom dan zal ik zelf maar getuigen van mijn slechte smaak
en kiezen voor
4,0 op imdb maar voor mij toch een dikke 7.
http://horrorsnotdead.com/wpress/wp-content/uploads/2012/06/pinocchio2.jpeg
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Zelf doe ik deze. Nogal apart filmpje, eerder grimmig en duister dan vlotte oktober horror, dus ideaal om nog snel mee te pikken voor de hoogdagen van het pure genrewerk.
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Mijn 'vrije keuze' tip is deze lekker occulte 70's horror uit het Verenigd Koninkrijk:
https://i2.wp.com/www.simonprior.com/wp-content/uploads/2015/02/bloodonsatansclaw1.png
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tips Free Choice
Harmonica Man: Cube (1997)
wibro: The Lords of Salem (2012)
remorz: Rampo Jigoku (2005)
joolstein: I Trapped the Devil (2019)
Onderhond: Cannibal (2010)
Alexander1900: The Witches (1990)
alexspyforever: Pinocchio's Revenge (1996)
Shaky: The Blood on Satan's Claw (1971)
Hollywood007: Fear, Inc. (2016)
FillumGek: Hwa-i-teu: Jeo-woo-eui Mel-lo-di (2011)
Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com
Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top , a list of films by joolstein • Letterboxd
En John Milton ga je dé tip der tips niet plaatsen? 
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Nu maak je me benieuwd alexspyforever, wat is die Holy Grail der horror tips?
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Nope, geen inspiratie, JM is moede 
Maar ik gok dat hij iets met Maypoles, brandende houten poppen en naakte dames bedoelt 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nu maak je me benieuwd alexspyforever, wat is die Holy Grail der horror tips?
Wel tijdens een van de vele challenges die we hebben gedaan, moesten we door de luck of the draw een tip geven aan een andere deelnemende user. John Milton moest een film aan mij tippen. Hoewel JM wellicht had kunnen aanvoelen dat het geen goede tip voor mij zou zijn en ondanks de waarschuwing van Woland zette JM toch koppig door en inderdaad ik vond de film niet echt geweldig
Sindsiden zijn we daar al vaak op teruggekomen 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nope, geen inspiratie, JM is moede
Ach, verlos dan toch tenminste Shaky uit zijn lijden want hij heeft geen idee over welke film ik het heb 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
al gedaan, het stond er net voor jouw antwoord binnenkwam 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Ook deze staat al lange tijd op mijn to-see lijst. Helaas is het mij tot nu toe niet gelukt om deze van het internet te plukken. Weet jij hoe ik hier aan moet komen Onderhond?
Toch nog redelijk vlot verkrijgbaar denk ik. Ik hoef in ieder geval niet verder dan m'n eigen kast 
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Shaky duidelijk voor jou?
Ik probeer de hints aan elkaar te vlechten en deze man lijkt eruit te zijn gekomen 
See what I did there... 
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Als amusement fair : House of Wax (2005) als die er onder valt tenminste.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik probeer de hints aan elkaar te vlechten en deze man lijkt eruit te zijn gekomen 
See what I did there...
Euh ik zie niet echt een man, maar de titel in het Nederlands is idd de gevlochten man.
En neen Alexander1900 een museum zie ik toch nog als iets anders dus die film ga ik niet opnemen in de lijst.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Vrije keuze: Fear, Inc. (2016) - MovieMeter.nl
Niet de beste film van de hoop (bij mij niet snel het geval he alexspyforever
) maar wel zeer genietbaar. Een beetje the game meets Date night maar dan met een horror elementje.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Vrije keus: Hwa-i-teu: Jeo-woo-eui Mel-lo-di (2011)
Heel fijn geestfilmpje uit Zuid-Korea over een popgroep bestaande uit vier meiden die geen van allen de X-factor bezitten. Wanneer er eentje een verloren videotape vindt en de song kopieert breekt de hel los. Ja, alweer een vloek, maar White: The Melody of the Curse voelt in alle opzichten als een kwalitatief werkje die vooral uitblinkt in de cinematografie.
De film is mooi geschoten en heeft een strakke editing. Door het muziekthema knallen er regelmatig tracks door je speakers al blijft het vaak bij Britney Spears-achtige nummers. Het maakt de film lekker vlot, al worden die scenes afgewisseld door tragere, maar spannendere momenten. Goedkoop pluspunt is dat je naar vier (redelijk mooie) meiden zit te kijken die af en toe een sexy dansje opvoeren. Dan vliegt de tijd nog sneller.
Maar ook het werkelijke horrorgedeelte pakt goed uit. Het verhaal is gemiddeld, maar met een voor mij verrassende twist. Er zitten een paar effectieve schrikscenes in, spelen met tapes en geluidsopnames doet het altijd goed, maar bovenal is de geest geslaagd. Wit dit keer, maar met overtuigende make-up en door de belichting vaak best angstaanjagend. Het is een klein detail, maar het einde met de stroboscoop geeft zo'n confrontatie toch weer net dat beetje extra unieks. Geen moment verveeld.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
7. Stephanie (2017). Tip van Onderhond
86 minuten (FTV)
Punten: 86+9=95
4,0*
https://i.ytimg.com/vi/J-PTy-ZH_lc/maxresdefault.jpg
Dit zijn de horror filmpjes zoals ik ze graag zie. Heerlijke sfeer, alles in mysterie gehuld, lekker wazig; m.a.w. zoek het zelf maar uit wat het allemaal te betekenen heeft. Ja, en dan de hoofdrolspeelster (Shree Crooks) die er ook nog eens uitstekend acteerwerk neerzette. Prachtig, ik zat in ieder geval gekluisterd naar dit filmpje te kijken. Dat Stephanie helemaal niet zo'n onschuldig kind was, dat voelde je natuurlijk wel aankomen. Na het uitstekende eerste half uur zakte de film bij het verschijnen van haar ouders wat in. Het laatste half uur vond ik daarentegen weer ijzersterk. Prima horrorfilmpje dus dit Stephanie waar ik tot nu nog nooit van gehoord had.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Maggie (2015), tip van alexspyforever
95 min - FTV
Punten: 95+10=105
Totaal: 737+105=842
Score: 2*
https://cdn1.thr.com/sites/default/files/imagecache/landscape_928x523/2014/08/maggie_still.jpg
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Ach kom dan zal ik zelf maar getuigen van mijn slechte smaak
en kiezen voor
4,0 op imdb maar voor mij toch een dikke 7.
(afbeelding)
Deze staat al een tijdje op mijn twijfel lijst. Misschien moet ik het er maar eens op wagen en deze eindelijk eens bekijken.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
Vrije keus: [url=https://www.moviemeter.nl/film/78298/]Hwa
Ziet er ook zeer interessant uit. Oh jongens, die watchlist is niet meer bij te houden 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
17. Maggie (2015) Getipt door Alexspyforever
95 minuten - FTV
Punten: 95 + 10 = 105
Totaal punten = 1836
Score: 3,5*
(afbeelding)
Onbegrijpelijk lage score op MovieMeter voor deze meer dan prima dramafilm. Breslin doet het uitstekend en de film steekt sterk in elkaar. Het verhaal wordt rustig en zorgvuldig opgebouwd en er is vooral aandacht voor de onderlinge relaties en de problemen die Maggie doormaakt. Dikke 7; 3,5*.
Tja en voor elke goede score komt er dan ook weer snel een lage, zie maar naar remorz nu;
Zo zie je maar dat niet iedereen wordt meegesleept door het drama met een onvermijdelijke afloop. Dat je er geen verrassingen in zag remorz vind ik vreemd. Kon je dat allemaal voorspellen hoe het ging verlopen? Als je vervolgens op een outbreak had gehoopt dat zou dan weer erg cliché zijn geweest en zou het opzet van de film verloren zijn gegaan. Dan was het gewoon weer een run of the mill zombiefilm geweest waar er al zoveel van zijn. Uiteraard je volste recht om Maggie saai te noemen zeker als je verwachtingspatroon totaal anders lag. Je vond Hell Fest erg goed/spannend maar daar kan ik ook van zeggen weinig verrassend, weinig boeiend met inwisselbare karakters waar ik me niet echt kan bij voorstellen dat je er een groot inlevingsvermogen bij kan hebben. Denk dat je precies toch meer van de actie bent dan.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Misschien dat alle assumpties die je doet en woorden die je me in de mond stopt je helpen om een beeld van mijn voor -en afkeuren te schetsen (om vervolgens te categoriseren als daar-heb-ik-iets-aan of juist niet), maar ik voel me toch een beetje een driehoek die door een vierkant gat geduwd wordt.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Misschien dat alle assumpties die je doet en woorden die je me in de mond stopt je helpen om een beeld van mijn voor -en afkeuren te schetsen (om vervolgens te categoriseren als daar-heb-ik-iets-aan of juist niet), maar ik voel me toch een beetje een driehoek die door een vierkant gat geduwd wordt.
Sorry als je u aangevallen voelde, dat was niet mijn bedoeling; Het is me duidelijk dat we een erg verschillende smaak hebben. Ik snapte vooral je kritiek niet van 0 verrassingen. Dat kwam over alsof je alles kon voorspellen hetgeen ik vreemd had gevonden. Maar ok ik was te scherp in mijn commentaar, excuses.
Btw is het niet moeilijker om een vierkant door een driehoek te duwen? 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Btw is het niet moeilijker om een vierkant door een driehoek te duwen?
Hangt er maar vanaf hoe groot de driehoek en het vierkant zijn.