- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Genre/Thema Challenge
Genre/Thema Challenge
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Jup. Op twee momentjes half weggekeken want dat was me echt te ranzig (en ik kan echt wel wat hebben). Moest onwillekeurig wat lachen toen ik zag dat de versie van 104 min ook wel werd aangeduid als de 'katholieke versie'
Ik had deze film niet in de bioscoop willen zien denk ik.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
https://static01.nyt.com/images/2012/06/24/magazine/24lonergan3/24lonergan3-jumbo.jpg
Filmtitel, jaartal: Margaret (2011)
Speelduur: 186 min. (EC)
Genre: Drama
Eigen score/beoordeling: 4*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 26e (164e)
Datum van kijken: 8-2
Aantal punten: 5 (ftv), ook onder 250 stemmen
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 70 (414)
Recensie:
Verrassend goed.
Margaret gaat over een meisje van jongvolwassen leeftijd (Lisa, niet Margaret
) dat worstelt met haar ontluikende seksualiteit en moet zien om te gaan met de gevolgen van een traumatische ervaring. Een knappe rol van Anna Paquin in een drama dat soms bewust de grens lijkt op te zoeken, maar daardoor juist indruk maakt. De behoorlijke verteltijd is geen struikelblok; het acteerwerk en het script zijn beiden uitmuntend. Ook Kenneth Lonergans stijl valt in positieve zin op. Closure blijft soms bewust uit om meer realiteitszin te genereren. Vertraagde beelden worden begeleid door een prachtige klassieke score. Een gesprek in een café waarbij de hoofdpersoon is betrokken wordt overstemd door een ander (onbeduidend) gesprek. Bij een andere dialoog kijken we van buitenaf door het raam naar binnen. Het zijn onconventionele keuzes voor conventionele scènes, en dat intrigeert.
De eerste 135 minuten zijn doorgaans op het scherpst van de snede. Enkel in de laatste drie kwartier gooit de matige en ongeloofwaardige uit-en afwerking van Lisa's rechtszaak roet in het eten.
In de montage is duidelijk zichtbaar dat een en ander later is toegevoegd (de overgangen zijn dan wat abrupt). Het maken van Margaret was geen probleemloze exercitie, maar het resultaat mag er zijn. Niet per se beter dan Manchester by the Sea, wel eigenzinniger. Op deze site (en überhaupt) mijns inziens zwaar onderschat.
Extended Cut: 4*
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
https://static.independent.co.uk/s3fs-public/thumbnails/image/2016/08/24/09/rings-movie.jpg
Filmtitel, jaartal: Rings (2017)
Speelduur: 102 min.
Genre: Drama, Horror, Thriller
Eigen score/beoordeling: 0,5*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 27e (165e)
Datum van kijken: 10-2
Aantal punten: 2 (ftv)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 72 (416)
Recensie:
En tot zover de logica waar het mijn beoordeling van het narratief van Rings betreft 
Ik heb even getwijfeld of ik hier de minimale score aan kwijt wilde, maar ik haal hier echt niets positiefs uit. Eigenlijk al vanaf scène een (Samara entert vliegtuigschermpjes, wat gezien de trailer geen verrassing mag heten) rijgt Gutiérrez de clichés aaneen. Het verhaal hangt van voorspelbare clichés en vermoeiende clues aan elkaar, daarbij even niet ingaand op het gegeven dat Rings ten opzichte van de eerdere twee films volgens mij niet overal even consistent was (ik heb het plot van de prequels even niet scherp genoeg voor de geest). De twee hoofdrolspelers zijn kleurloos, terwijl D'Onofrio een haast frustrerende entree maakt als de grote boze broer van de Don't Breathe- antagonist.
Eng wordt Rings nooit. Waar deel één nog een slowburner was, is hier sprake van een bombastische, weinig subtiele soundtrack die de term jumpscare-vehikel nog wel wat toepasselijker maakt. Het script is niet alleen een kopie van wat we reeds zagen, maar mist ook iedere vorm van narratieve logica. De ene ontwikkeling is nog stompzinniger dan de andere, en van iets als opbouw lijken de makers ook niet gehoord hebben.
Zo'n sequel waarvan je baalt dat 'ie gemaakt is.
0,5*
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Jup. Op twee momentjes half weggekeken want dat was me echt te ranzig (en ik kan echt wel wat hebben). Moest onwillekeurig wat lachen toen ik zag dat de versie van 104 min ook wel werd aangeduid als de 'katholieke versie'
Ik had deze film niet in de bioscoop willen zien denk ik.
.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
http://static.rogerebert.com/uploads/review/primary_image/reviews/loving-2016/hero_loving_01.jpg
Filmtitel, jaartal: Loving (2016)
Speelduur: 123 min.
Genre: Drama, Romantiek, Bio
Eigen score/beoordeling: 3*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 28e (166e)
Aantal punten: 3 (ftv)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 75 (419)
Recensie:
Komt 23-2 hier uit, recensie deel ik t.z.t. tijdens de volgende challenge
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
. Ik heb deze film met name gekeken voor de symboliek, thematiek, regisseursvisie etc. De meest ranzige beelden zijn je bespaard gebleven, die zitten namelijk pas in de tweede helft van de film. Waar het het seksuele aspect betreft, daar kan ik me prettigere proefpersonen voorstellen dan Dafoe en Gainsbourg. Die tweede speelt ook met name in al die von Trier-films omdat ze veel verder gaat dan de gemiddelde actrice.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
31. A Monster Calls (2016) - Drama - 108m. (1p) - RW (0p) - 149st. (0p) - 10/2/17 - 1p (tot: 81p)http://i.onionstatic.com/avclub/6146/86/16x9/960.jpgNu het 9 Goyas heeft gewonnen kreeg ik zin om deze opnieuw te bekijken. Ik hoopte het van 3,5* naar de 4* te kunnen ophogen (mede beinvloed door de hype van de Goyas) maar ik hou het toch op 3,5*. Als je het de tweede keer bekijkt dan weet je waar het heengaat en ga je meer op de verhalen die het monster vertelt letten. En die zijn op zich interessant maar in alle eerlijkheid is het geen film die je snel meerdere keren gaat bekijken, vandaar ook dat ik mijn stem niet ophoog. Prima film met een best heftige boodschap (GROTE SPOILER dus echt niet klikken als je het niet hebt gezien): de emotionele spagaat waarin iemand belandt wanneer een geliefde zonder hoop op herstel achteruitgaat . Ik handhaaf mijn waardering en mijn originele spoilervrije recensie die ik hieronder plak:
12:07
Na lang wachten was het eindelijk zover; de nieuwe Bayona, die in de pers "Bayona's eigen Pan's Labyrinth (2006)" werd genoemd, is eindelijk uit in Spanje. Pan's Labyrinth miste ik in de bioscoop door stomme (professionele) recensies die het hadden over "alwéér een film over de Spaanse burgeroorlog", die zaten dus enorm naast en misten compleet de clue van de film, maar daardoor bekeek ik het dus niet in de bioscoop, iets waar ik nog steeds spijt van heb.
Wie Pan's Labyrinth niet gezien heeft moet daar dringend wat aan doen, en wie het wel heeft gezien hoeft zich geen zorgen te maken, want A Monster Calls is toch een heel ander type film. In de verte kun je dingen herkennen, maar dat zijn enkel knipogen naar "Pan", qua verhaal en uitwerking hebben beide films weinig gemeen. Enige overeenkomst is dat in beide films kinderen hun fantasie aangrijpen om hun wrange realiteit te ontvluchten danwel daar een meer draagbare invulling aan te geven. Zowel Pan's Labyrith (16+) als A Monster Calls (12+) zijn geen films voor kinderen, al geeft de leeftijdsgrens wel aan dat A Monster Calls voor een breder publiek dan Pan is bedoeld. Kinderen onder de 12 hebben hoe dan ook bij beide films niets te zoeken, voor kinderen is ook A Monster Calls best eng, dat icoontje mis ik bij de kijkwijzergegevens van deze film.
Waar in Pan's Labyrinth de CGI tot een absoluut minimum werd beperkt wordt bij A Monster Calls daar volop gebruik van gemaakt, daar wordt vakmanschap en dus kwaliteit ingeleverd dat plaats moet maken voor visuele effecten waar we ondertussen wel aan gewend zijn geraakt en dus niet zoveel indruk meer maken, en ook Pan niet kunnen overtreffen. Het monster uit deze film is zoals de trailer al laat zien een beetje een soort van grote broer van I Am Groot uit Guardians of the Galaxy (2014) met trekjes van de Nephilim uit Noah (2014). Het jongetje zelf herinnerde me meer dan eens aan Hugo uit de gelijknamige film (2011).
Een ander verschil tussen de twee films is dat Pan écht Spaans is terwijl A Monster Calls meer een Amerikaans produkt is. De negatieve recensies die ik las verwijten deze film dat het te sentimenteel is, die opmerkingen zijn zwaar overtrokken dus daar hoef je je niets van aan te trekken. Hoewel Pan niet of nauwelijks op het sentiment inspeelt doet A Monster Calls dat wel, maar zonder te overdrijven. Een sentimenteel bombardement op de kijker zoals Extremely Loud & Incredibly Close (2011) dat doet hoeft echt niet verwacht te worden. Het sentiment, hoewel zeker 90% van de film afwezig, is wel van meerwaarde, en wie enige moeite doet kan de enkele traanmomentjes wel droog doorkomen. Tot slot is de magie uit Pan's Labyrinth hier wel de grote afwezige.
Wat de trailer betreft zet het je op een verkeerde spoor, enerzijds is dat een beetje jammer, anderzijds is dat wel goed omdat de ontknoping dan (hopelijk) bij de meesten doordringt. Bij deze film moet je zoals de genres hierboven terecht aangeven Drama en Fantasy verwachten (in die volgorde) en geen jongetje die op een spannend avontuur gaat of zoiets. Wie zich een beetje heeft ingelezen (niet doen) weet al waar het jongetje uit A Monster Calls mee worstelt, maar Bayona laat het echter niet daarbij. De film oogt aanvankelijk soms warrig, middels korte animaties worden zo nu en dan enkele dubbelzinnige verhalen verteld, als kijker weet je niet zo goed wat je daarmee aanmoet. Maar dat blijkt niets anders dan de aanloop van Bayona richting het moment dat hij ons vertelt waar de film écht over gaat, en dat is erg knap en authentiek gedaan en hakt er behoorlijk in.
Volmaakt is de film niet, soms is het fijn als een film meteen begint, en dat doet deze ook, maar hier had ik juist graag gehad dat er meer tijd was besteed om een binding te creëren tussen de kijker en de personages, het begon allemaal voor mij te snel en de duur van de film had het best toegelaten om daar 10 minuten aan introductie toe te voegen. Ander puntje van kritiek is dat de film soms teveel voorkauwt en teveel dingen uitlegt die de gemiddelde kijker al weet, al komt het echte thema van de film dus wel uit de lucht vallen. Waar je bij Pan's Labyrinth nog goed kunt discussieren over de interpretatie van het fantasy-element wordt hier weinig aan de interpretatie van de kijker overgelaten. Maar goed, het probeert een breed (volwassen) publiek te bereiken en dan hoort een beetje teveel uitleggen er wel bij voor wie de overduidelijke hints over waar de film over lijkt te gaan niet meteen uitpikt. Over het echte thema wordt in de film totaal niet gehint, en dat is maar goed ook.
Geen meesterwerk als Pan's Labyrinth, zeker niet, maar het krijgt wel een hele ruime 3,5* van mij. Misschien hoog ik dat ooit nog wel op want mijn verwachtingen waren torenhoog. Het is een waardige poging van Bayona geworden om Pan's niveau te bereiken, en ik denk wel dat het bij velen de 4* met gemak zal halen.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
32. La Famille Bélier (2014) - Drama - 106m. (1p) - RW (0p) - 215st. (1p) - omstreeks 25/1/17 - 2p (tot: 83p)https://alliancetrinidadtobago.files.wordpress.com/2016/02/2048x1536-fit_affiche-famille-belier.jpgMijn laatste registratie uit de drama/avontuurchallenge. Ik quote hieronder mijn bericht van enkele dagen geleden over deze film als "bewijs" dat ik het zag. Ik neem aan dat Miszmi en alexspyforever geen problemen hebben om deze kijkbeurt zo te registreren. Het was de derde keer dat ik deze bekeken heb, heb de DVD in bezit, en ik kan ervan blijven genieten. Om die reden ga ik deze van 4* naar 4,5* ophogen.
. Toen je laatst zei dat je 'm gezien had kreeg ik er ook zin in en ben 'm ook gaan rewatchen, voor de derde keer alweer. Ik dacht al, waar blijft toch je recensie?
Mocht ik eraan toe komen dan zal ik hier ook een stukje erover schrijven.Wat ik zelf mooi vond, naast alles wat in die film emotioneert zijn die prachtige poëthische liedjes, al helpt het wel dat ik Frans goed genoeg kan volgen om ze echt te verstaan. Wat je schrijft over die overdreven ouders van haar, doven gedragen zich in het echt wel zo, ze kunnen bijvoorbeeld behoorlijk luidruchtig zijn omdat ze niet in de gaten hebben dat ze geluid maken
. Ik vond het beeld wat de film van doven geeft heel eerlijk (ik heb ooit een dove collega gehad). Het formulematige vond ik trouwens wel meevallen, vind het een vrij uniek filmpje. Wat bedoel je trouwens met plotholes? Of bedoel je het verhaal rond de burgemeester en verkiezingen? Dat is wel minder uitgewerkt maar ook het minst (lees: niet) boeiende aan de film. Eerlijk gezegd heb ik totaal geen plotgaten kunnen vinden.
Wat voor mij de film verder extra lading geeft is het verhaal van de "actrice" Louane Emera, die het meisje in de hoofrol speelt, want het verhaal van de film (het ontdekt worden, overwinnen van drempels, op eigen voeten staan...) is ook wel haar verhaal. Ze deed mee als 15-jarige aan The Voice en won, zo werd ze ontdekt. Je zegt "onbekende acteurs" maar in Frankrijk is ze net als deze film heel bekend. Haar vader overleed kort voor de uitzending van The Voice, en haar moeder een jaar erna, waarna haar oudste zus de voogdij over haar nam. En daarna maakt ze en draagt ze zonder enige acteerervaring even een film.... en dan zo acteren... petje af hoor.
En verder handhaaf ik mijn originele recensie, maar nu dus met een halve ster extra:
Sterke film. Ik verwachtte een vrij doorsnee komedie met een bijzonder onderwerp, maar deze film is toch meer dan dat. Meer dan een komedie is het ook een tragikomedie, met scherpe dialogen en veel leuke momenten. Het is een erg doordachte film, heel knap gebouwd rond een tweetal liedjes. Behoorlijk geslaagd ook hoe de dove mensen worden uitgebeeld, in hun gedragingen en de geluiden die ze onbewust maken. Het enige wat het niveau van de rest van de film niet haalt is het subplotje rondom de burgemeester en de verkiezingen, dat hing er maar een beetje bij.
De film zit vol geslaagde verrassingen en krachtige momenten die elkaar opvolgen, zit je net te wachten op het duet wat het hoogtepunt van de film lijkt te worden, volgt er een oorverdovende stilte, en krijg je een klap na als de muziekleraar achter het 'geheim' van Paula komt. Heel geslaagd vond ik ook de dubbele bodem wanneer de moeder van Paula zegt dat ze moest huilen toen ze erachter kwam dat haar pasgeboren dochtertje kon horen, en dan krijg je het laatste liedje als grote uitsmijter. Moet zeggen dat de Franse taal zich wel ideaal leent voor zulke emotionele nummers.
Een fijne warme film, met een geslaagde realistische benadering van de wereld van de dove mensen, en van hun 'mantelzorgers'. 4,5*
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Ik weiger verder te kijken voordat ik deel 6 van de boeken heb gelezen. En tja die laat op zich wachten aangezien waarschijnlijk zelfs seizoen 7 dit jaar in première gaat.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
34. Cría Cuervos (1976) - FTV - 186 stemmen - 107 minuten - 12 februari 2017 - 3 punten (Totaal: 100 punten)
http://juancarlosampie.com/wp-content/uploads/2015/07/G145571192187319.jpg
Mijn laatste registratie voor deze challenge. Ik ben het drama nu toch moe en wil graag wat fantasy nu 
Hoewel de hele oorzaak van Ana's depressie (zo mag ik het wellicht wel noemen) mij niet zozeer boeide, was het wel mooi om eigenlijk zowat alles in een droom en flashback vorm door de ogen van Ana te beleven. Dit is trouwens de 2de film die ik van haar zie (na Secret of the Beehive) en waarin ze opnieuw onder haar eigen voornaam opereert. Deze film beviel me duidelijk een stuk beter, het is meer straightforward niet zo vaag als Beehive. De sterke scènes ja er zijn er teveel om op te noemen, maar goed ik noem er toch een paar. De verkleedpartij waarbij er wordt bewezen dat kinderen toch veel oppikken van hun ouders, de momenten waarbij Ana probeert te communiceren met haar grootmoeder tonen haar warmte en dan uiteraard de momenten waarin ze haar moeder terugziet waarbij droom en werkelijkheid samen komen. Straffe prestatie alweer en ja toch wel een sterke film. Stiekem had ik toch wel gehoopt dat Ana's plannetje om haar tante uit de weg te ruimen was gelukt. Dat einde doet me trouwens denken aan The Little Girl Who Lives Down the Lane, nog zo een straffe film. En ach ja dat liedje, Por que te vas (hoop dat ik dat juist schrijf) dat blijft wel hangen. het doet me zo denken aan de momenten dat een leuke tijd ten einde loopt en je dan probeert te troosten met een nummer dat je mooi vindt of dat je terug wil gaan naar mooie herinneringen die nooit meer terug zullen komen.
Ik denk dat arno74 dan eindelijk ook eens blij kan zijn dat hij een moeilijke klant als ik eindelijk een aanbeveling heeft gedaan die ik echt hoog waardeer. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
tbouwh dank je wel voor de recensie van Rings. Nu ben ik helemaal overtuigd dat ik er mijn tijd niet aan moet verspillen. Ik vind het verschrikkelijk dat ze zelfs van slow burners en paranormale films zelfs semi-actiefilms willen maken. Ik weet niet wie er mee begonnen is dat jump scare festijnen om mensen te trekken/lokken, maar ik kijk toch bedenkelijk naar de richting van James Wan, maar ook naar het mainstream publiek die het blijkbaar als zoete broodjes blijft smaken.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik denk dat arno74 dan eindelijk ook eens blij kan zijn dat hij een moeilijke klant als ik eindelijk een aanbeveling heeft gedaan die ik echt hoog waardeer.
. Zo zie je maar hoe lastig het is om elkaar tips te geven. Ga je Eva (2011) nog proberen (drama + fantasy + retroscifi) ?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
. Zo zie je maar hoe lastig het is om elkaar tips te geven. Ga je Eva (2011) nog proberen (drama + fantasy + retroscifi) ?
Jazeker al weet ik nu natuurlijk wel dat die droevige gebeurtenis die je mij had vermeld in die film gaat gebeuren.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
https://cdn1.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/7676079/silencecover.jpg
Filmtitel, jaartal: Silence (2016)
Speelduur: 161 min
Genre: Drama, Geschiedenis
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 29e (167e)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 78 (422)
Recensie:
Recensie: Silence (2016) [Drama] - Tim Bouwhuis - timbouwhuis.nl, recensie verschijnt straks ook nog gewoon op de filmpagina.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
http://www.criminalelement.com/images/stories/-2015-Apr-Jun/high-and-low-still-2.jpg
Filmtitel, jaartal: Tengoku to Jigoku (1963) (High and Low)
Speelduur: 143 min.
Genre: Drama, Misdaad, Thriller
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 30e (168e)
Datum van kijken: 11-2
Aantal punten: 4 (ftv), ook onder 250 stemmen
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 82 (426)
Recensie:
Een duivels dilemma: als jouw eigen zoon ontvoerd wordt zul je te allen tijde een hoge losprijs neer willen leggen, maar wat doe als je je gedwongen voelt te betalen voor de zoon van een ander (en daarbij je eigen kapitaal zult verliezen)?
High and Low is een Japanse misdaadfilm waarin een ontvoeringszaak centraal staat. De eerste vijfenveertig minuten wordt de hoofdmoot gevormd door dialogen, die zich in een en hetzelfde appartement afspelen. Het middenstuk is vlotter en direct ook het meest intrigerend. De zoektocht naar de kidnapper gaat gepaard met nauwgezette pogingen de plaats van contact met de ontvoerder (een telefooncel) en die van de ontvoering zelf te lokaliseren. Na een wat matiger opmars naar het einde maakt de slotscène indruk.
Vooral de uitgekiende regie en het geweldige camerawerk (voetstappen filmen vanuit de weerspiegeling van het water) vielen positief op. Daarnaast komt het zomerse sfeertje (iedereen loopt met puffers rond) goed over. Ik had echter de nodige moeite helemaal in het verhaal te komen. Heel bijzonder vond ik het scenario uiteindelijk niet, en het acteerwerk liet ook geen blijvende indruk achter.
Kwalitatief goed gemaakt en voldoende over de gehele breedte, maar het verhaal was mij te gemiddeld om van een bovengemiddelde film te spreken.
3*
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
http://www.tasteofcinema.com/wp-content/uploads/2016/06/The-Assassin.jpg
Filmtitel, jaartal: Nie Yin Niang (2015) (The Assassin)
Speelduur: 105 min.
Genre: Drama, Geschiedenis, Actie
Eigen score/beoordeling: 2,5*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 31e (169e)
Datum van kijken: 12-2
Aantal punten: 2 (ftv), te jong voor (250
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 84 (428)
Recensie:
Uitstekend geregisseerd, schitterende beelden en verfijnd camerawerk. The Assassin kijkt bij vlagen weg als een verstillende natuurdocumentaire. Juist in dat verband valt de abrupte montage rondom de weinig overtuigende actiescènes wat uit de toon. Daarnaast doet het gebrek aan uitdieping van de belangrijkste personages zich voelen. De film blijft hierdoor te oppervlakkig op het narratieve vlak. Jammer, want de zweem van mysterie die met name the Assassin zelf (Qi Shu) omhulde deed hopen op meer. Een gemiste kans tenslotte, dat versmalde beeld/die kleinere aspect rate was niet nodig.
2.5*
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
http://static.rogerebert.com/uploads/review/primary_image/reviews/elle-2016/hero_Elle-2016.jpg
Filmtitel, jaartal: Elle (2016)
Speelduur: 130 m
Genre: Drama, Thriller
Eigen score/beoordeling: 2*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 32e (170e)
Datum van kijken: 12-2
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 87 (431)
Recensie:
Isabelle Huppert acteert ijzersterk, maar dat is wel meteen het grootste lichtpunt van deze veelbesproken film. Voor een revenge-film duurde Elle mij veel te lang, met nodeloze zijplotjes (die game
) en (bij)personages die geen indruk maken. Ook het motief van de verkrachter was dunnetjes en wat mij betreft überhaupt afwezig. Ik viel daar flink over, omdat dat motief van cruciaal belang is voor het bestaansrecht van dit plot an sich. Als film dus zeer matig, maar Huppert houdt Elle ver van de ondergrens vandaan.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik weiger verder te kijken voordat ik deel 6 van de boeken heb gelezen. En tja die laat op zich wachten aangezien waarschijnlijk zelfs seizoen 7 dit jaar in première gaat.
Begrijp ik hoor, maar de boeken en de serie gaan wel meer en meer uit elkaar lopen. Daardoor vind ik het niet zo'n probleem om gewoon iedere keer direct de serie te kijken. Ik zou toch niet kunnen wachten 
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ja, ik doe de laatste challenge.
Ik zal streng doch rechtvaardig zijn 
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
tbouwh dank je wel voor de recensie van Rings. Nu ben ik helemaal overtuigd dat ik er mijn tijd niet aan moet verspillen. Ik vind het verschrikkelijk dat ze zelfs van slow burners en paranormale films zelfs semi-actiefilms willen maken. Ik weet niet wie er mee begonnen is dat jump scare festijnen om mensen te trekken/lokken, maar ik kijk toch bedenkelijk naar de richting van James Wan, maar ook naar het mainstream publiek die het blijkbaar als zoete broodjes blijft smaken.
Jup, ik zat bijna keihard te lachen in de bioscoop (dat kon ook wel, want het was rustig). Ik vond 'em écht heel slecht, maar ik moet zeggen dat ik niet anders had verwacht. Dodelijkste is nog wel dat 'ie nergens ook maar een beetje eng is (en dat voor een horrorfilm..) Gelijk heb je als je deze laat liggen, want ik durf haast te garanderen dat je gelijk zou uitkomen.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
1. scorsese: 117
2. joolstein: 106 Vanaf Paterson doorgegaan met 88 punten ipv 90, twee punten meer dus.
3. alexspyforever: 100
4. tbouwh: 87
5. arno74: 83
6. Night's Watch: 39
7. Woland: 36
8. Boenga: 30
9. baspls: 29
10. Miszmi: 13
11. TornadoEF5: 12
12. U96: 9
Gefeliciteerd met de overwinning scorsese!
Op naar de laatste challenge!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tussenstand na 7 + vrije challenge:
1. joolstein 727
2. scorsese 623
3. alexspyforever 593
4. arno74 521
5. tbouwh 431
6. Woland 331
7. baspls 264
8. Night's Watch 237
9. Boenga 178
10. Gh8st 175
11. U96 163
12. Miszmi 126
13. Gang_Star 119
14. John Milton 114
15. dualcia 96
16. LuukRamaker 72
17. TornadoEF5 67
18. Rodajc 24
19. wendyvortex 23
20. John Barry 22
21. chevy93 20
22. Zwolle84 15
23. Flat Eric 14
24. leatherhead 11
25. rensie32 10
26. jOERI 7
27. EW101 4
Ik denk dat joolstein serieus ziek moet worden om dit nog te kunnen verliezen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Herhaling van de regels
A. Welke films komen in aanmerking?
* Langspeelfilms, dwz van minstens 45 minuten, zowel films die op MovieMeter als op imdb staan
* Miniseries die je op MovieMeter terugvindt (dus geen miniseries die op imdb of een andere filmsite staan)
* moeten beantwoorden aan een van de genres van de challenge die op dat moment actief is
B. Puntensysteem
* Punten volgens speelduur
- 1 punt: 45 tot 119 minuten
- 2 punten: 120 tot 179 minuten
- 3 punten: 180 tot 239 minuten
- 4 punten: 240 tot 299 minuten
- 5 punten: 300 tot 359 minuten
- etc
* 1 extra punt voor een film die je voor de eerste keer bekijkt (FTV)
* 1 extra punt voor een film die 0 tot 249 stemmen heeft op MovieMeter, behalve de films van het huidige en vorige jaar zoals aangegeven op MovieMeter, dit wil dus zeggen dat als je een film registreert die niet op MovieMeter staat maar wel op imdb hier dus geen extra punt kan voor krijgen
* Ieder dient zoveel mogelijk zelf zijn puntentotaal bij te houden
C. De challenges
* Voor elke combinatie van 2 genres wordt een aparte challenge gedaan
* Elke genrecombinatie challenge zal verlopen over 3 weken, de daaropvolgende challenge is reeds op voorhand bekend
* Op het einde van een challenge wordt bepaald welke challenge er binnen 3 weken zal zijn
* Voor iedere aparte genrecombinatie challenge wordt een aparte stand opgemaakt, de winnaar ervan mag bepalen welke de challenge zal zijn over 3 weken, heeft die persoon reeds gekozen, is het voor de volgende op de lijst die nog niet heeft mogen kiezen
* De punten van ieder voor elk van de aparte challenges komen in een eindklassement ook als je slechts aan 1 challenge hebt deelgenomen
D. De genrecombinaties
1. Horror–Familie (Horror-Family)
2. Drama–Avontuur (Drama-Adventure)
3. Komedie-Mystery (Comedy-Mystery)
4. Misdaad-Documentaire (Crime-Documentary)
5. Sciencefiction-Oorlog (Sci-fi-War)
6. Actie-Muziek (Action-Music/Musical)
7. Western-Thriller (Western-Thriller)
8. Romantiek-Fantasie (Romance-Fantasy)
* Elk van deze combinaties zal worden behandeld (over 3 weken) en kunnen pas terug worden gekozen (of in een andere combinatie) als ze allemaal aan bod zijn gekomen
* Enkel films die op MovieMeter, imdb en/of Netflix één van de 2 genreaanduidingen hebben van de actieve genrecombinatie challenge kunnen worden bekeken om punten te kunnen scoren. Dit betekent dat er ook geen verplichting is om films te kijken uit beide genres, men mag perfect enkel films uit het ene actieve genre kijken en geen enkele uit het andere.
E. Genrecombinaties challenges overzicht
1e ronde
1. 12/09/2016 - 02/10/2016: Komedie-Mystery (Comedy-Mystery)
2. 03/10/2016 - 23/10/2016: Western-Thriller
3. 24/10/2016 - 13/11/2016: Sciencefiction-Oorlog (Sci-fi-War)
4. 14/11/2016 - 04/12/2016: Misdaad-Documentaire (Crime-Documentary)
*. 05/12/2016 - 11/12/2016: vrije keuze films
5. 12/12/2016 - 01/01/2017: Horror-Familie (Horror-Family)
6. 02/01/2017 - 22/01/2017: Actie-Muziek (Action-Music/Musical)
7. 23/01/2017 - 12/02/2017: Drama–Avontuur (Drama-Adventure)
8. 13/02/2017 - 05/03/2017: Romantiek-Fantasie (Romance-Fantasy)
2e ronde
Nog te bepalen, evalueren na 1ste ronde
F. Registreren van films
Wat moet er zeker in opgenomen worden?
* Titel: de originele of alternatieve titel op MovieMeter of imdb
* Jaar: levert geen punten op maar aangezien er soms meer films zijn met dezelfde titel kan het jaar uitsluitsel brengen, ook een link naar de filmpagina van MovieMeter kan uitsluitsel brengen
* Speelduur: zoals dit staat op MovieMeter uitgedrukt in minuten, bij films die meerdere speelduren hebben, uiteraard aangeven welke versie je hebt bekeken
* Eerste keer of herkijkbeurt: Indien je een film voor de eerste keer kijkt geef je dit aan met FTV, een herkijkbeurt wordt aangegeven met RW (re-watch). We gaan er van uit dat iedereen hier eerlijk in zal zijn.
* Optioneel mag je ook aangeven of de film meer of minder dan 250 stemmen heeft op Moviemeter
* Datum: de datum waarop je de film hebt gekeken, indien over meerdere dagen de datum waarop je de kijkbeurt volledig hebt beëindigd
* Punten: je maakt zelf de optelsom van het aantal punten dat de kijkbeurt je heeft opgeleverd, we gaan ook proberen dat ieder zelf zijn/haar punten zo goed mogelijk bijhoudt en de organisatie niet teveel te belasten
* Review: een recensie dit vooral als controle of je de film daadwerkelijk hebt gezien. Hierin moet minstens staan beschreven wat je goed en/of slecht vond aan de film. Bij een herziening is een verwijzing naar een vroegere review niet voldoende. Graag ook de review kopiëren naar de betreffende filmpagina op MovieMeter, daarvoor is de site uiteindelijk bedoeld. Hou er dus ook rekening mee om spoilertags te gebruiken als dat nodig is.
* Het is toegestaan om in 1 bericht meerdere registraties te bundelen
* Een incorrecte registratie mag achteraf worden aangepast, mensen die het systeem al kennen gelieve "nieuwelingen" zoveel mogelijk te helpen
G. Andere regels
* De gewone gedragsregels van MovieMeter blijven uiteraard van toepassing
* Discussies over de films en de genres die aan bod komen alsook aanbevelingen worden gewaardeerd
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Tussenstand na 7 + vrije challenge:
1. joolstein 727
2. scorsese 623
3. alexspyforever 593
4. arno74 521
5. tbouwh 431
6. Woland 331
7. baspls 264
8. Night's Watch 237
9. Boenga 178
10. Gh8st 175
Ik denk dat joolstein serieus ziek moet worden om dit nog te kunnen verliezen.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Op Netflix is het genre Romantiek beschikbaar, fantasie wordt echter gedeeld met sci-fi. "Sci-fi en fantasy" genaamd op Netflix. Houden in het geval van fantasie Netflix buiten beschouwing of heeft iemand hier een beter idee voor?
Ik ga zo nog een film starten, maar betwijfel even of de regel nu was veranderd. Wel na 18:00 mogen kijken, maar niet voor 0:00 registreren? 0:00 pas een film starten wordt voor mij te laat 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja en er zijn ook veel mensen na Miszmi die een beetje hebben afgehaakt. Misschien zijn ze het wel moe.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Op Netflix is het genre Romantiek beschikbaar, fantasie wordt echter gedeeld met sci-fi. "Sci-fi en fantasy" genaamd op Netflix. Houden in het geval van fantasie Netflix buiten beschouwing of heeft iemand hier een beter idee voor?
Ik ga zo nog een film starten, maar betwijfel even of de regel nu was veranderd. Wel na 18:00 mogen kijken, maar niet voor 0:00 registreren? 0:00 pas een film starten wordt voor mij te laat
Ja je mag nu al kijken, je mag pas vanaf 0:00 registeren 
Het valt me op dat je eigenlijk weinig punten hebt gesprokkeld deze challenge terwijl drama toch een van je favorieten is?