- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Genre/Thema Challenge
Genre/Thema Challenge
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
[quote]Flat Eric wrote:
Circle (2015) - FTV - 19/9/2016 - mysterie (imdb) - punten?
1 voor de speelduur en 1 voor de FTV, 2 dus 
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
Liebe Mich! (2014)| Komedie | 80 minuten |<250 stemmen | 19 September '16 | FTV | 3 punten | 12 totaal
http://www.kino.de/wp-content/gallery/liebe-mich-2014/liebe-mich-2-rcm0x1920u.jpg
Na van de week de ontzettend tegenvallende Klappe Cowboy! (2012) gezien te hebben voor deze challenge vandaag Liebe Mich! maar eens aangezet om het nog een beetje goed te maken voor de Duitse komedie.
Een echte komedie wordt het echter nooit, het blijft meer bij een luchtig drama met een vleugje romantiek. Lilli Meinhardt zet een rol neer als 'lastig' meisje maar wekt al snel sympathie op die ze de gehele film weet vast te houden. Dat ze de film hiermee naar haar toe trekt is absoluut niet erg want verder gebeurt er vrij weinig. De film kabbelt rustig door en is over het geheel bekeken best vermakelijk met als positieve uitschieter de scenes van Lilli Meinhardt samen met Christian Ehrich.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
13. Beavis and Butt-Head Do America (1996) - komedie (80 min) - FTV - 602 stemmen – 2 punten - 19 september 2016 (totaal: 13 films, 38 punten)
1 punt voor speelduur, 1 punt voor FTV
(afbeelding)
Muddy Grimmes: You got any last words before I kill you?
Butt-head: I have a couple. Butt cheeks.
Beavis: Yeah, yeah. And, uh, and boobs. I just wanna say that again. Boobs.
Muddy Grimmes: I'm gonna blow you both to hell, that's what I'm gonna do!
Butt-head: Cool.
Misschien is het dat ik destijds écht niets met metal had (nu ook nog maar héél soms), of dat de humor me gewoon niet lag, maar ik heb Beavis and Butthead nooit zo leuk gevonden. Dat ’he…he..hehe…heh!’ –‘Cool’ ging me heel snel vervelen. Ik hoopte dat de film meer te bieden zou hebben, aangezien hij toch een Toplijst van de 100 beste animatiefilms haalde. Maar helaas. Het mag iets van mijn generatie zijn, maar op een enkel licht trekkend mondhoekje na, ben ik helaas in staat hier in zowat katatonische toestand naar te kijken. Ik zou er graag meer aan wijden dan zeven regels, maar ik vrees dat B&B me hersendood hebben gemaakt. Zie bovenstaande dialoog. Gelukkig is de animatie wonderschoon, euh... Hmm nee, ook niet...
2*
Geweldige film, typisch geval je houd ervan of je haat het. Heerlijke humor, maar uiteraard ieder zijn ding.
I am Cornholio, I need tp for my bunghole
Geniaal

LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
C1 / #11 | The Shop around the Corner (1940) | Komedie| 99 minuten | 19/09/2016 - FTV | 235 stemmen | 3 punten / totaal: 38 punten
http://www.mediafire.com/convkey/8652/f81azmj66u1768izg.jpg
Best een leuk filmpje, vooral voor rond de kerst ook. Dat laatste wist ik niet, maar als ik een James Stewart-film zou moeten kijken met de kerst is de kans ook niet zo heel groot dat het deze zou worden. Helemaal niet meer na het zien van deze film moet ik bekennen, want hoewel Stewart een grootheid is en hij de film zeer de moeite waard maakt, kon ik Margaret Sullavan, met haar (opgezette?) stem, maar moeilijk uitstaan. Ze is best leuk om naar te kijken, maar ze is ook net wat te veel te horen tijdens de film. Tel daarbij op een romance die alsmaar wordt uitgesteld en het moge duidelijk zijn dat dit voor mij als een wat langere zit aanvoelde dan ik had gehoopt. Al moet ik zeggen dat het niet zo is dat de film door haar dermate aan kwaliteit verliest dat er niets te genieten valt, want de film steekt verder wel erg leuk in elkaar.
3,5*
PS. wordt een comedy genoemd maar 'k zou 'm niet aanraden als je krom wilt liggen van het lachen.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Zeg. Woland. Je bent verdacht stil. Dat vertrouw ik voor geen ene meter
Maak je geen zorgen, ik heb geen snode plannen deze keer - ik was gewoon een lang weekendje weg. Komend weekend ook vier dagen weg, dus alle gelegenheid voor jou om verder uit te lopen. Hieronder: mijn bijdrage voor deze week. Waarschijnlijk de enige.
Black Sheep (2006) - teveel stemmen - FTV - 87 minuten - 2 punten -19/9/2016 (totaal 5 films, 15 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/37000/37319.300.jpg
Tijd voor wat lichtvoetiger vermaak dan de afgelopen films: Black Sheep. Het zal niet verbazen dat dit inderdaad precies het soort film is dat je kan verwachten bij een verhaal over genetisch gemodificeerde terrorschapen: een opzettelijke B-horrorkomedie met best nog wel wat gorigheid, niet al te moeilijke grappen en een matig verhaal - al is dat in dit soort films niet zo'n punt. Acteren kunnen ze over het algemeen ook niet echt. Schapen als boosdoeners werkte dan wel weer goed, het zijn zulke kneuzige beesten dat het concept alleen al inherent enige grappigheid veroorzaakt (zie ook Sharknado, vele films in de Godzilla-reeks, en de meukfilms op Syfy), helemaal als je een kudde hebt waarbij je niet direct door hebt of het gewone schapen zijn of bloeddorstige monsters. Maar hoewel het horroraspect best wel vermakelijk en leuk gedaan is, werkt de puur grappig bedoelde humor maar matigjes, met de flauwe, karikaturale dierenactivisten als treurig dieptepunt. Ik wou oorspronkelijk voor de 3* gaan, maar Grant en met name Experience waren zo irritant dat er een half puntje afgaat: 2.5*.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Misschien is het dat ik destijds écht niets met metal had (nu ook nog maar héél soms), of dat de humor me gewoon niet lag, maar ik heb Beavis and Butthead nooit zo leuk gevonden. Dat ’he…he..hehe…heh!’ –‘Cool’ ging me heel snel vervelen. Ik hoopte dat de film meer te bieden zou hebben, aangezien hij toch een Toplijst van de 100 beste animatiefilms haalde. Maar helaas. Het mag iets van mijn generatie zijn, maar op een enkel licht trekkend mondhoekje na, ben ik helaas in staat hier in zowat katatonische toestand naar te kijken. Ik zou er graag meer aan wijden dan zeven regels, maar ik vrees dat B&B me hersendood hebben gemaakt. Zie bovenstaande dialoog. Gelukkig is de animatie wonderschoon, euh... Hmm nee, ook niet...
2*
Uh huh-huh. Hij zei "trekkend"! Huh huh!
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
3. Forgotten Silver (1995) - Komedie - 54 minuten - 20-09-16 FTV - 130 stemmen - 3 punten
https://filmglutton.files.wordpress.com/2009/08/forgotten_silver2.gif?w=450
Review: Geinige mockumentary die best kundig in elkaar gedraaid is, maar op ten duur ietwat gaat vervelen. Het geintje is er na zo'n 40 minuutjes wel vanaf en de film zakt dan ook aardig in. Toch best leuk om eens gezien te hebben.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
#14. 5 Card Stud (1968) - Western / Mystery - 103 minuten - FTV - 18 & 19-09-16
43+3= 46 punten
45 tot 119 minuten: 1 punten
FTV - 1 punt
52 stemmen - 1 punt
https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5227.300.jpg
Mijn tweede film met de combinatie Western / Mystery. Echter was deze wel minder. Een kaartspeler speelt vals en wordt gelyncht door de andere spelers. Hierna volgt het tien kleine negertjes-principe. Voor de oplettende of doorgewinterde kijker is het natuurlijk niet moeilijk raden wie de dader is? Dean Martin heeft de hoofdrol maar zelf was ik veel meer gecharmeerd door het spel van Robert Mitchum, als Rev. Jonathan Rudd. De film is verder onderhoudend en verveeld niet. En doet wat een western moet doen, stoere mannen met pistolen, paarden en saloons en natuurlijk wat vrouwelijk schoon (alhoewel Inger Stevens nu ook niet moeders mooiste is.) Leuke en entertainende film.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
#15. Moonrise Kingdom (2012) - Komedie / Drama - 94 minuten - FTV - 20-09-16
46+2= 48 punten
45 tot 119 minuten: 1 punt
FTV - 1 punt
1523 stemmen - 0 punt
https://www.topzine.cz/wp-content/uploads/2012/07/A%C5%BE-vyjde-m%C4%9Bs%C3%ADc.jpg
Mijn vierde Wes Anderson (derde in de challege) En wederom kon ik me onderdompelen in zijn prachtige sprookjeswereld. Wat een film! Gelijk aan het begin als Bob Balaban als een soort bioloog annex Verteller in beeld verschijnt was ik om. Het kon niet meer stuk! En inderdaad wat volgt is een doldwaas verhaal over twee verliefde kinderen die weglopen, en waarna de sheriff en de ouders van het meisje naar hen op zoek gaan. Ook deze film heeft een lange lijst aan bekende namen die alle vreemde personage vertolken. De meeste van hen zijn ook maar te zien in bijrollen aangezien de hoofdrollen zijn weggelegd voor de twee kinderen. Die trouwens ook fantastische spelen en absoluut niet irritant zijn. Bill Murray is waarschijnlijk een vaste acteur of een zeer goede vriend aangezien hij in zeven van de acht films van Wes Anderson voorkomt. Roman Coppola (zoon van) schreef mee aan dit verhaal zoals hij dat ook deed bij The Darjeeling Limited. Die film werd ook meegeschreven door Jason Schwartzman. Die we hier dan weer zien als Neef Ben. In het echt is Schwartzman natuurlijk een neef van Coppola maar dat terzijde. Terug naar de film want wat was die fijn! En wat een oog voor detail. Dat was gewoonweg genieten. Een blauw platenspelertje, een gele koffer, de boeken waaruit voor werd gelezen, enz. Of wat te denken van die scene met Murray die met alleen een pyjama-broek en een fles wijn een bijl pakt, terwijl zijn drie zoontjes een potje mens-erg-je-niet aan het spelen zijn? Hilarisch! Moonrise Kingdom (2012)
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
#16. The Darjeeling Limited (2007) - Komedie / Roadmovie -91 minuten - FTV - 20-09-16
48+2= 50 punten
FTV - 1 punt
1070 stemmen - 0 punt
https://www.moviemeter.nl/images/cover/43000/43190.300.jpg
Nog een Wes Anderson ik krijg er geen genoeg van
Anderson is toch een regisseur die je moet liggen denk ik. Als je kijk naar de uiteenlopende reactie bij zijn films. En tja mij ligt ie wel, ik vind zijn manier van humor super! Ik beweerde dat het genre Komedie mij niet zo lag maar als ik dan dit soort films kijk moet ik er toch op terug komen. Dit keer is het een Roadmovie met drie gestoorde broers. De film kan je op delen in twee gedeeltes: in de trein en buiten de trein. Waarbij in de trein vooral de scene`s met de humor bevatte en het tweede gedeelte iets meer een dramatische kant had. Het geheel lijkt luchtig maar toch zit er een diepere laag in. Wat door Owen Wilson ook een beetje aangekondigd wordt als hij zegt dat ze op een spirituele reis gaan. En die diepere laag en de subtiele humor maakt dat ik wederom een prima Wes Anderson heb gekeken.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
#17. Tales of Terror (1962) - Horror / Mystery -89 minuten - FTV - 20-09-16
50+3= 53 punten
FTV - 1 punt
65 stemmen - 1 punt
https://www.moviemeter.nl/images/cover/16000/16783.300.jpg
Drieluik van Roger Corman met de verhalen van Edgar Allan Poe. Waarin Vincent Price in alle drie verschijnt en waar verder Peter Lorre en Basil Rathbone hun opwachting maken.
Morella: Price schittert als vader van de dochter Leonora, redelijk goed gespeeld door een Maggie Pierce. Afgezien van de wat goedkope trucages was deze vrij creepy en wordt mooie angstige sfeer gecreëerd
The Black Cat: Met Peter Lorre als Montresor. De nadruk in deze verfilming lig meer op humor. Iets minder mijn ding vandaar dat ik hem waarschijnlijk de minste vind van de drie. Joyce Jameson als Annabel was echt zeer slecht.
The Facts in the Case of M. Valdemar: Zeer sterk en interessant verhaal. Wat ook zeer mooi was gefilmd. En met Basil Rathbone als Carmichael de hypnotiseur. En Debra Paget als Helene de vrouw van Vincent Price.
scorsese
-
- 13160 messages
- 11071 votes
The cameraman - 67 min - <250 stemmen - 3 punten.
Goeie film over een man die als cameraman gaat werken om een meisje te imponeren. Nogal fragmentarisch van opzet, maar de afzonderlijke scenes zijn over het algemeen allemaal wel geslaagd en hier en daar ook inventief. Het tempo ligt nog redelijk hoog en aangezien deze stomme film al ruim 85 jaar oud is, ook interessant als tijdsdocument.
Totaal: 28 punten.
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Hugo (2011) - Mystery - 126 minuten - FTV – 20 september 2016 – 3 punten – Tussenstand: 35 punten
http://www.moviequotesandmore.com/wp-content/uploads/2015/05/hugo-15.jpg
Review: Een film die het in eerste instantie van de prachtige setting moet hebben, daar krijgt de film je immers gelijk mee te pakken. Het verhaal kreeg mij pas later te pakken, maar doordat alles prachtig gefilmd is, de acteurs uitstekend werk leveren en de muziekkeuze goed is, had ik geen moeite om in de film te blijven. Het verhaal is volgens mij vrij uniek, maar vrij magertjes. Denk wel dat hier meer uit te halen was, al zit je dan weer met de risico's van een film vol clichés. Uiteindelijk wordt er gefocust op één aspect en dat is de robot en het verhaal dat daarbij hoort. De kleine verhaaltjes erbij, zoals de liefde tussen de mensen op het station, waren enigszins overbodig, maar niet storend. Ondanks het magere verhaal is het wel goed uitgewerkt, wat toch wel zeer belangrijk is. 4.5* vind ik net iets aan de hoge kant, 4* weer net iets aan de lage. Ondanks dat ik bij twijfel meestal voor de hogere ga, kies ik bij deze film voor de lagere. Mogelijk bij een herziening wel hoger. Dat ik voor de 4* ga, heeft met name te maken met de voorspelbaarheid in de film. Deze film had meer kracht kunnen halen uit onvoorspelbare momenten vermoed ik.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
joolstein, vergeet je niet te eten en te slapen.
?
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
#4 - Les Rayures du Zèbre (2014) - Komedie - 80 min - 6 stemmen - FTV -
19/09/2016 - 3 punten (totaal 12).
Een zwak verhaal, met een portie humor waar nauwelijks om te lachen valt.
Bovendien is dit alweer een mislukte poging om komedie en drama te mixen. Wtf is er mis met gewoon een komedie zonder meer ???
M'n 2,5* gaan bijgevolg grotendeels naar Benoît Poelvoorde: een acteur die ik heel erg waardeer, die altijd wel een beetje gelijkaardige personages neerzet, maar die er op subtiele wijze in slaagt om in z'n waterval van gebabbel ofwel heel sympathiek ofwel heel arrogant over te komen.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Sorry heren
ik zit helaas in een te luxe positie. Ik ben werkzaam in de beveiliging, en veelal op een datacenter waar je geen kip ziet. Hierdoor moet ik mijn eigen vermaken en tja als je hobby dan films kijken is. Daarnaast ben je natuurlijk vrij op momenten dat andere aan het werk zijn. Het lijkt inderdaad soms alsof ik niet anders doet maar geloof me ik heb ook mijn huishoudelijke taken, ik heb kinderen en ik verzorg de beestenboel hier. Dan doe ik ook nog aan sport ( wel in minder mate) en de andere verplichtigingen die bij een gezinsleven horen. Maar tja, als je tijdens de acht uur per dag dat je werk, niets anders doet als je eigen vermaken, gaat het erg hard! Vannnacht ( 2e nachtdienst) misschien maar wat films pakken die niet in het genre vallen? Mochten jullie een suggestie hebben waardoor de challenge voor jullie uitdagender is laat maar weten? Sowieso, sta ik een eventuele keuze voor een genre af aan de eerst volgende. Heb 1 x gekozen en in de geheel verdere challenge ga ik niet meer kiezen!
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik vermoedde al zoiets! 
Maar nee hoor, je moet geen rekening met ons houden! En wie kiest, och. Alles komt vanzelf aan de beurt...
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
4. Tucker and Dale vs Evil (2010) - Komedie - 89 minuten - 20-09-16 FTV - 1297 stemmen - 2 punten
http://horrorfreaknews.com/wp-content/uploads/2016/03/Tucker-and-Dale-vs-Evil-DI.jpg
Review: Beetje flauw, een sterk concept onwaardig. De film speelt uiteraard met een hoop clichés en doet dat bij wijlen leuk, maar los van het bewuste geparodieer maakt de film zich zelf ook geregeld schuldig aan flauwige clichématigheden. Het flauwe romantische plotje met het meisje bijvoorbeeld. Dat soort zaken zorgen er toch voor dat de film nergens echt het niveau van de doorsnee horror komedie ontstijgt. Het concept is zeker origineel, maar de uitwerking voelt zelden als zodanig aan.
Humor was ook wat geforceerd en soms wat té slapstick achtig. Verder wel best vermakelijk, en het uitvergroten op clichés werkt op momenten wel, maar al bij al had er meer ingezeten. 2*.
scorsese
-
- 13160 messages
- 11071 votes
Paper towns - 113 min - ftv - 2 punten.
Aardige film over een jongen die al jarenlang tegenover een leuk meisje woont, maar ze zijn uit elkaar gegroeid. De mix van verschillende genres maakt het geheel wel fris (ondanks dat de personages wat clichématig uit de kast komen en het verloop voorspelbaar is). Verder kijkt het wel gemakkelijk weg vanwege de leuke cast en fijne soundtrack.
Totaal: 30 punten.
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
C1 / #12 | The Cameraman (1928) | Komedie | 69 minuten | 20/09/2016 - FTV | 57 stemmen | 3 punten / totaal: 41 punten
http://www.mediafire.com/convkey/7fc7/82e9lpwng3t6c0fzg.jpg
Buster Keaton was een man die voor en achter de camera's te vinden was. Zo ook in deze stille film, als zijn eigen klungelige evenbeeld. Een leuk uitgangspunt, zo blijkt, want The Cameraman is een erg vermakelijk filmpje. Het geklooi met de camera heeft iets komisch, maar ook wanneer de cameraman zich niet bij zijn leest houdt zorgt dat voor een aantal leuke momenten. Memorabel is bijvoorbeeld het moment waarop hij in zijn eentje een honkbalwedstrijd staat na te spelen, of wanneer hij zich aan 't omkleden is voor het zwemmen. Kortom: zeer vermakelijk.
3,5*
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Bad Moms (2016) - Komedie - 101 minuten - FTV - 20 september 2016 - 2 punten - Tussenstand: 2 films, 4 punten
'Sometimes I take the balls and shove 'em up there too because at least, you know, they're firm'
Komedies, ik kijk ze niet heel vaak, maar áls ik ze kijk, wil ik ook zo weinig mogelijk diepgang. Dat zit bij Bad Moms gelukkig wel goed, en het is ook gelijk een van de leukere die ik dit jaar zag.
Het uitgangspunt is al heerlijk: we zijn het zat om goede moeders te zijn. Let's be bad moms. Wat volgt is een van de leukste scènes van de film: Amy, Carla en Kiki die zich onder de pompende bas van een foute popsong als beesten gedragen in de supermarkt. Wat ze doen is allemaal te stompzinnig voor woorden, maar het wordt zo overdreven neergezet dat je wel moet lachen.
Qua acteerwerk is het bovendien beter dan je van zo'n film mag verwachten. Mila Kunis zal niet snel een Oscar in de wacht slepen, maar komt wel prima mee. En wat ze te kort komt, compenseert ze natuurlijk door domweg bloedmooi te zijn.
Wel valt ze in het niet bij Christina Applegate. Ik weet niet wát het precies is, maar ze hoeft alleen maar te kijken om hilarisch te zijn. Dat had ze vroeger al en dat heeft ze nog steeds. Prachtmens.
Waar ik vooraf bang voor was - een moralistisch, serieus einde - viel gelukkig ook reuze mee. Ja oké, het is een film over vrouwenemancipatie en die boodschap wordt ook niet onder tafels en stoelen gestoken. Maar waar het belangrijke onderwerp doorgaans in zaaddodend zeurderige vormen wordt gegoten, is het in dit flauwe jasje eigenlijk wel prima te pruimen.
Bad Moms is geen film die me lang bij zal blijven, maar dat komt meer door het genre dan de film. In z'n opzet uitstekend geslaagd - mooie ronde 7.
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
C1 / #13 | Honkytonk Man (1982) | Komedie | 122 minuten | 20/09/2016 - FTV | 92 stemmen | 4 punten / totaal: 45 punten
http://www.mediafire.com/convkey/4a73/7vijpcnumgjy78nzg.jpg
Dit had zomaar eens een heel vermakelijke film kunnen zijn, maar dat is het net niet. Ja, de film heeft zijn leuke momenten en hier en daar valt er zelfs wat te lachen, maar verder kan de film er maar moeilijk tempo in houden. Verhaaltechnisch is het allemaal niet bijzonder boeiend en de muziek is (vooral tijdens het eerste gedeelte) ook niet zo heel erg veel aanwezig voor een film met een titel als deze. De hoofdrol is zeker niet een van Eastwoods beteren en ook zijn zoon Kyle ontpopt zich niet meteen als natuurtalent (absurd gebeuren trouwens in het 'hoerenhuis', zoals The One Ring al aanhaalde in zijn bericht bij de film). Het idee voor de film was erg leuk, maar de uitwerking laat te wensen over.
2,5*
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
#18.Hunt for the Wilderpeople (2016) - Komedie -93 minuten - FTV - 21-09-16
53+2= 55 punten
FTV - 1 punt
stemmen: te jong voor punten
http://hulumoviehd.com/thumbs/18827.jpg
Toen John Milton Taika Waititi’s Hunt for the Wilderpeople hier postte en ik erachter kwam dat het om de regisseur van What We Do in the Shadows (2014) ging, wilde ik de film ook graag zien.
En ook ik ben redelijk enthousiast. De film vertegenwoordigt meerdere genres want komedie dekt de lading niet.Het is ook een soort van Roadmovie maar met een snufje drama en een vleugje feelgood. En zowaar zaten er grappen in de film die echt goed waren. Of anders goed getimed (en juist gedoseerd) waardoor ik zelfs moest lachen. Er was zelfs een zeer goede actiescène met een enorm wildvarken Sam Neill en Julian Dennison spelen samen zeer sterk en zijn gewoonweg een paar apart. De wisselwerking tussen die twee tegenpolen is fantastisch en gewoon heerlijk om te zien. Was dan alles goed aan de film? Nee ik vond van niet Taika Waititi vlieg uit de bocht met het personage Paula. Ik vond bijna al haar grappen en het gezichten trekken niet leuk. En dan was er nog het naar mening te Amerikaanse einde met al die politieauto's die erachteraan scheurde. Hunt for the Wilderpeople (2016)
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Blij dat je hem ook kon waarderen! Ik denk dat we die achtervolging moeten zien als een knikje naar Thelma and Louise, althans dat idee had ik. Volgens mij is dat ook niet serieus bedoelt, maar meer als verlengde lijn van het toch al enigszins sprookjesachtige evil witch karakter van de foster care lady, Paula, die echt het doorzettingsvermogen van een Terminator heeft...
Maar ja, dat maakt het nog niet goed, natuurlijk.
Gh8st
-
- 668 messages
- 2008 votes
#7 Anatomy of a Murder (1959) - Mystery - 160 minuten - FTV – 20 september 2016 – 3 punten – Tussenstand: 15 punten
http://i.imgur.com/EHS0OEl.png
Een tip uit het Super Tip-Topper spel die het mystery genre meedraagt. Twee vliegen in een klap dus..
De film wist me in het begin niet gelijk te pakken. De introductie naar de rechtszaak duurde me dan ook wat lang. Zodra het spel in de rechtbank echter begon heb ik de rest van de film geboeid zitten kijken. Daar kon James Stewart helemaal los gaan en ook zijn tegenstanders acteerde goed. De vrouwelijke personages konden me wat minder bekoren.
Het verhaal leunt wel vooral op het acteerwerk en dialoog, want er zit weinig verassing in het plot.
Het mystery element is dus helaas niet zo sterk, maar het was evengoed een boeiende film.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
5. Kikujirô no Natsu (1999) - Komedie - 121 min. - FTV - >250 st. - 20/09/16 - 3 punten (totaal: 14 punten)http://oi66.tinypic.com/2v9dm4w.jpgNog eentje uit het super tip-topper topic. Een degelijke film, echter met een vrij eenvoudige humor die je wel moet liggen. De regie liet wel enkele kansen liggen, en het duurt even voor de film echt op gang komt. Het is een soort van feelgood roadmovie, waarin een jongetje met de hulp van een wat maffe man op reis gaat om zijn moeder te vinden. Aardig om een keer gezien te hebben, maar ik werd niet weggeblazen. Een kleine 3*. In deze categorie hou ik meer van films als Little Miss Sunshine, of roadmovies die meer de dramakant opgaan, zoals Central do Brasil (1998) en Il Ladro di Bambini (1992). Kikujirô is vooral humoristisch bedoeld, maar ik had graag wel wat meer diepgang gezien.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik ga kappen met de challenge, want het genre mystery interesseert me gewoon te weinig, en ik heb het even gehad met de puzzelfilm. Ik moet ook nog de tipchallenge afwerken, en ik ga daar nu mijn tijd insteken.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Dan kap je toch gewoon alleen met dit duo? Of beter: pak alleen de genres die je wel leuk vindt!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ga kappen met de challenge, want het genre mystery interesseert me gewoon te weinig, en ik heb het even gehad met de puzzelfilm. Ik moet ook nog de tipchallenge afwerken, en ik ga daar nu mijn tijd insteken.
Je moet de tipchallenge afwerken? Dat klinkt alsof er iemand met een pistool tegen je hoofd staat. Zoals John Milton zei, kan je toch gewoon weer aanpikken als er een combinatie is van genres waarvan 1 of allebei je wel aanstaan. Om al meteen ermee te stoppen terwijl we nog maar halfweg de eerste combinatie zijn vind ik toch nogal voorbarig.