- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Genre/Thema Challenge
Genre/Thema Challenge
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zo even een tussenstand de 3 challenges bij elkaar opgeteld, even de inactieve users bij de laatste challenge taggen, sommige zijn precies overgelopen naar de tip topper of willen ze het gaan combineren?
1. joolstein 303
2. alexspyforever 286
3. scorsese 247
4. tbouwh 154
5. arno74 138
6. Gh8st 137
7. baspls 129
8. Night's Watch 120
9. Woland 111
10. Gang_Star 91
11. LuukRamaker 72
12. John Milton 71
13. Miszmi 65
14. Boenga 60
15. U96 45
16. dualcia 42
17. TornadoEF5 28
18. wendyvortex 23
19. chevy93 20
20. Zwolle84 15
21. Flat Eric 14 (die is op horror aan het wachten denk ik?)
22. leatherhead 11
23. rensie32 10
24. jOERI 7
25-26. EW101 en Rodajc 4
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Even een herhaling van de regels
A. Welke films komen in aanmerking?
* Langspeelfilms, dwz van minstens 45 minuten, zowel films die op MovieMeter als op imdb staan
* Miniseries die je op MovieMeter terugvindt (dus geen miniseries die op imdb of een andere filmsite staan)
* moeten beantwoorden aan een van de genres van de challenge die op dat moment actief is
B. Puntensysteem
* Punten volgens speelduur
- 1 punt: 45 tot 119 minuten
- 2 punten: 120 tot 179 minuten
- 3 punten: 180 tot 239 minuten
- 4 punten: 240 tot 299 minuten
- 5 punten: 300 tot 359 minuten
- etc
* 1 extra punt voor een film die je voor de eerste keer bekijkt (FTV)
* 1 extra punt voor een film die 0 tot 249 stemmen heeft op MovieMeter, behalve de films van het huidige en vorige jaar zoals aangegeven op MovieMeter, dit wil dus zeggen dat als je een film registreert die niet op MovieMeter staat maar wel op imdb hier dus geen extra punt kan voor krijgen
* Ieder dient zoveel mogelijk zelf zijn puntentotaal bij te houden
C. De challenges
* Voor elke combinatie van 2 genres wordt een aparte challenge gedaan
* Elke genrecombinatie challenge zal verlopen over 3 weken, de daaropvolgende challenge is reeds op voorhand bekend
* Op het einde van een challenge wordt bepaald welke challenge er binnen 3 weken zal zijn
* Voor iedere aparte genrecombinatie challenge wordt een aparte stand opgemaakt, de winnaar ervan mag bepalen welke de challenge zal zijn over 3 weken, heeft die persoon reeds gekozen, is het voor de volgende op de lijst die nog niet heeft mogen kiezen
* De punten van ieder voor elk van de aparte challenges komen in een eindklassement ook als je slechts aan 1 challenge hebt deelgenomen
D. De genrecombinaties
1. Horror–Familie (Horror-Family)
2. Drama–Avontuur (Drama-Adventure)
3. Komedie-Mystery (Comedy-Mystery)
4. Misdaad-Documentaire (Crime-Documentary)
5. Sciencefiction-Oorlog (Sci-fi-War)
6. Actie-Muziek (Action-Music/Musical)
7. Western-Thriller (Western-Thriller)
8. Romantiek-Fantasie (Romance-Fantasy)
* Elk van deze combinaties zal worden behandeld (over 3 weken) en kunnen pas terug worden gekozen (of in een andere combinatie) als ze allemaal aan bod zijn gekomen
* Enkel films die op MovieMeter en/of imdb één van de 2 genreaanduidingen hebben van de actieve genrecombinatie challenge kunnen worden bekeken om punten te kunnen scoren. Dit betekent dat er ook geen verplichting is om films te kijken uit beide genres, men mag perfect enkel films uit het ene actieve genre kijken en geen enkele uit het andere.
E. Genrecombinaties challenges overzicht
1e ronde
1. 12/09/2016 - 02/10/2016: Komedie-Mystery (Comedy-Mystery)
2. 03/10/2016 - 23/10/2016: Western-Thriller
3. 24/10/2016 - 13/11/2016: Sciencefiction-Oorlog (Sci-fi-War)
4. 14/11/2016 - 04/12/2016: Misdaad-Documentaire (Crime-Documentary)
*. 05/12/2016 - 11/12/2016: vrije keuze films
5. 12/12/2016 - 01/01/2017: Horror-Familie (Horror-Family)
6. 02/01/2017 - 22/01/2017: Actie-Muziek (Action-Music/Musical)
7. 23/01/2017 - 12/02/2017: bepaald door winnaar challenge 4
8. 13/02/2017 - 05/03/2017: overblijvende combinatie
2e ronde
Nog te bepalen, evalueren na 1ste ronde
F. Registreren van films
Wat moet er zeker in opgenomen worden?
* Titel: de originele of alternatieve titel op MovieMeter of imdb
* Jaar: levert geen punten op maar aangezien er soms meer films zijn met dezelfde titel kan het jaar uitsluitsel brengen, ook een link naar de filmpagina van MovieMeter kan uitsluitsel brengen
* Speelduur: zoals dit staat op MovieMeter uitgedrukt in minuten, bij films die meerdere speelduren hebben, uiteraard aangeven welke versie je hebt bekeken
* Eerste keer of herkijkbeurt: Indien je een film voor de eerste keer kijkt geef je dit aan met FTV, een herkijkbeurt wordt aangegeven met RW (re-watch). We gaan er van uit dat iedereen hier eerlijk in zal zijn.
* Optioneel mag je ook aangeven of de film meer of minder dan 250 stemmen heeft op Moviemeter
* Datum: de datum waarop je de film hebt gekeken, indien over meerdere dagen de datum waarop je de kijkbeurt volledig hebt beëindigd
* Punten: je maakt zelf de optelsom van het aantal punten dat de kijkbeurt je heeft opgeleverd, we gaan ook proberen dat ieder zelf zijn/haar punten zo goed mogelijk bijhoudt en de organisatie niet teveel te belasten
* Review: een recensie dit vooral als controle of je de film daadwerkelijk hebt gezien. Hierin moet minstens staan beschreven wat je goed en/of slecht vond aan de film. Bij een herziening is een verwijzing naar een vroegere review niet voldoende. Graag ook de review kopiëren naar de betreffende filmpagina op MovieMeter, daarvoor is de site uiteindelijk bedoeld. Hou er dus ook rekening mee om spoilertags te gebruiken als dat nodig is.
* Het is toegestaan om in 1 bericht meerdere registraties te bundelen
* Een incorrecte registratie mag achteraf worden aangepast, mensen die het systeem al kennen gelieve "nieuwelingen" zoveel mogelijk te helpen
G. Andere regels
* De gewone gedragsregels van MovieMeter blijven uiteraard van toepassing
* Discussies over de films en de genres die aan bod komen alsook aanbevelingen worden gewaardeerd
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Ik haat u tbouwh 
Nu moet ik challenge 6 leiden ipv Miszmi 
Nu goed het zij zo, in feite is het toch enkel punten bijhouden en controleer ik toch dagelijks
Ik was er ook niet heel blij mee
. Wordt een rustige start van 2017 vorige mij, slechts twee of drie films in het lijstje staan.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
hmm, enorme filmdip gekend, en de films die ik zag waren zeker geen sf of oorlog (waar ik nooit graag naar kijk). ook misdaad en docu zal ik overslaan. van het genre horror zijn er wel nog een paar die ik wil zien, dus maak me dan maar wakker uit mijn winterslaap en in januari zal ik sowieso actiever worden. (ik vermoed dat actie ideaal zal zijn voor dan)
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Nu er vanavond toch geen registraties mogelijk zijn, hier even reklame maken voor een andere bezigheid: de "MovieMeter Contest". De bedoeling is dat je zoveel mogelijk fragmenten weet te raden uit een kort filmpje die bestaat uit fragmenten uit 15 verschillende films, antwoorden kunnen aan de organisator worden opgestuurd (deze week ben ik dat) via een privébericht. Wie mee wil doen is welkom!! Het is ook een leuke manier om nieuwe films ontdekken.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Mja, ik had een enorme challenge dip.
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Ik was er ook niet heel blij mee
. Wordt een rustige start van 2017 vorige mij, slechts twee of drie films in het lijstje staan.
Maar dan kun je daarnaast veel binnen andere genres kijken (of series o.i.d.) 
En het moet er toch een keer van komen, anders zit je in februari of maart op droog brood 
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Maar dan kun je daarnaast veel binnen andere genres kijken (of series o.i.d.) 
En het moet er toch een keer van komen, anders zit je in februari of maart op droog brood
Mijn dramalijst is aardig groot, dus had gehoopt op die lijst. Anderzijds zit ik ook in mijn tentamens ergens in die periode, dus was waarschijnlijk niet eens die hele lijst doorgekomen. Series volg ik al in overvloed, maar daar komen de breaks bijna weer van aan. Beginnen rond februari/maart/april dan allemaal weer, dus dan zit mijn filmtijd er ook weer op 
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Er draaien die weken zelfs wat filmpjes in de bios die in aanmerking komen voor tbouwh's keuze Actie-Muziek, tussen 2 en 22 januari:
actie
xXx: The Return of Xander Cage (2017)
muziek
Tudo Que Aprendemos Juntos (2015)
Vier van die selectie wil ik best zien!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Och ik ben weer te dramatisch aan het doen. Challenge 6 is immers voor scorsese, dan kan ik toch de vrije keuze film challenge doen en doet Miszmi challenge 7 zoals we hadden gepland. Yay! 
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Och ik ben weer te dramatisch aan het doen. Challenge 6 is immers voor scorsese, dan kan ik toch de vrije keuze film challenge doen en doet Miszmi challenge 7 zoals we hadden gepland. Yay!
Goed dat je het zegt, ik ging er al helemaal vanuit dat dit Challenge 7 was. Zat bij mijn vorige bericht al te denken: ik kon die periode toch niet ivm tentamens? Maar goed, zoals gewoonlijk laat mijn geheugen mij vaak in de steek en vertrouw ik mezelf niet meer 
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Goed dat je het zegt, ik ging er al helemaal vanuit dat dit Challenge 7 was. Zat bij mijn vorige bericht al te denken: ik kon die periode toch niet ivm tentamens? Maar goed, zoals gewoonlijk laat mijn geheugen mij vaak in de steek en vertrouw ik mezelf niet meer
Ik kan me inderdaad herinneren dat ik het privébericht van Alex in m'n achterhoofd had gehouden, waarin iets stond over een switch mocht zeven actie-muziek worden. Dat is nu dus zes 
Betekent dat nu ook dat je je dramalijst nog kunt afwerken (mocht dát zeven worden)?
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Er draaien die weken zelfs wat filmpjes in de bios die in aanmerking komen voor tbouwh's keuze Actie-Muziek, tussen 2 en 22 januari:
actie
xXx: The Return of Xander Cage (2017)
muziek
Tudo Que Aprendemos Juntos (2015)
Vier van die selectie wil ik best zien!
Niet te vergeten ook La La Land (met Stone en Gosling), tenzij je die al vroeg na de release op 22-12 zou willen zien (én tenzij de film in het geheel niet enthousiast maakt)
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Daarmee ga ik idd niet wachten, tbouwh. Screw the challenge 
La La Land wil ik direct zien!
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Ach, als ik 'em voor de Oscars gezien heb vind ik het prima. Zal daar een zekerheidje zijn binnen de nominaties vermoed ik, en het is verre van het type film voor een grand spoiler alert (wel een reden dat ik bijv. snel naar Arrival wilde).
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
Ik kan me inderdaad herinneren dat ik het privébericht van Alex in m'n achterhoofd had gehouden, waarin iets stond over een switch mocht zeven actie-muziek worden. Dat is nu dus zes 
Betekent dat nu ook dat je je dramalijst nog kunt afwerken (mocht dát zeven worden)?
Hahaha zeker weten! Dat is in de periode met na mijn tentamens. In die periode voer ik altijd zeer weinig uit. Volgens mij wel series op de lijst staan in die periode, maar geloof ook nog ergens vakantie daartussen. En als het periode 8 wordt zal het net iets minder zijn, maar hoef ook niet de hele lijst weggewerkt te hebben. Heb elke periode nog minstens 1 film niet gehad en daar waren mijn lijsten aan de korte kant.
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Mooi. Komt het in beide gevallen en beetje goed 
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Ik heb heerlijk verzaakt met mijn eigen lijst voor de sci-fi oorlog challenge.
Ik verwacht het voor docu-muziek beter te doen.
Net als voor de andere challenges heb ik een lijst met een film uit ieder jaartal vanaf de jaren '20:
http://i46.photobucket.com/albums/f135/Jeroen_Berndsen/crime-doc_zpsjasb8wdo.jpg
Maar met het naderend einde van 2016 in het verschiet, merk ik toch dat de prio daarvoor wat hoger komt te liggen. Ik ga dus proberen om waar mogelijk ook wat 2016 films af te strepen in de deelchallenges.
Voor misdaad-documentaire had ik dus (net als voor alle andere challenges) al een lijst klaar, maar die heb ik vanmiddag toch maar aangevuld met recent materiaal, wat je op de ICM lijst onderaan vindt:
MovieMeter Genre Combination Challenge Crime-Documentary
Wat tips betreft voor de komende challenge uit de films die ik reeds gezien heb:
Misdaad
The Godfather (1972) en The Godfather: Part II (1974)
Once upon a Time in America (1984)
Documentaire
Chelovek s Kino-Apparatom (1929)
The Story of Film: An Odyssey (2011)
Auschwitz: The Nazis and the 'Final Solution' (2005)
Dear Zachary: A Letter to a Son about His Father (2008)
Lektionen in Finsternis (1992)
Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (1991)
Mea Maxima Culpa: Silence in the House of God (2012)
The Nazis: A Warning from History (1997)
A Personal Journey with Martin Scorsese through American Movies (1995)
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
Laat ik dan maar 'knallend' het spits afbijten, met iets zeer hoogstaands! Als je me tot 00:00 uur laat wachten alexspyforever, dan kom ik ook met iets 'spetterends'! But: I do not fart in your general direction. No Sir. Zover is het nog niet 
#1. Fart: A Documentary (2016) - documentaire (74 min) - FTV - 0 stemmen (niet toegevoegd en te jong) – 2 punten - 14 november 2016 (totaal: 1 film, 2 punten).
1 punt speelduur, 1 punt ftv
https://pbs.twimg.com/media/CsVA0wYXEAASzZy.jpg
“Wie lacht om een scheet, is gekker dan hij weet” – John Milton’s opa
Windjes zijn grappig. Althans, voor een hoop mensen. Ik heb dat altijd fascinerend gevonden, de omgang van de (sociale) mens met zijn eigen uitwerpselen en ruftjes. En die van anderen, natuurlijk. Ik heb me dan ook het schompes gelachen een paar jaar terug, om Midas Dekkers’ boek ‘De Kleine Verlossing', maar dat is niet het enige boek over het onderwerp in mijn kast. Het is een heel rijtje, variërend van (te) gemakkelijke humor, tot proefschriften over sanitaire gewoontes in verscheidene culturen, door de eeuwen heen. Dus toen er hier een documentaire over verscheen, was ik wel benieuwd. Het is een razend interessant onderwerp in de taboesfeer, waar daardoor niet vaak serieus naar gekeken wordt.
Helaas brengt Troy Hale’s film weinig verrassends, en een serieuze blik evenmin. Ondanks dat het niet zijn eerste film is, oogt het wel zo. Het materiaal lijkt lukraak wat verdeeld, waarbij ook op zichzelf staande segmenten in flarden vertoond worden, door de film heen. We zien o.a superheld Mr. Methane, die de fanatieke YouTubers wellicht al eens langs hebben zien komen en wiens geheime kracht je wellicht kunt raden, fartbook auteur Jim Dawson en familieleden van de regisseur die vertellen wat ze er zo van denken, al die onwelriekende boutjes. Verder zitten er door de documentaire heen verschillende scheetgeluiden gemonteerd, op zogenaamd komische momenten. Een beetje jammer.
Het is dus helaas allemaal wat matig, ondanks dat er zeker wel wat met onderwerp gedaan kan worden. Die tijd kan beter besteed worden met het lezen van Dekkers’ boek of het fenomenale standaardwerk van Gerrit Komrij, Komrij’s Kakafonie – Encyclopedie van de Stront. Als het goed genoeg is voor Dekkers en Komrij om er wat aandacht aan te besteden, dan is het goed genoeg voor mij. Maar Fart: A Documentary is dat helaas niet echt. Al heb ik wel even gegniffeld om de kinderlijke music video I Think I Farted van Taryn Southern. Zo volwassen ben ik dan ook wel weer.
2,0*
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
#2. Michael Moore in Trumpland (2016) - documentaire (73 min) - FTV - 0 stemmen (niet toegevoegd en te jong) – 2 punten - 14 november 2016 (totaal: 2 films, 4 punten).
1 punt speelduur, 1 punt ftv
http://cdn.movieweb.com/img.teasers.posters/FIxaAM0zkoO9AC_1_b.jpg
“They didn't create climate change, they didn't send the troops to Iraq, Millennials didn't cause the Wall Street collapse. Why is it on them to fix our shitty situation that we handed them?”
Eigenlijk had ik na de aankondiging gehoopt Michael Moore in TrumpLand te zien vóór de verkiezingen, maar het kwam niet uit. Ik had geen idee wat te verwachten, al ken ik Moore als filmmaker al van het destijds flink indruk makende Bowling for Columbine, en later Fahrenheit 9/11 en Sicko. Ondanks dat hetgeen Moore doet óók propaganda is (en niet een beetje), kon ik hem altijd wel waarderen, als tegenkracht. Toch heb ik Capitalism: A Love Story en Where to Invade Next (2015) links laten liggen (no pun intended). Was ik er dan toch ergens klaar mee? Het is zeker niet ondenkbaar. Moore ís wat vermoeiend, en veel ruimte voor nuance is er niet, buiten wat hij stelt om. Alles staat in dienst van het aan de kaak stellen van het door hem uitgelichte subject. In dit geval zijn dat Trump, Hillary en de positie van de Amerikaanse kiezer, in de dagen voorafgaande aan de verkiezingen, waarvan we inmiddels de treurige uitkomst al enkele dagen aan het verwerken zijn. Een waarschuwing, zogezegd. Jammer dat het niet heeft geholpen.
En wat blijkt: Moore heeft best stand-up comedy talent. Hij praat zo een show vol, moeiteloos overspringend van komedie naar ernst, terwijl hij het publiek bespeelt. Wie een bovengemiddelde interesse in de materie en de personen heeft, zal zich met Michael Moore in TrumpLand niet vervelen. Als staaltje filmmaken echter, stelt het heel weinig voor. Het is goedbedoeld, maar niet subtiel. En ook op Moore valt het een en ander aan te merken. Maar saai is het allerminst, als het onderwerp je ook maar een klein beetje ligt.
3,3*
John Milton
-
- 24229 messages
- 13394 votes
#3. V Paprscích Slunce (2015) - documentaire (106 min) - FTV - 8 stemmen (maar te jong) – 2 punten - 14 november 2016 (totaal: 3 films, 6 punten).
Under the Sun, international trailer on Vimeo
“By dwelling on both the façade and its cracks, and not just settling for a more conventional, you-are-there genuineness, the film asks us to think through its images and thus evokes a deeper sense of empathy.”
– Robert Greene
Zelden krijgen we een blik in de Noord-Koreaanse staat, en als het al gebeurt, is het maar de vraag wat daarvan precies echt is. Al weten we het intuïtief misschien eigenlijk ergens wel, als erop bedachte westerling. En ook in deze documentaire, die het dagelijks leven van een alledaagse familie uit Pyongyang moet laten zien, zien we al snel dat het tafereel wat in scène gezet lijkt. En niet door filmmaker Vitaliy Manskiy, maar door Koreaanse gedelegeerden die de documentairemakers begeleiden om het hen aangereikte script wel te verfilmen zoals zij willen. Manskiy filmde echter ook door buiten de gescripte scènes om (en smokkelde dat het land uit), wat de kunstmatigheid van wat we zien alleen maar vergroot.
Het is daarmee in feite een documentaire over het maken van een nep-documentaire. Under the Sun is derhalve langzaam, maar tussen de regels door, sijpelt de verstikkende onderdrukking van de totalitaire staat. En als je goed kijkt en wat geduld opbrengt, dan kun je niet anders dan meeleven met de mensen die in deze Orwelliaanse nachtmerrie verblijven. Maar toch is er af en toe een verdwaalde blik van dolende twijfel, een zeldzame lach tussen de alles overweldigende vloedgolven van indoctrinatie door.
Under The Sun is niet heel verhalend, en maakt geen gebruik van een verteller. We zien in principe de plekken en scènes die de Noord-Koreanen gekozen hebben ons voor te schotelen, maar door de lens van de Rus. En dat blijkt alle verschil te maken. Als film riep het bij mij evenzeer meer vragen op dan hij beantwoorde. Hoe bang zijn die kinderen? Hoe bang zijn de volwassenen? Praten ze wel eens met elkaar over hun situatie, met het risico op wegkwijnen in een kamp als er gekletst wordt? Wat weten ze nog van de wereld buiten Noord-Korea om? Laatst lekte informatie over het internet in het land, een situatie die voor ons moeilijk voorstelbaar is. En de belangrijkste vraag blijft natuurlijk helemaal onbeantwoord: op wat voor wijze moet het ooit goedkomen voor het volk van dit land?
Op die laatste vraag na, hoop ik dat Camp 14: Total Control Zone (2012) enkele van de antwoorden kan geven. Maar voorlopig galmt de laatste scène van Under The Sun nog even na.
4*
De film staat op Netflix momenteel. Wie me de muziek kan benoemen tijdens de aftiteling ben ik erg dankbaar
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
Ok misdaad één van mijn favoriete genre's (na Horror natuurlijk)
) !!!!
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1650.jpg
Wildschut (1985) – Misdaad – 92min – 238stemmen – RW – 14nov2016 – 2punten
film van Bobby Eerhart, heel goeie en soms echt spannende gangsterfilm van vlaams/nederlandse bodem, het verhaal gaat over twee voortvluchtigen die na het beroven van een casino in Breda op vlucht slaan in een gestolen vluchtwagen en zo een schuilplaats zoeken in Belgisch limburg, het acteer werk is sterk, vooral van het gangsterduo en de famillie gegijzelden, de rol van de politiecommisaris was wel soms hilarisch, de mooie blonde “natte zus” was echt wel een aangename verscheining (vertolkt door Annick Christianens ook bekend uit de film firmin van Dominique Deruddere) de actiescenes zijn best goed maar hadden misschien iets beter gekund, decor en omgeving zijn ronduit schitterend in het vlaams-limburgse Hechtel-Eksel, een aanrader voor wie een nederlandstalige gangsterfilm wil zien 4* voor mij
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/100000/100364.jpg
Legend (2015) – Misdaad – 132min – 446stemmen – FTV – 14nov2016 - 3punten
Gangsterfilm van Brian Helgeland, het verhaal verteld over de tweelingbroers Ron en Reggie Kray een berucht gangsterduo uit Londen in de jaren 60, de film begint nogal chaotisch naar mijn gevoel snelle scenes volgen elkaar in sneltempoo op, verder naar het tweede deel van de film word het iets beter maar en spannender maar echt spannend word het helaas niet, de dubbelrol van de twee broers (vertolkt door Tom Hardy) is best wel ok, verder zijn er wel enkele intersante karakters, er is veel aandacht voor detail en afwerking daarin scoord de film echt wel sterk, maar los daarvan niet echt een geslaagde gangsterfilm 2,5*
(2films-5punten)
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6638.jpg
She good fither (1995) – Actie/misdaad – 85 minuten – 97 stemmen – RW – 14nov2016 – 2 punten
film van Mark Punt, sandera een kickboxster komt na 10 maanden gevagenis vrij, ze trekt bij een vriend en beginnend advocaatje in, via haar boxcoatch geraakt ze aan een baantje als koerier voor afhaalchinees, op een dag geraakt ze in een gevecht met een corupte advocaat, slaat hem neer en vlucht, de volgende morgen word ze beschuldigd van diefstal van enkele schilderijen bij die corupte advocaat, ze word gearresteerd maar houd vol niks met de diefstal te maken te hebben, ze weet nadien te ontsnappen. Samen met haar beste vriendin en de bevriende advocaat probeert ze de echte dief te vinden, het verhaal zit vrij goed in elkaar met leuke actie, wat seks en suspense. Het acteerwerk was goed, vooral het komische agenten duo en de boxcoatch waren bij de betere rollen, de hooftrollen word knap geacteerd door de knappe dagmar Liekens samen met de al even knappe Sophie Winters, muziek is ook best ok, kortom een leuke maar geen topfilm die voor mij 3,5* verdiend.
(3films-7punten)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Amai John Milton en U96 zijn er al stevig in gevlogen. Ik ben begonnen aan Dr. Mabuse, der Spieler - Ein Bild der Zeit (1922) en zal die over meerdere dagen moeten bekijken (ben nu ongeveer anderhalf uur ver). Zo een lange film, niet slecht maar traag en denk toch dat die in veel minder tijd kan worden verteld.
tbouwh
-
- 5810 messages
- 5402 votes
Beginnen met een documentaire over'de scheet', en het daarna nog eens twee docu's uithouden (waarvan één over Trump). Respect 
Ik pak de tip voor de docu over Ebert schaamteloos van je over, John. Ben momenteel in zijn verzameld werk bezig en dat intrigeert wel.