• 178.231 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.386 actors
  • 9.375.420 votes
Profile

Genre/Thema Challenge

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Savior (1998) Oorlog - 13-11-2016
FTV: 1 punt
103min: 1 punt
190 stemmen: 1 punt
Totaal Savior: 3 punten

De film begon best interessant met de bomaanslag waar de vrouw en zoon van Joshua om het leven komen . Door deze gebeurtenis had ik meer een wraakthema verwacht maar de nadruk lag toch vrijwel volledig op drama. Helaas kent de film dan ook geen spanning en actiescènes hoef je al evenmin amper te verwachten. Afgezien van de liquidatie van een groep mensen vond ik deze film zeker niet rauw of hard eerlijk gezegd. Voornamelijk saai omdat het teveel drama bevatte naar mijn mening en er best wat meer van de Joegoslavische oorlog bij betrokken had mogen worden.

Totaal 35 punten

Kondoro

• 11521 messages
  • 2864 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ja hallo veel verschilt het dan toch niet. Kon je werkelijk geen ander Joker plaatje vinden. Er zijn trouwens al een dozijn users met de Joker als avatar dus enige diversiteit is toch wel wenselijk.

Jammer dit. Laters ouwe .

joolstein

• 10841 messages
  • 8930 votes

#36. Melancholia (2011) -Drama / Sciencefiction - 130 minuten - FTV- 13-11-16
101+3= 104 punten
120 tot 179 minuten: 2 punten
FTV- 1 punt
1467 stemmen: 0 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/75000/75833.300.jpg
Voor mij de laatste film van deze genres. En die was dus van Lars von Trier, de Deense regisseur die altijd zeer bijzondere films maakt. En ook deze film is zeer bijzonder. De film bestaat uit twee gedeeltes, waardoor erin eerst instanties de suggestie wordt gewekt dat ze los van elkaar staan. Echter vond ik pas aan het einde dat beide gedeeltes toch één geheel vormde. De twee gedeeltes los van elkaar beoordelen zou dan ook niet kloppen. Het eerste gedeelte heet Justine en heeft veel weg van de film Festen. Waren het niet dat er iets raars aan de hand is. Justine wordt gespeeld door een fantastisch acterende Kirstin Dunst en zij loopt regelmatig weg van haar eigen bruiloft. De bruidegom verlaat zelfs naar het einde zijn eigen bruiloft. Raar want het is meestal toch een heugelijk dag met zijn alle? Dit valt voor een groot gedeelte op zijn plaats in het tweede en afsluitende deel Claire gespeeld door een eveneens zeer goed acterende Charlotte Gainsbourg. In dit gedeelte komt ook de SF naar voren, in de vorm van de enorme planeet Melancholia. Von Triers film voelt aan als een warme behaaglijke deken maar als je deken weg trekt dan is het koud en minder comfortabel. En die deken wordt langzaam heel langzaam weg getrokken.
Nr. 1 voelt wel heel fijn om ookeens helemaal bovenaan te staan. alexspyforever

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

John Milton wrote:

(quote)
JM heeft alles vanmorgen maar alvast bijgewerkt, zodat hij alleen de last-minute entries nog hoeft te verwerken.

Betekent dit dat tevens om 18 uur gestart mag worden met films voor de volgende challenge Crime-Documentary die scorsese gaat bijhouden? of begint dat pas om 00.00 uur vannacht?

Oeps, dan krijg je het alsnog druk straks zo te zien

John Milton

• 24226 messages
  • 13392 votes

Gut, als ik die 8 minuten eerder had ontdekt, had ik hem ook meegenomen, Woland. 3 punten voor 45 minuten. Lekker uitgezocht, hoor

Haha, nee hoor alexspyforever, ik hoef geen voorsprong. Maar dan wacht ik nog even met de docu's. Ga ik tot 00.00 uur wel wat anders doen! Ik zag het exacte tijdstip van starten overigens zo gauw niet staan, zal tussendoor wel genoemd zijn meen ik me te herinneren, maar in de beginregels staat het niet

dualcia wrote:

#08. Big Ass Spider (2013) - 80 minuten - 93 stemmen - 13 november 2016 – FTV - 3 punten

Totaal: 18 punten

*recensie komt later*

Zijn we coulant, Alex?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

. Is die de moeite arno74?

Short Circuit 2 vond ik minder, maar het kan ermee door. Je hebt ook Chappie (2015), een soort van moderne variant (met indier inbegrepen) maar die vond ik niet zo. Dan toch liever Wall-E, die is leuk .

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

http://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2016/07/hacksaw-ridge-mel-gibson.jpg

Filmtitel, jaartal: Hacksaw Ridge (2016)

Speelduur: 131 min.

Genre: Drama, Oorlog

Eigen score/beoordeling: 4*

Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 23e (57e)

Datum van kijken: 10-11

Aantal punten: 3 (ftv)

Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 64 (146)

Recensie:

De hel op aarde. Hacksaw Ridge laat in de eerste minuten al niets aan de verbeelding over. Na een bloedige toonzetting werkt de eerste akte zo’n beetje alle clichés af die een Amerikaanse oorlogsfilm kan karakteriseren. Gelukkig gebeurt dat wel op zeer degelijke wijze. Met name de scènes in het militaire trainingskamp zijn zeer de moeite. Vince Vaughn laat zien dat hij gelukkig tóch wel kan acteren door een even genadeloze als geestige commandant neer te zetten. En Garfield is geloofwaardig als de jongen die onbegrip oogst bij zijn collega’s doordat hij een militaire opleiding wil doorlopen zonder ook maar een wapen aan te raken. Mede door de sterke rol van Garfield’s vader (Hugo Weaving) wordt het ook voor de niet-gelovige kijker wellicht mogelijk zich in de ideeën van deze zwaar christelijke familie in te leven, ongeacht of hij/zij het verder met die ideeën eens is.

Dat Garfield na twee dates ook nog even moet trouwen (met Teresa Palmer), en dat hij door Gibson wel heel erg wordt neergezet als een brave optimist, kan ik terugkijkend prima slikken. Want na een bij vlagen bijna zoetsappige eerste akte trekt Mel Gibson in het vervolg alle registers open. In de tweede helft van de film schetst hij een beeld van oorlog dat zo direct, zo hard en zo pakkend is, dat de heroïsche daden van Desmond Doss geen weerzin, maar diep respect oproepen. De man heeft immers echt bestaan, en gezien de korte interview-fragmenten aan het einde is de scriptschrijver dichtbij het bronmateriaal gebleven.

Het zijn niet die heroïsche daden die Hacksaw Ridge goed maken. Nee, daarvoor slijpen de negatieve trekjes van Gibson toch nog te veel in deze film door. Tegenover het heldendom van Doss staat immers nog altijd een ondermaatse karakterisering van de Japanners, die overkomen als hersenloze zelfmoordterroristen (en dat ook al waren in We Were Soldiers, een beroerde oorlogsfilm waarin Gibson de hoofdrol vertolkt). Maar de cameravoering bewaart overzicht op een slagveld waarin het overzicht eigenlijk zoek is, en de historiciteit van Garfield’s personage en het weinig gedoseerde geweld geven je toch het idee dat deze weergave van de oorlog niet al te ver afstaat van de barre realiteit.

Het visuele geweld en het sterke sound design (los van de over-epische score) maken Hacksaw Ridge tot een bioscooptip. Deze oorlogsbiografie behoort tot de sterkere werken van 2016, maar hoeft de Oscar voor beste film van mij niet te winnen. Dat Gibson weer eens positief in het nieuws komt is wat mij betreft een veel waardevoller gegeven.

4*

Dit construct is samengesteld uit mijn uitgebreide review

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

http://trailers.apple.com/trailers/paramount/arrival/images/thumbnail_24771.jpg

Filmtitel, jaartal: Arrival (2016)
Speelduur: 116 min.
Genre: SF, Drama
Eigen score/beoordeling: 4.5*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 24e (58e)
Datum van kijken: 11-11
Aantal punten: 2 (ftv)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 66 (148)
Recensie:

Arrival is een atypische sci-fi-film. In een kleine twee uur schotelt Denis Villeneuve je datgene voor wat je niet zou verwachten, en laat dat dit werk nu juist zo goed maken...

Narratief

Nee, in deze film geen Independence Day, maar een vrijwel geheel communicatief spel, dat meer wegheeft van een moderne versie van Close Encounters of the Thi.... Wil je zoiets spannend houden, dan moet je op narratief vlak verrassend uit de hoek komen. Gelukkig slaagt Arrival daarin met verve. Als in de derde akte van het uitstekende scenario de aap uit de mouw komt, wordt je getrakteerd op een stukje symboliek en betekenisgeving dat laveert tussen het persoonlijke en het universele. Op het persoonlijke vlak wordt je aangemoedigd dezelfde vraag te stellen als hoofdpersoon Amy Adams: zou je iets willen veranderen aan de toekomst als je wist hoe die eruit zag? De basis voor dat dilemma (niet-lineaire tijd) lag al in een film als Interstellar, maar biedt wederom stof tot nadenken. Op het universele vlak is de boodschap al even sterk: militaire en politieke beleidsvoerders zijn maar al te snel geneigd te denken in termen van strijd, in plaats van dat ze streven naar communicatie en samenwerking. De aliens verpersoonlijken die boodschap: niet alleen de gezagvoerders, maar ook de meeste filmkijkers zullen in eerste instantie denken dat zij met vijandige bedoelingen naar de aarde zijn gekomen.

Ik moet wel zeggen dat ik wat moeite had met de wijze waarop (primair) China en enkele andere 'probleemlanden' (Rusland, Sudan, Pakistan) eenzijdig als zodanig werden afgeschilderd. Een stukje zelfreflectie had geen kwaad gekund, al begrijp ik de bedoeling wel die Villeneuve met deze karakterschetsen heeft gehad. En de symboliek die hij in de film heeft gestopt verdient verder niets dan lof. De betekenislagen zijn ditmaal vrij grijpbaar voor de oplettende kijker (en worden wellicht zelfs iets te letterlijk overgedragen), maar vereisen wel een stukje inlevingsvermogen, dat direct ook weer emotionele betrokkenheid creëert.

Acteerwerk

Arrival scoort niet alleen op narratief vlak. Amy Adams is immers fantastisch als empathische linguïste, die door de Amerikaanse overheid van het bed wordt gelicht om met de aliens te communiceren. Adams' character spreidt vooral veel menselijkheid tentoon, en ik durf met recht te zeggen dat dit de beste rol is die ik van haar gezien heb. Een Oscar zou op voorhand zonder meer verdiend zijn. Jeremy Renner oogt wat verloren, maar voldoet wel; Whitaker scoort alleen met z'n veelzeggende blik al punten.

Sfeer, beeld en regie

Als de camera met een long take over Montana zweeft, beneemt het beeld van de in mist gehulde 2001-rekwisiet je de adem. Prachtige cinematografie en een subtiele sfeerzetting karakteriseert Arrival ten voete uit, en de score van Johann Johansson is dramatisch zonder dat ze ooit te veel de boventoon voert. Prachtige strijkers tijdens een slotstuk dat raakt. Het is groots en subtiel tegelijk; Villeneuve behandelt grote thema's in een minieme setting. Het script raakt precies de juiste snaar, zoals eigenlijk de gehele film doet.

4.5*, jaarlijst-materiaal, en Oscar-waardig.

John Milton

• 24226 messages
  • 13392 votes

sneaky, sneaky

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

https://passionofjoanjettofarc.files.wordpress.com/2013/02/btbr_pyramid.jpg

Filmtitel, jaartal: Beyond the Black Rainbow (2010)
Speelduur: 110 min.
Genre: SF, Horror
Eigen score/beoordeling: 1.5*
Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 25e (59e)
Datum van kijken: 12-11
Aantal punten: 3 (ftv, onder 250)
Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 69 (151)
Recensie:

Uiteindelijk helaas toch een werkje waar ik bijzonder weinig mee kon. Een enorm sterke score en een spel met kleur en belichting dat zijn weerga niet kent, maar daarbuiten had het niets dat mij verder intrigeerde. Soms is dat audiovisuele dan genoeg, hier was dat voor mij niet zo. De macabere horror-elementjes deden het niet al te best (zeker niet in het laatste kwartier, wat een afknapper zeg), en een coherent verhaal heeft de film ook niet. Niet dat ik daarvoor was gaan kijken, want ik verwachtte van een tevoren al een style=substance. Maar Beyond the Black Rainbow was mij echt te traag en en de visuele stijl had voor het plot (voor zover je daarvan kan spreken) uiteindelijk te weinig meerwaarde. Kleurgebruik, sfeer en score ten spijt kom ik alsnog niet verder dan 1.5*-die puur en alleen middels die elementen vergaard zijn.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

http://www.veryhelpful.net/wp-content/uploads/2015/07/wargame2.jpg

Filmtitel, jaartal: The War Game (1965)

Speelduur: 48 min.

Genre: Oorlog, Docu

Eigen score/beoordeling: 2*

Hoeveelste film binnen deze challenge (hoeveelste film totaal): 26e (60e)

Datum van kijken: 13-11

Aantal punten: 3 (ftv, onder 250)

Totaal aantal punten binnen deze challenge (Totaalaantal geheel): 72 (154)

Recensie:

The War Game is een fictieve docu, die de gevolgen van een nucleaire aanval in een regulier Brits provinciestadje behandelt. In mijn hoofd ging het een paar jaar terug naar de geschiedenislessen over de Koude Oorlog, toen termen als mutual assured destruction en Star Wars (Reagan administration) er in rap tempo doorheen gejaagd werden. In het bijzonder herinner ik me nog een haast surrealistisch Brits instructiefilmpje uit die tijd, waarin de eerste opdracht na het klinken van het nucleaire alarm 'duck and cover' luidde.

En laat dat instructiefilmpje (het was er een van de Britse overheid) nu precies het type werk zijn waar filmmaker Peter Watkins in zijn docu genadeloos mee afrekent. The War Game laat zien welke gruwelen een nucleaire aanval onder de bevolking teweeg zou brengen, en zet zich af tegen de politici die in die tijd soms leken te denken dat kernwapens speelgoed waren (zie bijv. ook Kubrick's Dr. Strangelove).

Het is alleen jammer dat de wijze waarop dit gedaan wordt mijn interesse nergens echt trok. De beelden zijn flets en (te)donker, de voice-over is kleurloos, eenzijdig en hier en daar iets te betweterig, en de burgers die aan het woord komen zijn houterig en hebben allemaal hetzelfde te vertellen. Boodschappen en emoties komen geforceerd over; ik haalde het 'wij maken een fictieve documentaire, willen jullie meewerken'?-credo er te veel uit.

Na een minuut of vijfendertig wordt het wel iets beter, maar dan volgt het einde al te snel. Ik moet tot mijn spijt constateren dat The War Game me weinig nieuws heeft verteld, en gezien het interessante onderwerp vind ik dat ergens wel jammer. De uitwerking van dit werkje was daarnaast te matig, en als film oogt het geheel achterhaald en zwaar gedateerd.

2*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wie mag kiezen baspls of tbouwh, ik weet het even niet meer met al die last minute registraties van tbouwh

John Milton

• 24226 messages
  • 13392 votes

http://i.imgur.com/cXlUTJk.jpg

Het zit erop, er zijn weer heel wat films langsgekomen. Van oude klassieker tot Asylum D-films, al lijkt het als ik zo uit de losse pols zou moeten gokken, dat er toch meer sci-fi films gekeken zijn. Maar echt nagekeken heb ik dat niet.

Alle registraties daarentegen wel! Gelukkig genoeg, is dat echt supergoed gegaan, op een enkel eerlijk vergissinkje hier en daar na. Na een spannende eindstrijd, waarbij lange tijd nog van alles kon gebeuren, en ook daadwerkelijk in het laatste half uur de einstand nog veranderd werd door tbouwh, kom ik dan tot de volgende eindscore:

Very nicely done!

#1. 104 ptn. - joolstein (aan wie niet langer als eeuwige tweede gerefereerd zal worden )

#2. 100 ptn. - alexspyforever

#3. 72 ptn. - tbouwh

#4. 66 ptn. - baspls

#5. 64 ptn. - scorsese

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

#6. 56 ptn. - arno74*

#7. 48 ptn. - Gh8st

#8. 39 ptn. - Woland

#9. 35 ptn. - Gang_Star

#10. 34 ptn. - U96

#11. 23 ptn. - Night's Watch

#12. 18 ptn. - dualcia (of 15 wanneer streng)

#13. 15 ptn. - Miszmi

#14. 14 ptn. - Boenga en John Milton

#15. 5 ptn. - chevy93

#16. 4 ptn. - Rodajc en Zwolle84

* Ik heb bij Krigen (2015) slechts 2 punten gerekend, arno74, <250 telt niet, want 2015. Solly

Iedereen heel erg bedankt voor het meedoen. Dit betekent als ik me niet vergis dat tbouwh mag kiezen wat er in ronde 6 gekeken wordt, van 02/01/2017 tot 22/01/2017, omdat joolstein al eens gekozen had?

De komende challenge, Misdaad-Documentaire (Crime-Documentary) gaat vannacht om 00.00 uur van start en zal lopen van 14/11/2016 tot 04/12/2016 18:00 uur.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Bedankt voor deze challenge te leiden John Milton, heb je goed gedaan!

En joolstein het is je gegund om eens te winnen

tbouwh het is inderdaad aan jou om te mogen kiezen voor challenge 6, keuze nog tussen:

drama-avontuur

actie-muziek

romantiek-fantasie

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

John Milton wrote:

#9. 34 ptn. - U96

#10. 35 ptn. - Gang_Star

Hahahaha, heb je stiekem wat gedronken

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Bedankt voor het bijhouden van deze periode! Prima gedaan zo te zien . Tbouwh mag inderdaad challenge 6 kiezen . Gefeliciteerd joolstein!

John Milton

• 24226 messages
  • 13392 votes

Gang_Star wrote:

(quote)

Hahahaha, heb je stiekem wat gedronken

Lol, well... as it so happens

Zit ik inderdaad mijn verdriet te verdrinken, diepsnikkend vanwege mijn schamele twee-na-laatste plek. Maar vooruit Gang_Star, ik zal je nóg een plek hoger zetten . Komt door die last-minute Savior (1998) van je, ik had toen het rijtje reeds opgesteld. Wel je punten veranderd, maar niet je positie.

Eerlijk is eerlijk!

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

John Milton wrote:

* Ik heb bij Krigen (2015) slechts 2 punten gerekend, arno74, <250 telt niet, want 2015. Solly

Damn, betrapt!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

De vierde challenge is Misdaad-documentaire (Crime-Documentary). Dit betekent dat enkel films met deze tags op imdb en/of MovieMeter kunnen worden geregistreerd.

De challenge zal beginnen op 14 november 0.00 en eindigt op 4 december 2016 18:00u, dit om de eindstand van de challenge te kunnen opstellen en de winnaar de combinatie voor challenge 7 te laten bepalen.

De punten zullen worden gecontroleerd door scorsese. Hij zal ook de eindstand van de challenge opstellen.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Zo, dat was een gevalletje lastminute inderdaad

Niet voor de eerste plek, want die gaat uiteraard naar joolstein (incl. mijn felicitaties, bij deze!), maar wel voor de 'keuzewinst'.

Kwam wellicht heel sneaky over (en dat was het ook wel ), maar ik had the War Game nog liggen voor vanmiddag, en toen was het ondanks de korte speelduur alweer bijna tijd (en ik wilde ém wel recenseren!).

Überhaupt liep ik wat achter met registreren, waardoor ik op het eind nog langszij moest komen. baspls bedankt voor de leuke en spannende race (want zo zag ik het wel), ik hoop dat je me de sluipweg vergeeft;

Ik schrik er bijna van, want 72 punten had ik in een periode van deadlines en tentamens niet voor mogelijk gehouden. Maargoed, ik heb m'n repertoirekennis wel weer kunnen uitbreiden zo

Edit: ga me nog even buigen over de keuze, had me daar nog niet mee bezig gehouden en ik heb er denk ik wel een zekere voorkeur in.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Los hiervan ben ik ook wel benieuwd naar de tussenstand totaal. Komt die ook nog vanavond?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

tbouwh wrote:

Los hiervan ben ik ook wel benieuwd naar de tussenstand totaal. Komt die ook nog vanavond?

Ja, als jij je keuze bekend maakt voor middernacht, dan doe ik dat wel en dan hoef ik de regels en het schema maar 1 keer te plaatsen. Sneaky zijn hé

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ja, als jij je keuze bekend maakt voor middernacht, dan doe ik dat wel en dan hoef ik de regels en het schema maar 1 keer te plaatsen. Sneaky zijn hé

You got yourself a deal

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

We beginnen het jaar luchtig (actie) en melancholisch dan wel humeur-versterkend (muziek)

Nog geen drama dus (vind ik wat zwaar voor januari, dan zijn al die goede voornemens meteen weg ) en ook nog geen romantiek-fantasy, want dat vond ik persoonlijk veel meer iets voor december (of voor Februari, ook al heb ik evenveel met Valentijn als met de nieuwe president van de VS)

John Milton

• 24226 messages
  • 13392 votes

Actie-Muziek (Action-Music/Musical), prima keuze voor januari lijkt me!

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Niet mijn favoriete combi denk ik, maar daar ze toch allemaal aan bod komen leek deze me idd perfect voor die maand

Woland

• 4796 messages
  • 3818 votes

John Milton wrote:

Slow Action (2011)

Gut, als ik die 8 minuten eerder had ontdekt, had ik hem ook meegenomen, Woland. 3 punten voor 45 minuten. Lekker uitgezocht, hoor

Dat dacht ik John Milton, optimalisatie ten top. En omdat ik de beroerdste niet ben, nog een tip, je kan 'm gewoon gaan gebruiken voor de docu-ronde.

joolstein

• 10841 messages
  • 8930 votes

Oef me toch een keer gelukt om 1e te worden Dank je wel voor de felicitaties.

Ik vond het redelijk spannend worden zo op het laatst.

Een geluk dat alexspyforever zijn lijst voltooid had!

John Milton Dank je wel voor het bijhouden van de registraties

tbouwh Jij ook gefeliciteerd met het behalen van de keuze-positie

Actie-Muziek prima keuze om het jaar mee te beginnen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik haat u tbouwh

Nu moet ik challenge 6 leiden ipv Miszmi

Nu goed het zij zo, in feite is het toch enkel punten bijhouden en controleer ik toch dagelijks

Woland

• 4796 messages
  • 3818 votes

Gefeliciteerd joolstein met je overwinning na al die jaren . En ook gefeliciteerd aan tbouwh, die zijn keuze wat mij betreft prima gemaakt heeft. Al moet die fantasie-romantiek er toch een keer van komen.

En uiteraard hulde voor John Milton voor het in goede banen leiden van deze challenge!

Voor diegenen die benieuwd zijn, en wellicht ook voor diegenen die per ongeluk tot op dit moment aan het lezen zijn, wat mij betreft de top en de flop van deze challenge:

Top: All Quiet on the Western Front, Altered States, Electric Dragon 80.000 V, The War Game

Flop: Doctor Who, Behemoth, Patton, La Grande Illusion, Taegukgi Hwinalrimyeo

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.