• 178.092 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.513 votes
Profile

Knock-out: Komedie (2011)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik mis 'm niet, ik zie dat die scene aangeeft hoe schrijnend leeg het bestaan is van de American middle class, dat zelfs een zwevende plastic zak al schoonheid bied in hun (geestelijk) lege universum. Maar ik kan daar tevens hard om lachen, gelukkig. Anders zou het wel een hele zure film (bestaan) zijn. En dan die kus. Hoe cliche wil je het hebben. Samen naar de (romantische) film en dan een eerste kus..... Cliche op cliche.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Mooi gezegd Reinbo.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

dutchtuga wrote:

Moet niks, ik geef enkel aan dat AB niet 100% een komedie is, dat is alles. Heb er verder echt wel mee kunnen lachen.

Wederom wat betekent 100% komedie. Moet het dan afgezien van de grappen dramatisch en inhoudelijk een lege huls zijn? Naked Gun voldoet daaraan, maar is dat goed?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Je bent denk ik een van de weinig, misschien wel de enige, die hard om deze scène moet lachen. Wees nou eens reëel.

En zijn clichés nu ook al automatisch grappig?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Wederom wat betekent 100% komedie. Moet het dan afgezien van de grappen dramatisch en inhoudelijk een lege huls zijn? Naked Gun voldoet daaraan, maar is dat goed?

Nee, maar wel 100% komedie, en niet een beetje % drama of een beetje % van iets anders. Elke scène heeft hetzelfde doel voor ogen. Maar goed, dit gaat echt nergens heen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik moet er niet hard om lachen, zoals veel andere scenes, maar ik zit er wel met eengrote grijns naar te kijken, terwijl in daarnaast ontroering voel. Maar door dat laatste is het niet plots geen komedie meer. Zie het maar als mentaal multi-tasken. De komedie is de gehele film door aanwezig. Maar nogmaals, blijkbaar moet het voor jullie lekker eendimensionaal en plat zijn om als komedie te worden aangemerkt. In mijn top 10 van komedies zul geen enkele van dat soort films aantreffen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

dutchtuga wrote:

Je bent denk ik een van de weinig, misschien wel de enige, die hard om deze scène moet lachen. Wees nou eens reëel.

En zijn clichés nu ook al automatisch grappig?

Ik denk dat Mendes een soort Fragasso-achtige rage aanval krijgt als 'ie hoort dat mensen zelfs om z'n zak lachen It's not ment to be funny!

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

In mijn top 10 van komedies zul geen enkele van dat soort films aantreffen

Geen Toxic Avenger of Re-Animator? Of bevatten die films ook meer lagen die ik over het hoofd heb gezien?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik lach niet om de zak, ik lach om hetgeen zich er afspeelt. Twee tieners die naar een romantische (Zak opgeblazen tot iets schoons = romantiek) film kijken en verliefd worden. Dat vind ik geestig. Die zak is juist erg treurig, melancholisch. Prachtig die gelaagdheid.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Gelaagdheid in komedies

Bizar dat ik zo'n discussie moet voeren van een fervent aanhanger van onzinfilms.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

dutchtuga wrote:

(quote)

Geen Toxic Avenger of Re-Animator? Of bevatten die films ook meer lagen die ik over het hoofd heb gezien?

Toxic Avenger is overduidelijk een politieke satire. Kernafval, fitnessrages, homo's nazies, etc. Alles wordt op de hak genomen. Re-animator zet de medische/universitaire wereld te kakken. Neem aan dat beide je wel duidelijk waren.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

dutchtuga wrote:

Gelaagdheid in komedies

Zonder vind ik ze vrijwel nooit leuk. Meeste onzinfilms die ik waardeer zijn veelal satires. Van Running man tot Starship Troopers en van Toxic Avenger tot Bad Taste

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Toxic Avenger een politieke satire Veel films uit de jaren '80 hebben politieke ondertonen, maar die zijn er echt alleen maar als kapstok voor zoveel mogelijk onzin/horror. Ik ga TA nu echt opzetten voor zijn politieke satire

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Politiek/sociale satire dan. Zonder die kapstok zou het helemaal niet werken. Alles wat er gebeurt komt voort uit die kapstok. Het hele idee van TA is juist dat elke groep en trendy issue wordt aangekaart, opgeblazen en binnenste buiten wordt gekeerd. Zonder dat krijg je een misbaksel als deel 2 & 3. Films zonder hart en ziel.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Nouja, Troma is altijd weinig subtiel in z'n politieke statements. Daar kan ik Reinbo wel in vinden, maar het is absoluut niet hetgeen wat Toxie grappig maakt. Bij bijv. Class of Nuke 'em high vond ik het weer wél een leuk onderdeel van de humor zelf.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

2. Safety Last! (1923) - General, The (1926)

3-3

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Chevy hou je erbuiten!

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Ik blijf er ook buiten, maar ondertussen sneeuwen jullie de battle onder.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Reinbo wrote:

Politiek/sociale satire dan. Zonder die kapstok zou het helemaal niet werken. Alles wat er gebeurt komt voort uit die kapstok. Het hele idee van TA is juist dat elke groep en trendy issue wordt aangekaart, opgeblazen en binnenste buiten wordt gekeerd. Zonder dat krijg je een misbaksel als deel 2 & 3. Films zonder hart en ziel.

Ohja, jij vond deel 2 niks. Toch jammer dat je de pretentie niet opzij kan zetten en niet gewoon kan genieten van pure onzin dan.

Horror heeft heel vaak sociale relevantie. Al sinds de jaren '20 met het Duitse expressionisme. Maar zeg nou zelf, wat trok de mensen uit de jaren '50 naar de bioscopen met hun monsterfilms? Angst voor de monsters, niet de politieke/sociale ondertonen, die toen heersten. Ik beoordeel een film eerder op de uitwerking, niet de kapstok waar het omheen gebouwd is.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

4-3

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

5-3

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

dutchtuga wrote:

(quote)

Ohja, jij vond deel 2 niks. Toch jammer dat je de pretentie niet opzij kan zetten en niet gewoon kan genieten van pure onzin dan.

Horror heeft heel vaak sociale relevantie. Al sinds de jaren '20 met het Duitse expressionisme. Maar zeg nou zelf, wat trok de mensen uit de jaren '50 naar de bioscopen met hun monsterfilms? Angst voor de monsters, niet de politieke/sociale ondertonen, die toen heersten. Ik beoordeel een film eerder op de uitwerking, niet de kapstok waar het omheen gebouwd is.

Maar zonder sterke kapstok zakt het (meestal) als een pudding in elkaar. Je kunt geen taart bakken zonder inhoud.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Dat heb ik nooit ontkent.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Horror is uitgevonden vanwege de fun.. angstzweet in je veilige stoel. Pak em beet na 1800. Zonder per se politiek te moeten zijn of sociaal gelaagd... (hmm de Sade?)

Tuurlijk mag er best een sociaal, politiek randje aan alles zitten. Daar is niets mis mee. Maar een komedie moet grappen hebben. AB heeft zo zijn momenten misschien, maar grappen heb ik niet kunnen vinden. Punt is de film verhaalt voor een groot gedeelte door de ogen van die vader en zijn ontslag... en daar zit de lach wellicht. Let wel als je het met hem eens bent. Een zak op video en pretentieuze kindjes.?. tja. Is geen grap. Je kan het misschien waarderen wanneer je 'het snapt'. Dat zou plezier kunnen veroorzaken. Komedie.. mwah.

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

6-3

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

HAB heeft zo zijn momenten misschien, maar grappen heb ik niet kunnen vinden. .

Je bent blind. Achter elke zin, handeling of beweging schuilt een geweldige grap. Snap echt niet hoe je ze kan missen. Zou geen enkel moment zonder grap kunnen noemen. Het is een grote satire.

Verder niets pretentieus aan die kinderen. Hoe kom je erbij? Als ze al enige pretenties hebben, is juist dat de grap. (De kinderen zijn intellectueel beter ontwikkeld dan de ouders. )

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Dat zie jij dan.

Ik zie 2 pretentieze kinderen die 'heel diep gaan'. Dat wil niet zeggen dat ze beter zijn ontwikkeld.. ze hebben alleen wat meer last van beleving en hebben wat minder relativeringsvermogen. Maar dit komt wellicht door die literatuur van docentenopleiding, die ik heb gevolgd.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nou, als er iets pretentieusheid tot gevolg heeft, dan is het blijkbaar wel de invloed van die docenten opleiding. Maakt je blind, voor alles dat niet serieus bedoetd is schijnbaar.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Hmmm referentiekader (ipv pretentieus) is een beter woord, hebben de meeste wel last van. I meen ook niet dat AB de plastic zak scene serieus bedoeld (=weet het niet zeker). Het is inderdaad een uitvergroting van iemand die in een fantasiewereld gaat leven. De knul komt ook uit een extreem triest gezin, vandaar. Totaal niet leuk, puur drama.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Vind AB ook allesbehalve een geslaagde komedie, zoals het merendeel in deze KO inmiddels vrijwel geen komedie is. Goede komedie is timing en leunt op acteurs die er het juiste hoofd voor hebben en de juiste mimiek. Iemand als Peter Sellers bijvoorbeeld. Verder zijn de juiste inleefbare situaties altijd een pre en van mijn part kan het overal over gaan, zou voor het komedie-gehalte geen bal uit moeten maken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.