- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Komedie (2011)
Knock-out: Komedie (2011)
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
4-2 White Men is niet grappig, Miike wel. Hilarisch zelfs, op een hele eigen manier. Zou een fantastische winnaar zijn.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
22. Dumb & Dumber (1994) - O Brother, Where Art Thou? (2000)
0-1
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
1-3 Meest overschatte comedy ooit (op The Hangover na) En O Brother een geweldige Coen natuurlijk.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
3-6
23. Harold and Maude (1971) - One, Two, Three (1961)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
2-1 Weet je het zeker maxcom (aangezien je 4* - 4,5* verhouding)? Zegt ook lang niet alles maar kan het proberen
.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
2-3
Ook nog:
A Serious Man - The Player
7-7 (beslissende stem gezocht)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Zo uit mijn hoofd zijn waarschijnlijk mijn vijf favoriete komedies The Big Lebowski, Monty Python and the Holy Grail, Annie Hall, Dr. Strangelove en His Girl Friday.
Dr Strangelove zit er nog in en Annie Hall verloor van een waardige tegenstander (O Brother), maar de andere drie verloren van:
Holy Grail > The Sting
Lebowski > Ali G
His Girl Friday > Eurotrip
Zeg wat je wilt, maar als er iets duidelijk is dan is het wel dat tegenstemmen heel erg domineren in de knock-out, helaas (ik vraag me af hoe de k.o. zou verlopen als je de film waar je op stemt ook daadwerkelijk gezien moet hebben).
Conclusie: deze knock-out verandert in een zeer zwarte, cynische komedie. Voor de een misschien toepasselijk, maar ik heb mijn grappen graag liever wat minder plat en wat minder wanhopig grof.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Van de stemmen tegen Ali G hebben welgeteld 0 voor beide een stem geplaatst. Laten we de pro-stemmers dus vooral niet vergeten.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Maar een zeker patroon van "laten we de best beoordeelde er eens uitstemmen" valt ook altijd wel ontwaren in dit soort KO's. Ik vind Ali G eigenlijk best aardig, maar wel erg plat om het plat.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik denk dat het elkaar nogal opheft. Geen zin om een representatieve steekproef te houden om het (wellicht) te bewijzen verder... 
gecko
-
- 490 messages
- 1658 votes
ik vond ze beiden niet goed, best wel aangenaam nu 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zo uit mijn hoofd zijn waarschijnlijk mijn vijf favoriete komedies The Big Lebowski, Monty Python and the Holy Grail, Annie Hall, Dr. Strangelove en His Girl Friday.
Dr Strangelove zit er nog in en Annie Hall verloor van een waardige tegenstander (O Brother), maar de andere drie verloren van:
Holy Grail > The Sting
Lebowski > Ali G
His Girl Friday > Eurotrip
Zeg wat je wilt, maar als er iets duidelijk is dan is het wel dat tegenstemmen heel erg domineren in de knock-out, helaas (ik vraag me af hoe de k.o. zou verlopen als je de film waar je op stemt ook daadwerkelijk gezien moet hebben).
Conclusie: deze knock-out verandert in een zeer zwarte, cynische komedie. Voor de een misschien toepasselijk, maar ik heb mijn grappen graag liever wat minder plat en wat minder wanhopig grof.
Dat Holy Grail van The Sting verliest lijkt me verre van onverwacht. Die laatste is ook een stuk minder plat of grof qua grappen....
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Weet je het zeker maxcom (aangezien je 4* - 4,5* verhouding)? Zegt ook lang niet alles maar kan het proberen
.
Het is geen vergissing. 
Allebei leuke komedies uiteraard. Harold & Maude vind ik echter zowel een zwarte komedie als een warm komische film en One, Two, Three waardeer ik meer om zijn razende tempo.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Zeer spijtig de vorige battle. Oh Brother is zo saaaai... 
]Ik heb zojuist even de stemmen bij Ali G bekeken. De mensen die op Ali G stemde hebben op 2 na ALLEMAAL Lebowski én Ali G gezien!
Van de stemmen tegen Ali G hebben welgeteld 0 voor beide een stem geplaatst. Laten we de pro-stemmers dus vooral niet vergeten.
Edit: Film >> Filmgames >> Knock-out: Komedie. Hier won The Big Lebowski nog. Met Dr. Strangelove als tweede...
Edit2: En The Holy Grail in de halve finale. 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dat Holy Grail van The Sting verliest lijkt me verre van onverwacht. Die laatste is ook een stuk minder plat of grof qua grappen....
Niet onverwacht? Holy Grail heeft ooit de komedie knock-out gewonnen en ik heb ook nooit veel liefde gezien voor The Sting in wat voor 'n knock-out dan ook. Daarbij wordt Monty Python altijd meer gewaardeerd om het absurdisme en surrealisme dan om de platte humor (die er niet heel veel in zit). Het probleem dat ik met The Sting heb in deze knock-out (niet als film verder, ik vind hem erg leuk) is dat die eigenlijk bijna geen grappen heeft. The Sting is altijd een lastig in te delen film geweest. Het is niet serieus genoeg voor drama, niet grappig genoeg voor komedie en zelfs als misdaadfilm te lichtgewicht om met de grote jongens mee te doen. De komedie-aanduiding lijkt er meer bedoelt te zijn om aan te geven dat het gaat om een erg luchtige film die zichzelf niet echt serieus neemt. Maar is er iemand die veel hardop heeft moeten lachen om The Sting? Ik betwijfel het en dat zeg ik als iemand die de film jaarlijks in zijn top 100 laat terugkeren.
Een toepasselijke anekdote: The Sting won de Oscar voor Beste Film, maar was gek genoeg niet genomineerd voor Beste Film bij de Golden Globes. Dit kwam omdat de helft van de jury die de nominaties bepaalde de film in de categorie Beste Drama nomineerde, terwijl de andere helft hem bij Beste Komedie plaatste. Door deze verdeling kwam The Sting in beide categorieën stemmen tekort en werd hij dus nergens genomineerd. Ik zou hem persoonlijk eerlijk gezegd ook eerder voor komedie nomineren dan voor drama, maar het gaat mij erom dat The Sting genretechnisch gezien een beetje een gevalletje vlees noch vis is.
The Holy Grail daarentegen is onbetwistbaar een komedie en feit is dat een hoop mensen hier op MovieMeter er om moeten lachen. Daarom ben ik verbaasd hij verloor van The Sting. Ik vind het zelfs nog altijd de meest onverklaarbare uitslag van deze knock-out en dat wil toch wat zeggen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Uiteraard opmerkelijk, niemand verwachtte dit echt...al die fans en zo.
Net iets minder dan Lebowski in dit geval 
Natuurlijk compleet nietszeggend als het neerkomt op de stemmen van een beperkte groep. Sowieso nietszeggend in het algemeen, gevalletje populariteit....of toch kwaliteit? Wie zal het zeggen..
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ik geloof ook dat hiermee de enige pure komedies uit de top 250 in de eerste ronde dus al weg zijn.