• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.845 votes
Profile

Laurel & Hardy

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Schandalig dat hier nog geen topic over bestaat.

Legendarisch duo dat vooral met hun kortfilms voor mij de beste humor ooit op het scherm brengen. En dat zo'n 75 jaar na dato.

Met hun stomme films niet zo succesvol maar wel één van de weinige acts die de overgang naar geluid overleefd hebben (Voor een Buster Keaton was het bv de ondergang) en zelfs veel beter zijn geworden na de intrede van de geluidsfilm. Hun hoogtijjaren zijn in ieder geval imo de periode dat ze de kortfilms maakten. Titels als Tit for Tat, The Music Box, Berth Marks, Perfect Day, Brats of Beau Hunks zijn werkelijke fenomenale komedie. Maar ook langspeelfilms als Way out West, Pardon Us en Sons of the Desert zijn niet te evenaren.

Kortom de beste komedie duo ooit als je het mij vraagt. Heb hun films stuk voor stuk al zeker zo'n 30 keer gezien en blijf het geniaal vinden. De timing, de muziek, de blik van Ollie in de camera, de onnozelheid van Stan. Prachtig!

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

die met dat paard op het einde is mijn favoriet

Purmerend

• 2775 messages
  • 3308 votes

Laurel & Hardy

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

lowhusky wrote:

Wanneer Ollie een antenne op het dak wil zetten omdat zijn vrouw Japan wil onvangen bedoel je?

Purmerend

• 2775 messages
  • 3308 votes

Weet je welke ook leuk is als ze aan de slag gaan als (volgens mij) kerstboom verkopers. En dan bij een man aankomen, en ze ruzie krijgen en L en H zijn huis en tuin verbouwen en die man hun auto sloopt.

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

Purmerend wrote:

Weet je welke ook leuk is als ze aan de slag gaan als (volgens mij) kerstboom verkopers. En dan bij een man aankomen, en ze ruzie krijgen en L en H zijn huis en tuin verbouwen en die man hun auto sloopt.

Big Bussines .

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ontzettend sterke bijrollen ook altijd in L&H films. James Finlayson is met uitstek de meest hilarische. Geweldig.

tsjidde

• 2112 messages
  • 4038 votes

lowhusky wrote:

Volgens mij bedoel je The Flying Deuces wanneer Oliver op het einde tijdens de vliegtuigcrash doodgaat en 'terugkomt' als paard.
Die is inderdaad (ook) erg goed.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Hier wat info over een Laurel & Hardy filmavond:

Op 8 februari om 20:00 in Crea zal alweer de derde filmavond van Xi (ism Crea) gehouden gaan worden. Dit keer staat de avond in het teken van Laurel and Hardy. De volgende 3 talkies zullen vertoond worden: Brats (1930), Hog Wild (1930) en Them Thar Hills (1934).

Tevens is er een gastspreker: Robert Radevan. Hij is de Grand Sheikh (soort voorzitter) van de Perfect Day Tent. Dit is de Amsterdamse afvaardiging van Sons of the Desert (de internationale Laurel and Hardy genootschap). Hij zal elke film van een korte inleiding voorzien.

Voor studenten is de toegang gratis en voor niet studenten is de toegang 5 euro.

www.crea.uva.nl

Klik daar op agenda en dan februari.

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13391 votes

Way Out West vind ik erg leuk, en ook de short Big Business is briljant. Verder vallen Laurel & Hardy bij mij vooral in de categorie 'lollig maar niet al te bijzonder'.

Sons of the Desert vond ik overigens flink tegenvallen.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Hilarisch! Vooral die dunne, prachtige kop heeft die vent!

J. Clouseau

• 976 messages
  • 1073 votes

Ik ben op zoek naar de titel van een Laurel & Hardy-film waarin de twee gaan kamperen en terechtkomen op een kampeerterrein waar een waterput staat die gevuld is met alcohol. L&H worden allebei stomdronken en begaan de gekste flaters . Wie kan mij aan de titel helpen?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

J. Clouseau wrote:

Ik ben op zoek naar de titel van een Laurel & Hardy-film waarin de twee gaan kamperen en terechtkomen op een kampeerterrein waar een waterput staat die gevuld is met alcohol. L&H worden allebei stomdronken en begaan de gekste flaters . Wie kan mij aan de titel helpen?

Them Thar Hills uit 1934. Dit is een kortfilm van circa 20 minuten.

Stan en Ollie gaan op doktersadvies kamperen. Terwijl ze volop genieten van de buitenlucht, struikelen Stan en Ollie over een put gevuld met sterke drank. Mevrouw Hall raakt onmiddellijk dronken, tot grote ergernis van haar man...

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik heb pas m'n eerste L&H film in huis gehaald. Ik kende de films al van vroeger omdat ze toen regelmatig op de Belgische tv-zender (vrt) werden gegeven. Hoogtepunt is wel Music Box. De film die ik vond is Flying deuces. Maar ik hoop in de toekomst nog wel meer van hun films in huis te halen. Alleen is het aanbod groter dan mijn budget.

In elk geval een koppel acteurs dat zwaar ondergewaardeerd wordt imo. Toch zeker hier op moviemeter. Vooral Stan Laurel hoorde volgens mij tot de beste acteurs van z'n generatie. En uiteindelijk zijn er niet veel filmkoppels te vinden van het niveau van Stan en Oliver. Ik ben absoluut een fan van dit duo.

J. Clouseau

• 976 messages
  • 1073 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Them Thar Hills uit 1934. Dit is een kortfilm van circa 20 minuten.

(quote)

Bedankt, die titel zocht ik al lang

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Wat vind het merendeel hier eigenlijk van De Stomme/Silent films van Laurel & Hardy.Ik vind die ook helemaal geweldig,en jullie?

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Hier wordt niet echt veel gezegd...

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Vandaar ook Silent Movies. Ik ben zelf een grote fan van Laurel & Hardy. Staat op m'n lijstje van aan te schaffen DVD's. Momenteel heb ik enkel Flying Deuces (gesproken film) van het duo in bezit. Zeer onderschat duo hier op moviemeter dat blijkbaar niet zoveel bekeken is. Waarschijnlijk heeft iedereen hier al wel eens een film of kortfim van hen gezien, maar kunnen ze zich niet herinneren in welke film. Nochtans fantastische acteurs die een sterke mimiek hadden.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Ik heb vroeger een aantal films van L&H gezien. Welke films dat waren weet ik niet meer, ik weet niet eens meer waar het over ging, alleen dat ik het best grappig vond.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Ik ben nu ook alles van hun aan het sparen,het is een geweldig duo en de beste komieken in de filmwereld ooit.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Laurel Hardy

J. Clouseau

• 976 messages
  • 1073 votes

Them Thar Hills vond ik geweldig.

En dan is er nog een andere film van L&H die ik jaren geleden zag en die was ook hilarisch. Maar ik weet de titel niet meer...

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Ze hebben heel erg veel geweldige kortfilms..

tsjidde

• 2112 messages
  • 4038 votes

Wat mij betreft één van de meest hilarische scènes ooit:

(afbeelding)

Purmerend

• 2775 messages
  • 3308 votes

Inderdaad, alleen om de foto moet ik alweer lachen.

timburton

• 1296 messages
  • 632 votes

Ik kan die film niet vinden als Laurel & Hardy verkleed zijn als vrouw & texaan.

timburton

• 1296 messages
  • 632 votes

Laat maar... Ik heb hem al gevonden. "Jitterbugs"

J. Clouseau

• 976 messages
  • 1073 votes

Ik ben op zoek naar de titel van een Laurel & Hardy-film.

Veel weet ik er niet meer van, maar wat ik nog zeker weet was dat L&H nadat ze verdwaald waren in een labyrinth bij een universiteit uitkomen. Daar krijgt Laurel een raam op z'n hoofd en krijgt hij plots zijn verstand terug. Blijkt dat hij ooit een briljante student was, maar op een dag een raam op z'n kop heeft gekregen en zo z'n verstand is kwijtgeraakt.

Wie kan mij aan de titel van deze hilarische film helpen?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

J. Clouseau wrote:

Ik ben op zoek naar de titel van een Laurel & Hardy-film.

Veel weet ik er niet meer van, maar wat ik nog zeker weet was dat L&H nadat ze verdwaald waren in een labyrinth bij een universiteit uitkomen. Daar krijgt Laurel een raam op z'n hoofd en krijgt hij plots zijn verstand terug. Blijkt dat hij ooit een briljante student was, maar op een dag een raam op z'n kop heeft gekregen en zo z'n verstand is kwijtgeraakt.

Wie kan mij aan de titel van deze hilarische film helpen?

A Chump at Oxford (1940).

J. Clouseau

• 976 messages
  • 1073 votes

speedy23 wrote:

(quote)

A Chump at Oxford (1940).

Dankjewel! Die titel zocht ik al jaren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.