• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.968 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.891 votes
Profile

Laurel & Hardy

pumpking

• 442 messages
  • 0 votes

Eens een paar korte filmpjes bekijken nu, kan er maar géén genoeg van krijgen.

Brix

• 19675 messages
  • 5112 votes

Een tip de liefhebbers van Stan & Ollie:

ARTE TV begint maandagavond met het uitzenden van gerestaureerde films van de twee grapjassen, en nog wel in HD kwaliteit, en dat is voor 't eerst!

Zie ook: Programm | de - ARTE

Laurel & Hardy | Laurel & Hardy | de - ARTE

misty

• 42 messages
  • 104 votes

een woord geweldig

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

In Duitsland hebben ze een museum.

http://www.laurel-hardy-museum.de/

Brix

• 19675 messages
  • 5112 votes

@Dick2008:

Een Duits-Nederlandse "co-productie"

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik heb vandaag op een rommelmarkt een aantal DVDs van Laurel & Hardy gekocht, namelijk een deel van deze collectie Inderdaad, ik heb maar een deel doordat ik niet wist dat het onderdeel was van één grote box..

Is er iemand die toevallig de overige 4 delen (Silents 2, de bonus disc, features 3 & 4) nog heeft liggen en ze wilt verkopen. Of een plaats weet waar ik de losse delen op de kop zou kunnen tikken?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ben nou begonnen aan Talkies 2 dvd. Ik dacht eerst o, o, dit wordt (ook weer) niets. Totdat ik aan Our wife begon .

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

Film Pegasus wrote:

.. Momenteel heb ik enkel Flying Deuces (gesproken film) van het duo in bezit. ..

De oma van een Amerikaanse vriend van me speelt in deze film...Ze staat op deze foto rechtshttp://2.bp.blogspot.com/--aN6ztCFrMk/UagaD8XGTkI/AAAAAAAAANg/eu52LAw6JYY/s1600/+Nana+laurel+et+hardy1.jpg

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Leuk om zo'n link te hebben.

Mac Hammer Fan

• 6014 messages
  • 7444 votes

Elk jaar opnieuw bekijk ik sommige van hun collecties uit de oude doos. En steeds opnieuw slagen ze me erin te doen schaterlachen, hoewel ik niet echt een fan van komedies ben.

Ze zijn gewoonweg reuzeleuk.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Ben nou begonnen aan Talkies 2 dvd. Ik dacht eerst o, o, dit wordt (ook weer) niets. Totdat ik aan Our wife begon .

De silents vond ik ook weer minder, heb die weggedaan. Heb alleen dus de Talkies. Maar daar zitten echt leuke tussen. Come clean is leuk (alleen die vrouwen acteren minder goed). One good turn is ook weer een erg goede, naast slapstick, ook goede visuele grappen. L&H acteren, naast dat het komieken zijn, ook verdraaid goed. (Hardy kijkt inderdaad heel vaak in de camera, dat viel me ook al bij de speelfilms op).

Die filmpjes duren altijd nog zo'n 20 minuten en er gebeurt nog heel wat. Je zou per filmpje er nog een en ander over kwijt kunnen. Ze zijn dus niet, één gezien en je hebt ze "allemaal" gezien. Wat je hier ziet zie later in die (mindere) lange films ook terug. (Erg jammer dat hier voor 45 minuten speelduur toevoegcriteria is gekozen).

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

YouTube - Laurel and Hardy Brats

M'n absolute favoriet; zonder overdrijven: al minstens 100 keer gezien...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Heb nou de talkies 2 erop zitten. Helpmates is ook een hele leuke. Verder zitten er ook wat langere films op. The music box bijvoorbeeld duurt al 29 min.

Bij IMDb schrijven mensen vaak uitvoerig was ze er van vinden.

Ga nu aan talkies 1 beginnen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Ga nu aan talkies 1 beginnen.

Erg leuk die uit 1929. Ook heel mooi opgenomen. (Voor die tijd). Zeer goed Men O' War, Perfect Day en They go boom!.

Nu nog disc 2.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Nu nog disc 2.

Vergeleken met disc 1 (m.u.v. The Hoose-Gow, allemaal zeer grappige shorts), is disc 2 weer een stuk minder. Over het algemeen vind ik die met veel afwisseling van grappen en dat ze binnen de film ook nog veranderen van locatie/situatie en dat allemaal in zo'n 20 minuten, de betere.

De bekendste zoals Blotto en The music box zijn juist niet zo leuk. Bij die laatste zijn ze heel lang bezig die pianola naar boven te krijgen. Ook een vervelende rol van Billy Gilbert. (Een soort van Hardy-imitator). Ook met regelmaat komt James Finlayson in die films voor, het is dus niet louter L&H.

Hoewel bij IMDb de gemiddelden vaak heel dicht bij elkaar liggen, vind ik persoonlijk dat er toch enorme verschillen zijn.

Er is ook een Talkies 3 dvd. Die heb ik niet. Ben dus weer klaar.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Metalfist wrote:

Ik heb vandaag op een rommelmarkt een aantal DVDs van Laurel & Hardy gekocht, namelijk een deel van deze collectie Inderdaad, ik heb maar een deel doordat ik niet wist dat het onderdeel was van één grote box..

Is er iemand die toevallig de overige 4 delen (Silents 2, de bonus disc, features 3 & 4) nog heeft liggen en ze wilt verkopen. Of een plaats weet waar ik de losse delen op de kop zou kunnen tikken?

Nog altijd niet de overige delen gevonden dus ben maar eens begonnen aan hetgeen ik al heb. Gestart met Silents 1 waarvan ik tot nu toe deze heb gezien:

Duck Soup

Erg leuke binnenkomer waar het duo zich voordoet als Kolonel Blood en zijn meid, al kan het niet tippen aan die andere Duck Soup

With Love & Hisses

Vrij flauw en inspiratieloos maar dat kan wel zijn omdat ik dit soort slapstick humor in de setting van het leger echt kotsbeu ben gezien

Do Detectives Think

Leuker dan de vorige maar iets minder dan Duck Soup. Het uitgangspunt met de moordenaar die wraak wilt nemen op de rechter die hem heeft veroordeeld is wel leuk maar het duurt wat te lang allemaal.

Brix

• 19675 messages
  • 5112 votes

Dk2008 wrote:

(Hardy kijkt inderdaad heel vaak in de camera, dat viel me ook al bij de speelfilms op).

Dat is uiteraard niet per ongeluk; en een beoogd effect (dat op mij in ieder geval heel komisch overkomt)

Een andere acteur, die dat later ook wel vaker gebruikte, was Dean Martin.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik heb Silents 2 begin dit jaar nog te ruil/koop aangeboden hier, maar geen reactie. Het is wel zo dat ik niet buiten Nederland ruil, i.v.m. hoge portokosten. Op rommelmarkten daar liggen ze vaak en tweedehandszaken.

Brix wrote:

Dat is uiteraard niet per ongeluk; en een beoogd effect (dat op mij in ieder geval heel komisch overkomt)

Een andere acteur, die dat later ook wel vaker gebruikte, was Dean Martin.

Laurel doet het ook een aantal keer in die talkies maar wel minder. Ik denk dat het, het toneeleffect is, om medeleven te krijgen van het publiek. Gebeurt nu ook nog wel, hier bijvoorbeeld Alfie (2004)

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Dk2008 wrote:

Ik heb Silents 2 begin dit jaar nog te ruil/koop aangeboden hier, maar geen reactie. Het is wel zo dat ik niet buiten Nederland ruil, i.v.m. hoge portokosten. Op rommelmarkten daar liggen ze vaak en tweedehandszaken.

Dan moet dan toch geweest zijn vooraleer ik mijn bericht van 10 februari had gepost want anders had ik er sowieso op gereageerd. Ik zie het trouwens ook nergens in dit topic staan. Ik heb die van mij ook op een rommelmarkt gekocht maar sindsdien niet meer tegen gekomen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Filmdragers en apparatuur >> Koop en ruil >> Dick2008 wil ruilen / verkopen 23 februari 2013 en 1 maart alles naar de opkoper.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Aha, ik dacht dat je met het woord 'hier' effectief in dit topic bedoelde en niet gewoon ergens op de site. Ik kan moeilijk elk verkooptopic gaan afschuimen dus ik dacht dat ik in dit topic het meeste kans had maar dat was blijkbaar verkeerd.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat kan misschien wel een tip zijn .... ik zie namelijk wel eens bij films, als iemand de dvd wil hebben stuur even een pm. Ook hebben een aantal een "ik zoek nog" topic.

Brix

• 19675 messages
  • 5112 votes

Vanavond is er op VRT TV een bijzondere documentaire over L&H te zien, om 23:10 uur.

Volgens de info van de VRT zijn er nooit eerder vertoonde opnames in te zien.

Lijkt mij zeer de moeite waard.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Dat is dus: The finishing touch (1928)

Veruit de beste Laurel & Hardy silent. Ik heb er nog veel meer gezien, maar dat is zo de enige die ik me nog voor de geest kan halen. Er waren nog andere vermakelijke (iets met een geit op het apartement) maar de grapjes waren een beetje te repititief om er nog erg door geamuseerd te worden.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Dat is dus: The finishing touch (1928)

alexspyforever wrote:

Veruit de beste Laurel & Hardy silent

Ik schreef al heb silents 2 weggedaan.

Ik vind dit alleen, ook echt niet veel meer aan. Dus dit is echt weer iets van mijn jeugdtijd dat ik dit leuk vond. Hoop slapstick, valpartijen, smijt en gooiwerk. Duurt toch altijd nog zo'n 23 minuten. Het enige echt leuke moment was aan het eind dat die vogel op de schoorsteen gaat zitten.

Deze staat op silents 1. (Gelukkig niet aangeschaft.)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Mee eens, ik heb eigenlijk helemaal niets meer van Laurel en Hardy. Deze zouden toch alleen maar in de kast blijven liggen. Vroeger vond ik het allemaal geweldig leuk, maar als je ziet hoe repititief (en flauw) de grapjes na een tijd worden dan is het al snel niet meer zo leuk of grappig. Dan raak ik eigenlijk meer verveeld of geïrriteerd. Humor is ondertussen ook geëvolueerd. Onderbroekenlol blijft het nog steeds goed doen (hoewel ik er niet veel aan vind) alsook stand up comedy zit in de lift (maar ook dat kan ik over het algemeen maar matig appreciëren).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Tussen de talkies zitten nog wel een aantal zeer leuke (zie boven), dus die hou ik dan maar in bezit. Ben zelf ook terughoudender geworden met komedie. Grappig is bijvoorbeeld veel leuker dan komisch. Maar zo denk ik er over.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

alexspyforever wrote:

Er waren nog andere vermakelijke (iets met een geit op het apartement)

Angora Love (1929) - IMDb een variatie zoals daar staat te lezen op Laughing Gravy (1931) - IMDb.

De gemiddelden schommelen allemaal zo rond de 7.0

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Op Arte donderdag 29 mei, 13.50 uur Block-Heads en aansluitend 5 Hal Roach shorts, waarvan 3 met L&H

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik ben aan de hand van icheckmovies films en kortfilms aan het bekijken van Laurel en Hardy. Op zich best wel leuk, maar een hele andere stijl dan andere legendarische komieken Charlie Chaplin en Buster Keaton. Deels omdat het een duo is, maar ook veel meer slapstick en taartengooi-humor dan Chaplin en Keaton. Maar bij elk van die namen in elk geval wel visuele humor met een groot talent voor timing.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.