- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Uiterlijk of innerlijk?
Uiterlijk of innerlijk?
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik weet niet of dit topic word goedgekeurd, maar toch moet me iets van het hart.
Over het zogenaamde talent van acteurs/actrices/zangers/zangeressen.
Want mensen kijken graag naar mooie mensen op het witte doek. Ook genieten mensen overduidelijk van bloot. Daarom kan je geen enkele film meer kijken, of er liggen al 2 mensen in de eerste minuten halfnaakt te rollebollen. Vanzelfsprekend 2 zeer knappe mensen, want dat scoort.
Regisseurs weten dat sex en mooie mensen in de films scoren, dus ze casten alleen maar mensen die talent hebben om er zo naturel mogelijk uit te zien, terwijl ze met elkaar de liefde bedrijven.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Als dat zo zou zijn zouden Steve Buscemi en John Heder in elk geval geen werk meer hebben 
Maar serieus, waarom dit topic ?
Moeten we nu echt gaan discussieren over het feit dat "mooie" mensen en seks goed verkopen ?
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Waarom start je zo'n topic dan ook 
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Waarom start je zo'n topic dan ook 
) van vinden.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ze stelt toch ook een vraag over de drijfveren achter de keuzes van acteurs binnen het huidig filmlandschap ? En ze plaats een theorie waar anderen op kunnen reageren.
Datingclub ? Waar het hart van vol is ...
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ik vind het nog niet eens zo'n slecht discussie-onderwerp. Ik denk dat het sommige acteurs/actrices zeker geholpen heeft dat ze er goed uit zien, maar die mensen worden meestal wel gecast voor waardeloze (tiener)films.
Een acteur met echte goede kwaliteiten zal ook om zijn kwaliteit worden gecast en zal dan ook meestal in de betere film spelen.
Ik vind deze ontwikkeling in de tegenwoordige popmuziek veel duidelijker.
Draken van liedjes worden hits omdat de bijbehorende videoclips hoofdzakelijk vrouwelijke rondingen bevatten. Niet dat ik het vervelend vind om te zien hoor, maar ik ren nou niet meteen naar de winkel om dat plaatje te kopen...
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Er zullen vast voldoende zangeressen zijn, die onder andere omstandigheden vast mooie nummers kunnen maken, maar neergezet worden in de mal van Beyonce, Shakira of Britney.
Zodra het iets afwijkt van de 'norm' is het al gauw 'slap' en 'oubollig' als Norah Jones, Katy Melua of andere dromerige [lees: niet populaire] meisjes.
Over films. Tja, er zijn nou eenmaal films die volzitten met product placements waarbij er posterboys- en girls nodig zijn om die link te maken met het publiek.
De remake van Texas Chainsaw Massacre is één grote aaneenschakeling van de vormen van Jessica Biel.
We werden ook helemaal gek toen we Halle Berry's borsten zagen in Swordfish, enz. enz.
Kennelijk werkt het. dus why change a winning formula...
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Als dat zo zou zijn zouden Steve Buscemi en John Heder in elk geval geen werk meer hebben
Dat dacht ik vroeger altijd van Charles Bronson. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ik vind het nog niet eens zo'n slecht discussie-onderwerp. Ik denk dat het sommige acteurs/actrices zeker geholpen heeft dat ze er goed uit zien, maar die mensen worden meestal wel gecast voor waardeloze (tiener)films.
Een acteur met echte goede kwaliteiten zal ook om zijn kwaliteit worden gecast en zal dan ook meestal in de betere film spelen.
Ik vind deze ontwikkeling in de tegenwoordige popmuziek veel duidelijker.
Draken van liedjes worden hits omdat de bijbehorende videoclips hoofdzakelijk vrouwelijke rondingen bevatten. Niet dat ik het vervelend vind om te zien hoor, maar ik ren nou niet meteen naar de winkel om dat plaatje te kopen...
In de popmuziek vind ik het juist erg goed te vergelijken met jouw analyse van de film. Popartiesten die beroemd worden door puur hun uiterlijk of de vrouwelijke rondingen in hun clips maken doorgaans vooral oppervlakkige, vluchtige tienermuziek en hebben korte carrieres. Er wordt zat muzikaal interessantere muziek gemaakt en deel ervan verkoopt minstens even goed (maar je ziet het minder op clipzenders die zich meer op dat jonge publiek richten).
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Klopt, en dat is het verschil. Het lijkt soms wel of er geen goede muziek meer wordt gemaakt tegenwoordig.
Maar goed, we hebben het hier over films. 
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Ik hoorde ooit een 'agent' zeggen dat je het 99% van de keren alleen kan maken in filmwereld (m.n. Hollywood) als je er heel goed uit ziet, of wanneer je een erg opvallend (markant) uiterlijk hebt.
Ik denk dat dat heel aardig klopt.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
In sommige gevallen wel ja.
Ik denk dat Carel Struycken misschien wel nooit acteur was geworden als hij er niet zo 'apart' uit zag.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Bovendien moet ik toegeven dat ik liever naar mooie mensen kijk dan naar knappe mensen. Film is en blijft tenslotte amusement!
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Persoonlijk ga ik voor Ron Perlman als mannelijk sex-symbool 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Persoonlijk ga ik voor Ron Perlman als mannelijk sex-symbool 

JonathanTucker
-
- 764 messages
- 0 votes
Er zijn genoeg acteurs/actrices die absoluut niet mooi zijn!
En de actrices moeten het van de vele lagen make-up hebben.
Als iemand een mooi/knap/leuk uiterlijk heeft, is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar een innerlijk is veel belangrijker.
DRJeFF
-
- 604 messages
- 0 votes
Er zijn genoeg acteurs/actrices die absoluut niet mooi zijn!
En de actrices moeten het van de vele lagen make-up hebben.
Als iemand een mooi/knap/leuk uiterlijk heeft, is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar een innerlijk is veel belangrijker.
Tis juist mooi meegenomen als een mooi wijffie ook nog es lief blijkt te zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Mijn instelling denkt nou net andersom; het is mooi meegenomen als een lief meisje ook nog mooi schijnt te zijn.
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Maar die denkwijze kun je natuurlijk alleen maken met een meisje wat je nog nooit gezien hebt
DRJeFF
-
- 604 messages
- 0 votes
Mijn instelling denkt nou net andersom; het is mooi meegenomen als een lief meisje ook nog mooi schijnt te zijn.
We vallen blijkbaar op verschillende types 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat denk ik ook.
Al schijnen we wel allebei om MM-sters te vallen. 
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Ik hoorde ooit een 'agent' zeggen dat je het 99% van de keren alleen kan maken in filmwereld (m.n. Hollywood) als je er heel goed uit ziet, of wanneer je een erg opvallend (markant) uiterlijk hebt.
Ik denk dat dat heel aardig klopt.
Steve Buscemi (het eerder genoemde vb) heeft idd een markant uiterlijk. Ik denk dat je echt over een opvallend uitzonderlijk groot acteertalent moet beschikken als je er maar doorsnee uitziet en je wil het in Hollywood maken. Ik denk dan aan Edward Norton. Of je moet goede connecties hebben (Drew Barrymore). De truc is gewoon dat je moet opvallen.
La dormeuse
-
- 111 messages
- 218 votes
Ok, even een klein onderzoekje. Van alle films die deze week in de bioscoop te zien zijn, zijn dit de hoofdrolspelers (of tenminste de namen die het eerst bij de filmomschrijving genoemd worden:
Camaron Díaz
Benno Fürmann
Terrence Howard
Bill Murray
Daniel Radcliffe
Jody Foster
Jennifer Connelly
Viggo Mortensen
Adam Baldwin
Laura Linney
Keira Knightley
Nou is smaak natuurlijk niet objectief. Maar iedereen zal toch moeten toegeven dat meer dan de helft van dit lijstje volgens de huidige normen knap is. Het gemiddelde ligt in ieder geval hoger dan het gemiddelde van de bevolking.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Ok, even een klein onderzoekje. Van alle films die deze week in de bioscoop te zien zijn, zijn dit de hoofdrolspelers (of tenminste de namen die het eerst bij de filmomschrijving genoemd worden:
Camaron Díaz
Benno Fürmann
Terrence Howard
Bill Murray
Daniel Radcliffe
Jody Foster
Jennifer Connelly
Viggo Mortensen
Adam Baldwin
Laura Linney
Keira Knightley
Nou is smaak natuurlijk niet objectief. Maar iedereen zal toch moeten toegeven dat meer dan de helft van dit lijstje volgens de huidige normen knap is. Het gemiddelde ligt in ieder geval hoger dan het gemiddelde van de bevolking.
Ik denk dat acteurs/actrices met ambitie ook meer dan gemiddeld aandacht aan hun uiterlijk besteden.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
... maar dat maakt je daarom nog niet mooi, wel mooier. Keira Knightley heeft bijv heel mooie trekken (hoge jukbeenderen, volle lippen, amandelvormige ogen,...). Doch... je hebt nog altijd de plastische chirurg. 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
... maar dat maakt je daarom nog niet mooi, wel mooier.
Als je goed aan je uiterlijk werkt ben je al snel mooier dan gemiddeld. Bovendien: als je acteurs of actrices ziet in films of op foto's zijn ze nog es effe extra 'mooi' gemaakt.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Een kennis van mij zegt: als het innerlijk zo belangrijk zou zijn, had het wel aan de buitenkant gezeten..