- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Guy Ritchie vs Quentin Tarantino
Guy Ritchie vs Quentin Tarantino
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het is natuurlijk wel zo dat de aanwezigheid van een favoriete acteur of actrice van grotere invloed is op je boordeling dan je favoriete regisseur. Een goede regisseur moet wel een goede cast tot z'n beschikking hebben om z'n doel te bereiken.
Ik vind het maar jammer dat als je dat wat meer onbekende films gaat kijken, en je daar dus meer mee bezighoudt, je Tarantino niet meer goed mag vinden, omdat z'n films te makkelijk of te toegankelijk zijn. Dat vind ik onzin.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ben er van overtuigt dat Tarantino zijn naam al veel doet.
Wat je tweede stuk betreft ben ik het helemaal mee eens.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik vind het wel jammer voor tarantino dat boze tongen beweren dat mensen niet meer objectief naar zijn films zouden kijken. Dat zou betekenen dat hij de plank volkomen mis slaat. En dat zijn carriere een leugen zou zijn. Persoonlijk gun ik hem die scores omdat ik ze die ook geef. Op Jackie Brown na. Die ik toch echt zijn beste vind.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je zou eens moeten weten hoeveel mensen niet objectief naar een film kijken. Je wordt vanuit zoveel kanten beinvloed, sterker nog; geindoctrineerd. Van mij mag je denken dat iedereen objectief een film beoordeelt maar dat vind ik heel naief.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Laat ik niet hypocriet zijn, ik denk ook dat saw gehyped wordt. En dat mensen niet laag durven stemmen omdat dat nou eenmaal 'not done' is. maar die stelling is wel lullig van me. Want het zegt niets over het product. Persoonlijk probeer - ook zoals iedereen - wel objectief naar films te kijken. Ik waardeer de films van Tarantino heel erg, en ik weet dat hij ook veel waardering heeft voor de cult/trash klassiekers. Hij doet erg zijn best en dat zie ik in de kwaliteit van zijn films. En daarom vind ik het triest voor hem als mensen zeggen dat hij slechts gehyped wordt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Begrijp mij niet verkeerd, Tarantino is een talentvol regisseur en verdient geprezen te worden. Ik heb persoonlijk alleen iets met RD en PF maar ik kan de KB fans wel begrijpen. Ik heb alleen sterk het vermoeden dat er bij Tarantino ook een groep is die het goed vinden, zoals jij aangeeft, 'done' is.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ja, dat is bij alle veelgprezen regisseurs, acteurs, artiesten, bands, voetbaltrainers, politici etc.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Een goede regisseur moet wel een goede cast tot z'n beschikking hebben om z'n doel te bereiken.
Niet waar, het helpt wel maar ik vind Bad Taste van Peter Jackson ook heel cool en die cast is nou ook niet echt "geweldig".
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
En ik neem aan dat je Four Rooms niet hebt gezien Mikey, QT's stukje ging nog in vergelijking met de rest maar Robert Rodriguez stuk was veel beter.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
13-5 Van Tarintino verwacht ik niet meer zoveel, maar van Ritchie nog wel.
mental_jos
-
- 263 messages
- 770 votes
13-6
beide zijn ze goed maar mn voorkeur gaat uit naar guy aangezien ik vind dat er meer humor in zijn films zit dan die van qt
Avitas Sibannac
-
- 521 messages
- 621 votes
Tarantino:
Pulp Fiction is nog steeds m'n favoriete film, Reservoir Dogs (5*) valt net buiten m'n top 10. Jackie Brown (3,5*) was goed, niet meer. De Kill Bill films (gemiddeld 3,5 *) vond ik goed, maar ook weer niet bijzonder. Buiten Four Rooms die ik nog niet gezien heb zijn dit denk ik z'n enige films als regisseur.
Andere films waar hij producer, writer of guest director was (of hoe noem je dat allemaal
) : Sin City (4*), From Dusk Till Dawn (3,5*), True Romance (4,5*), Killing Zoe (3*) en ik geloof zelfs Natural Born Killers (4*).
Ritchie:
Ik zag Snatch (5*) en Lock, Stock (5*) en ik vond ze allebei evenwaardig. Maar toch komen deze niet in de buurt van Pulp Fiction en Reservoir Dogs.
Dus...
Tarantino
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Tarantino
Ten eerste omdat ik z'n films gewoon beter vind. En ten tweede omdat hij trendsetter is in dit genre. Wat Ritchie doet is niets meer dan kopieerwerk.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ik vind het wel een moeilijke, maar dan ga ik toch voor 'Quintin Tarantino'. Ik kan me meer verplaatsen in de films van hem.
Die van 'Guy Ritchie' zijn heel erg cool, zoals 'Snatch' en 'Lock, Stock & Two Smoking Barrels', maar dat is net iets minder dan bijvoorbeeld Pulp Fiction of Reservoir Dogs...
Dus 'Quintin Tarantino' 
Samm
-
- 16 messages
- 7 votes
Tarantino films zijn gewoon beter, ze zijn orgineel.
Ritchie's film zijn ook echt goed, maar inderdaad toch een beetje gekopieerd. Bovendien hebben Tarantino's films erg goeie/passende muziek (dat kunnen ze beide trouwens erg goed). Zijn films (dan bedoel ik ; RD, PF, en zeker KB) hebben iets dat blijft hangen. Ritchie is echt niet slecht maar als ik moet kiezen;
zeker Tarantino 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Ritchie. Snatch vind ik eigelijk beter dan Pulp Fiction (maar het scheelt niet veel), wat ik Tarantino's beste film vind. Tarantino's Kill Bill was erg goed, evenals Reservoir Dogs en ook Jackie Brown vond ik best sterk. Dan heeft Ritchie nog Lock,Stock die nu op een 4,0 staat, maar als ik zo terugdenk verdiend hij gewoon een 4,5 en misschien zit er zelfs wel een 5 in! Revolver moet ik echt spoedig eens kijken. 
Ik moet zeggen dat deze twee met elkaar vergelijken toch een beetje vreemd is. Ze zijn toch echt erg verschillend. Waar Tarantino met zijn eerste films een beetje een campy sfeer neer wil zetten en redelijk subtiel te werk gaat, doet Ritchie het juist lekker gelikt en veel meer pats-boem en in Snatch word daar dan ook nog een grote dosis meligheid aan toegevoegd. Tarantino heeft inderdaad wel betere acteur- en muziekkeuzes, maar persoonlijk vind ik dat ze daar ook af en toe iets te veel op drijven.
Daas
-
- 71 messages
- 97 votes
Op dit moment Tarantino... maar ik denk niet dat Tarantino ooit nog boven zijn eerdere niveau uit kan stijgen... ik zie Ritchie nog wel een topfilm maken
D-ark
-
- 1755 messages
- 420 votes
Tarantino ver boven Richie ook al heb ik maar een film van hem gezien(snatch*) een leuke maar niet geweldige actiefilm. Maar pulp fiction en kill bill staan op 4,5 en snatch* op een 3,5 dus de kwestie is duidelijk voor mij...
N811
-
- 1459 messages
- 913 votes
Ik hou van beide, Ritchie heeft alleen nog maar 2 toppers gemaakt en Tarantino 4.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Tarantino, echt wel.
Ritchie heeft handig gebruik gemaakt van de hype van Reservoir Dogs en Pulp Fiction met zijn Lock, Stock... en Snatch, maar heeft daarna alleen nog maar matig werk afgeleverd (Swept Away, Revolver). Tarantino haalt ook niet meer het niveau van zijn eerste drie films, maar het blijft een stuk vermakelijker dan wat Ritchie ons voorschoteld. Persoonlijk vind ik Ritchie ook een beetje een zelfingenomen ventje, terwijl Tarantino met veel liefde praat over zijn inspiratiebronnen en whatnot. Je merkt gewoon aan hem dat hij het met liefde voor het vak doet. Ritchie is een beetje een patser die de mazzel had goed te scoren met zijn eerste 2 films, maar nu volledig de weg kwijt is. Ik durf er dan ook best een wedje op te leggen dat zijn volgende film er weer eentje a la Snatch is.
Clueless Dork
-
- 682 messages
- 1046 votes
QT heeft bij mij zijn eerste 5 films erg hoog staan. Van Guy heb ik alleen Snatch gezien en Lock Stock die ik bij mijn twee kijkbeurten nooit uit heb kunnen zitten. Snatch vond ik eerder altijd erg goed maar de grappen tonen slijtage. Vind die engelse humor vaak wat voorspelbaar en makkelijk.
FinkPloyd
-
- 642 messages
- 1964 votes
Vermits Ritchie toch wel leentjebuur heeft gespeeld bij Tarantino lijkt mij het een vrij duidelijke zaak...
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Best sneu dat de meeste mensen Guy Ritchie alleen kennen van Lock, Stock en Snatch terwijl elke Tarantino film moeiteloos kan worden opgenoemd. Dat zegt toch wel weer genoeg lijkt me.
Clueless Dork
-
- 682 messages
- 1046 votes
Tsja. Snatch heeft niet de interesse voor Ritchie opgewekt om Swept Away te gaan kijken. 
Tribe
-
- 111 messages
- 1839 votes
Hoewel ik van Guy Ritchie maar één film gezien heb(Snatch), vind ik hem beter dan Tarantino van wie ik 5 films gezien heb(Pulp Fiction, Kill Bill, Death Proof, Sin City en True Romance).
Maar dat komt vooral door het feit dat Tarantino altijd zo'n fake stoerheid laat zien dat het irriteert, bij Ritchie heb ik daar veel minder last van.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Tarantino van wie ik 5 films gezien heb(Pulp Fiction, Kill Bill, Death Proof, Sin City en True Romance).
Dat zijn er dus maar 3 (of 4 Kill Bill 1 + 2) van Tarantino...