• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.105 votes
Profile

Guy Ritchie vs Quentin Tarantino

nickdeleuw

• 65 messages
  • 0 votes

let's start..

nickdeleuw

• 65 messages
  • 0 votes

waarom vergelijkt iedereen guy ritchie met quentin tarantino..??

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Veel personages, veel aandacht voor (komische) dialogen, veel gangsters.

De Britse humor en het taaltje (en Ritchie's audiovisuele stijl, die ver boven Tarantino uitstijgt) doen mij zonder nadenken kiezen voor Ritchie.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Alle films die ik van beide regisseurs heb gezien vind ik ronduit bagger. (uitgezonderd Reservoir Dogs, QT)

Maar ik kies Tarantino. Zijn films irriteren niet volledig en zijn op z'n minst nog volgbaar.

donnie darko

• 6140 messages
  • 2816 votes

duidelijk quentin tarantino. ik vond snatch wel goed, maar ik vond Reservoir Dogs, Pulp Fiction en Kill bill 1 beter dus QT.

nickdeleuw

• 65 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Veel personages, veel aandacht voor (komische) dialogen, veel gangsters.

De Britse humor en het taaltje (en Ritchie's audiovisuele stijl, die ver boven Tarantino uitstijgt) doen mij zonder nadenken kiezen voor Ritchie.

zit wat in hè! ik ga ook duidelijk voor Ritchie's films!

reservoir dogs, pulp fiction en kill bill zijn echt vette films, maar ik vind snatch en lock stock toch zeker wel veeel vetter..

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ritchie.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ik ken alleen snatch (half), die was niet zo super, maar okee. Ik vind Quentin geweldige films maakt.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

100% voor ritchie, vooral snatch vind ik briljant

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Quentin Tarantino, dat mag duidelijk zijn, zonder twijfel mijn favoriete regiseur.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Tarantino. Veel betere pesonages die niet allemaal hetzelfde zijn. Daarbij gebruikt Tarantino niet zo'n vreselijk irritant de camera en zijn de dialogen een stuk interessanter. Ik kan Ritchie totaal niet uit staan. Misschien wel de meest overschatte regisseur die er is.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

The One Ring wrote:

Tarantino ... Misschien wel de meest overschatte regisseur die er is.

Trip Fontaine

• 103 messages
  • 1874 votes

Guy Ritchie heeft Swept Away gemaakt, dus alle discussie over wie er beter is, wordt automatisch in het voordeel van Tarantino beslecht.

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Ik vind Tarantino veel beter, hij maakt trouwens niet altijd hetzelfde: Kill Bill verschilt veel van Pulp Fiction of Reservoir Dogs hoor. Maar Ritchie's Lock, stock and two smoking barrels is bijna identiek aan Snatch; wat niet wegneemd dat het ook briliante films zijn.

Qua soundtrack-keuze verschillen ze niet veel: ze weten alle twee maar al te goed welke song op welke scène te kleven.

Here I am

• 26 messages
  • 0 votes

Ik vind Guy Richie beter.

Zijn films zijn veel ingewikkelder en interessanter.

OK, hij heeft wat overgenomen van Tarantino, maar zijn verhalen zijn gewoon brilliant.

Tarantino schrijft betere dialogen, maar Guy Richie componseert dat met betere camerawerk en cinematografie.

Ook nog iets waarom ik Richie voordeel geef is de britse accent in zijn films.

Een vuil en heerlijk klinkend accent

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik ga toch voor Tarantino. Hij weet z'n dialogen toch grappig te maken zonder de Britse humor en z'n films zitten beter in elkaar. Ik vond Lock, Stock namelijk iets rommeliger dan Snatch, die overigens wel in m'n toptien staat.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Snatch - 4*

Lock... - 3*

Reservoir Dogs - 4,5*

Pulp Fiction - 4,5*

Kill Bill vol. 1 - 5*

Kill Bill vol.2 - 4*

QT dus.

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Trip Fontaine wrote:

Guy Ritchie heeft Swept Away gemaakt, dus alle discussie over wie er beter is, wordt automatisch in het voordeel van Tarantino beslecht.

Haha zo die kan hij in z'n zak steken....

Verder is het moeilijk te zeggen wie nou beter of slechter is.

Maar als ik voor de bioscoop sta en er draait een Tarantino en een Ritchie film, zou mijn instinct zeggen Tarantino. Helemaal na Kill BIll!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Alleen Reservoir Dogs en Pulp Fiction zijn prima Tarantino films maar Jackie Brown en de 2 Kill Bill's, dat was echt niks. Als Kill Bill geen Tarantino was geweest had het gemiddelde veel lager geweest.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ik denk niet dat iemand anders ooit Kill Biil verzonnen zou hebben. Dus.. ik vat hem niet.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat je hem niet vat is wel duidelijk.

Het gaat erom dat er hoge beoordelingen volgen en dat KB zo geapprecieerd word omdat meneer Tarantino op de regiestoel zat. Ritchie trekt dus altijd aan het kortste eind.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Denk je? Jackie Brown heeft in mijn ogen een laag gemiddelde. Die is ook door Tarantino gemaakt. Maar de fantasie dat wanneer Guy Kill Bill gemaakt zou hebben en dat de film daarom lager zou scoren is een beetje gek.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Tarantino films worden gewoon overh et algemeen opgehemeld. Jackie Brown, wel eens gehoord van de uitzondering op de regel, al is het gemiddelde nog te hoog voor zo'n film.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Waarom was Kill Bill niet zo goed geweest als QT hem niet had geregisseerd? Dat vind ik toch niet. Ik heb niet zitten kijken naar de film met de gedachten dat ik hem toch een hoge beoordeling zou geven omdat QT op de regiestoel zat. Ik vind het een geweldige film met een prachtige hoofdrolspeelster. De muziek is fantastisch, visueel vind ik de film ook erg goed, vooral de slotscene in de sneeuwtuin bijvoorbeeld.

Kill Bill 2 vond ik niet zo goed als 1 en Jackie Brown blijft ook achter op Reservoir Dogs en Pulp Fiction, maar dat wil niet meteen zeggen dat het slechte films zijn.

Als er bij Kill Bill 1 een andere regisseur op de stoel had gezeten, was er misschien wel een heel ander soort film uit de koker gerold.

Wat als.. doe ik niet aan.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik doe geen stellingen van wat als die hem geregisseerd zou hebben dan... , ik zeg dat Tarantino's naam al de hoge beoordelingen en lofuitingen binnenhaalt. Tarantino's film worden 10 keer beter bevonden dan ze werkelijk zijn alleen omdat het een Tarantino is.

Here I am

• 26 messages
  • 0 votes

Ik ga daar totaal mee eens.

Tarantino is eerder een soort reclame geworden.

Ik vond het persoonlijk wat overdreven dat ze bij het uitbrengen van Kill Bill nadrukkelijk zeiden dat het de 4de Tarantino film was.

En bij Sim City dat ze nadrukkelijke op de reclame affiches lieten zien dat hij de special guest director was.

Hij is goed, maar je moet hem ook niet verhemelijken.

Zoiets zou niet bij Scorsese of Spielberg gedaan worden en die betekenen in mijn ogen meer voor de fimgeschiedenis dan Tarantino

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Nou, dat geldt voor mij niet. Pulp Fiction heeft ook een paar kijkbeurten nodig gehad voordat ik het pas een geweldige film ging vinden. Ik heb hem nu helaas te vaak gezien.

Tarantino heeft bij mij z'n naam gevestigd met z'n eerste twee films en ik kijk altijd uit naar z'n volgende projecten, maar dat wil niet zeggen dat ik niet lager dan 3 of 4 sterren zal stemmen, omdat het een Tarantino is.

Als een regisseur een slechte film maakt, dan moet hij ook de gevolgen ondergaan van mijn lage stem. Niet dat hij er om zal malen, maar toch.

Misschien geldt het voor anderen wel, maar voor mij zeker niet. Hij heeft in mijn beleving nog geen slechte film gemaakt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik ga er ook niet vanuit dat het bij iedereen zo is maar zo werkt het bij velen wel denk ik.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Maar is het dan ook niet zo dat je een film met -in jouw geval- je favoriete actrice Naomi Watts hoger beoordeelt omdat ze erin meespeelt?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat kan soms best het geval zijn omdat haar aanwezigheid en acteerwerk de film al beter maakt maar ik heb Le Divorce ook 1* gegeven. Bij Mulholland Drive, 21 grams, Rabbits en We don't live here anymore zeker niet het geval.

Bij films als Tank Girl, The Custodian, Ned Kelly, Down e.a. durf ik te zeggen dat Naomi's aandeel mogelijk een rol heeft gespeeld in een hoger score resultaat (ik praat hier niet over extreme verhogingen, 1 ster verhoging tops). Dat moet dan wel onbewust gebeuren aangezien ik Le Divorce ook 1* heb gegeven. Ik sluit de mogelijkheid niet uit.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.