- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Deze regisseur maakt vreselijke films!
Deze regisseur maakt vreselijke films!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sorry, maar dat heeft de complete film verpest, maar dan ook echt compleet. Sloeg nergens op, had geen meerwaarde en het maakte de film in 1 klap totaal onrealistisch.
Verder werk van die man hoef ik niet meer te zien.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Fantastische scène.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Waarom huil je Max en Joep? Ben je verdrietig? Wil je er over praten?
constructivist
-
- 135 messages
- 3358 votes
1. Michael Bay
2. Michael Bay
3. Michael Bay

Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Ach, Haneke is plat, moralistisch en heeft nog nooit een mooi plaatje geschoten. Daarbij weet hij z'n eigen uitgangspunten niet eens naar behoren uit te werken. Een volbloed prutser.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Sinds ie terug ging smoelen bij Funny Games (US) weet ik wel dat ik van de man niks meer hoef te zien...
Alsof die scene symbool staat voor zijn hele ouvre. Kijk Bennie's videos maar eens.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
zijn Hanneke's films. Mooie plaatjes zijn er niet nee. Brute drama's
met ieder zijn eigen uitgangspunt voor ons als kijker. Hoeveel heb je er gezien eigenlijk?
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Haneke heeft tenminste wel een duidelijk herkenbare eigen stijl. Hij heeft me wel teleurgesteld met Funny Games US. Wat een drammer, zeg!
En voor mooie plaatjes moet je inderdaad niet bij Haneke zijn...
Michael Bay is er inderdaad ook een hoer van de commercie die volkomen baggerfilms maakt. En hij is een CGI-verslaafde!
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
Ik kan maar 1 iemand noemen:
UWE BOLL!!! 
Flavio
-
- 4893 messages
- 5223 votes
Uwe Boll is nu bezig met een film over Darfur 
Roland Emmerich en Tom Shadyac zullen wel geld in het laatje brengen maar goeie films maken ze niet.
Terry Gilliam en Night Shyamalan hebben talent maar zijn aan het afglijden.
En de combinatie Spielberg Lucas is ook om te huilen.
Volgens mijn bescheiden mening dan he 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ongepast bericht verwijderd.
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Michael Mann toch zeker... (alleen Collateral en Public Enemies zijn goed)
Das de enigste regisseur die echt voor mij persoonlijk slechte films maakt...
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Harmony Korine: Verbaas me nog immer over het feit dat deze man zowaar een best fanatieke aanhang kent. Absolute miskleun in de filmgeschiedenis. Spring Breakers was weliswaar een aardig stapje vooruit, maar mensen die idolaat zijn van films als Trash Humpers en Gummo (en dat zijn er nog best wat) kan ik niks anders dan vierkant uitlachen. Hopelijk stopt ie gauw.
stinissen (crew films & series)
-
- 23433 messages
- 76917 votes
Ik ook mee eens alleen deze gaat nog net Gummo (1997)
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Twee films van gezien. Beiden echt vreselijk. Gemiddeld 1,25. Volgens mij heeft alleen Mel Gibson een lager gemiddelde bij regisseurs waar ik meer dan een film van zag.
Je ziet trouwens wel heel duidelijk aan het aantal stemmen welke films aangekocht zijn in Nederland en welke niet. Dat maakt bij haar nogal een verschil.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ken slechts Surveillance, die ik toen wel kon waarderen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Dat vond ik zelfs nog de slechtste van de twee. Niet om aan te zien, die film.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Harmony Korine: Verbaas me nog immer over het feit dat deze man zowaar een best fanatieke aanhang kent. Absolute miskleun in de filmgeschiedenis. Spring Breakers was weliswaar een aardig stapje vooruit, maar mensen die idolaat zijn van films als Trash Humpers en Gummo (en dat zijn er nog best wat) kan ik niks anders dan vierkant uitlachen. Hopelijk stopt ie gauw.
Jammer, je hebt een veelbelovende smaak en waardeert regelmatig afwijkende/experimentele films hoog. Wellicht kom je nog eens tot inkeer 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Voor mij James Wan. Zeker The Conjuring en Insidious zijn wat ik noem popcorn jump scare festijnen.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Jammer, je hebt een veelbelovende smaak en waardeert regelmatig afwijkende/experimentele films hoog. Wellicht kom je nog eens tot inkeer
Dank, en klopt ook inderdaad. Maar helaas, met de beste wil van de wereld kan ik het gewoon niet bevatten, wat men ziet in die (imo) erbarmelijke non-filmerij. Maar enfin, Spring Breakers was een stap(je) in de goede richting, dus wie weet schud hij in het vervolg nog iets leuks uit z'n mouwtjes.
.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Probleem met Spring Breakers is dat het vooral visueel een stuk beter was ... en dat ligt gewoon bij Debie. Maar inhoudelijk nog steeds zo plat als z'n vorige films, dus als hij Debie voor z'n volgende film weer laat vallen zou ik niet op veel beterschap rekenen.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Ben ik het ook wel mee eens. Na jaren van afzichtelijke lelijkfilmerij zag meneer Korine waarschijnlijk in dat een degelijke cinematograaf aannemen geen overbodige luxe was. Da's dan in ieder geval al één ding wat hij goed gedaan heeft, nu nog afstand nemen van die potsierlijke 'inhoud' die hij steevast in z'n films plempt. Dan zit er wellicht nog wat in.
Ik dacht, overigens, dat Debie in zijn volgende film ook voor de cinematografie zal gaan zorgen, maar daar kan ik naast zitten.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Niet zo heel veel van gezien, maar van Zack Snyders stijl heb ik een afkeer.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Alleen is Korine's (visuele) stijl van voor Spring Breakers helemaal geen lelijk/non-filmerij of wat dan ook. Ja, Trash Humpers kan je inderdaad wel zo betitelen, maar een Gummo? Kom op zeg. Veel poëtischer wordt het toch niet
.
Mister Lonely is trouwens ook al radicaal anders in stijl (daar bijvoorbeeld met cinematograaf van vooral Winterbottom), dus zo'n enorm afwijkende buitenstaander is Spring Breakers nou ook weer niet. Net zoals Trash Humpers ook niet met zijn andere films is te vergelijken. Tot aan Spring Breakers vond ik er wel een dalende lijn inzitten, maar Julien Donkey-Boy is ook nog steeds erg sterk. Cinematograaf daar kwam overigens vanuit de Dogme stroming en heeft later voor onder meer Boyle voor mooifilmerij gezorgd. En de cinematograaf van Gummo heeft bijvoorbeeld prachtig werk met Carax verricht en in hetzelfde jaar van Gummo die ene hele bekende Van Sant gedaan... Over degelijke cinematografen gesproken. Maar nee, zeker alleen Debie kan Korine van totaal gepruts redden?
En Korine legt zoveel meer betekenis in zijn films dan het gros van de filmmakers. Wel begrijpelijk dat niet iedereen zijn idiosyncratische manier van denken en de films die daaruit volgen kan waarderen. Een beetje onnavolgbaar is hij natuurlijk wel (niet in de laatste plaats door zijn vroegere drugsgebruik
).
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik denk niet dat er veel hedendaagse filmmakers die meer betekenis in zijn films leggen. Maar Korine dweept niet met zijn visie. Aangezien veel schijnen te denken dat SB plat is toont dat de contradictie die hij wou aan kaarten enorm geslaagd is geweest. Ik krijg ook wel het idee dat kleurrijk wordt gekoppeld aan visuele filmerij, en niet kleurrijkheid niet visueels biedt. Iets te simpel imho.
Debie is gewoon de cinematograaf voor The Trap. Stay calm.