• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.105 votes
Profile

Tarantino Vs Rodriquez

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Ramon K wrote:

I

Ik vind Tarantino en Rodriguez trouwens allebei goed. Ik vind het geen discussie waard..

Die discussie begon bij Machette en ging wat te lang door zodoende werd er dit topic aangemaakt. Ik vind het opzich wel interresant omdat die twee zulke maatjes zijn. Tarantino speelt rolletjes in de films van Rodriguez, en Rodriguez heeft volgens mij wel eens voor de muziek gezorgd in een van Tarantino's films.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

wimnoot wrote:

Ik heb alleen geen hekel aan Rodriguez (terwijl jij wel een hekel aan Tarantino hebt), ik kan eigenlijk alles wel waarderen op zijn tijd.

Ik heb geen hekel aan Tarantino en ik ben ook GEEN fan van Rodriguez ( vind hem alleen maar beter dan Tarantino , meer ook niet ) . Maar wat mij betreft wordt Tarantino enorm overschat en dat mag toch gezegd worden ? Maar ik heb daar geen problemen mee , vind alles goed ...

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

xgogax wrote:

mij betreft wordt Tarantino enorm overschat en dat mag toch gezegd worden ?...

Dat ligt aan de maat waarmee je meet he.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Die discussie begon bij Machette en ging wat te lang door zodoende werd er dit topic aangemaakt.

Puur mijn persoonlijke visie hoor.

Kindred spirits die twee. Je kunt het natuurlijk over een verschil in aanpak hebben tussen de twee, maar vooral inhoudelijk vind ik dat die twee gasten enorm op 1 lijn zitten.

En Machete een maatschappijkritische film?

Dan noem je die Bronsonfilms die Cannon leverder zeker ook kritisch?

Gewoon exploitation en revenge-onzin hoor.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Exploitation is wel vaker maatschappijkritisch. Beetje Wilders, The Movie qua inhoud en diepgang.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Mwah ja... DEath wish is inderdaad maatsschappijkritisch maar omdat serieus te nemen

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Exploitation is wel vaker maatschappijkritisch. Beetje Wilders, The Movie qua inhoud en diepgang.

Maar Machete? Omdat er ergens een corrupt senatortje in voorkomt....?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

Mwah ja... DEath wish is inderdaad maatsschappijkritisch maar omdat serieus te nemen

Precies.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Expoitation geeft vaak een ongenoegen weer of een onveilige samenleving. Targets, Death Wish, Last house, Funny Games.... etc..

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Maar Machete? Omdat er ergens een corrupt senatortje in voorkomt....?

Geen idee, ik heb nog geen idee waar die film over gaat. Chicks & Guns toch?

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Ramon K wrote:

En Machete een maatschappijkritische film?

Machetes out for film targeting anti-immigrant politicians

Lucianne.com News Forum - Thread

Arizona immigration law already depicted in movie trailer.

... " Mexican-American filmmaker Robert Rodriquez has a movie coming out in September by the name of Machete, "an immigrant revenge-fantasy flick." ...

... " In the short film Danny Trejo plays Mexican day laborer, Machete Cortez, hired to assassinate a Texas Senator played by Robert DeNiro, who is sponsoring legislation to send illegal immigrants back to Mexico. " ...

Arizona immigration law already depicted in movie trailer

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

ghostman wrote:

Ik heb geen hekel aan Tarantino en ik ben ook GEEN fan van Rodriguez ( vind hem alleen maar beter dan Tarantino , meer ook niet ) . Maar wat mij betreft wordt Tarantino enorm overschat en dat mag toch gezegd worden ? Maar ik heb daar geen problemen mee , vind alles goed ...

Ik kan me van jou nog zat provocerende berichten herinneren bij Inglourous Basterds, maar goed, misschien ben je wat wijzer geworden.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Arizona, Don't Fuck With This Mexican

Alle goede exploitationflicks zijn maatsschappijkritisch !

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

xgogax wrote:

Arizona, Don't Fuck With This Mexican

Alle goede exploitationflicks zijn maatsschappijkritisch !

Tuurlijk niet! Lone Wolf and Cub!

(om maar wat te noemen)

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Kan iemand mij even precies uitleggen wat dat "exploitation" eigenlijk inhoud? Die vijf Death Wish films?

Wat is de ideale exploitatiefilm om mij dat even snel duidelijk te maken?

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

wimnoot wrote:

(quote)

Ik kan me van jou nog zat provocerende berichten herinneren bij Inglourous Basterds, maar goed, misschien ben je wat wijzer geworden.

Ik heb gewoon mijn mening gegeven over de film en ik sta daar nog altijd achter , verschrikkelijke film . Ik haalde toch niet echt uit naar Tarantino , top gozer verder ! No hard feelings, hƩ ...

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Als een maatschappijkritisch basisgegeven (om de mayhem te triggeren) voortaan als diepgang en kritiek wordt gezien....

Dan hebben jullie gelijk.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Robert Rodriguez heeft i.i.g. wel wat te melden en hij verpakt dat in een schitterend audiovisueel jasje . Dat kan van Tarantino niet gezegd worden ...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

wimnoot wrote:

Kan iemand mij even precies uitleggen wat dat "exploitation" eigenlijk inhoud? Die vijf Death Wish films?

Wat is de ideale exploitatiefilm om mij dat even snel duidelijk te maken?

Exploitation film - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Ik zou gaan voor Cannibal Holocaust.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

wimnoot wrote:

Exploitation betekent letterlijk 'uitbuiting'. Het is vaak ƩƩn succesvol element uit beroemde films dat door filmmakers met beperkte budgets nagedaan werd: de slasherrage na Halloween, de Italo 'post nuke' onzin door Mad Max en Escape From New York..

Soms worden er ook bepaalde thema's of personen in een sensationeel daglicht geplaats: warsploitation, nunsploitation, hicksploitation...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

ghostman wrote:

Robert Rodriguez heeft i.i.g. wel wat te melden en hij verpakt dat in een schitterend audiovisueel jasje . Dat kan van Tarantino niet gezegd worden ...

Gelukkig niet, waarom zou een film perse iets te melden moeten hebben?

En bij From Dusk till Dawn, Planet Terror, Spy Kids en Desperado vraag ik me erg af wat hij te zeggen heeft?

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

ghostman wrote:

Rodriguez heeft ook NIETS te melden.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

@yeyo En de Warriors. (post apacalypse)

DE exploitation is eigenlijk de sensatiefilm: gewelddadig, onvriendelijk, seksistisch, 'racsistisch'.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Lijkt me inderdaad ook meer de simpele opzet van het verhaal, dan een 'aanklacht' tegen het Amerikaans immigratiebeleid. Je zou zodoende haast elke actiefilm politiek getint kunnen noemen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

En ik zou eerder voor Revolver of Vigilante gaan dan voor Death Wish hoor wimnoot!

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Of Street Law, de Italiaanse Death Wish!

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

yeyo wrote:

Lijkt me inderdaad ook meer de simpele opzet van het verhaal, dan een 'aanklacht' tegen het Amerikaans immigratiebeleid. Je zou zodoende haast elke actiefilm politiek getint kunnen noemen.

Ja en dat komt omdat iemand het tegen de machthebbers gaat opnemen. Chuck Norris en deze vent machete doen dat met guns en kung fu of zo. HEt is een onderbuiksentiment bedoeld voor de wat volksere kijker en aan hen die daar lol aan kan beleven.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

Ik denk dat ik het wel een beetje door heb na Reinbo's linkje (dank ) . Maar wat de films van Tarantno en Rodriguez allebei niet hebben zijn die lage budgets.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Rodriguez heeft ook NIETS te melden.

Nou voor Machete wist ik helemaal niets over de ultra-controversiƫle Arizona Immigration Law ...

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Nee maar die citeren ook en maken geen 'serieuze' revenche action war flick met blote tieten. Zij doe alsof ze weten wat ze doen: exploitation. De expoitation(kijker) toen 'wist' dat niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.