- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Tarantino Vs Rodriquez
Tarantino Vs Rodriquez
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
I
Ik vind Tarantino en Rodriguez trouwens allebei goed. Ik vind het geen discussie waard..
Die discussie begon bij Machette en ging wat te lang door zodoende werd er dit topic aangemaakt. Ik vind het opzich wel interresant omdat die twee zulke maatjes zijn. Tarantino speelt rolletjes in de films van Rodriguez, en Rodriguez heeft volgens mij wel eens voor de muziek gezorgd in een van Tarantino's films.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Ik heb alleen geen hekel aan Rodriguez (terwijl jij wel een hekel aan Tarantino hebt), ik kan eigenlijk alles wel waarderen op zijn tijd.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
mij betreft wordt Tarantino enorm overschat en dat mag toch gezegd worden ?...
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Puur mijn persoonlijke visie hoor. 
Kindred spirits die twee. Je kunt het natuurlijk over een verschil in aanpak hebben tussen de twee, maar vooral inhoudelijk vind ik dat die twee gasten enorm op 1 lijn zitten.
En Machete een maatschappijkritische film? 
Dan noem je die Bronsonfilms die Cannon leverder zeker ook kritisch? 
Gewoon exploitation en revenge-onzin hoor.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Exploitation is wel vaker maatschappijkritisch. Beetje Wilders, The Movie qua inhoud en diepgang.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Mwah ja... DEath wish is inderdaad maatsschappijkritisch maar omdat serieus te nemen 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Exploitation is wel vaker maatschappijkritisch. Beetje Wilders, The Movie qua inhoud en diepgang.
Maar Machete? Omdat er ergens een corrupt senatortje in voorkomt....?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Mwah ja... DEath wish is inderdaad maatsschappijkritisch maar omdat serieus te nemen
Precies.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Expoitation geeft vaak een ongenoegen weer of een onveilige samenleving. Targets, Death Wish, Last house, Funny Games.... etc..
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Maar Machete? Omdat er ergens een corrupt senatortje in voorkomt....?
Geen idee, ik heb nog geen idee waar die film over gaat. Chicks & Guns toch?
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
En Machete een maatschappijkritische film?
... " Mexican-American filmmaker Robert Rodriquez has a movie coming out in September by the name of Machete, "an immigrant revenge-fantasy flick." ...
... " In the short film Danny Trejo plays Mexican day laborer, Machete Cortez, hired to assassinate a Texas Senator played by Robert DeNiro, who is sponsoring legislation to send illegal immigrants back to Mexico. " ...
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Ik heb geen hekel aan Tarantino en ik ben ook GEEN fan van Rodriguez ( vind hem alleen maar beter dan Tarantino , meer ook niet ) . Maar wat mij betreft wordt Tarantino enorm overschat en dat mag toch gezegd worden ? Maar ik heb daar geen problemen mee , vind alles goed ...
Ik kan me van jou nog zat provocerende berichten herinneren bij Inglourous Basterds, maar goed, misschien ben je wat wijzer geworden. 
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Arizona, Don't Fuck With This Mexican 
Alle goede exploitationflicks zijn maatsschappijkritisch !
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Arizona, Don't Fuck With This Mexican 
Alle goede exploitationflicks zijn maatsschappijkritisch !
Tuurlijk niet! Lone Wolf and Cub! 
(om maar wat te noemen)
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Kan iemand mij even precies uitleggen wat dat "exploitation" eigenlijk inhoud? Die vijf Death Wish films?
Wat is de ideale exploitatiefilm om mij dat even snel duidelijk te maken?
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Ik kan me van jou nog zat provocerende berichten herinneren bij Inglourous Basterds, maar goed, misschien ben je wat wijzer geworden.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Als een maatschappijkritisch basisgegeven (om de mayhem te triggeren) voortaan als diepgang en kritiek wordt gezien.... 
Dan hebben jullie gelijk.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Robert Rodriguez heeft i.i.g. wel wat te melden en hij verpakt dat in een schitterend audiovisueel jasje . Dat kan van Tarantino niet gezegd worden ...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Kan iemand mij even precies uitleggen wat dat "exploitation" eigenlijk inhoud? Die vijf Death Wish films?
Wat is de ideale exploitatiefilm om mij dat even snel duidelijk te maken?
Exploitation film - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Ik zou gaan voor Cannibal Holocaust.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Exploitation betekent letterlijk 'uitbuiting'. Het is vaak ƩƩn succesvol element uit beroemde films dat door filmmakers met beperkte budgets nagedaan werd: de slasherrage na Halloween, de Italo 'post nuke' onzin door Mad Max en Escape From New York..
Soms worden er ook bepaalde thema's of personen in een sensationeel daglicht geplaats: warsploitation, nunsploitation, hicksploitation...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Robert Rodriguez heeft i.i.g. wel wat te melden en hij verpakt dat in een schitterend audiovisueel jasje . Dat kan van Tarantino niet gezegd worden ...
Gelukkig niet, waarom zou een film perse iets te melden moeten hebben?
En bij From Dusk till Dawn, Planet Terror, Spy Kids en Desperado vraag ik me erg af wat hij te zeggen heeft?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Rodriguez heeft ook NIETS te melden.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
@yeyo En de Warriors. (post apacalypse)
DE exploitation is eigenlijk de sensatiefilm: gewelddadig, onvriendelijk, seksistisch, 'racsistisch'.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Lijkt me inderdaad ook meer de simpele opzet van het verhaal, dan een 'aanklacht' tegen het Amerikaans immigratiebeleid. Je zou zodoende haast elke actiefilm politiek getint kunnen noemen.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Lijkt me inderdaad ook meer de simpele opzet van het verhaal, dan een 'aanklacht' tegen het Amerikaans immigratiebeleid. Je zou zodoende haast elke actiefilm politiek getint kunnen noemen.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Ik denk dat ik het wel een beetje door heb na Reinbo's linkje (dank
) . Maar wat de films van Tarantno en Rodriguez allebei niet hebben zijn die lage budgets.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Rodriguez heeft ook NIETS te melden.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Nee maar die citeren ook en maken geen 'serieuze' revenche action war flick met blote tieten. Zij doe alsof ze weten wat ze doen: exploitation. De expoitation(kijker) toen 'wist' dat niet.