- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Tarantino Vs Rodriquez
Tarantino Vs Rodriquez
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Bij Machete (2010):
heb Quentin Tarantino hier iets mee de maken,
want ze zeggen van niet, maar op Wikipedia staat gewoon Quentin Tarantino.
want hij heb mee geholpen met de Productie staat er.
Bovendien is Rodriguez 1 van de eersten die de digitale fotografie omarmt heeft !
Rodriguez =
, en Tarantino NOT !
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Bovendien is Rodriguez 1 van de eersten die de digitale fotografie omarmt heeft !
Rodriguez =
, en Tarantino NOT !
Ik dacht dat ik hier alleen in stond maar dank u goga
.
Ze hebben beiden een voorliefde voor de grindhouse cinema, maar hun opvattingen zijn zo verschillend. Die van Tarantino doet mij ook niks maar die van Rodriguez is geweldig. Ook veel meer 'ballen' heeft die Rodriguez. Audiovisuele stijl van Rodriguez vind ik ook veel mooier en onconventioneler.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Alleen From Dusk till Dawn is al beter dan welke Tarantino dan ook 
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Ik vond From Dusk Till Dawn ook goed tot de vampieren verschenen. Desperado was goed tot de gitaarkoffer bazooka's verschenen en Once upon a time in Mexico gaat helemaal nergens over. Sin City die vond ik wel goed. Rodriguez heeft maar geluk met een vriend als Tarantino, anders had het nooit wat geworden met hem.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Alleen From Dusk till Dawn is al beter dan welke Tarantino dan ook
Eens, ook weer verhoogd naar 5* zoals het hoort. Ik hou wel van modern ploitation. In ieder geval als Rodriguez het verzorgt en af en toe uitschieters die af en toe uit de grond schieten zoals Bitch Slap en Murder World bvb.
JanDahler
-
- 199 messages
- 262 votes
Tarantino still runs the show! zeker zijn iets oudere films, pulp fiction, reservoir dogs oa. en ook natuurlijk Inglorious Basterds.
films van tarantino bevatten vooral veel geweldige dialogen en one-liners, en HELE coole personages. Bij rodriguez is de actie dan weer meer aanwezig, tis maar waar je van houdt 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Alleen als producer. Zijn creatieve inbreng is dus nihil of bijna nihil.
Zou me niet verbazen als hij flink heeft lopen sparren met Roderiguez. Het zijn immers goede vrienden. Maar ben blij dat Roderiquez dit regisseert, het is niet echt iets voor QT. Al heeft die laatste veel meer goeds gemaakt (IMO), maar brengt hij niet hettempo in zijn films wat keihard nodig is bij een film als dit.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Vind Rodriquez over de hele linie ook veel wisselvalliger. Tarantino daarentegen heeft me eigenlijk nog nooit teleurgesteld.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
films van tarantino bevatten vooral veel geweldige dialogen en one-liners, en HELE coole personages.
De dialogen zijn het handelsmerk van Tarantino en dat is zijn kracht. En wat dat betreft is er misschien geen betere maar qua coole personages en oneliners ga ik toch naar Rodriguez. En qua stijlkenmerken en visie is de Grindhouse stroming is toch eerder een richting waar Rodriguez gewoon veel meer mee kan.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vind Rodriquez over de hele linie ook veel wisselvalliger. Tarantino daarentegen heeft me eigenlijk nog nooit teleurgesteld.
Eens. Maar heeft ook met wat projectjes te maken waar ook Rodriguez zijn stempel niet kan drukken. De Spy Kids reeks bvb.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Alleen Vincent Vega veegt de vloer (kwa coolheid) al aan met alle personages van Rodriguez.
Voor mij het toppunt van coolheid die gast.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zou me niet verbazen als hij flink heeft lopen sparren met Roderiguez. Het zijn immers goede vrienden. Maar ben blij dat Roderiquez dit regisseert, het is niet echt iets voor QT. Al heeft die laatste veel meer goeds gemaakt (IMO), maar brengt hij niet hettempo in zijn films wat keihard nodig is bij een film als dit.
Daar ben ik het mee eens. Dit is een film met een enorm hoog tempo, veel actie, een dosis tieten (hier lijkt QT wel allergisch voor
) en knotsgekke personages. Al denk ik wel dat QT off-the-record ook wel wel wat werk doet.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Eens. Maar heeft ook met wat projectjes te maken waar ook Rodriguez zijn stempel niet kan drukken. De Spy Kids reeks bvb.
Buiten dat zijn ook Once Upon a Time in Mexico, Sin City en The Faculty zwakkere films.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Alleen Vincent Vega veegt de vloer (kwa coolheid) al aan met alle personages van Rodriguez.
Voor mij het toppunt van coolheid die gast.
Vincent Vega was wel erg cool, en tot nu toe loopt QT wel voor qua memorabele personages. Al heb ik het gevoel dat Rodriguez er ook wel een paar in de groep gooit met Machete.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Uiteraard; Steven Seagal. 
Tarantino is beter in ''cool'' doen en Rodriguez in ''knotsgek'' (zoals jij het zegt) vind ik. Beide erg verschillend van elkaar als filmmaker. Een project als deze is niks voor Tarantino, die is daar te ''braaf'' voor, Rodriguez daarintegen schiet graag uit zijn slof op een lekker foute over-the-top manier. Kijk hier érg naar uit. Planet Terror is ook heerlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Buiten dat ook Once Upon a Time in Mexico, Sin City en The Faculty.
True. Al vond ik SC dan wel weer erg goed (heeft ook te maken met het feit dat ik een comic nerd ben). Ik vond het een hele goede comic adaptatie, al heb ik het gevoel dat dat vooral te danken is aan Frank Miller.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
een dosis tieten (hier lijkt QT wel allergisch voor
)
Een flinke dosis voeten is helaas het enige waar je je kunt aan verwachten bij een film van QT. 
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Tarantino mag van geluk spreken dat Rodriguez hem ( als cineast ) serieus neemt .
Ik ben dol op het 'cartoonesk' sfeertje in films van Rodriguez . Aan de ene kant zijn ze lekker 'over-the-top' en 'cartoonesk', en aan de andere kant zijn ze extreem gewelddadig ! Rodriguez gaat veel speelser met het medium om .
Al met al zijn films van Rodriguez oneindig veel artistieker ( en audiovisueel veel beter ) dan films van Tarantino ...
88Fabian
-
- 1527 messages
- 0 votes
Nou artistiek zou ik dit soort films niet kunnen noemen,dat is wel even
een ander soort degradatie.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ik ben dol op het 'cartoonesk' sfeertje in films van Rodriguez . Aan de ene kant zijn ze lekker 'over-the-top' en 'cartoonesk', en aan de andere kant zijn ze extreem gewelddadig ! Rodriguez gaat veel speelser met het medium om .
Al met al zijn films van Rodriguez oneindig veel artistieker ( en audiovisueel veel beter ) dan films van Tarantino ...
Misschien dat Tarantino dan beter is wanneer het op volwassenere cinema aankomt? Vind de vergelijking tussen de twee niet helemaal fair. Rodriguez mist de klassieke touch die een Jackie Brown bijvoorbeeld kent en Tarantino mist de extreme speelsheid van Rodriguez. Persoonlijk ga ik voor QT's stijl, hoewel ik erg naar Machete uitkijk
.
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Eigenlijk hebben beide filmmakers niet echt veel gemeen, buiten het feit dat ze vrienden zijn. Ik ga persoonlijk ook voor Roderigez, hij heeft naar mijn smaak meer goeds gemaakt dan QT. De meeste QT films vind ik aardig maar bij Roderigez vind ik ze meestal super. De enige die ik echt super vond van QT is IB.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Misschien dat Tarantino dan beter is wanneer het op volwassenere cinema aankomt?
Zijn dat niet tegenpolen van elkaar ? 
Vergeleken met de humanistische cineasten als Kiarostami , Mann en Hou Hsiao-hsien is het werk helemaal niet volwassen en zelfs niet serieus te nemen , tegen het belachelijke aan .
Ik ben van mening dat Tarantino vooral het talent en de visie mist en dus niet in staat is om zulke speelse films te maken als Rodriguez .
Vergeet ook niet dat Rodriguez 5 jaar jonger is dan Tarantino . Rodriguez is intellectueel die blaakt van het zelfvertrouwen , en Tarantino is ongeschoold die ideeën mist . Het enige waar Trantino goed in is , is stelen - knippen en plakken ...
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Tarantino en ' volwassenere cinema '
Zijn dat niet tegenpolen van elkaar ?
Ik zeg ook dat zijn werk 'meer' volwassen is dan die van Rodriguez, maar wat ik hiermee vooral mee probeer te zeggen is dat de vergelijking eigenlijk kant noch wal slaat.
Dit zal ik zeker niet ontkennen. Tarantino staat niet synoniem voor cinema op dat niveau, maar nogmaals, ik vergelijk enkel met Rodriguez.
Sinds wanneer staat leeftijd gelijk aan kwaliteit?
Waar leidt jij het intellectuele aan af?
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Eigenlijk hebben beide filmmakers niet echt veel gemeen, buiten het feit dat ze vrienden zijn.
Dat lijkt me niet helemaal waar. Ze putten allebei uit hun voorliefde voor grindhouse-films. Buiten dat zijn ze allebei niet vies van geweld, strakke dialogen en hebben ze bij hun eerste stapjes bepaalde acteurs in een compleet andere rol dan we gewend zijn gecast (Travolta in Pulp Fiction, Clooney in From Dusk Till Dawn).
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik ben van mening dat Tarantino vooral het talent en de visie mist en dus niet in staat is om zulke speelse films te maken als Rodriguez ..
Wellicht, maar zo mist Roderguez het talent om wervelende dialogen te schrijven. Afgezienvan dat het tijdgenoten en vrienden zijn liggen hun stijlen zo ver uit elkaar dat elke vergelijking nergens op slaat.
Beide stijlen liggen mij erg goed. Wel vind ik dat QT vaker slaagt in het maken van een goed eindproduct dan RR. Maar dat is mijn mening. Al vond ik Planet Terror beter dan Death Proof
Krijg wel het idee dat jij gewoon weinig op hebt metde stijl van QT.
Het enige waar Trantino goed in is , is stelen - knippen en plakken ...
Beetje zo als Warhol en Rob Scholte. De recycling van het hippe. Een kunstvorm die ik, mits goed gedaan, zeer kan waarderen.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Tarantino en Rodriguez : beiden fantastisch, maar elk op een verschillende manier. Qua sfeer en vooral dialogen vind ik Tarantino beter ( al weet hij op dit laatste punt een tik te overdrijven in vooral zijn laatste films ). Op het gebied van actie is Rodriguez een stuk uitzinniger en creatiever.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Wat ik al eerder aangaf, dat Rodriguez zijn films vaak heel cool beginnen en later gewoon ridicuul worden. Bij Desperado vind ik alles top tot die twee maten zich ermee gaan bemoeien met hun gitaarkoffers. Hetzelfde met FDTD ik wilde echt dat de twee gekko's door zouden reizen ipv dat hele vampieren gebeuren.
Verder let ik eigenlijk nooit zo op de techniek van films, meer op de emotie's die een film oproept. En of dat nu met HD gebeurt of met een ander type camera maakt me echt niet uit.
Over het geheel genomen vind ik Tarantino veel beter dan Rodriguez. En als ik naar hun gemiddeldes kijk, vele met mij.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Ik zeg ook dat zijn werk 'meer' volwassen is dan die van Rodriguez, maar wat ik hiermee vooral mee probeer te zeggen is dat de vergelijking eigenlijk kant noch wal slaat.