• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.280 votes
Profile

Saw (2004)

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Cary Elwes had geen ruzie met de producers, zijn manager had er problemen mee. Elwes speelt trouwens weer mee in een nieuwe film van Lionsgate, dus de problemen lijken opgelost.

Volgens één van de schrijvers van Saw zou in Saw VII onthuld worden wat er met Dr. Gordon gebeurd is. Een tijdje terug stond op de website van Toronto Film&Television Office, Cary Elwes tussen de lijst met acteurs uit Saw VII. Toen het document ontdekt werd, verdween zijn naam ineens op mysterieuze wijze weer van de lijst.

Dat filmpje is niet echt overtuigend; toen Daren Lynn Bousman de vraag gesteld werd of de man die de sleutel in het oog van het slachtoffers plaatste Dr. Gordon is, zei hij dat het gewoon Jigsaw was, en dat hij zijn been meesleepte om het filmpje een iets grimmige sfeer te geven. Naar mijn mening zou Gordon er ook niks mee te maken moeten hebben, dat zou gewoon belachelijk zijn. Het idee dat hij Jigsaw geholpen zou hebben, staat mij ook niet aan. Ook Jill is zeker niet de nieuwe Jigsaw, zij voerde enkel zijn laatste wens uit. Ik denk niet dat er een nieuwe Jigsaw komt, en dat is ook niet nodig.

Tuurlijk leeft Dr. Gordon nog, waarom zouden ze 6 films langs niks over hem vertellen, in iedere film een hint naar hem stoppen, en na al die tijd laten zien dat hij dood is? Dat slaat nergens op. De envelop van Jill uit Saw VI is waarschijnlijk ook voor hem. Als je inzoomt op het moment wanneer Jill de envelop door de brievenbus van de deur doet, zie je er een naam op staan die erg veel op 'Gordon' lijkt.

Ik denk dat we in Saw VII meer zullen zien van Dr. Heffner (de man die alle autopsies uitvoerde op de slachtoffers van Jigsaw en vertelde dat er een ander mes gebruikt werd bij één van de slachtoffers. Of hij is het volgende slachtoffer, of hij weet meer van Hoffman af. In Saw VII zullen alle overlevenden van Jigsaw een grote rol hebben, zo komen Emily en Simone uit Saw VI terug, en waarschijnlijk ook Jef uit Saw 1 terug. En Dr. Gordon natuurlijk.

ik wist nadat ik deel 1 t/m 4 had gezien gelijk al dat hij nog leefde.

wie een test overleefd wordt de nieuwe jigsaw dus....

hij komt zeker terug

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Dat is onzin. Amanda werd de nieuwe Jigsaw omdat zij gewoon ontzettend labiel was, geen goed leven had en gemanipuleerd werd door John. En Hoffman dan, die werd de nieuwe Jigsaw niet omdat hij getest werd. Hij was er al bij betrokken voor Amanda. Dus jij denkt dat Dr. Gordon, omdat hij zijn test overleefd heeft, de nieuwe Jigsaw wordt. En al die andere overlevenden dan?

Er is ook geen vierde Jigsaw nodig, Hoffman is er nog gewoon, en bovendien zou dat de film echt de grond in boren.

Neder0001

• 720 messages
  • 1789 votes

Lui, het zou wel degelijk ergens op slaan als het Dr. Gordon was die de sleutel achter het oog heeft geplaatst, aangezien John zelf een ingenieur was en Dr. Gordon een chirurg. Wat zegt Bousman verder over de "Jigsaw" die het heeft geplaatst? Voor hetzelfde geld was het "Jigsaw" Gordon. Vergeet niet dat Dr. Gordon dacht dat z'n familie het niet heeft overleefd en dat Dr. Gordon nooit hulp heeft gehaald voor Adam. Waarschijnlijk is hem hetzelfde ondergaan als Hoffman? Het zou in ieder geval een goed verhaal zijn waarin we veel flashbacks kunnen zien van John en Dr. Gordon.

Ik denk niet dat we te veel van Bousman aan moeten nemen. Zoals je zei stond de naam van Dr. Gordon voor een tijdje op de lijst voor Saw VII maar werd al snel weer weggehaald (met de andere namen). Ze willen ons blijkbaar niet teveel verklappen. Ik vind het sowieso een rare verklaring, dat ze "Jigsaw" mank lieten lopen om "het filmpje een iets grimmige sfeer te geven". Dat slaat juist nergens op.

Ik zeg niet dat ik Dr. Gordon graag als Jigsaw terug zie komen, want ik vind Hoffman een prima Jigsaw. Maar het is wel degelijk mogelijk.

Ik hoop wel dat ze nog een goed en lang verhaal in petto hebben want ik kan geen genoeg van Saw krijgen. Mag van mij nog wel een paar jaar door.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Daar heb je wel gelijk in, maar voor de verhaallijn zou het waardeloos zijn om van Gordon een nieuwe Jigsaw te maken, en ik denk ook niet dat dat gebeurd. Volgens Patrick Melton moeten de fans niet al te veel verwachten van wat er met Gordon gebeurd is, dus dat zegt denk ik ook al een hoop. Er is helemaal geen nieuwe Jigsaw nodig, en volgens mij is door één van de makers ook gezegd dat er geen meer komt en dat Saw VII in gaat op de overlevenden (waaronder Gordon dus).

Ik zou liever zien dat Gordon het overleeft heeft, en niet dat hij op de een of andere manier ook betrokken is de moorden of Jigsaw geholpen heeft. Dat zou ook zo standaard worden, Hoffman en Amanda als hulpjes vind ik nog acceptabel, maar Gordon erbij als derde...

En wat Saw VII betreft; dat zal waarschijnlijk de laatste worden. Het is in ieder geval bevestigd dat het 'voor voorlopig' de laatste Saw zal zijn.

Lenzo

• 146 messages
  • 671 votes

Neder0001 wrote:

Dr. Gordon nooit hulp heeft gehaald voor Adam.

Het kan zijn dat hij Amanda had gestuurd. Amanda zei "I'm going to help you". Maar ik kan er ook helemaal naast zitten hoor .

Neder0001

• 720 messages
  • 1789 votes

Dat kan ook uiteraard. Het is een vraag waar we nog geen antwoord op hebben en SAW kennende zal dat nog wel komen. Kan niet wachten op Oktober.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Amanda haalde Adam uit zijn lijden, omdat ze elkaar eens eerder ontmoet hebben. Dit zie je niet in de films, omdat het een verwijderde scene is. Ook heeft ze over hem gedroomd (weer een verwijderde scene). Ik denk dat ze naar aanleiding van deze droom Adam omgebracht heeft. De scenes kun je op YouTube bekijken.

Neder0001

• 720 messages
  • 1789 votes

Iemand de trailer van SAW VII gezien waarin ze zeggen dat Dr. Gordon gered is door Hoffman en dat hij waarschijnlijk op zijn beurt Hoffman weer heeft gered nadat ie uit de reverse beartrap kwam? Kwam 'm op Facebook tegen en vroeg mij af of het een officiële is (wat ik betwijfel) want ook dat klinkt wel weer logisch, aangezien toch iemand Hoffman moet fixen nadat ie zo bruut is opengescheurd.

Maar dan krijg je weer het verhaal dat Dr. Gordon een handlanger van Jigsaw is en dat betwijfel ik dan weer.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Heb je een linkje? Ben wel benieuwd! Officiele trailer kan niet; het filmen zit er sinds vorige week pas op.

Neder0001

• 720 messages
  • 1789 votes

Ik weet niet of ie zo zichtbaar is maar je kunt het proberen

SAW VII Trailer

Het is waarschijnlijk gewoon een fan-made filmpje maar het is wel leuk opgebouwd en de muziek past er prima bij. Krijg er kippenvel van.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Bedankt! Voor een fantrailer erg indrukwekkend, al hadden ze die home-made beelden met die hechtingen er niet in moeten stoppen. En degene die Hoffman meesleept op dat karretje is Eric Matthews.

Maar het is wel een interessante theorie waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Toch blijft er dan de vraag; waarom?

Hoffman is een personage dat liever iemand laat doodbloeden.

Lenzo

• 146 messages
  • 671 votes

Het is logischer dat John/Jigsaw opstond uit de badkamer en Gordon eruit hielp dan dat Hoffman hem eruit hielp.

Neder0001

• 720 messages
  • 1789 votes

Ja het is een fan-made filmpje vandaar ook wat beelden dat niet klopt zoals die home-made hechtingen (wat veel te klein is voor Hoffman z'n enorme verwonding) en het stukje van Matthews maar dat is alleen gedaan om er een beeld bij te schetsen.

Verder zou ik ook niet weten waarom Hoffman hem zou redden, maar dat is juist het leuke aan SAW. Er zijn zoveel verschillende theorieën omtrent Dr. Gordon en gek genoeg hebben ze allemaal een sterk punt maar zijn ze vaak tegenstrijdig met elkaar. Daarom snap ik ook niet dat er mensen zijn die zeggen dat SAW voorspelbaar is. Er is geen moment geweest dat de twists op het eind niet als een verrassing kwamen voor mij.

Wat verwachten jullie overigens na SAW VII? Denken jullie dat er nog een deel of meerdere delen zullen komen? De makers hebben al aangegeven telkens te kijken naar de nummers @ de box office voordat ze daarover besluiten maar tot nu toe zijn ze nog altijd zeer positief geweest. SAW VI was wel een dieptepunt maar ze haalden er nog altijd een enorm bedrag uit gezien het kleine budget dat ze eraan hebben besteed. SAW VI heeft wat cijfer betreft hoger gescoord dan IV en V en daarbij zal VII ook nog eens in 3D zijn. Verwachten jullie dat mensen hierdoor weer geïnteresseerd raken in SAW en dat daardoor de box office cijfers weer zullen stijgen?

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Dat zou kunnen, maar van mij mag de serie na Saw VII wel stoppen, ik vind het nu wel leuk geweest. En anders wordt het alleen maar nog meer uitmelken. De serie heeft zijn beste tijd wel gehad. Waarschijnlijk zal het alleen maar bergafwaarts gaan.

Lenzo wrote:

Het is logischer dat John/Jigsaw opstond uit de badkamer en Gordon eruit hielp dan dat Hoffman hem eruit hielp.

Misschien wel, maar Hoffman moet sowieso ook van Dr. Gordon af geweten hebben, hij was er toen ook al bij betrokken.

Neder0001

• 720 messages
  • 1789 votes

Ik heb nog altijd plezier aan SAW dus van mij mogen ze gerust doormelken. Ze gingen al na de eerste deel bergafwaarts als we sites als Moviemeter moeten geloven (want persoonlijk zijn ze voor mij allemaal 5*) maar bij VI ging het weer omhoog dus wat dat betreft doen ze het goed. Even afwachten wat ze in petto hebben met VII uiteraard maar als die ook weer hoger scoort mogen ze van mij gerust doorgaan. Kan er geen genoeg van krijgen.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Dus je ziet eigenlijk liever dat de eventueel komende films allemaal gaan floppen, dan dat ze een eind maken aan de serie, er allemaal een dikke voldoende op nahouden, en dat Saw de geschiedenis ingaat als de succesvolste horror-reeks?

Maar goed, zodra Saw VII het uitmuntend goed zal doen op de Box Office, kunnen we waarschijnlijk ooit wel weer een nieuw deel verwachten, het is immers (nog) niet bevestigd dat Saw VII de laatste wordt. Wel dat deze 'voorlopig' de laatste Saw zal zijn!

Ikzelf kan ook geen genoeg krijgen van Saw, maar aan alles komt een eind, alles nog meer uitmelken zal de serie zeker geen goed doen!

Neder0001

• 720 messages
  • 1789 votes

Nee dat zeg ik niet en dat verwacht ik ook niet. Zoals ik zei vind ik persoonlijk alle delen tot nu toe 5* waard, alleen denkt de gemiddelde kijker er anders over. SAW IV en V waren de mindere maar na VI ging het cijfer weer omhoog dus van meer floppen is niet te spreken. Vandaar ook dat ik zeg als VII ook weer hoger scoort dan mogen ze wat mij betreft rustig doorgaan.

Overigens snap ik het probleem niet dat SAW perse moet stoppen; er zijn immers andere titels (Friday 13th) die ook eindeloos doorgaan en nog steeds geliefd zijn. Dat heb ik dan weer met SAW. Ik kan er geen genoeg van krijgen en zolang ze goed zijn (wat ze tot nu toe allemaal zijn voor mij) mogen ze van mij wel doorgaan tot SAW XX, zolang ze maar van goede kwaliteit zijn.

SAW zal sowieso de geschiedenis ingaan als succesvolste horror-reeks, of ze nu na VII stoppen of doorgaan tot X. Ik heb liever dat ze nu doorgaan met SAW en dat we kunnen genieten van de originele SAW cast dan dat we over 20 jaar weer met vervelende remakes te maken krijgen omdat ze er dan achter komen dat het nog niet genoeg uitgemolken is.

Lenzo

• 146 messages
  • 671 votes

Ik hoop wel dat het laatste deel in de Saw serie wel een waardig einde krijgt (beter dan de laatste 3 delen). Btw leuke top 6 @ Neder0001 .

Neder0001

• 720 messages
  • 1789 votes

Thx hopen dat ik de top 10 compleet kan maken

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Het is nu officieel bekend: Cary Elwes zal terugkeren in Saw VII!

Bron:

Cary Elwes Returns for Saw VII 3D - ShockTillYouDrop.com

finalman

• 1767 messages
  • 1579 votes

Inderdaad, goed nieuws!

Ben al razend benieuwd, zoals: is hij nog in leven? Of flashbacks?

Het zou ook wel raar zijn om plots een verouderde Elwes te zien. Het is ondertussen al 6-7 j geleden. En ik denk dat hij ook kampt met overgewicht.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Natuurlijk is hij nog in leven, zijn naam staat tweede op de castlist en dat betekent waarschijnlijk dat hij een grote rol heeft!

En hij heeft inderdaad een hoop overgewicht en zijn uiterlijk is ook erg veranderd, ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen...

finalman

• 1767 messages
  • 1579 votes

Dat zijn naam 2e staat op de castlist betekent niet dat hij een grote rol heeft hoor. Tobin Bell staat op de eerste en toch verschijnt hij niet meer zoveel als de vorige delen.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

John mogen ze er van mij best uitlaten, die is toch al sinds deel 3 dood. Al die flashbacks zijn nu wel genoeg geweest, die kop hoef ik niet meer te zien. Ook ben ik benieuwd naar wie die mysterieuze Bobby precies is...

En aangezien de film voor een groot gedeelte zal gaan over de overlevenden neem ik aan dat Elwes toch een grote rol heeft, ze stoppen hem echt niet in de film om hem 2 minuten in beeld te laten komen. Niet nu hij eindelijk terug is.

Dan vraag ik me af hoe ze flashbacks willen maken, Cary Elwes is nu 6 jaar ouder en is minstens 20 kilo aangekomen, zie zijn dikke kop in As Good as Death. We willen natuurlijk allemaal zien hoe hij de badkamer uit kruipt. Ik hoop dat Saw VII ook weer eindigt in de badkamer!

Neder0001

• 720 messages
  • 1789 votes

Flashbacks met Dr. Gordon moet dus echt wel he... het zou toch raar zijn als hij opeens weer vrolijk in beeld komt lopen alsof ie nooit is weggeweest.

Ik verwacht inderdaad ook dat Dr. Gordon een grote rol zal hebben in SAW VII. Iedereen wachtte op zijn terugkeer en dan zou het raar zijn als hij een klein bijrolletje krijgt.

Verder vind ik dat ze John ook wel mogen laten gaan. Begrijp mij niet vekeerd, ik vind John echt geweldig en een icoon in de horror genre, maar je kan niet eindeloos door blijven gaan met flashbacks. Dan hadden ze John maar niet dood moeten laten gaan. John kwam met deze spelletjes maar nu is hij dood en nemen anderen (Hoffman) het over. Laten ze lekker op Hoffman focussen, de nieuwe Jigsaw. Het hoeft toch niet zo te zijn dat alles wat gebeurt door John moet zijn gepland? Hoffman is nu de Jigsaw, laat hem lekker z'n gang gaan.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Natuurlijk is John een geweldig personage, maar ik vind ook dat ze zich nu wel meer mogen focussen op degene die nog leven, al die nieuwe dingen rondom John beginnen nu een beetje te vervelen.

Laten ze lekker verdergaan met Hoffman en de anderen, wat ook eindelijk gebeuren gaat. Dr. Gordon zal zeker een grote rol hebben, dat is inmiddels ook bevestigd. Hoe groot de rol van John is, is nog niet bekend, maar hij zal in ieder geval niet zo'n grote rol hebben als in de andere delen.

Laat de film maar lekker verder ingaan op alles wat er precies met Gordon gebeurt is, een beetje drama mag ook best in de film! Ik ben trouwens erg benieuwd naar 'de groep overlevenden'. Graag zou ik Jef (de man in de 'drill chair') uit Saw 1 graag terug willen zien. Ik zou toch graag iets meer over zijn personage weten. Ook lijkt het me geweldig om Britt en Mallick uit Saw 5 terug te zien.

We zullen natuurlijk ook weer een aantal nieuwe FB-agenten enz. te zien krijgen, volgens mij zijn er nog maar weinig over.

Ik zie erg uit naar Saw VII!

Neder0001

• 720 messages
  • 1789 votes

Waarschijnlijk zal Matthews z'n zoontje wel terugkeren en misschien Jeff z'n dochtertje, alhoewel dat wel raar zou zijn want dan zou die dochter opeens volwassen moeten zijn terwijl de rest er nog steeds zoals toen uitzag.

Verder leken Britt en Mallick mij eigenlijk vrij dood... Mallick z'n arm was zowat door de helft en ze hebben beide teveel bloed verloren denk ik zo.

Misschien creëren ze een aantal overlevenden d.m.v. flashbacks. Krijg je waarschijnlijk flashbacks met John die een spel speelt waarbij overlevenden uit voortkwamen.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Britt en Mallick leven nog, Mallick lijkt wel dood maar Britt is duidelijk nog in leven aan het eind van de scene. Zie Officialsaw.com.

Ik las zojuist dat Seth Baxter (de moordenaar van Hoffman's zus) ook in Saw VII voorkomt.

Ook zal James van Patten die Dr. Heffner speelt (de dokter die in het begin van Saw IV de autopsie op John verrichte en in Saw VI met de theorie over de twee verschillende messen kwam) deel uitmaken van Saw VII.

Mallick zal terugkeren, Brit niet. Tara zal terugkeren, Brent niet. Daniel, Amanda, Pamela Jenkins en 'Dril Chair' Jef zullen ook geen deel uitmaken van Saw VII.

Er zal een 'Garage Trap' zijn waarbij auto's betrokken zijn.

Gordon zal terugkeren, compleet met voet!

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Zojuist verschenen still van Cary Elwes uit Saw 3D

(afbeelding)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.