- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Saw (2004)
Saw (2004)
finalman
-
- 1767 messages
- 1579 votes
Spoilers! (je moet ze alle 5 gezien hebben)
Wie Saw 1 gezien heeft, zag dat dr Gordon op het einde van de film wegliep. Er zijn nu geruchten dat er in de 6e Saw meer duidelijkheid komt omtrent dr Gordon. Is hij nu dood of niet? Paar van men vrienden zeggen van wel, sommigen zeggen van niet omdat ze ergens in een deel z'n lijk gezien hebben, iets wat ik niet gezien heb
Na deel 5 mag er wel wat duidelijkheid komen omtrent hem.
Wikipedia Dr Gordon
De regisseur van deel 4 zei zelfs: Also, Darren Lynn Bousman has said on the DVD commentaries for Saw IV that his intent was to leave Dr. Gordon's fate an unanswered question and let fans make up their own minds.
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Ik heb 5 nog niet gezien maar ik kon het niet laten. Zou opzich wel leuk zijn als hij in deel 6 weer voorkomt. maar eerst deel 5 nog maar is kijken 
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
Volgens mij hebben die vrienden van je gelijk, ik meen Dr. Gordon's lichaam te hebben zien liggen in deel 2 of deel 3.
finalman
-
- 1767 messages
- 1579 votes
Wat is er dan mee gebeurd? Wie doodde hem? Allemaal die vragen 
En is het wel dr Gordon?
T'is allemaal zo'n open dialoog. 
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
Volgens mij is hij gewoon dood gebloed omdat ie zijn voet er af heeft gezaagd. Probeer het maar eens, je bloed geheid dood 
Verder boeit het me niet zo of ie nou nog leeft of niet.
Vascago
-
- 4798 messages
- 3592 votes
Op imdb:
There is no later mention of whether he lived or died. Although Lawrence does not appear any other time in the series, he is mentioned in Saw III, and his severed foot is seen in Saw II and Saw III. He also appeared in a brief flashback, in which he was unconscious and didn't have a speaking role. His name plate is also seen in Saw II and again in Saw IV when explaining the history of John Kramer. A special feature in the form of a farce documentary called "Piecing Together Jigsaw," available on the unrated edition of the first film, stated that his whereabouts are unknown as of one year after the first film's events. When Lawrence is mentioned in Saw III, Jigsaw said that he had been Lawrence's patient, and Lawrence had been his. This refers to the way Jigsaw tests and tries to "help" or "cure" his test subjects.
It seems unlikely Lawrence Gordon will reappear in new installments of the franchise; in August 2005, actor Cary Elwes's agent filed a lawsuit against his management firm and the producers of Saw. He alleged that he was promised "a minimum of one percent of the producers' net profits" and did not receive the full amount as promised. Both parties have since gone on to say that there is still a chance Dr.Gordon may return in the future.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
"in which he was unconscious and didn't have a speaking role."
Dan is dat waarschijnlijk wat ik bedoel.
Vascago
-
- 4798 messages
- 3592 votes
Ja maar dat was in deel 1. Ze lieten er alleen een flashback van zien.
darkjaap
-
- 926 messages
- 535 votes
het zou wel cool zijn als er een flashback van hem werd gemaakt op het moment dat hij wegkroop in deel 1 en bijv in deel 6 een hulp van jigsaw werd net als amanda dat ook was
Dat soort dingen maken de saw serie echt spannend en goed
®Tc
-
- 8212 messages
- 1087 votes
Die 2 van Saw I hun lijken zie je toch in Saw II ?
finalman
-
- 1767 messages
- 1579 votes
Nogmaals, we hebben niet gezien wat er gebeurde met dr Gordon.
Heb je gezien dat hij gedood werd? Is dit het lijk van dr Gordon wel? Kong evengoed iemand anders zijn. 
®Tc
-
- 8212 messages
- 1087 votes
Nogmaals, we hebben niet gezien wat er gebeurde met dr Gordon.
Heb je gezien dat hij gedood werd? Is dit het lijk van dr Gordon wel? Kong evengoed iemand anders zijn. 
De 2 lijken in Saw II zijn van Zep en Adam (nog eens gecontroleerd). Dr. Gordon is onderweg dus ergens doodgebloed wss.
NightWolf
-
- 339 messages
- 527 votes
Volgens mij hebben die vrienden van je gelijk, ik meen Dr. Gordon's lichaam te hebben zien liggen in deel 2 of deel 3.
Niet dus blijkbaar. 
Maar waarom zouden ze hem terughalen? Heeft toch helemaal geen nut?
Nee, verwacht in VI maar een hoofdrol voor Hoffman (duh), Jill en Erikson.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
Ik bedoel niet in de wc, ik meende in de gangen er naar toe.. ik weet het ook niet precies meer hoor. Maar ik bedoel iig niet wat ®Tc controleerde. Maar goed, het boeit niet zo veel, ik zal wel fout zitten.
finalman
-
- 1767 messages
- 1579 votes
Wie weet, denkt hoffman dat hij onverslaanbaar is, en de jigsaw zijn vrouw kreeg een doos, misschien met instructies of een voet van dr Gordon. Ze gaat misschien op zoek naar hem en na lang overtuigen dood hij hoffman, en gedaan met Saw 
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
^^Inderdaad, ze hebben de hele film niet laten zien wat er nu in die doos zit. Dus in Saw 6 zal waarschijn de ex vrouw van Jigsaw een grote rol gaan spelen.
magaal
-
- 112 messages
- 125 votes
wat finalman en shinobi hierboven mij zeggen lijkt mij toch ook wel het meest logische ! en dan van Dr. Gordon, achja, dat is allemaal bijzaak.
Gijsbertkarel
-
- 3 messages
- 0 votes
Zal vast terugkomen. Hier is echt ontzettend veel ophef over. De terugkeer van Dr. Gordon is één van de redenen waarom veel mensen de serie nog volgen. Hij komt waarschijnlijk pas in het laatste deel terug en dan op het einde natuurlijk, ze moeten wel weer met een grote ''twist'' op de proppen komen.
MrHorror
-
- 405 messages
- 514 votes
was dat lijk niet van die gast die er ook lag?
JoYcEH80
-
- 8 messages
- 8 votes
Volgens mij heb ik het lijk ook zien liggen van Dr. Gordon in een vervolg van Saw dus die is dood lijkt mij
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Geplaatst door Jan-Peter op 21-03-2009 13:36 - Bron: Coming Soon
Mark Burg van Twisted Pictures kwam gisteren met groot Saw nieuws. Hij vertelde dat Shawnee Smith ook in Saw VI weer te zien zal zijn als Amanda. Dit personage zat tot nu toe in alle delen van de befaamde horror-reeks.
Verder wist Burg te vertellen dat Saw VI een stuk gewelddadiger zal zijn dan de vorige vijf. De film bevat vallen, die de slachtoffers tegen elkaar op zullen zetten. Dit concept was ook al te zien aan het begin van Saw V.
Kevin Greutert, die zich voorheen enkel bezig hield met de montage van de Saw films, zal Saw VI gaan regisseren. De film wordt geschreven door Marcus Dunstan en Patrick Melton, die de voorgaande twee delen ook al op papier zetten.
Geinig. Ik vind Saw 2 tot 6 gemiddeld tot best geinig maar geen top. Maar toch kijk ik er elke keer weer naar uit 
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Volgens de producer gaat Saw VI nog gewelddadiger worden. Hopelijk is dit nu geen publiciteitsstunt, want gezien de prachtige staaltjes gore die de vorige delen ons al bij momenten wisten te geven, doen ze mij alleszins al watertanden.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Mag hopen van wel, vond het allemaal wat flauwtjes worden.
In deel 5 waren voor mijn gevoel de goede ideeën een beetje op en leken alle restjes bij elkaar te zijn gegooit.
Nog steeds vermakelijk maar gewoon niet goed genoeg.
Door zulke berichten word ik wel benieuwd 
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Ja, in deel 5 waren de creatieve martelingen van deel 3 en 4 toch behoorlijk ingekort. Maar de openingsscène en de eindscène vond ik dan wel weer erg lekker.
Siem Shady
-
- 124 messages
- 124 votes
Dudes , het wachten is op 7 als ie komt!!
in 6 komt gordon niet terug!
Lui (crew films)
-
- 3490 messages
- 11859 votes
Ik ben er ook van overtuigd dat hij nog in leven is. In Saw 5 bijv. geeft één van de vijf slachtoffers toe een gebouw in brand gestoken te hebben, waarbij 8 doden vielen . Heel toevallig [i]vielen er in Saw 1 & 2 precies 8 doden in één gebouw (9 als je er vanuit wil gaan dat Gordon ook dood is)! Eén van hen moet dus nog in leven zijn. Ik durf te wedden dat ze hiermee in deel 7 komen. Bovendien kan Hoffman Strahm niet ontvoerd hebben in Saw 5, hij was namelijk helemaal niet aanwezig in het gebouw, in Saw 4 sloot hij namelijk de deur achter zich, en hij was ontzettend verbaasd toen Strahm levend naar buitenkwam! Als je trouwens de val waarin Strahm zich bevindt, heel goed bekijkt, zie je heel onduidelijk een persoon achter hem staan!. Gordon komt zeker terug en ik denk zelfs dat hij altijd Jigsaw geholpen heeft , in iedere film doen ze de kijker op de een of andere manier weer aan hem denken, en dat doen ze vast niet zomaar lijkt mij!
Lenzo
-
- 146 messages
- 671 votes
Het is bijna 100% zeker dat hij nog leeft (met al die YouTube video's).
Lui (crew films)
-
- 3490 messages
- 11859 votes
Tuurlijk. Wanneer je in Saw het dode lichaam van iemand niet ziet is 'ie altijd nog in leven. Kijk maar naar Saw 6;Agent Perez.
Neder0001
-
- 720 messages
- 1789 votes
Dr. Gordon leeft, dat staat vast. De vraag is of we hem ooit terug zullen zien in SAW, aangezien Cary Elwes (de acteur die Dr. Gordon speelt) na de eerste SAW gedonder kreeg met de producers van SAW over geld dat hem beloofd was maar hij niet kreeg. Ze zijn dus geen beste vrienden met elkaar. Een tijd geleden stond zijn naam wel op de officiële papieren van de SAW VII cast maar werd al snel weer weggehaald. Dit zegt natuurlijk niks, want ze kunnen het ook weggehaald hebben om het als een verrassing te laten komen dat Dr. Gordon terugkeert in SAW VII.
Verder kwam ik onlangs langs een filmpje op YouTube met daarin een aantal opmerkelijke gebeurtenissen omtrent Dr. Gordon.
Kijk dit filmpje alleen als je het niet erg vindt om (mogelijke) spoilers te ontdekken. Het staat niet vast dat dit een toekomstige SAW gaat worden maar de kans is zeker groot.
YouTube - Dr. Gordon is alive ! Now proved ! SAW 7 - Jill Tuck is accomplice
Als ik zo naar dat filmpje kijkt dan lijkt het mij een perfecte verhaallijn voor een nieuw SAW film. Aangezien John in SAW III het loodje legde en alle films sindsdien op flashbacks zijn gebaseerd is dit natuurlijk een geweldige verhaal waarin je weer veel flashbacks in kunt verwerken en dus John weer lekker vaak in beeld hebt.