- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Beste einde voor een film
Beste einde voor een film
erwku
-
- 529 messages
- 2482 votes
PLANET OF THE APES!!!! BESTE EINDE OOIT!!!
zie mijn betoog bij de film
erwku
-
- 529 messages
- 2482 votes
Mijn favoriete eindes:
1. Planet of th Apes (beste plotwending ooit!)
2. City lights (Zo goed! en zo open!)
3. Godfather part II (psychologisch anti episch einde)
4. Casablanca (beroemste ooit denk ik)
5. Mulholland drive (eindigd nooit in je hoofd)
6. Rosemary's baby (prachtg!)
7. One flew over the cuckoo's nest ( wat een emotie!)
Dwejkk
-
- 301 messages
- 1884 votes
2001, Fight club, donnie darko, seven, the good the bad and the ugly en the shawshank redemption
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Het verbaast me enorm dat Das Boot hier nog niet is genoemd. Voor mij draait de film niet om het einde, maar het speelt absoluut een belangrijke en waarheidsgetrouwe rol.
Het einde van Das Boot vind ik van een stuitende onbeholpenheid.
Een typisch gevalletje 'Toen kwam er een olifant met een lange snuit, en die blies het hele verhaaltje uit'.
Een leuk einde, maar zeker niet het beste ooit, zag ik een paar dagen terug in 'Runaway Train'.
Verder is het einde van 'Rumble Fish' een einde dat heel veel indruk op me gemaakt heeft. Eindelijk begreep Rusty James zijn broer.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Ik denk dat beste eindes, zo'n eind is dat in 1 shot heel veel vertelt;
Zoals het eind van Once upon a time in America waar Noodles lacht.
En Michael Corleone in het einde van the Godfather part II en Part III die zijn zonde overdenkt.
Of in Lawrence of Arabia wanneer Lawrence wordt teruggebracht naar Engeland.
Werwolf
-
- 4604 messages
- 1197 votes
Vooral ook eigenlijk eindes waar de muziek me wat doet...
Voorbeeld: The Butterfly Effect (stop crying your heart out)
Donnie Darko (mad world)
American Beauty (thomas newman)
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
Ik vind het einde van Saw ook niet mis! Verder was fight club voor mij een klap in op mn bek. En the usual suspects en se7en zag ik helaas al lang aankomen, waar ik nogal van baal, want nu vind ik ze niet zo goed.
Ook geniaal trouwens is het einde van Karate Kid, alle 3;)
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Wat te denken van het einde van Dogville? Een verpletterende karakterwending waar ik dagen over na bleef denken.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Het einde maakt die film nog enigszins dragelijk inderdaad.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Het einde van Heat (1995) is ook magistraal. Al Pacino op jacht naar De Niro, heel intens en spannend.
Chr.s
-
- 3671 messages
- 1703 votes
Die van 2001 is prachtig, verder natuurlijk de happy endings van Yamadas en Only yesterday. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het beste einde voor een film is puur afhankelijk van het soort film.
LittleBox
-
- 156 messages
- 469 votes
Het allerbeste einde vond ik toch echt die van het origineel van Planet of the Apes.
Vooruit, voor wie hem nog niet gezien heeft, niet verder lezen.
Ik doel uiteraard op het Vrijheidsbeeld dat uit het strand steekt waardoor je pas door hebt dat ze al die tijd gewoon op Aarde verbleven en dat er dus 0,0 niks nada niente hoop meer is op een goede afloop. Schitterend en een eeuwig zonde dat ze dat in de remake niet hebben meegenomen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dat einde van Planet of the Apes is zo bekend dat zonder dat ik ook maar een seconde van de film gezien heb ik het eindbeeld al 100 keer ben tegengekomen. Voor mij is de verassing er dus al af *:(*
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Dat is inderdaad wel een geweldig eind Littlebox, die domper die je dan ervaart als je dat voor het eerst ziet is gewoon heerlijk! Zeker een van de betere eindes.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Dat einde van Planet of the Apes is zo bekend dat zonder dat ik ook maar een seconde van de film gezien heb ik het eindbeeld al 100 keer ben tegengekomen. Voor mij is de verassing er dus al af *:(*
Het staat zelfs verschrikkelijk groot op de hoes

LittleBox
-
- 156 messages
- 469 votes
Het staat zelfs verschrikkelijk groot op de hoes

Ja, maar ik heb deze film al gezien voor het DVD tijdperk en stompzinnige acties als het uitbrengen van een hoes met een spoiler. Niet te geloven. 
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
The sixth sense blijft het toch ook wel voor mij, zo'n film waarbij je op het einde totaal wordt overdonderd. Ik had meteen zin om hem opnieuw te bekijken en te zien of alles wel klopte
Ook Cruel intentions vond ik mooi, naar het einde toe zie je die typische happy end zo aankomen en dan bam, iets totaal anders
The game is hier ook al genoemd, vond ik ook super, ik hou wel van eindes die je de film helemaal anders kunnen laten bekijken
Minder bekend misschien is Employee of the month, wat me qua einde ook deed denken aan Sex Crimes, als je het eindelijk dent te snappen wordt het weer totaal anders, leuk!
R22
-
- 2 messages
- 0 votes
ik heb laatst "A Tale of Two Sisters " zitten kijken,
het einde van die film laat je echt achter met open mond,en een groot vraagteken boven je hoofd.
Sommige dingen snap ik wel (Nee,ik vertel verder niks over de film),maar er zijn hel wat dingen die ik niet kan thuis brengen.
Alleen nog dit als je een liever bent van Aziatische Mystery Horror moet je deze zeker eens gaan kijken.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ben blij dat ik niet de enige ben die niks snapt van dat einde, de film begon echt wel sterk, duidelijk sfeertje van The Ring en andere maar naar het einde toe worden het net iets teveel vraagtekens voor mij
dannyB
-
- 83 messages
- 20 votes
Ik vind American History X echt een goed einde hebben.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Planet of the Apes komt zeker in mijn top 10 voor het beste eind.
FL88
-
- 241 messages
- 0 votes
Einde van Annie Hall, met de metafoor/grap, vond ik erg mooi en ontroerend. Sowieso een geweldige film.
Stigmatic
-
- 11 messages
- 14 votes
Arlington Road
Ik was al bang dat niemand deze film zou noemen!
Goeie Film, maar echt briljant eind!
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ik vind American History X echt een goed einde hebben.
Klopt, sterk einde 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
- Se7en (1995)
- Saw (2004)
- Donnie Darko (2001)
- Ôdishon (2000)
die Lange
-
- 228 messages