- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- De grote vraag: pauze of geen pauze
De grote vraag: pauze of geen pauze
Jorick
-
- 8776 messages
- 2335 votes
Mijn voorkeur gaat uit naar een pauze, mits er genoeg drank en eten voor handen is en ik niet naar het toilet hoef. 
V
-
- 8369 messages
- 3362 votes
Pro pauze, absoluut. Niets is zo vervelend als een film goed volgen, om dan af te moeten haken met een overvolle blaas die geledigd moet worden (de bioscoopstoelen onderzeiken is ook zo overdreven).
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Anti pauze, absoluut. Niets is zo vervelend als een film goed volgen, om dan af te moeten haken met mensen die een overvolle blaas moet legen. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Overvolle blaas ? Nooit last van, maar ik zit dan ook nooit met een halve liter cola op m'n schoot in de bios. Geen pauze ... hebben we ook helemaal niet hier in Belgiƫ, althans toch nooit tijdens de voorstellingen waar ik naartoe ga.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Geen pauze ... hebben we ook helemaal niet hier in Belgiƫ
Ik dacht het ook niet.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik hoef ook geen pauze, zit je er net lekker in, wordt het weer onderbroken. Ik heb er een hekel aan als mensen dan als de film al weer begonnen is te laat binnenkomen en weer voor m'n neus langs moeten.
Menghini
-
- 1306 messages
- 941 votes
Hmm, moeilijke vraag... Nee, anti-pauze. Pauzes worden altijd precies op de verkeerde momenten ingezet en dat naar de wc gaan: gewoon van tevoren en erna
Geldt het dan ook voor films/miniseries van meer dan 3 uur?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Geen pauze. Bij films die langer dan 3 uur duren kan je eventueel een uitzondering maken. Als je anderhalf uur je plas niet kan ophouden moet je even naar de dokter gaan. Vrij irritant al die mensen die de zaal in en uit lopen.
aegron
-
- 4030 messages
- 1265 votes
Bij The green mile is een pauze wel handig. Na het plasmoment in de film zeg maar. Toen ik hem nl in de bios keek en deze scene kwam, is vervolgens 75 % van de mensen er uit gelopen omdat iedereen naar de wc moest... 
Maar over het algemeen vind ik het best fijn om een pauzeknop te hebben.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Thuis hou ik bijna altijd wel een pauze, vaak om even naar de wc te gaan of iets te drinken te pakken.(of om te gaan slapen als ik heel moe ben(dit is dan s'avonds denk niet dat ik middagdutjes hou op mijn zestiende
))
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Als je het zoals op een DVD zelf kan bepalen wanneer je hem even op stop zet ben ik wel voor pauzes. Op TV en in de bios heb ik het liever niet, hoewel ik er in de bios niet zo veel problemen mee heb (geen reclames).
De film Bowling for Columbine heb ik eerst op een commerciele zender gezien en daarna op een niet-commerciele (dus zonder reclame). Het zou ook kunnen dat het door de tweede kijkbeurt kwam, maar ik vond hem de tweede keer dus veel beter. Dus pauzes zijn soms ook bepalend voor je waardering van een film.
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
Pauze vind ik meestal wel lekker bij een film. Maar dat ligt ook echt aan wat voor een film het is. Wat ik wel erg irritant vind is dat er op tv geen aftiteling komt. Meestal met een erg mooi einde kan je nog even lekker nagenieten met de aftiteling met een mooi muziekje op de achtergrond. Maar op televisie wordt meteen keihard die reclame erin gegooit. Erg zonde vind ik dat altijd..
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Mensen die anti-pauze zijn maar toch willen drinken tijdens een film, moeten het maar nemen dat ze met een volle blaas kunnen zitten, niet waar?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Pffff. Ik heb me dagen lang kapot geƫrgerd, nadat ze dat bij Das Boot hadden geflikt. Daarom altijd afraadbaar om die film op de commerciƫlen te kijken.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik kijk sowieso geen films op zenders waar ze er reclame tussendoor gooien.
In de bioscoop liever ook geen pauze, maar het is niet echt een issue. We hebben hier 4 bioscopen in de stad en allemaal doen ze pauzes tussen de films door. Dus ik neem het maar voor lief. Af en toe pak ik (we) wel de trein naar A'dam, R'dam of Den Haag om daar een film te kijken en dan doen ze gelukkig wel vaak de film in 1 keer door. Ik vind dat wel prettiger, omdat je er dan niet wordt uitgehaald en ik kan ook rustig een half litertje cola leeg drinken zonder naar de WC te moeten.
CAPIpsv
-
- 766 messages
- 628 votes
Is soms wel erg goed uitkomend als er in een film reclame zit, want als je tussendoor naar het toilette moet of drinken pakken, heb je daar tijd voor, maar als je op het spannendste moment in de film ineens erg nodig moet, heb je een dilemma natuurlijk
Op de zenders 1 2 en 3 zit uiteraard geen reclame.
Ik heb er niet zo veel problemen mee, alleen bij series of programma's van een half uur ofzo is het wel erg iritant, want dan duurt zo'n reclame wel 5 a 10 minuten en duurt het stuk in plaats van 30 min maar 20 min.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het aantal reclame's op tv bij sommige zenders is gewoonweg belachelijk, maar verder heb ik geen enkele moeite met een pauze. In de filmhuis waar ik Der Untergang gezien heb deden ze niet aan pauzes, maar moest ik heel nodig naar de wc nadat de film pas een half uur bezig was. Ik had op dat moment alles overgehad voor een pauze. Meestal worden de pauzes in de bios wel op een goed moment ingeplant. Ik zat laatst wel in een bioscoop waarbij de pauze een half uur duurde. Dat is dan weer veels te lang. 10 minuten is zat.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Je KAN natuurlijk ook gewoon even gaan stralen VOOR de film begint. Als je na een half uur al moet, dan is er ergens een planningsfout in je waterhuishouding geslopen, denk ik dan.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Wel een nadeel van een film zonder pauze, dat je dus inderdaad moet gaan plannen, qua wc-bezoek. Als ik aan het begin van de film een flesje water leegdrink, red ik de eind van de film niet. Dus moet ik het eerste uur van de film met dorst zitten, en is m'n spa blauw lauw als ik er eindelijk aan kan beginnen 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Haal in de BIOS van te voren al je prul, of thuis al je eten drinken enzz op tafel zetten en gewoon een movie direct door kijken.
Pauze is zeeer irritant, je zit er helemaal in, krijg je irritante pauze, vind ik altijd heeel erg jammer.
Als ik thuis een film kijk, GEEN pauze! 
Bios kun je niet anders 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Wel een nadeel van een film zonder pauze
Hetgeen ruim wordt gecompenseerd door de voordelen in de filmbeleving (voor jezelf en voor anderen).
Sommigen wel kennelijk.
Misschien eens aan de dokter vertellen.
Of misschien het flesje water niet in een keer achterover slaan.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
In bioscopen die gemaakt zijn voor mensen kleiner dan 1,50 meter is een pauze trouwens ook geen luxe. Na een uur ga het goed voelen in je benen. Ik snap die bioscopen sowieso niet die denken dat de gemiddelde lengte in Nederland rond de 1,50 ligt.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
eh 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Er zijn hier nogal wat bioscopen waar je even weinig been- en zitruimte hebt als op een gemiddelde Easyjet-vlucht. Dat is volgens mij waar Boordappel op doelt.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Ah, vandaar dat een pauze dan geen luxe is ? Ik snap er niet veel van vrees ik ... maar voor wie krap zit, ga aan de kant van een rij zitten 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Je hebt niet altijd de keus om aan de kant te gaan zitten helaas. Apart ook dat elke keer als ik in een bioscoop zonder ruimte kom er geen pauze tijdens de film is.