- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- De grote vraag: pauze of geen pauze
De grote vraag: pauze of geen pauze
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Raar. Maar geeft nix hoor.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Je hebt niet altijd de keus om aan de kant te gaan zitten helaas.
Bovendien is dat erg slecht en onprettig voor nek en rug, om in die ene enkele draai gevouwen te zitten. Geen oplossing dus.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Oké, ik ben er uit !
"geen" luxe als in "eerder noodzakelijk" ... niet als in "onluxueus" 
Ik zit trouwens nooit in volle zalen eerlijk gezegd. Als er 20 man zit spreek ik van een grote opkomst 
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
En dan nog kan de zaal me niet groot genoeg zijn.
Saw met drie man in Kinepolis 9 in Brussel....
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Zijn die pauzes niet gewoon ingepland om (meer) versnapperingen te verkopen (met vaak belachelijke prijzen)?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Klopt, bioscopen verkrijgen zelfs voornamelijk hun inkomsten door consumptieverkoop. Zonder die consumpties zouden ze zelfs niet rond kunnen komen.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Dat is wat ze claimen. Tegelijkertijd heb ik niet het idee dat Kinepolis bijvoorbeeld te klagen heeft over de kantineverkoop, net zomin als de Pathé-theaters in de randstad.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Aha dus toch, nu snap ik waarom ze bij onze bioscoop €4,50 vragen voor een bus Pringels
(en het verkoopt nog ook)
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Klopt, bioscopen verkrijgen zelfs voornamelijk hun inkomsten door consumptieverkoop. Zonder die consumpties zouden ze zelfs niet rond kunnen komen.
Belachelijk dan dat je bij vrijwel elke bioscoop ongehinderd met je eigen twee kouwe halve liters naar binnen kunt, om vervolgens op je eige toffees en dropjes te gaan knauwen.
Nou ja, niet belachelijk, maar behoorlijk dom natuurlijk.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Bij sommigen controleren ze wel tassen hoor.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
"geen" luxe als in "eerder noodzakelijk"
"geen overbodige luxe", bedoelt 'ie 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hetgeen ruim wordt gecompenseerd door de voordelen in de filmbeleving (voor jezelf en voor anderen).
De dure versnaperingen? De bellende pubers?
Misschien eens aan de dokter vertellen.
Dokter! als ik een flesje water leegdrink moet ik binnen twee uur heel nodig naar de wc!!
Of misschien het flesje water niet in een keer achterover slaan.
Dat zeg ik dus, je moet er rekening mee houden. Nogmaals, goede films zie ik graag zonder pauze, maar enige nuance mag er in deze discussie wel aangebracht worden
ofzo
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
De dure versnaperingen? De bellende pubers?
Nee, ik bedoel dat als jij een beetje op je vochthuishouding let, dat ik en de anderen geen last hoeven te hebben van een pauze.
Dan heeft u een beroerde blaas, Mijnheer de Jong. Een volwassen vent kan best 2 uur zijn pis ophouden. We kunnen wel een catheter bij u aanleggen, lijkt u dat wat? 
Rustig, mijnheer, rustig, dat buisje past prima naar binnen...
ofzo
Ik ben dol op nuances. Niet op pauzes. 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Wellicht komen er ooit bioskopen met een rond gat in elke stoel.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Misschien komen er later wel bioscopen waarbij je een helm op moet om de film geprojecteerd te zien op een scherm en waarbij je oren door luidsprekers worden bedekt zodat je het film geluid hoord en dat ze je hersens scannen om uit te zoeken in wat voor een snack je zin hebt en dat je dat kan in je mond gestopt krijgt 
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
haha nah je kan ook thuis zitten! heb je een II knop 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Van de prijs van de versnaperingen heb je tijdens de film toch geen last. En ben ik de enige bioscoopbezoeker die nog nooit heeft meegemaakt dat er tijdens de film getelefoneerd werd?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Pauze bij mijn filmhuis is gewoon praktisch niet mogelijk. Het is een vrij kleine ruimte met een filmcabine met de zaal samen enzovoorts. Een spoel kan nimmer een hele film draaien, aangezien er geen draaischijf systeem is. Dus daar zijn pauzes al sinds het oprichten een gewoonte. Ben ook gewend als ik dienst heb of niet om met veel bezoekers te praten, en dus ook in de pauze.
Echter naar een normale bioscoop drink ik nooit iets vlak vantevoren en moet inderdaad er altijd rekening mee houden. Drink altijd nog graag veel koffie s'avonds en dat kan weleens een probleem zijn. Regelmatig vind ik het overigens vervelend omdat ik altijd een bepaalde angst heb om naar de wc te moeten tijdens de film. Ook al heb ver voor de aanvang van de film nog iets gedronken. Ik weet niet of andere dit ook hebben. Ben vast niet de enige met zo'n vorm van 'angst'? 
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7935 votes
Huh? Een pauze is praktisch gewoon niet mogelijk maar toch is het een gewoonte sinds de oprichting dat er pauze is? Dat snap ik niet if lees ik het gewoon niet goed?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ja ik bedoelde dus dat zonder pauzes onmogelijk is vanwege een praktische probleem. Zoals ik al zei de spoelen...
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Bij Skyfall (2012):
Beoordeling volgt snel, maar een aspect van de bioscoopervaring krijgt een pre-vermelding:
Van 14.10 tot 14.34 zitten kijken naar commercials, trailers en boodschappen. 24 minuten!!! Ik zit vaak in een bioscoop, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.Waar-de-loos!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niet meer dan normaal, vreemd dat daar over gevallen wordt.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
24 minuten is inderdaad wat overdreven maar dat heeft toch niets met de film te maken Materny.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vind het voor die dingen tesamen allemaal vrij logisch, vooral omdat Skyfall ook redelijk wat commercièle partners heeft. Vooral inclusief trailers vind ik het niet eens buitensporig.
cor1946
-
- 1178 messages
- 1601 votes
Ja die reclame daar word je gek van. Daarom kijk ik nooit films op tv met die reclameblokken. Dat is irritant'. Maar dat heeft inderdaad niets met de film te maken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat vind ik nog iets anders, die reclames worden tijdens de film getoond, daar heb je in de bios niet echt last van.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Beoordeling volgt snel, maar een aspect van de bioscoopervaring krijgt een pre-vermelding:
Van 14.10 tot 14.34 zitten kijken naar commercials, trailers en boodschappen. 24 minuten!!! Ik zit vaak in een bioscoop, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.Waar-de-loos!
Ik heb in Liverpool vorig jaar dik een halfuur aan voorprogramma gehad, in Nederland valt het doorgaans nogal mee wat dat betreft. 20 minuten is toch altijd wel de normale tijd van het voorprogramma bij Pathe? Zal bij zo'n grote film altijd wel wat langer zijn, dat is gezien de exposure van de film ook wel logisch.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Heb het ook gehad ja, echt te schandalig. Ik werd er gewoon chagrijnig van. Schijnbaar hoort dit bij de nieuwe Bond, dat alle reclames van sponsoren eerst voorbij komen. Blergh.
Mooi cijfer van NW trouwens. Helemaal ook mee eens.
En de kritieken van sommige users hier op Judi Dench zijn echt lachwekkend 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Niet meer dan normaal, vreemd dat daar over gevallen wordt.
Nou, ik vind 10 minuten anders meer dan genoeg.