• 177.896 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.872 votes
Profile

De grote vraag: pauze of geen pauze

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat jij (en elke andere consument) vindt is niet zo relevant. Het is gewoon een enorme inkomstenbron voor een bioscoop en vooral bij een high exposure film als Skyfall zijn de reclameblokken gewoon groter (ook omdat Skyfall zelf als commercials meebrengt (Harman Kardon, Sony Vaio). Lijkt me ook niet zo lastig hier begrip voor op te brengen. Ik heb ook liever dat ze gelijk met de film beginnen maar snap ook wel dat dat zo niet werkt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Je gaat alleen niet naar een bioscoop toe om reclame te kijken. Prima als je dat een paar minuten krijgt, maar bijna een half uur na aanvang pas de hoofdfilm krijgen is gewoon schandalig, belachelijk en triestig.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Zou wel beter zijn als de tijden erop worden aangepast (als het dan toch moet met al die reclames). Als ik om 14.10 naar Skyfall wil (duratie van de film 142 minuten volgens Pathe) verwacht ik rond max. 16.35 buiten te staan (de aftiteling compenseert het enigzins met de commercials, daar waar ik niet voor blijf zitten). Nu stond ik om 16.47 buiten, en miste ik bijna de aansluiting met Sinister die om 16.45 begon.

Mensen om me heen vonden het ook zwaar irritant.

Theunissen

• 12266 messages
  • 5513 votes

Jezus wie gaat er nu eerst James Bond kijken en direct daarna de horror Sinister Dan ben je toch nog helemaal in de ban van de James Bond film en moet je die nog verwerken voordat je aan een horror begint.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Theunissen wrote:

Jezus wie gaat er nu eerst James Bond kijken en direct daarna de horror Sinister Dan ben je toch nog helemaal in de ban van de James Bond film en moet je die nog verwerken voordat je aan een horror begint.

Laat iedereen dat lekker zelf bepalen.

Theunissen

• 12266 messages
  • 5513 votes

Jij ook al

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Indeed so AL1. Besides; het is niet dat ik over zo'n kort termijn geheugen beschik dat ik na Sinister al Bond vergeten ben. Kijk vrijwel altijd 2 a 3 films achter elkaar wanneer ik naar de bios ga; zelden maar eentje.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Theunissen wrote:

Jij ook al

Wat een niveau bezit je toch weer zeg.

En nee, ik bezoek nooit 2 films achter elkaar, maar als iemand dat wel prettig vind, wie ben jij dan daar over te zeuren?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Wat jij (en elke andere consument) vindt is niet zo relevant. Het is gewoon een enorme inkomstenbron voor een bioscoop en vooral bij een high exposure film als Skyfall zijn de reclameblokken gewoon groter (ook omdat Skyfall zelf als commercials meebrengt (Harman Kardon, Sony Vaio). Lijkt me ook niet zo lastig hier begrip voor op te brengen. Ik heb ook liever dat ze gelijk met de film beginnen maar snap ook wel dat dat zo niet werkt.

Dat het een gegeven is, maakt nog steeds dat ik er over val. Al is het mij niet opgevallen. Wellicht omdat er bij IMAX minder reclame voor zat, of omdat ik tijdens de reclames toch op mijn iPhone kijk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Tja, de aansluiting was wel minimaal. Dan vraag je erom. Als filmbezoeker - en vooral dergelijke high exposure films - doe je er goed aan rekening te houden met reclame. Elke klant die betaalt voor zijn bioscoop reclame wil dan voorbij komen natuurlijk. Vooral Pathe unlimited houders zouden hier begrip voor op moeten kunnen brengen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Naomi Watts wrote:

Tja, de aansluiting was wel minimaal. Dan vraag je erom. Als filmbezoeker - en vooral dergelijke high exposure films - doe je er goed aan rekening te houden met reclame. Elke klant die betaalt voor zijn bioscoop reclame wil dan voorbij komen natuurlijk. Vooral Pathe unlimited houders zouden hier begrip voor op moeten kunnen brengen.

Dan moeten ze het vooraf zeggen. We beginnen om 2 uur, maar de film start pas half 3.

Denk dat 5 voor half 3 de zaal dan wel vol zal stromen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

De tijd staat dan vooral voor wanneer het licht uitgaat en het scherm aan. Als je liever een plekje in het donker zoekt moet je zelf weten natuurlijk. Een bios die vaste plaatsen hanteert kan het nog wel werken maar bij een bios - zoals mijn lokale bios - die vrije zitplaatsen heeft lijkt het me helemaal niet wenselijk.

Theunissen

• 12266 messages
  • 5513 votes

Heb zelf ook nooit twee films achter elkaar bezocht in een bioscoop. Kan me dit nog enigszins voorstellen dat iemand dit doet op zaterdag c.q. zondagmiddag. Ik kijk overigens thuis wel in het weekend geregeld meerdere films op een dag. Maar dat vind ik persoonlijk toch net iets anders.

Bij ons in de bioscoop was er iets van 5-10 minuten reclame en daarna nog iets van 10 minuten aan voorfilms. Dat men reclame toevoegt vind ik best een slim idee want in de bioscoop heb je natuurlijk niet echt de mogelijkheid om die over te slaan. Of je moet op het moment dat de reclame begint nog effen naar de WC gaan of iets te eten/drinken halen (mits er geen lange rij staat).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat is ook 20 minuten, lijkt me ook niet meer dan normaal. Hier ook meestal zoiets.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Naomi Watts wrote:

De aansluiting was niet minimaal geweest als de reclames binnen proporties waren gebleven. Bij een ''normale'' film had ik tien minuten nog over gehad. Ik heb er geen problemen mee dat ze 25 minuten aan commercials/trailer inzetten, maar verwittig mensen dan wel over dit feit. Afgaande op de onvrede in de zaal kon je merken dat mensen hier niet op zaten te wachten, en als ze om die reden de volgende film, een trein of afspraak missen dan is dat gewoon onnodig.

Theunissen

• 12266 messages
  • 5513 votes

Hier (onze Bioscoop) wordt er tevens voor gewaarschuwd en staat op de website bij iedere film vermeld:

"xxx minuten zonder voorprogramma en eventuele pauze".

Dus iedereen moet daar rekening mee houden en heb je een strak schema gepland dan is het op eigen risico en valt de bioscoop niets te verwijten.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Bij Skyfall (2012):

Naomi Watts wrote:

Dat is ook 20 minuten, lijkt me ook niet meer dan normaal. Hier ook meestal zoiets.

Wat kan ik zeggen, in Pathe Breda ben je na 15 minuten wel klaar. 3 Trailers a 2 minuten p.s. meestal, 2 a 3 reclames a 1/2 minuten p.s. (waaronder altijd de cola commercial) en de algemene mededelingen m.b.t. telefoons en puin ruimen etc.

Misschien ligt het ook aan de bios dan (gisteren was trouwens Pathe Arena voor de duidelijkheid).

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Theunissen wrote:

Hier (onze Bioscoop) wordt er tevens voor gewaarschuwd en staat op de website bij iedere film vermeld:

"xxx minuten zonder voorprogramma en eventuele pauze".

Bij Pathe dus niet.

Dus iedereen moet daar rekening mee houden en heb je een strak schema gepland dan is het op eigen risico en valt de bioscoop niets te verwijten.

Zo krap vond ik het niet. Pathe zegt dat de voorstelling 142 minuten, en ik had een window van 155 minuten. Zodoende calculeer ik 13 minuten aan trailers/commericials in, en schrap ik nog circa 8 minuten van de 142 af doordat ik de aftiteling altijd skip.

Dus 21 minuten aan tijd voor commercials en naar onderen lopen voor mijn kaartje te halen. Met de 15 minuten die ik gewend ben aan commercials was dat normaliter geen probleem geweest.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Alsof die reclames ook maar enig positief effect op mij hebben.....

Theunissen

• 12266 messages
  • 5513 votes

Materny wrote:

(quote)

Bij Pathe dus niet.

(quote)

Dan mag je het de bioscoop verwijten

De pauze tijdens een film is hier overigens ook afhankelijk van hoe populair een film is. Afgelopen vrijdag was dat meen ik 15-20 minuten.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Zou goed kunnen. Maar bij films als TDK en Harry P zat ik echt niet 25 minuten te wachten. NW zijn punt is wellicht het beste, Skyfall heeft veel (reclame)sponsors en partners die allemaal een stuk van de taart krijgen voor de voorstelling.

Theunissen

• 12266 messages
  • 5513 votes

Hier begon de film overigens afgelopen vrijdag officieel om 20:15. Maar omdat hier geldt wie het eerst komt wie het eerst maalt moest ik gezien de populariteit en drukte toch al om 19:30 aanwezig zijn want kwam je later dan moest je al plaats nemen op de voorste rijen (zeker als je in een gezelschap was van 6 personen zoals afgelopen vrijdag, bij ons is een bioscoopring opgebouwd uit 3 x 6 plaatsen naast elkaar, dus links 6 plaatsen dan gangpad dan in het midden 6 plaatsen dan weer gangpad en weer rechts 6 plaatsten. Er passen iets van 210 personen in een zaal). Al met al stond ik iets rond 23:00 weer buiten en zat ik op de 5e rij van boven.

Theunissen

• 12266 messages
  • 5513 votes

Persoonlijk vind ik een window van 155 minuten best krap gezien deze film 140 minuten duurt (zonder reclame, zonder voorfilms en zonder pauze. Of er pauze is bij Pathe tijdens films weet ik eerlijk gezegd niet). Dan lijkt het me dat je niet echt lekker kijkt (je wordt dan afgeleidt en houdt de klok goed in de gaten) naar deze film en regelmatig naar je horloge (of telefoon/smartphone) kijkt of je de volgende voorstelling (of eventueel de bus/trein) wel haalt.

Ik heb dat wel eens meegemaakt in 1995 toen ik een film met een strak schema ging bekijken en daarbij afhankelijk was van de bus. Aangezien de film toen draaide op een laat tijdstip en het ook nog de laatste bus was die mijn kant opging heb ik eigenlijk de gehele film (Judge Dredd) niet echt mijn aandacht er bij kunnen houden en keek ik zeer regelmatig op mijn horloge. Met enigszins sprinten erbij heb ik toen wel nog de bus gehaald

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Theunissen wrote:

Persoonlijk vind ik een window van 155 minuten best krap gezien deze film 140 minuten duurt (zonder reclame, zonder voorfilms en zonder pauze.

Maar wel met aftiteling wat ik nooit kijk dan. Scheelt met al snel weer 6 minuten oid.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Begon de 2e film wel direct zónder reclame dan?Ik neem aan van niet, dus dan had je wel deglijk meer tijd voordat de 2e film begon.

Theunissen

• 12266 messages
  • 5513 votes

Materny wrote:

(quote)

Maar wel met aftiteling wat ik nooit kijk dan. Scheelt met al snel weer 6 minuten oid.

Met aftitelingen weet je het hedendaags nooit. Vaak gebeurt het dat na de aftiteling nog een belangrijk stukje van de film volgt (vaak bij superheldenfilms en horrorfilms). Bij James Bond films heeft men dit nog nooit gedaan en kun je de aftiteling makkelijk overslaan.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Pauze's in bioscopen zijn echt gedateerd, helpt echt niet

VforVictor

• 508 messages
  • 561 votes

cordiacovens wrote:

Pauze's in bioscopen zijn echt gedateerd, helpt echt niet

vind ik juist relaxed, ff roken, naar de plee

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lijkt me wel wenselijk dat je bij een lange vertoning als Cloud Atlas wel de gelegenheid krijgt even te pissen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Alsof die reclames ook maar enig positief effect op mij hebben.....

Ik neem aan dat het doel van de reclames niet is om alleen jou te overtuigen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.