- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Krijg je ook nog een drankje bij
(Heb ik gehoord, want ben er nog niet geweest).
Maar in Cinecitta zit ik ook regelmatig met schoenen uit, onderuit gezakt (als het niet te druk is dan).
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Bij de MustSee bioscoop hier in Tilburg kun je ook een bankje huren, kan je zelfs gaan liggen. 
lennox
-
- 212 messages
- 81 votes
Welke bios en wat is de achterliggende gedachte?
Dit is enkel maar bij een vooraf geselecteerde groep films, om een gezellige sfeer te creëeren. Nadeel is dat anderen geen stinkvoeten mogen hebben, of de sfeer is niet meer zo gezellig...
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Dit is enkel maar bij een vooraf geselecteerde groep films, om een gezellige sfeer te creëeren. Nadeel is dat anderen geen stinkvoeten mogen hebben, of de sfeer is niet meer zo gezellig...
lennox
-
- 212 messages
- 81 votes
Ik bedoelde dat het risico er inzit dat anderen stinkvoeten hebben, en dat het dan natuurlijk niet meer zo aangenaam is...
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Zonet There Will Be Blood gaan zien in UGC Antwerpen.
Voor alle Antwerpenaren: zie geen film die in zaal 3 draait. Heel de tijd last gehad van slechte dansmuziek afkomstig van de onderliggende fitnesszaal. De film volgen werd erg lastig.
Anyway, achteraf een woordje gaan doen met de manager die zo vriendelijk was een gratis ticket mee te geven voor een volgende film. Leuk gebaar, correcte service. Hopelijk komt er snel een oplossing voor dit probleem.
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Dat soort overlast heb ik in het verleden ook weleens gehad. Jaren terug eens naar een zeer kalm drama gegaan, waarbij de dreunen van een spektakel film in de zaal ernaast voel- en hoorbaar waren.
Ze zouden gewoon beter moeten isoleren en tot die tijd de zaal niet in gebruik nemen. Maar ze zullen wel gewoon stug door gaan draaien.
lennox
-
- 212 messages
- 81 votes
Er staan nu ook al buitenwippers als je de zaal binnengaat, om te controleren of je op de juiste plaats gaat zitten. Als je dat niet doet en amok maakt, zit het erin dat je gewoon uit de zaal gezet wordt! Dit vind ik er toch wel over!
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Zal misschien zijn omdat veel jonkies eerst een ticketje voor Shrek bestellen om daarna de zaal van Hostel binnen te sneaken
.
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Lennox, je doet net alsof deze zaalwachters nieuw zijn. Die zijn er al zo lang, alleen worden ze helaas minder ingezet. Ook is het systeem van op de juiste stoel gaan zitten, bij vooral drukke films, ook niet iets geheel vreemds. Maar gebeurde dit bij een volle zaal? Als dit gebeurt bij een film die bij lange na niet uitverkocht is, dan zou ik het wel vreemd vinden.
tukkerstein
-
- 2219 messages
- 3469 votes
Mensen die om het minste gaan lachen. Meegemaakt met In the Valley of Elah, gewoon een dramafilm, waarbij veel oude mensen in de zaal zaten (60>).
lennox
-
- 212 messages
- 81 votes
Lennox, je doet net alsof deze zaalwachters nieuw zijn. Die zijn er al zo lang, alleen worden ze helaas minder ingezet. Ook is het systeem van op de juiste stoel gaan zitten, bij vooral drukke films, ook niet iets geheel vreemds. Maar gebeurde dit bij een volle zaal? Als dit gebeurt bij een film die bij lange na niet uitverkocht is, dan zou ik het wel vreemd vinden.
Dit gebeurde bij een film waar de zaal nog niet eens half gevuld was! En dan nog, waar is de tijd dat je gewoon mocht gaan zitten waar je wou! Dat was toch veel gezelliger! Maar nee, ze veranderen liever naar moderne brol...
apprentice
-
- 28 messages
- 5 votes
Mijn grootste ergernis in de bioscoop is dat ik de film niet op pauze kan zetten wanneer ik dit wil. Tel daarbij op de prijzen, sfeer, drukte, soms slechte kwaliteit beeld/geluid, het geluid was soms veel te hard staat en het aanbod van films wat mij in de mainstream bioscopen niet zo aanstaat. Daarom heb ik een aantal jaar geleden mijn eigen bioscoopje gebouwd. (beamer, scherm, stoelen, geluid, etc) Het enige wat ik nu nog bezoek zijn filmfestivals en filmhuizen. Filmfestivals zijn ook niet goedkoop, tenzij je er werkt... maar wat je ervoor terug krijgt vind ik het dubbel en dwars waard. Maar goed, als je eenmaal een 'cinefiel' bent val je al gauw buiten het groepje doorsnee mensen dat gewoon een film gaat kijken om een plezierige/lollige avond te beleven. Dat en het feit dat ik gewoon niet van drukte om mij heen houd als ik een film zit te kijken was voor mij de doorslag om exit te zeggen. Ik ga bijna nooit meer naar een pathe, minerva of iets dergelijks.
Mag ik ook nog even de prijzen van nu en voor de euro vergelijken?
Ik ging toen toch echt voor 5 gulden tot 7,50 naar de Sneak. Nu twee keer zo duurder. Een mainstream film kostte 10 tot 12,50 gulden. Nu gewoon 8,50 tpt 9,50 euro. Ook weer bijna twee keer zo duur. (voordeelpassen daarbuiten gelaten, die je ook weer een bepaald aantal keer moet gebruiken om echt goedkoop uit te zijn)
Ik heb ook dergelijke bedenkingen bij de videotheek. Ik huur nog steeds braaf films, maar moet tegenwoordig gewoon 4,50 betalen om een filmpje 1 of 2 dagen te huren. Absurd. Is ie een dag te laat, betaal je gewoon weer 4,50. PFfff.
U-96
-
- 11875 messages
- 2081 votes
1. Als mensen te laat komen tijdens een film. Zit je net lekker in de film, vliegt die deur open, hoor je luid gepraat en gaan ze nog eens voor de deur staan. Naar mijn idee geven mensen hiermee aan dat ze niet gehaal geinteresseerd zijn in de film. Ik maak dit ELKE keer mee.
Stelling: Begint een film om 21:30, deuren SLUITEN om 21:30!
Gaarne uw mening.
2. Als mensen andere dingen gaan doen; SMSen, praten met elkaar, noem maar op.
3. Als mensen dronken of stoned in de zaal zitten. Mijn eerste ervaring was vandaag; zat er een compleet stoned iemand zichzelf en zijn vriendin compleet voor joker te zetten.
4. U-96, als hij zich te veel opwindt over dit soort dingen.
apprentice
-
- 28 messages
- 5 votes
Dat zijn dus idd de mensen die naar de film gaan om een plezierige/lollige avond te beleven en dat clashed enorm met de mensen die geinteresseerd zijn in de film zelf.
Bij een filmhuis handelen ze dit principe wel. Aanvangstijd is stipt. Nadat de film is begonnen, mag er niemand meer naar binnen. Het verschil is dat filmhuizen subsidie krijgen en Pathe/etc winst moeten maken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Het verschil is dat filmhuizen subsidie krijgen en Pathe/etc winst moeten maken.
Als bioscopen hier zo laks mee omgaan, lopen ze juist geld mis omdat mensen uiteindelijk niet meer naar de bioscoop willen.
apprentice
-
- 28 messages
- 5 votes
Ik denk dat de groep mensen die besluiten niet meer te gaan helaas toch in de minderheid is....
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
4. U-96, als hij zich te veel opwindt over dit soort dingen.

Maar je hebt gelijk. Laatkomers zijn er altijd. Ook in het filmhuis.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Haha, gisteren een laatkomer bij Rendition: een zwerver (!) die een kwartiertje te laat binnenkomt, exact voor ons gaat zitten, zich daarna erg rustig hield, helemaal in de film opging, maar het toch niet kon laten om bij een intense scene halfluid k*****moslims te roepen... Vervolgens werd het emotioneel en vertrok hij een kwartier voor tijd uit de zaal. Z'n bier was op.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
maar het toch niet kon laten om bij een intense scene halfluid k*****moslims te roepen....
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Maar je hebt gelijk. Laatkomers zijn er altijd. Ook in het filmhuis.
Absoluut. In mijn filmhuis zijn het ook altijd de mensen die er nooit eerder zijn gewest.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Haha, gisteren een laatkomer bij Rendition: een zwerver (!) die een kwartiertje te laat binnenkomt, exact voor ons gaat zitten, zich daarna erg rustig hield, helemaal in de film opging, maar het toch niet kon laten om bij een intense scene halfluid k*****moslims te roepen... Vervolgens werd het emotioneel en vertrok hij een kwartier voor tijd uit de zaal. Z'n bier was op.
Waarom het biospersoneel dat soort malloten uberhaupt al toelaat?
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Waarom het biospersoneel dat soort malloten uberhaupt al toelaat?
Ze mogen toegelaten worden. Wat ik raar vind is dat ze er niet UITGEGOOID worden na dat gedrag. Ze kunnen doen wat ze willen, het personeel doet niks...
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ze mogen toegelaten worden. Wat ik raar vind is dat ze er niet UITGEGOOID worden na dat gedrag. Ze kunnen doen wat ze willen, het personeel doet niks...
Bang voor problemen en/of agressiviteit, gok ik.
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Daar zijn trainingen voor om te leren hoe om te gaan met tegenwerkend gedrag. Ze voeren simpelweg een slecht beleid.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Hoho, de zwerver van dienst hield zich buiten 1 emotionele ontlading keurig in hoor. Als ik last van hem had gehad had ik er echt wel iets van gezegd...
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Met je klas naar de bioscoop gaan, staat garant voor 'dolle pret'

niethie
-
- 7319 messages
- 7246 votes
Ik haat het als mensen achter me zitten te praten, bellen, met popcorn zitten te gooien of nog erger tegen je stoel zitten te trappen, daar kan ik me zo over zitten ergeren je betaald je groen en geel aan een kaartje en het nodige eten en drinken) en dan kun je nog niet eens rustig een film kijken. 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Ik haat het als mensen achter me zitten te praten, bellen, met popcorn zitten te gooien of nog erger tegen je stoel zitten te trappen, daar kan ik me zo over zitten ergeren en ben ik in staat die gozer eigenhandig te verwijderen maarja dan heb jij het weer gedaan achteraf. 
Die dingen komen me ook zeer bekend voor, helaas
Als je niet in een film geïntresseerd bent moet je er ook niet naar toe gaan, of gewoon vroegtijdig de zaal verlaten, dan hoeven wij ( de mensen die wel graag de film willen zien) in iedergeval niet je verveling en of je frustratie te delen.