• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Bioscoopnieuws

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

(quote)

De bioscopen / filmbranche hebben zich al vaak opnieuw moeten uitvinden.

Begin vorige eeuw was de tv ook al een bedreiging voor bioscoopbezoek. Daarna kwamen ze met het bredere filmdoek.

Later vormde de introductie van vhs / dvd een bedreiging.

Maar deze nieuwste 'bedreiging' is wel een zorgwekkende voor de branche.

Mijn eigen bioscoopbezoek is vrijwel opgehouden sinds de komst van streamingdiensten.

Ik wist niet eens dat Don't Worry Darling ook in de bioscoop draaide, maar daar had ik ook nooit een kaartje voor gekocht.

Maar zelfs met al die streamingdiensten is het soms nog best lastig elke keer een leuke film uit te zoeken. Dan biedt de bioscoop toch wel verdieping en verbreding.

De bioscoop zal nooit overbodig worden omdat ze een enorm scherm en gigantisch geluid bieden, maar met streaming hebben ze wel een concurrent erbij die hetzelfde kan bieden aan content. Tegenwoordig hebben veel mensen een 4K tv thuis met een geluidsset en dan kan je toch aardig een bioscoop in het klein simuleren. Tel daar nog corona (mensen hebben geleerd om thuis te blijven) en een financiële crisis bij en ik denk dat de bioscopen een groter probleem dan ooit hebben. Maar toegeven, mensen gaan er altijd wel heen. Mijn zaal bij Black Panther zat helemaal vol. Wel in het eerste weekend van de release, maar toch.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The(Any)Thing opent tweede locatie in Hotel New York - hollandfilmnieuws.nl

Holland Film Nieuws wrote:

Het vernieuwende bioscoopconcept The(Any)Thing zet zijn tweede stap. Op 14 december gaat in Hotel New York in Rotterdam de tweede locatie open van de privébioscoop waar de bezoeker zelf bepaalt welke film er op het witte doek verschijnt.

De tweede locatie van The(Any)Thing die komt in het bekende Rotterdamse hotel op de Kop van Zuid bestaat uit één bioscoopruimte voor twee personen. Dit in tegenstelling tot de locatie waar het in het najaar van 2020 in restaurant en hotel O.T.T.O. in Wijk bij Duurstede allemaal mee begon. Daar zijn drie zalen met respectievelijk twee, twee en vijf zitplaatsen te vinden.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Daar zeg je zowat. Ik zat laatst in een voormalig olifantenstal films te kijken. Bijzonder leuke ervaring.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Insidertip: in deze bioscoop eet je nu ook verrukkelijke burgers - indebuurt.nl

indebuurt wrote:

Heb je zin in in een avondje bios, maar ook cravings naar een burger? Dan moet je een sprintje trekken naar KINO. In de bioscoop is onlangs een burgerrestaurant geopend: NIKO’s resto.

Met de komst van de nieuwe hotspot in de Gouvernestraat is je avond uit helemaal gevuld. En je buik ook.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Meer duidelijkheid over toekomst Het Fraterhuis in Zwolle - hollandfilmnieuws.nl

Filmtheater Het Fraterhuis droomt al jaren van uitbreiding. Die stap komt weer een beetje dichterbij. In april dit jaar werden in Zwolle de eerste schetsen gepresenteerd van het Handelshuys, een nieuwbouwcomplex van vier panden midden in de binnenstad. Als het aan het college van B en W ligt verhuist Het Fraterhuis naar een van die panden om daar uit te kunnen breiden van twee naar vijf zalen. In december buigt de gemeenteraad zich over het voorstel.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Haha, apart.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Interessant interview met Belgische bioscoopondernemers:

Het post-corona filmlandschap: ‘Die ervaring en emotie zal je thuis nooit krijgen’ - De Morgen

De Morgen wrote:

Duquenne: “Eerlijk, ik denk dat Netflix ons zelfs helpt. Want hoe langer Netflix mensen aan hun tv gekluisterd houdt, hoe meer die verlangen naar beleving. We zagen dat het voorbije jaar duidelijker dan ooit. Cosy seats, Laser Ultra, nu ook weer 3D met Avatar, klanten geven daar – ondanks de recessie – méér geld aan uit. De bereidheid om te betalen voor beleving is vandaag groter dan voor content, want content is overal. Vaak ook gratis, want de jeugd gebruikt het familie-abonnement van haar ouders. Content heeft geen waarde, beleving wel.”

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Zilveren Rozen voor Jos Stelling en Shortcutz Amsterdam - hollandfilmnieuws.nl

De Jan Nijland Zilveren Roos is dit jaar toegekend aan Jos Stelling. De prijs voor mensen of instanties die van grote betekenis zijn voor de Nederlandse bioscoopwereld werd vandaag uitgereikt tijdens de nieuwjaarsreceptie van de brancheverenigingen Filmdistributeurs Nederland en de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters in Koninklijk Theater Tuschinski.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Bioscopen nog lang niet bekomen van coronaklap | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Dat nou niemand van zo'n branche eens de prijzen benoemt. Mensen hebben het financieel zwaar, kijk eens wat een kaartje of wat te snacken in een bioscoop kost. IMAX of Dolby? Toeslag betalen! 3D? Brilletje kopen en toeslag! Bak popcorn? 5 euro, svp! Flesje standaard water? 2,30 aub. En dan nog los van je auto ergens parkeren of met de peperdure trein. Dan snap ik ook wel dat veel mensen lekker thuis blijven.

Los van dat het aanbod echt opvallend grote titels vorig jaar niet groot was. Batman, Top Gun, Jurassic World, Minions en Avatar. Dat was het zo ongeveer wel naast de bekende Marveltitels die vorig jaar ook minder interessant waren.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Eens. Volslagen belachelijk natuurlijk. Twee kaartjes Avatar 2 was laatst 36,70eu. Voor een filmpje. Noem me een krent maar dat is toch niet leuk meer?

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Vandaar dat ik ook gewoon mijn eigen bakkie kwark en mijn shake mee naar binnen smokkel, kost nog geen euro en daarna gevuld voor de rest van de film .

Maar heel eerlijk, het zet mij en mijn vrienden wel meer aan gewoon dingen van eigen huis mee te nemen, en aangezien er totaal geen controles zijn hier in de omgeving laat ik de lokale verkooppunten mooi voor wat het is. We lachten ons kapot, toen we zagen dat bij de 'VUE' één snoepje al 80 eurocent kost. Volgens mij kon je, je zak dan maximaal vullen met 10 stuks voor €7,20,-.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

schram101 wrote:

Eens. Volslagen belachelijk natuurlijk. Twee kaartjes Avatar 2 was laatst 36,70eu. Voor een filmpje. Noem me een krent maar dat is toch niet leuk meer?

Volgens mij betaalde ik bij Kinepolis 13,50. Eigen brilletje mee. Vond het nogal meevallen juist.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Avondje bios raakt uit de mode Hier een beetje hetzelfde soort artikel. Inderdaad raar om de prijs voor kaartjes (en vooral het eten/trein/auto etc.) niet te benoemen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

eRCee wrote:

(quote)

Volgens mij betaalde ik bij Kinepolis 13,50. Eigen brilletje mee. Vond het nogal meevallen juist.

Prijs voor kaartjes valt inderdaad nog mee. Bij Kinepolis in Utrecht kun je voor 13,75 naar Avatar op vrijdagavond. Geen 3D dan. 3D, 15,50. 3D Laser Ultra, 18,35. Allemaal op vrijdagavond. Het is dus maar net wat je wil.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.