- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Bioscoopnieuws
Bioscoopnieuws
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Hier ook altijd twee biertjes in de jaszak en een zak nootjes inderdaad. Houdt het nog enigszins betaalbaar. Wist niet dat daar op gecontroleerd kon worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hier ook altijd twee biertjes in de jaszak en een zak nootjes inderdaad. Houdt het nog enigszins betaalbaar. Wist niet dat daar op gecontroleerd kon worden.
Pathé heeft me wel eens toen ik een keertje overdag ging en een tas mee had gevraagd voor een check. Heb ik geweigerd en na overleg mocht ik toch door.
Ik ben wel benieuwd of bioscopen het recht hebben om te fouilleren of tijdelijk in te nemen. Sowieso dat ze het bij vrouwen met een handtas nooit zullen doen, beetje oneerlijk handelen dus.
Eigen schuld, moeten ze de prijzen maar niet zo debiel hoog maken. Beetje marge is prima, maar dit lijkt wel 50 procent ofzo. Een zak M & M's voor 5 euro is gewoon schoferig.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Bij ons in de bioscoop in Sittard vind ik het nog meevallen, ik zie dat een kaartje voor "Avatar: The Way of Water 3D-HFR" 12,50 euro kost voor op een vrijdagavond of zaterdagavond. Do Zo Ma en Wo kost het 11 euro en Di (altijd de goedkoopste bioscoopdag) kost het 7,50 euro.
Ik meen dat ik laatst (7 december) in de bioscoop bij de film "Violent Night (2022)" voor een grote zak Crocky chips (Naturel, Paprika of Bolognese) met een middelgrote frisdrank 5 euro betaalde, dat noemt men daar een "Combo" en in de pauze pak ik altijd een Latte Macchiato (krijg je in een groot glas met een koekje erbij) en dat kost 3,20 euro.
Daar bestel ik overigens de Latte Macchiato altijd als een dubbele espresso machiato met extra schuim en als die me niet bevalt, dan keer ik altijd na afloop van de film terug en dan doe ik mijn beklag 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik ben wel benieuwd of bioscopen het recht hebben om te fouilleren of tijdelijk in te nemen. Sowieso dat ze het bij vrouwen met een handtas nooit zullen doen, beetje oneerlijk handelen dus.
Artikel 2.5 van hun bezoekersvoorwaarden stelt dat ze je mogen fouilleren wanneer het personeel daar naar vraagt. Al refereren ze alleen naar artikel 2.4, dat is het artikel waarin staat wat allemaal verboden is om naar binnen mee te nemen, denk hierbij aan wapens en professionele camera's om zo een CAM versie van de film te schieten. Over etenswaar kan ik zo gauw in de paar minuten dat ik heb gekeken niks vinden.
Je mag zo'n fouillering altijd weigeren, alleen dan is de kans gewoon groot dat ze jou de toegang ontzeggen van de bioscoop. Etenswaar in bewaring nemen is dan weer wat anders, eigenlijk doe je dit alleen bij wapens en de eerder benoemde dingen. Dit is dan ook alleen als de politie wordt gebeld en noem maar op, in beslag nemen is niet toegestaan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Met de opening van Vue in december kreeg Enschede zijn vijfde bioscoop. Daarmee veranderde het Enschedese cinemalandschap. De vier bazen van de bioscopen reflecteren op hun eigen aanbod.
(betaalartikel)
badfans69
-
- 3962 messages
- 6126 votes
Horrorfilm om te kotsen? "We delen spuugzakjes uit"| RTL Nieuws
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Movies Dordrecht wordt omgebouwd tot De Witt - hollandfilmnieuws.nl
Veel bioscoopeigenaren kiezen voor uitbreiding van het aantal zalen om hun theater levensvatbaar te houden. Geert ter Steeg en Dennis van Buuren willen het tegenovergestelde: The Movies in Dordrecht krijgt juist een zaal minder. Met de vrijgekomen ruimte wordt de horecafunctie flink uitgebreid, wat een bezoek aan de bioscoop een stuk aantrekkelijker zal maken. De nieuwe naam van het complex: De Witt Stadsbrasserie en Filmtheater.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De nieuwe Koning van Engeland eindelijk van start - hollandfilmnieuws.nl
In Hulst kan de nieuwe cinema Koning van Engeland na een lange periode van voorbereiding deze week eindelijk beginnen met draaien. Donderdag 8 februari wordt gestart met filmvertoningen in twee van de in totaal drie zalen.
De officiële opening van Koning van Engeland vindt plaats op 28 maart. In de periode daarnaartoe begint de cinema met avondvoorstellingen in de twee kleine zalen. In het weekend wordt er door het team onder leiding van cinemamanager Perry Mulder ook in de middag film vertoond.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Elijah Wood uit zijn kritiek op nieuwe strategie van AMC Theatres
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
'Mensen hebben echt weer zin om naar de bioscoop te gaan' - Nieuws - De Westkrant - dewestkrant.nl
Voor een goede bioscoop hoef je West niet uit. Naast Het Ketelhuis en Lab111 is er de FilmHallen met negen zalen in Oud-West. Met zowel kassakrakers, arthousefilms, kinderfilms als documentaires trekt de FilmHallen honderdduizenden bezoekers per jaar. “Die mix is in de bioscoopwereld redelijk uniek”, zegt mede-eigenaar Alex Rutten. De FilmHallen verkoopt geen popcorn. “Dat vinden we vies ruiken en het wordt dan teveel een vreetcultuur.”
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bijna 70.000 inwoners heeft Veenendaal, maar als die een film willen zien, zijn ze veroordeeld tot de beeldbuis. Het poppodium is ook al jaren weg en het theater is klein en oud. Veenendaal, het is een barre woestenij voor de mens die meer wil dan werken, winkelen en bidden. Maar er is hoop.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bioscoop Industry op de Noordkade in Veghel heeft sinds kort een blikvanger van jewelste in huis. Bij de entree presenteert Studio Gotley de levensechte filmprojectie Film Mennekes. ,,Veel mensen staan er verwonderd naar te kijken.”
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nieuwe uitbreiding KINO vanaf deze week in bedrijf - hollandfilmnieuws.nl
Twee nieuwe zalen, een Shining-bar plus een extra foyer: KINO Rotterdam kan vanaf 1 maart veel meer bezoekers verwelkomen. ‘Het verbaast ons dat zoveel Nederlandse filmzalen er hetzelfde uitzien.’
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Zo'n gelul dit. Dan gaan mensen toch gewoon niet naar de bioscoop. Het is geen verplichting of zo.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Ik vind het bij KINO mooi om te zien hoe ze 100% vanuit wat ze zelf mooi/leuk vinden en hun liefde voor film overbrengen op hun kindje, en dat het ook gewoon enorm goed werkt en succesvol is. Ze hebben ook vooral zin in kwaliteit, dat sijpelt overal doorheen, ook in het eten en drinken. Het bioscooplandschap was toch lang vooral steeds meer de kant van een pretpark aan het opgaan met smerig voer, daartegenover heb je dan de grotendeels gesubsidieerde filmhuizen waar het programma ook behoorlijke eenheidsworst is en het "uitgaans-element" ook niet al te groot is. Bij KINO komt dat veel meer samen. Nu ze een jaar of 8 opereren nog 2 zalen erbij is denk ik een hele fijne ontwikkeling voor de liefhebber.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het ziet er stijlvol uit.
In Utrecht heeft Jos Stelling ook bioscopen ontwikkeld waar mooie architectuur en een goede horecafunctie goed samen gaan.
Het nadeel is wel dat bij topdrukte de panden al gauw bomvol zijn vanwege de succesvolle horecafunctie.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes