• 178.075 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.852 votes
Profile

Bioscoopnieuws

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Eindelijk eigen bios­coop in A’dam Nieuw-West - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Afgelopen maand werd in Amsterdam Nieuw-West Cinema De Vlugt geopend. Een bioscoopje met één zaal en 49 stoelen klinkt misschien mager, maar voor het stadsdeel is het een mijlpaal. Voor het eerst in ruim twee decennia heeft Nieuw-West een volwaardige filmvertoningsplek.

De nieuwe bioscoop is gevestigd in een voormalig schoolgebouw. Het programma is, net als het stadsdeel, zeer gemengd en varieert van arthouse tot Turkse films en Bollywood-producties. Cineville-abonnees kunnen er terecht, net als houders van een Stadspas, die drie keer per maand voor €1 naar binnen mogen. Ook de prijzen voor drankjes zijn bewust laag gehouden zodat ook filmliefhebbers met een kleine beurs een avond uit kunnen.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Dus de hartslag zou tijdens bioscoopbezoek 40-80% van de maximale hartslag zijn.

Maximale hartslag ligt bij jonge mensen die enigszins getraind zijn rond de 180. 40% daarvan is 72, oftewel een normale hartslag. 80% is 140, dat is hoog.

Ten eerste heb ik nog nooit met hartslag 140 in de bios gezeten. Ten tweede lijkt me de spreiding tussen 40 en 80% te veel om dit betrouwbaar te laten zijn.

Een lichte mate van hartbonzen ervaar ik wel eens tijdens filmkijken. Maar of dat gezond is, betwijfel ik. Bij stress heb je ook een snellere hartslag. Dus je zou dan even goed kunnen stellen dat een avondje bioscoop te vergelijken valt met een stressvolle werkdag.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

eRCee

Haha ja. Erg dubieus dus.

En om maar niet te spreken over eventuele zoute consumpties en frisdrank in de bioscoop. Er vanuit gaande dat men dat thuis minder of niet dagelijks neemt tijdens film kijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Filmbezoek een derde lager dan voor corona - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Ruim een half jaar geleden werden de laatste coronamaatregelen opgeheven. We mochten weer alles, ook naar de film. Maar het publiek lijkt nog niet helemaal de weg terug te hebben gevonden naar het filmtheater. Uit een rondje langs het veld blijkt dat de bezoekersaantallen gemiddeld een derde lager liggen dan in 2019. Herstel gaat waarschijnlijk lang duren.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja jammer. Beetje hetzelfde idee toch als De Hallen in Amsterdam.

Misschien ook ingegeven door verwachte hoge energiekosten van zo'n immens oud gebouw.

Zou het besluit mede te maken kunnen hebben met Slachtstraat die nu deel van de taart heeft ingepikt. En dat zonder gemeenschapsgeld.

Dat energiekosten zwaar op begroting van bioscopen leunen is nieuwe uitdaging voor bioscopen...

Aalsterse bioscoop staat voor de winter van de waarheid: “De grote zaal blijft dicht in de week, de energiefactuur gaat nu al maal vijf” | Aalst | hln.be

HLN wrote:

De bioscoopzalen van Het Feestpaleis en Palace de komende maanden verwarmen zal handenvol geld kosten. De energiefactuur gaat maal vijf, een verschil van tienduizenden euro’s.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Corona zal best mensen hebben laten ontwennen, maar bioscopen mogen ook wel wat zelfkritischer zijn. Kijk wat een beetje eten en drinken tegenwoordig kost, is echt krankjorem. Dan denken mensen al snel, ik kijk het wel thuis een keer op de streaming. Sowieso is het leven duur geworden en is bioscoop een luxe die veel duurder is dan een avondje Netflix.

Overigens vind ik ook dat er maar weinig absolute blockbusters zijn sinds de heropening, een jaartje geleden. No time to die, Top Gun, Elvis en verder? Jurassic World 3 viel erg tegen, Batman stond al heel snel op HBO Max en Dr Strange was tof, maar Marvel is hun echte aantrekkingskracht een beetje aan het verliezen. Avatar 2 gaat komende kerst wel weer een film worden die massa's lokt.

Ik heb een bioscooppas, maar ook ik denk soms over opzeggen. Je kan beter misschien af en toe dan los gaan.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

The Oceanic Six wrote:

Corona zal best mensen hebben laten ontwennen, maar bioscopen mogen ook wel wat zelfkritischer zijn. Kijk wat een beetje eten en drinken tegenwoordig kost, is echt krankjorem. Dan denken mensen al snel, ik kijk het wel thuis een keer op de streaming. Sowieso is het leven duur geworden en is bioscoop een luxe die veel duurder is dan een avondje Netflix.

Overigens vind ik ook dat er maar weinig absolute blockbusters zijn sinds de heropening, een jaartje geleden. No time to die, Top Gun, Elvis en verder? Jurassic World 3 viel erg tegen, Batman stond al heel snel op HBO Max en Dr Strange was tof, maar Marvel is hun echte aantrekkingskracht een beetje aan het verliezen. Avatar 2 gaat komende kerst wel weer een film worden die massa's lokt.

Ik heb een bioscooppas, maar ook ik denk soms over opzeggen. Je kan beter misschien af en toe dan los gaan.

Het artikel gaat over filmtheaters.

Ik zie zelf dat ik niet veel minder naar de bioscoop ga, heb in september 26 films in de bioscoop gezien, maar heb wel het idee dat de verhouding filmhuis/bioscoop momenteel meer in de richting bioscoop gaat. Voor mij komt het meestal niet zo goed uit om voor 9 uur 's avonds te gaan, het komt voor mijn gevoel best vaak voor dat ik naar het programma van de dag kijk en zie dat ik alle films na 21:00 in het filmhuis al gezien heb.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Handig voor bij erotische films.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Opinie: ‘Sla eens een biefstuk over in ruil voor een onvergetelijke bioscoopervaring’ - Het Parool

Het Parool wrote:

Drink eens een cocktail minder en ga van het geld naar de film, bepleit lezer Sam van der Plas. ‘Steun de talloze filmmakers en bioscopen in barre tijden.’

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bioscopen willen met Cinemaniaaa! weer in beeld komen - hollandfilmnieuws.nl

Holland Film Nieuws wrote:

Drie dagen lang voor zes euro per kaartje naar de bioscoop. Dat is de boodschap van Cinemaniaaa!, de landelijke campagne om het bezoek aan Nederlandse bioscopen en filmtheaters te stimuleren. Op woensdag 2, donderdag 3 en vrijdag 4 november is het zover.

https://www.hollandfilmnieuws.nl/files/pick-n-mix-cinemaniaaa-.jpg

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

FLORA moet het nieuwe filmtheater in Den Haag worden - hollandfilmnieuws.nl

Holland Film Nieuws wrote:

Volgens de twee filmliefhebbers is het opvallend dat Den Haag in de hoogtijdagen wel 27 bioscopen telden, maar momenteel nog maar twee. Steden als Amsterdam, Rotterdam en Utrecht hebben veel meer locaties. Ook in Den Haag moet daar ruimte voor zijn, menen de jonge ondernemers.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Een artikel in het AD eerder deze week.

Van de website:

Geïnspireerd op een klassiek theater waar zowel arthouse als kwalitatieve commerciële films draaien, zal FLORA een toegankelijke plek in Den Haag worden die al haar bezoekers een bredere blik op de wereld biedt.

Lekker nikszeggend. Een extra bioscoop in DH juich ik altijd toe, maar hoe wil je je met dit "concept" gaan onderscheiden in een tijd dat filmtheaters al moeite hebben met de bezoekcijfers?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

skinny_tie

Ze zullen waarschijnlijk op arthouse light doelen.

Ik denk dat ze dan bijvoorbeed net zo goed Intouchables, Green Book als Lost in Translation draaien.

Die crossover zie je ook bij Louis Hartlooper Complex en veel meer filmtheaters.

Als het een bioscoop draait zonder subsidie dan is het ook wel logisch.

Den Haag is toch een stad groot genoeg die zoiets aan moet kunnen?

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

Ik zal dat heel erg toejuichen. Je hebt in Den Haag of de Pathé of een arthouse theater zoals Filmhuis Den Haag. Niet iets wat er tussenin zit. Als abonnee van Cineville wijk ik daarom wel eens uit naar Leiden of naar Rotterdam (Kino heeft bijvoorbeeld ook een goede combinatie van af en toe een blockbuster en arthouse films). Dat mis ik op dit moment toch wel in Den Haag.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Pathé Buitenhof heeft dat aanbod dat Flora wil brengen toch gewoon? Kino heeft wel iets onderscheidends, zowel qua programmering als qua sfeer, zoiets zou ik eerder wensen.

Het zou fijn zijn als je niet om half twaalf buiten wordt gezet als je een biertje wil drinken zoals in Filmhuis Den Haag, hoewel het ook weer geen FC Hyena moet worden, waar je het borrelpubliek door de film heen hoort.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Volgende maand gaat dan eindelijk VUE Enschede geopend worden. Aantrekkelijk actie voor wie graag met zijn maatje naar de bioscoop gaat. Ik laat dat maar aan mij voorbij gaan.

VUE Enschede zit op een prachtige locatie in de binnenstad van Enschede. Ik ben benieuwd wat dit voor effect op Kinepolis Enschede gaat hebben. Die zitten op een troosteloos mislukt pretpark tussen de schaatsbaan en het Twente Stadion. Niets te beleven na een filmpje pakken. Twee flutrestaurantjes en dat is het. En bovendien heeft VUE een aantrekkelijke unlimitedpas, en Kinepolis niet.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4512 votes

Vue heeft pauzes in de film...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Film in bioscoop én op streamingdienst: waarom zou je nog een kaartje kopen? | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Tsja, denk dat bioscopen nooit meer zo groot gaan zijn als pakweg 10> jaar terug.

Er zitten grote voordelen aan de bioscoop bezoeken, maar ook flinke nadelen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Oceanic Six wrote:

Film in bioscoop én op streamingdienst: waarom zou je nog een kaartje kopen? | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Tsja, denk dat bioscopen nooit meer zo groot gaan zijn als pakweg 10> jaar terug.

De bioscopen / filmbranche hebben zich al vaak opnieuw moeten uitvinden.

Begin vorige eeuw was de tv ook al een bedreiging voor bioscoopbezoek. Daarna kwamen ze met het bredere filmdoek.

Later vormde de introductie van vhs / dvd een bedreiging.

Maar deze nieuwste 'bedreiging' is wel een zorgwekkende voor de branche.

Mijn eigen bioscoopbezoek is vrijwel opgehouden sinds de komst van streamingdiensten.

Ik wist niet eens dat Don't Worry Darling ook in de bioscoop draaide, maar daar had ik ook nooit een kaartje voor gekocht.

Maar zelfs met al die streamingdiensten is het soms nog best lastig elke keer een leuke film uit te zoeken. Dan biedt de bioscoop toch wel verdieping en verbreding.

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

The Oceanic Six wrote:

Films en zeker filmfestivals waar ik kom worden toch nog prima bezocht, en de betere streamingfilms draaien tot nu ook vrijwel altijd wel eventjes in de bios.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.