• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.077 actors
  • 9.372.303 votes
Profile

Bioscoopnieuws

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Slechte ontwikkeling. Langer is echt niet altijd beter. En eerlijk, thuis zet je een hele lange film en zeker een serie geregeld op pauze voor de wc, wat te eten of weet ik het, maar in de bioscoop kan dat niet. Hoe goed ik een film ook vind, soms ben ik blij dat 'ie voorbij is in de bioscoop. Zeker actiefilms mogen van mij gewoon lekker max 2 uur duren, lang zat. Marvel slaat er ook in door. Dat je een Avengers film flink lang maakt met alle conclusies snap ik wel, maar zelfs een belachelijke flutfilm als Eternals duurde 2,5 uur. Waarvan je zo een uur eruit had kunnen knippen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ajax&Litmanen1

Ja bij actiefilms vind ik het ook storend als ze langer dan 2 uur duren.

Check ook deze topics:

Lengte = diepgang - Film: Algemeen - Filmforum

Langste film / lengte van films - Film: Algemeen - Filmforum

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik 'moet' van de documentaire-lijst op ICM alleen de #2 nog, O.J.: Made in America (2016) . Die zou ik normaal dus direct aftikken (of ik er nou zin in had of niet ), maar die moeder duurt 467 minuten

Ok, het is een serie, maar tegen die speelduur zit zelfs ik aan te hikken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

John Milton wrote:

Ik 'moet' van de documentaire-lijst op ICM alleen de #2 nog, O.J.: Made in America (2016) . Die zou ik normaal dus direct aftikken (of ik er nou zin in had of niet ), maar die moeder duurt 467 minuten

Ok, het is een serie, maar tegen die speelduur zit zelfs ik aan te hikken.

Ik heb vorig jaar dit gekeken:

Shoah (Film, 1985) - MovieMeter.nl

Beat that

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Die heb ik uiteraard ook gezien, en nee. Niet in 1 dag. Satantango wel

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nieuwe stadsbioscoop in Enschede kan eerste films dit jaar eindelijk vertonen | Enschede | tubantia.nl

Tubantia wrote:

De verbouwing van het oude postkantoor aan de Boulevard is bijna klaar. Het complex, met de nieuwe stadsbioscoop van Vue Cinemas, wordt eind deze maand opgeleverd. Daarna kan Vue aan de slag met haar ruimte, waaronder negen bioscoopzalen. Dat duurt naar verwachting een maand of vier. De eerste films kunnen wellicht in de zomer worden vertoond.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Focus: Lab111 lanceert derde zaal - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Het is feest in Lab111, want 1 april, nee geen grap, opent het filmtheater een derde zaal. De inrichting is geïnspireerd op Stanley Kubricks 2001: A Space Odyssey. Het theater viert de lancering van de nieuwe zaal met ruim twintig oude en recente klassiekers.

Lab111 The Next Chapter | 1 t/m 21 april | Lab111, Amsterdam

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nieuwe ver­eniging wil film­huizen zicht­baar­der maken - Filmkrant

Filmkrant wrote:

De fijnmazige filmvertoningsinfrastructuur van Nederland wordt geroemd tot ver over de grenzen. Maar de filmhuizen voelen zich niet gezien door overheden. Om effectief lobby te voeren en kennis te delen is de Vereniging voor Filmhuizen (VVF) opgericht. Binnen drie maanden tijd meldden zich 58 leden.

Nederland telt zo’n 170 filmhuizen die één of twee keer per week een film vertonen. Ze zijn vooral gelokaliseerd in kleinere gemeenten waar verder niet veel aanbod is en vervullen behalve een culturele ook een maatschappelijke functie. Smits: “Als in Amsterdam The Movies dreigt om te vallen is de wereld te klein. Maar daar spring je op de fiets of neem je de tram voor twee haltes en ben je bij het volgende theater. Als in Oldenzaal het filmhuis stopt dan is moet je met de belbus, een sprinter en nog eens een bus om een alternatief te vinden.”

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Utrecht is een bioscoop rijker: Slachtstraat Filmtheater opent in binnenstad | AD.nl

AD wrote:

Filmhuis Slachtstraat telt een grote zaal (100 stoelen) en twee kleine zalen (60 en 40 stoelen). De zalen zijn op de eerste en tweede verdieping. Op de begane grond is een café-restaurant ingericht in Franse sferen, Parijs eind 19de eeuw. De dagelijks leiding van de bioscoop is in handen van drie kinderen van de 76-jarige Stelling. Zij zijn ook verantwoordelijk voor Springhaver en het Louis Hartlooper Complex. Bezoekers zijn vanaf donderdag welkom.

Slachtstraat Filmtheater - hartje Utrecht

https://www.slachtstraat.nl/content/uploads/sites/4/2022/04/image00003-1-1920x510.jpeg

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik herken ‘t Hoogt niet terug hier.

HOOGTijd dat ik er eens poolshoogte ga nemen, wanneer ik weer wat tijd heb. Voor nu nog even druk met verven, inrichten en dat soort activiteiten.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Amersfoort volgende stad met groot cultuurcentrum - hollandfilmnieuws.nl

Holland Film Nieuws wrote:

In Amersfoort is in de nabije toekomst in principe ruimte voor een groot en modern cultuurcentrum. Daarin komen schouwburg Flint, De Lieve Vrouw als vlakkevloertheater en filmtheater, poppodium FLUOR en nog enkele andere cultuurinstellingen samen. Dat blijkt uit een eerste onderzoek in opdracht van de gemeente Amersfoort.

Adviseur Frans Vreeke en Noahh Architecten deden in opdracht van de gemeente Amersfoort een eerste serieuze verkenning naar de locaties en de kosten van het nieuwe cultuurcentrum. Dat blijkt uit berichtgeving door het AD dat het nieuws al eerste bracht.

https://www.hollandfilmnieuws.nl/files/op-locatie-cultuurcentrum-amsersfoort-artist-impression-noahh-architects-2.jpeg

Artist impression Noahh Architecten

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Filmtheater Fraterhuis presenteert nieuwbouwplannen - hollandfilmnieuws.nl

Vijftien jaar lang zocht Filmtheater Fraterhuis naar manieren om de veel te krappe behuizing aan de Blijmarkt uit te kunnen breiden. Herontwikkeling van het Broerenkwartier bracht de oplossing. Het Fraterhuis wordt onderdeel van het Handelshuys-complex, een stijlvolle reparatie van een oud stukje Zwolse binnenstad. ‘Straks kun je vanaf het dakterras over de Veluwe uitkijken.’

https://www.hollandfilmnieuws.nl/files/op-locatie-fraterhuis-3.jpg

De vijf zalen komen boven elkaar, met de grootste onderop, wat het Fraterhuis minder massief maakt / Artist impression Junco

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Goed nieuws voor de Rotterdammers (e.o.):

KINO gaat nog dit jaar van vier naar zes zalen - hollandfilmnieuws.nl

Zes jaar na de opening krijgt Rotterdams leukste bioscoop er twee zalen bij. KINO aan de Gouvernestraat gaat uitbreiden met een vijfde en zesde vertoningsplek. De beide zalen, samen goed voor 128 stoelen, zullen aan de achterkant van het pand worden gerealiseerd, en gaan eind dit jaar open.

https://www.hollandfilmnieuws.nl/files/op-locatie-kino-rotterdam.png

Flink meer KINO: straks 128 extra zitplaatsen in de Rotterdamse bioscoop / Ontwerp Studio Steenbruggen

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Gezeur over ontwerp Bierkaaibios; ‘We hebben met zijn allen zitten slapen’ | Zeeuws-Vlaanderen | pzc.nl

PZC wrote:

Een ‘wanstaltige bedoening’, een ‘gedrocht’ dat de binnenstad verpest. Nu de bouw van de nieuwe Hulster bioscoop aan de Nieuwe Bierkaai vordert, zwelt de kritiek aan over het ontwerp.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nieuwe locatie voor De Nieuwe Scene dichterbij - hollandfilmnieuws.nl

In Lelystad en Leiden wordt gebouwd, in Rotterdam verbouwd en voor Zwolle en Amersfoort werden kortgeleden ambitieuze plannen voor nieuwbouw aangekondigd. Als het aan de gemeente Venlo ligt gaat er binnen afzienbare tijd ook daar wat gebeuren. En daar zijn ze bij De Nieuwe Scene heel blij mee.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Extatische sfeer in de foyer van Rotterdams KINO (maar de buren zijn boos) - NRC

NRC wrote:

Tegen het eind van de avond gooien overburen van bioscoop KINO kluiten aarde uit hun voortuintjes aan de smalle Gouvernestraat in de nekken van het uitgaanspubliek. Het is twee uur ’s nachts. De politie heeft dan al een poging gewaagd de rust te doen terugkeren in een straat die de nacht eigenlijk niet kent. Na een screening van een documentaire over technolegende Laurent Garnier organiseert KINO deze avond een feestje in de foyer.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

NRC zegt het eigenlijk zelf al, om de hoek stikt het van de drukbezochte café’s, elke kant van de Binnenweg op. Ik snap dat overlast vervelend is en KINO is en blijft geen club, maar kennelijk is er van acceptatie weinig sprake bij bewoners. Gezien de status van omgeving tot 15 jaar geleden en de prijzen van huizen daar nu, verwacht ik niet dat er veel mensen al heel lang zullen wonen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hotel Paradiso, Parijs | De Standaard

De Standaard wrote:

Een cinema-hotel, ofte het paradijs voor cinefielen. Waar anders dan in Parijs, de filmstad van de wereld – mangez-ça, Ollywood. Het hotel vlak bij Place de la Nation – vlak boven een van de dertien bioscopen van de arthouseketen MK2 – ging open tijdens de coronacrisis en telt 34 kamers. Je kunt in de bioscoop naar een film gaan kijken, maar het hotel heeft ook een loge die je kunt huren, zodat je vanuit het hotel recht een van de zes bioscoopzalen in kijkt: ideaal voor voyeurs die in een bioscoop willen zitten zonder gezien te worden door de andere bioscoopgangers.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vernieuwde bioscoopbon vlot uit startblokken - hollandfilmnieuws.nl

Holland Filmnieuws wrote:

Afgelopen week was de lancering van de sterk vernieuwde Nationale Bioscoopbon. Het moet van de populaire cadeaukaart een veel persoonlijker en meer digitaal product maken. Tegelijk gaat de oorspronkelijke missie van de bon beter gedefinieerd worden: het stimuleren van het bezoek aan bioscopen én filmtheaters. Want deze nieuwe bon zal niet zo snel in de la blijven liggen.

De vernieuwde Bioscoopbon is helemaal op maat van de ontvanger aan te passen. Wie naar de website gaat, kan daar uit zes thema’s kiezen en vervolgens de bon personaliseren met gifjes en leuke teksten. Ook het geschenkbedrag kun je zelf kiezen. De bon is bedoeld voor een zo breed mogelijk publiek en de user interface is gebruiksvriendelijk. Voor wie toch wat hulp gebruiken is er een duidelijke uitleg.

https://www.hollandfilmnieuws.nl/files/marketing-bioscoopbon.jpg

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bioscopen in zwaar weer: producenten spelen op safe met Minions, Jurassic World en Top Gun | Show | AD.nl

AD wrote:

De films uit het middensegment met een lager budget en gemaakt met meer lef, zijn een zeldzaamheid geworden en bovendien gekaapt door de Netflix-achtige diensten. ,,Op de lange termijn is dit systeem niet voldoende om de bioscoopbranche draaiend te houden”, stelt Hassler-Forest. ,,Het is als een monocultuur in de akkerbouw: met slechts één gewas put je de grond uit. Dat kan ook gebeuren met de filmcultuur. Te weinig prikkeling en het publiek blijft op den duur steeds meer thuis achter de oled-tv. Je wilt de rest van je leven toch ook niet naar maar één genre muziek luisteren? De bioscoop wordt een soort kermisattractie die in de grote steden na flinke prijsstijgingen wel zal blijven bestaan. Daarbuiten zal het steeds lastiger worden de theaters overeind te houden. Dit fenomeen zie je al in de Verenigde Staten.”

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Kan het artikel maar voor een klein stukje lezen, maar uitbrengen van Minions, Jurassic World en Maverick is toch niet "op safe spelen"? Dat zijn gewoon normale titels die je mag verwachten, potentiële topnummers.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Graaf Machine wrote:

Kan het artikel maar voor een klein stukje lezen, maar uitbrengen van Minions, Jurassic World en Maverick is toch niet "op safe spelen"? Dat zijn gewoon normale titels die je mag verwachten, potentiële topnummers.

Eindeloos nieuwe delen in franchises uitbrengen is wel op safe spelen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Voor de studio's wel, maar voor de bioscopen niet. Ik dacht dat het daar over ging.

Maar inderdaad las ik het verkeerd. Het gaat over de producenten die op safe spelen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Voor wat de bioscopen betreft: ja, die hebben het moeilijk. Zelfs ik heb mijn unlimited pas van MU opgezegd per 1 juni. Het was gewoon niet meer rendabel wegens de grote stroom aan flut waar ik geen zin in heb.

Mijn Cineville is sinds die tijd wel in waarde gestegen, overigens. Misschien heeft dat niet met het aanbod in de bioscoop te maken, maar in mijn veranderde smaak.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind dit juist een fijne situatie. Kalme, niet al te actievolle films bekijk ik vooral lekker thuis, spektakeltitels en vervolgdelen in de bios.

Logisch dat producenten geen grote risico's meer nemen. Dat is jammer voor de creativiteit. want ik hoef ook niet elke keer alleen maar vervolgfilms te zien. Moet zeggen dat ik met een Pathépas sowieso vaker een gokje neem waar ik normaal niet blind 15 Euro voor neer had gelegd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.