- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Bioscoopnieuws
Bioscoopnieuws
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Tja, ik veronderstel dat dit toch uitsluitend Zeelanders, Brabanders of Limburgers zijn? Je gaat toch niet louter voor een filmpje pakweg 100 km bollen? Of maken die er een daguitstap van door ook de Meir onveilig te maken en dan te gaan tafelen? Antwerpen lijkt wel the place to be, maar de andere steden (Sint-Niklaas, Gent, Turnhout, Genk, Hasselt) kennen het fenomeen eveneens.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Als Zuid-Hollander ben ik eenmaal geweest om The Matrix Resurrections in IMAX te kunnen zien.
Vanwege de kerstperiode had ik geen mogelijkheid om er een dagje van te maken, wat dan een dagje bioscoop zou zijn geweest, voel geen enkele behoefte naar winkelstraat, café of restaurant te gaan.
Maar nadeel van een dagje film 'elders' is dat alleen al de tickets duurder zijn dan het maandbedrag voor Unlimited en Cineville samen. Alleen als het echt een uitzichtloze situatie wordt qua heropening van de bioscopen overweeg ik het nogmaals te doen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
2021 historisch slecht jaar voor bioscopen en filmtheaters - hollandfilmnieuws.nl
Het aantal bezoeken is afgelopen jaar met 14,6 procent gedaald in vergelijking met 2020 en met maar liefst 62,4 procent in vergelijking met topjaar 2019. Volgens de metingen die in 1918 zijn begonnen zijn alleen in 1992 minder mensen naar de bioscoop geweest. Het gemiddelde aantal bezoeken per hoofd van de bevolking, dat in 2019 nog 2,2 was, is gedaald naar een historisch dieptepunt van 0,8.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Hier meer cijfers.
Opvallend: de gemiddelde prijs die werd betaald voor een bioscoopkaartje lag in 2021 10% hoger dan in 2020. Iets wat verklaard kan worden doordat er in 2020 weinig blockbusters waren en juist in 2021 het bezoek voornamelijk naar blockbusters leek te gaan. Voor blockbusters wordt gemiddeld meer per kaartje betaald.
Bijvoorbeeld voor No Time To Die werd gemiddeld € 11,80 per kaartje betaald, voor The Father werd gemiddeld € 9,43 per kaartje betaald. Het bezoek aan No Time To Die was maar liefst 8% van alle bioscoopbezoeken in 2021.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Wat was er dan in 1992?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ow. Ik dacht dat iedereen misschien grunge aan het luisteren was ofzo.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Eerder was ook al uitgelekt dat er versoepelingen komen voor het onderwijs en de sportscholen, maar de horeca en cultuursector moeten nog langer geduld hebben. 'Maar als je ergens wil zitten waar het veilig is, dan is dat wel het theater of de bioscoop', zegt Boris van der Ham, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Bioscopen en Filmtheaters.
Zie ook:
Onbegrip over verlenging coronamaatregelen voor bioscopen - Filmkrant
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vue opent bioscopen in meerdere steden: de maat lijkt vol | FilmTotaal filmnieuws
Tsja, alle begrip voor.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ach, het is een kwestie van tijd voordat alles (met beperkende maatregelen) weer opengaat. Die twee weken wachten op Spider-Man kan er nu ook nog wel bij
.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Dan maar naar Spider-man aan de andere kant van de grens|NRC
Nog maar eens een verhaaltje over Nederlanders die over de grens naar de film gaan, nu de Euroscoop te Lanaken. Daar gingen sowieso al veel Nederlanders heen, toen ik nog in Maastricht woonde was het voor mij 20 minuten fietsen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ach, ik heb al vier weken gewacht op Spidey. Die 3-6 dagen kunnen er ook nog wel bij
.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Ach, ik heb al vier weken gewacht op Spidey. Die 3-6 dagen kunnen er ook nog wel bij
.
Woensdag zit ik in de bios hoor. Spidey of Licorice Pizza.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
'Kabinet wil bioscopen weer openen' | Superguide
Vooralsnog tot 22:00 uur...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Haarlem is een iconische bioscoop rijker - hollandfilmnieuws.nl
Vreemd overigens de timing van dit artikel, op de site https://filmkoepel.nl zie ik nog niks over de opening van deze nieuwe bioscoop.
badfans69
-
- 3963 messages
- 6126 votes
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik wil best, maar niet in een stampvolle zaal. Dat wilde ik voor Corona al niet, en dat is nu niet minder geworden. Roep JM maar als er weer praktisch lege ochtend en middagvoorstellingen zijn 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik wil best, maar niet in een stampvolle zaal. Dat wilde ik voor Corona al niet, en dat is nu niet minder geworden. Roep JM maar als er weer praktisch lege ochtend en middagvoorstellingen zijn
Dat scheelt, want zalen mogen sowieso nog maar voor 1/3e vol.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Dat scheelt iets inderdaad, al zou ik voor een derde 'compleet gevuld' persoonlijk nog steeds wat druk vinden.
Maar blij voor iedereen die staat te trappelen 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Uit liefde voor de film en de stad begint Jos Stelling een derde filmtheater in de Utrechtse binnenstad. De verbouwing van Slachtstraat Filmtheater is in volle gang. De 76-jarige filmmaker gaf zaterdag een sneak preview.
De verbouwing is nog in volle gang, al krijgen de drie zalen op de eerste en tweede verdieping al duidelijk vorm. De ruwbouw van de bar en het restaurant op de begane grond is klaar. De komende maanden is voor de afwerking. Het filmtheater krijgt een Franse, tijdloze uitstraling, zegt Stelling. ,,Wie hier straks voor het eerst komt, zal denken dat Slachtstraat Filmtheater al 100 jaar oud is.’’ Door af te zien van hip eigentijds interieur wordt volgens hem voorkomen dat over twintig jaar weer moet worden verbouwd.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Die zonnige middagen die Miss Milton en ik lummelend in ‘t Hoogt (oude naam) hebben doorgebracht staan in mijn geheugen gegrift. Filmpje, boek lezen en in de zon met speciaal biertjes, nog een filmpje, ergens wat te eten pakken. Heerlijk. Ik kan niet wachten om te zien hoe het gaat worden.
En ander artikel (geen paywall): Zo gaat het gloednieuwe Slachtstraat Filmtheater in de Utrechtse binnenstad er straks uitzien - duic.nl
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ja, ik ook. Zeker tijdens mijn studententijd ben ik er veel geweest (net zoals de Camera/Studio bioscoop overigens). Mooie tijden. Bij de Camera bioscoop hoorde je op een gegeven moment de muizen rondlopen, maar dat had wel zijn charme haha. Ik ben twee/drie jaar geleden nog naar de Rembrandt bioscoop geweest, maar dat is wel echt vergane glorie.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De FilmKoepel geopend in Haarlem - Filmkrant
Bijzondere locatie en metamorfose naar bioscoop. Jammer dat er niet meer foto's bij staan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes