• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.320 votes
Profile

Bioscoopnieuws

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

En ik had kaarten voor Spider-Man morgen. Damn...

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

IH88 wrote:

Dat zal nog wel lukken? Gaat wsch dan toch pas maandagavond in ofzo. Precies met kerst, ook handig.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

eRCee wrote:

(quote)

Dat zal nog wel lukken? Gaat wsch dan toch pas maandagavond in ofzo. Precies met kerst, ook handig.

Persconferentie vanavond. Dat betekent meestal de dag erop al dat de maatregelen ingaan. De laatste tijd wel in ieder geval.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Yep. Lees net dat het pakker maatregelen vannacht al moet ingaan. Damn, damn, damn...

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Ik ook Spider-man morgen. Had vandaag nog gekund, maar kies toch voor de kapper. Anders nog tot maart wachten. Want reken er maar op dat het maart/april op zijn vroegst is.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

mjk87 wrote:

Ik ook Spider-man morgen. Had vandaag nog gekund, maar kies toch voor de kapper. Anders nog tot maart wachten. Want reken er maar op dat het maart/april op zijn vroegst is.

Ha, ik ben gister nog net naar de kapper geweest. Maar geen Spider-Man/The Matrix tot maart? Poeh.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Praise the lord dat ik Spider-Man nog mee heb kunnen pakken deze week.

Wel doodzonde dat de bioscopen dicht gaan zeg. Het is er enorm veilig en dus een ongevaarlijk vermaak. Beter naar de bios dat je met hele families binnen op elkaar zitten lijkt me.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

mjk87 wrote:

Ik heb ook een kappertje gepakt!

Berichten over de omikron zijn eigenlijk helemaal niet zo ongunstig (besmettelijker maar milder), dus ik denk dat het niet zo lang gaat duren. Wat niet wegneemt dat ik toch een half centimetertje meer heb laten kortwieken.

Wat de bioscopen betreft: als je daar zit is het veilig, maar goed, je hebt natuurlijk verplaatsingen en personeel en wat niet al. Plus dat het creëren van uitzonderingen ook lastig is.

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Vanmiddag stond er nog een enorme rij buiten bij Pathe Tilburg in het centrum, allemaal mensen dicht bij elkaar (geen 1,5 meter) met de gedachte dat dit wel eens de laatste mogelijkheid is voor een bioscoopbezoek voordat er een harde lockdown in gaat.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

eRCee wrote:

(quote)

Ik heb ook een kappertje gepakt!

Berichten over de omikron zijn eigenlijk helemaal niet zo ongunstig (besmettelijker maar milder), dus ik denk eigenlijk dat het niet zo lang gaat duren. Wat niet wegneemt dat ik toch een half centimetertje meer heb laten kortwieken.

Wat de bioscopen betreft: als je daar zit is het veilig, maar goed, je hebt natuurlijk verplaatsingen en personeel en wat niet al. Plus dat het creëren van uitzonderingen ook lastig is.

Volgens mij besmettelijker maar niet erger qua gevaar. Dat milder heb ik niet gelezen. En dat besmettelijker is juist wel een grote ramp, want dat kunnen we ieder geval in Nederland in de ziekenhuizen niet aan, of je er nu aan dood gaat of niet.

Ben bang dat je tot eind januari nergens op hoeft te rekenen. Daarna hebben de mensen die een boosterprik willen die ook binnen en kan je weer vooruit kijken naar een 2G beleid. De enige manier hoe je hieruit kan komen is door ongevaccineerden op welke wijze ook te sturen naar een priklocatie.

abcboy86

• 1 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Volgens mij besmettelijker maar niet erger qua gevaar. Dat milder heb ik niet gelezen. En dat besmettelijker is juist wel een grote ramp, want dat kunnen we ieder geval in Nederland in de ziekenhuizen niet aan, of je er nu aan dood gaat of niet.

Ben bang dat je tot eind januari nergens op hoeft te rekenen. Daarna hebben de mensen die een boosterprik willen die ook binnen en kan je weer vooruit kijken naar een 2G beleid. De enige manier hoe je hieruit kan komen is door ongevaccineerden op welke wijze ook te sturen naar een priklocatie.

uhm... het is de schuld van de niet gevaccineerden? Meerdere ziekenhuizen hebben te kennen gegeven dat het merendeel vd opnames gevaccineerden betreft. Als je een vingertje wilt gaan wijzen dan kun je dat het beste richting Rutte doen. De afgelopen jaren is telkens op zorg bezuinigd. We hebben anno 2021 het aantal IC bedden p.p. van heel Europa! Denk daar eens over na! Gevaccineerden waanden en wanen zich met QR code veilig omdat er geen afstand gehouden hoeft te worden als je eenmaal ergens binnen kwam met QR. Nou gevaccineerden kunnen het virus gewoon doorgeven, zelf ziek worden en anderen ook ziek maken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja dit gaat volledig offtopic. Hier alleen bioscoopgerelateerd nieuws bespreken svp. Alvast bedankt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

abcboy86 wrote:

(quote)

uhm... het is de schuld van de niet gevaccineerden? Meerdere ziekenhuizen hebben te kennen gegeven dat het merendeel vd opnames gevaccineerden betreft. Als je een vingertje wilt gaan wijzen dan kun je dat het beste richting Rutte doen. De afgelopen jaren is telkens op zorg bezuinigd. We hebben anno 2021 het aantal IC bedden p.p. van heel Europa! Denk daar eens over na! Gevaccineerden waanden en wanen zich met QR code veilig omdat er geen afstand gehouden hoeft te worden als je eenmaal ergens binnen kwam met QR. Nou gevaccineerden kunnen het virus gewoon doorgeven, zelf ziek worden en anderen ook ziek maken.

Ik zie hele andere cijfers. Volgens mij is het zo dat zo ongeveer een 60-40 verhouding met niet-gevaccineerden en gevaccineerden in het ziekenhuis, vooral op IC's. Maar dan moet je je wel beseffen dat er maar pakweg 2 miljoen niet gevaccineerden zijn en dik 10 miljoen die het wel hebben gedaan, dus niet-gevaccineerden nemen met een kleine groep en enorm aantal bedden in. Die gewoon te voorkomen waren geweest door de prikken te halen. Het gaat niet om corona krijgen, maar om (ernstig) ziek te worden.

We hoeven het niet eens te zijn, maar volgens mij doet een kleine groep ons land grote schade, naast dat er natuurlijk ook andere ellendige zaken zijn zoals virusmutaties.

Edit: Zie nu pas de melding van kappeuter, dus ik zal verder niet doorgaan met de discussie.

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

IH88 wrote:

Ja ik ook.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

November was juist een vlakke bioscoopmaand, maar dan net bij de release van Spider-Man en The Matrix gaat de toko weer dicht. En begin januari ook Scream 5. Hopelijk mag de boel half januari weer open.

Stephan123

• 236 messages
  • 1225 votes

Ik hoop dat het mid-Januari weer open mag met The Matrix en Spiderman. Desnoods met 1.5 meter zoals nu .

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Jammer, had er wel al rekening mee gehouden. Daarom twee dagen geleden (of gisteren?) al mijn lijst van filmbezoeken van dit jaar ingediend.

Als ik had tijd had vandaag had ik nog wel West Side Story mee willen pakken. Ben sinds half maart 2020 sowieso nog maar twee keer naar de kapper gegaan. Is wel goed allemaal, liever een film dan een mooi geknipt koppie. Ik zal de komende tijd toch vrijwel niemand zien. En buiten zet ik wel een muts op.

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Stephan123 wrote:

Ik hoop dat het mid-Januari weer open mag met The Matrix en Spiderman. Desnoods met 1.5 meter zoals nu .

Anders uitwijken naar België. Weet er iemand of een Nederlandse Pathe Unlimited abonnement daar ook geldig is in een Pathe bioscoop?

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Nee.

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Heb vanmorgen nog Spiderman meegepakt in Turnhout.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Misschien dat we net op tijd de nieuwe PTA kunnen zien!

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

In België heeft de Raad van State de sluiting van de cultuursector teniet gedaan. Normaal zaten daar de bioscopen (raar maar waar) niet bij, maar politiek zou die beslissing ook terugdraaien. Ziet er dus naar uit dat de bioscopen in België in zeer korte tijd dus terug open zullen gaan.

Federale regering plant heropening bioscopen en theaters - tijd.be

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Film Pegasus wrote:

In België heeft de Raad van State de sluiting van de cultuursector teniet gedaan. Normaal zaten daar de bioscopen (raar maar waar) niet bij, maar politiek zou die beslissing ook terugdraaien. Ziet er dus naar uit dat de bioscopen in België in zeer korte tijd dus terug open zullen gaan.

Federale regering plant heropening bioscopen en theaters - tijd.be

Bioscopen kunnen gewoon terug open gaan in België. Lumière opent zijn bioscopen nu al, morgen volgt UGC en vanaf 1 januari Kinepolis. Terug film zien op een groot doek.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Het is de federatie van de cultuurhuizen die een zaak aanhangig heeft gemaakt bij de RvS. De RvS deed enkel een uitspraak voor hen, vandaar dat de bioscopen nog geen zekerheid hebben.

Ieder voor zich blijkbaar. De bioscopen zullen zelf ook moete ageren, maar dacht dat de regering het vandaag sowieso ging herbekijken.

cinemanukerke

• 1823 messages
  • 1037 votes

Fisico wrote:

Het is de federatie van de cultuurhuizen die een zaak aanhangig heeft gemaakt bij de RvS. De RvS deed enkel een uitspraak voor hen, vandaar dat de bioscopen nog geen zekerheid hebben.

Ieder voor zich blijkbaar. De bioscopen zullen zelf ook moete ageren, maar dacht dat de regering het vandaag sowieso ging herbekijken.

't is gebeurd ! Gisterenavond besliste de regering om de bioscopen in België te heropenen. De keten Lumière was gisteren al open. Anderen (Kinepolis, ...) volgen zodra ze zich kunnen herorganiseren. Wel moeten de maatregelen van het vorig overlegcomité (mondmasker, afstand, max 200 personen in zaal) gevolgd worden.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Meer Nederlanders naar bios Kleef: nu ook films in originele Engelstalige versie, niet nagesynchroniseerd | gelderlander.nl

De Gelderlander wrote:

De Kleefse bioscoop (Tichelpark Kinos) draait momenteel meer films in het Engels speciaal voor bezoekers uit de regio Nijmegen. In Duitsland, dus ook in Kleef, zijn de bioscopen gewoon open (wel onder 2G-regime): De Tichelpark Kinos trekken momenteel veel Nederlandse filmliefhebbers.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Maar hoeveel mensen doen dat nu daadwerkelijk, en hoe vaak? Ik vind Rotterdam meestal al te ver.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.