- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Bioscoopnieuws
Bioscoopnieuws
badfans69
-
- 3963 messages
- 6126 votes
Bios blijft open 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Focus: Vijfentwintig jaar Cinebergen - Filmkrant
Deze maand viert Cinebergen haar vijfentwintigjarig jubileum. Cinebergen viert het jubileum van 15 t/m 21 november met vier voorpremières voor volwassenen en één voor kinderen. De films zijn: Persona Non Grata (Lisa Jespersen, 2021), een tragikomisch drama over ongemakkelijk familiedrama’s; The Voice of Love (Valérie Lemercier, 2020), een biografische film geïnspireerd door Céline Dion; Ich Bin Dein Mensch (Maria Schrader, 2021), waarin een vrouw als wetenschappelijk experiment drie weken met een robot woont; en The Duke van de onlangs overleden filmmaker Roger Michell, een op feiten gebaseerde komedie over de diefstal door een taxichauffeur van een schilderij van Goya in 1961 in Londen. Voor kinderen is er De Club van Sinterklaas en het Vergeten Pietje (Martijn Koevoets, 2021), over natuurlijk de eeuwige vraag: komt Sint op tijd in Nederland?
Alle films zijn te zien met een jubileumkorting van 2,50 euro.
badfans69
-
- 3963 messages
- 6126 votes
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Prima, kunnen ze mooi de pauzes eruit halen.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Pauze? dat heb ik echt al tien jaar niet meer meegemaakt over heel veel bioscopen 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
https://mcusercontent.com/b411fc3f5f9e238a43636f75b/images/fb9075f5-8884-230e-5a59-120ce7639cbb.jpg
Zomer 2022 kan gestart worden met bouw Rialto Silo - hollandfilmnieuws.nl
Het voormalig oostelijk havengebied van Amsterdam heeft een schreeuwend gebrek aan cultuurinstellingen. De vijf zalen van Rialto Silo op Zeeburgereiland kunnen in elk geval aan de vraag naar kwaliteitsfilms gaan voldoen. Volgend jaar wordt begonnen met de start van de bouw, voor een geplande oplevering in 2024. 'De behoefte is gewoon heel groot.'
mrklm
-
- 11395 messages
- 9904 votes
Pauze? dat heb ik echt al tien jaar niet meer meegemaakt over heel veel bioscopen
Ik heb begin jaren '90 enige tijd gewerkt in de Rembrandt in Eindhoven. Als er pauze was in zaal 1 (524 zitplaatsen), stonden we met zes man keihard te werken aan het buffet en ik verkocht ook regelmatig ijs in de zaal. Daar verdiende je als bioscoop flink wat centen mee en het was lekker uitdagend werk. Daarna uiteraard de asbakken (!) legen, de koffiekopjes verzamelen en als de bliksem de boel afwassen voordat de volgende zaal een pauze had.
Mooie tijden, maar als bezoeker heb ik altijd een hekel gehad aan pauzes. Dat was de reden waarom we jarenlang liever naar Metropolis (tegenwoordig Kinepolis) Antwerpen gingen: die hadden pauzes veel eerder afgeschaft!
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Herkenbaar. Ik werkte bij Pathé Groningen in mijn studententijd toen de pauzes werden afgeschaft. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
En de rechtsgang? Of ziet men inmiddels de zinloosheid daarvan in?
Hoe dan ook, mooi dat ik gister nog ben geweest. Overigens coronaproof, afstand werd uitstekend gewaarborgd. De film vond ik zozo, in normale tijden had ie naar mijn idee nooit de bioscoop gehaald. Maar goed, dat is niet anders.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik heb afgelopen week 2x alleen in een bioscoopzaal gezeten. 1x in Brussel en 1x in mijn woonplaats, voor respectievelijk The French Dispatch en Spencer. Toch niet de kleinste titels. Dus dat correspondeert wel met het bericht van kapp op 19 november.
badfans69
-
- 3963 messages
- 6126 votes
Bioscoop vanaf 17.00 uur dicht
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Weer lekker ouderwets overdag naar de bios. Sinds mijn studententijd bijna niet meer gedaan. La La Land in 2016 volgens mij voor het laatst. Nu wel hopen dat The Matrix en Spider-Man niet uit het programma worden gehaald....
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
December is toch Resident Evil, Spider-Man en Matrix. En wie weet West Side Story. Dan maar op die dagtijden haha.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Ja. Ik werk wel ‘s avonds dan als ik overdag niet te veel heb ingepland. Voordeel van thuiswerken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Floortje Smit wordt adjunct-directeur van Het Ketelhuis - hollandfilmnieuws.nl
Een opvallende benoeming in het filmtheatercircuit. Journalist Floortje Smit wordt adjunct-directeur van Het Ketelhuis, Amsterdam. Ze zal zich per 1 februari gaan toeleggen op de bedrijfsvoering, maar wordt ook medeverantwoordelijk voor het artistieke beleid.
badfans69
-
- 3963 messages
- 6126 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Steeds vooruitstrevender techniek in de bioscoopbranche, de charme van de operateur is al lang verdwenen:
Alle projectoren worden één keer per week door één persoon geprogrammeerd”, legt Van de Ruit uit. “Die zet er dus ook meteen de trailers voor en zorgt dat de lichten aan het begin van de film dimmen.” Binnenkort is er voor de Kinepolis-bioscopen nog minder werk te doen voor de filmvertoningen. “Over niet al te lang wordt het nog verder geautomatiseerd; dan hoeft ook het programmeren van de films niet meer. Het hele programma, inclusief trailers en lichten, wordt dan in één keer vanuit het hoofdkantoor ingeladen.”
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Slechts helft Amerikaanse bioscoopgangers keerde terug sinds begin coronacrisis - Vertigo
Uit een studie bij 2500 Amerikanen die in 2019 naar de bioscoop gingen, blijkt dat slechts 51 procent is teruggekeerd sinds het begin van de coronacrisis.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Lelijkste bioscoop van Nederland (de wereld?).
Zit er al jaren tegen aan te hikken, steeds weer als ik dit gebouw betreedt. Nu hebben ze de entree wel verlegd, maar die grauwe massieve bunker blijft gewoon intakt. En nee, ze zijn niet vergeten de geveltegeltjes aan te brengen, dit lelijke grijze betonnen monster is gewoon meer dan twintig jaar geleden de bedoeling geweest. Was waarschijnlijk hip of zo.
oh, bijna vergeten: is bioscoop Hengelo.
Edit: dit ding staat dus gewoon midden in de binnenstad. Die ze graag gezelliger willen maken...
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Lelijkste bioscoop van Nederland (de wereld?).
Zit er al jaren tegen aan te hikken, steeds weer als ik dit gebouw betreedt. Nu hebben ze de entree wel verlegd, maar die grauwe massieve bunker blijft gewoon intakt. En nee, ze zijn niet vergeten de geveltegeltjes aan te brengen, dit lelijke grijze betonnen monster is gewoon meer dan twintig jaar geleden de bedoeling geweest. Was waarschijnlijk hip of zo.
(afbeelding)
oh, bijna vergeten: is bioscoop Hengelo.
Edit: dit ding staat dus gewoon midden in de binnenstad. Die ze graag gezelliger willen maken...
Ik denk weleens, sloop dat pand van de V&D (of zit daar al wat?) en zet daar een bios, wat leven in de binnenstad en op dat plein zou leuk zijn. Die bioscoop staat gelukkig ook niet aan een gezellige straat dus zit ook niet in de weg, maar inderdaad, een bijzonder ding is het.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Wat een troosteloze massa inderdaad, mijn hemel.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Niet best inderdaad. Een likje verf zou al schelen. Gewoon strak wit maken en je hebt al een ander pand.
En dan ook nog een fatsoenlijk logo op de gevel ipv enkel het woord bioscoop. De stoep even in een mooiere tegel.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik denk weleens, sloop dat pand van de V&D (of zit daar al wat?) en zet daar een bios, wat leven in de binnenstad en op dat plein zou leuk zijn. Die bioscoop staat gelukkig ook niet aan een gezellige straat dus zit ook niet in de weg, maar inderdaad, een bijzonder ding is het.
Dit is het jongste idee voor dat V & D pand, maar dat zal ook wel weer niet doorgaan. Ze lijken nu eindelijk na 20 jaar dat oerlelijke waaiplein aan te pakken. Het vijfde ontwerp is goedgekeurd door de raad. Nu de centen nog, al wordt er beweerd dat dat ook rond is.
Hengelo, heet mooiste daaraan is dat Enschede op fietsafstand ligt. En daar komt volgend jaar een VUE met negen zalen, en een VUE-pas. Dat wordt dan snel de Movie Unlimited-pas opzeggen en overstappen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bioscopen willen langer openblijven: ‘Houden het niet langer vol’ | AD.nl
NVBF en FDN zeggen dat nergens anders in Europa ‘zo’n combinatie van maatregelen’ voorkomt. Als er één maatregel verdwijnt, kan de branche overleven met beperkte steun, stellen zij. ,,Door langer open te blijven, komen bezoekers in de kerstperiode ook meer gespreid binnen voor de noodzakelijke veilige afleiding waaraan juist nu dringend behoefte is.” De kerstvakantie is van oudsher een drukke periode voor bioscopen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ziet er mooi uit, artistieke impressie van de nog te openen Filmkoepel in Haarlem:
https://www.themovies.nl/wp-content/uploads/2021/03/koepel-aangepast-v18-pc1-0003mix-dag.jpg
Opent 'binnenkort' volgens de officiële website https://filmkoepel.nl.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Géke Roelink over jubilerend Filmhuis Den Haag - Filmkrant
Mooi interview! 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
OMT adviseert strenge lockdown, kabinet houdt morgen spoedoverleg | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl
De kans zit er best in dat we ergens volgende week de bioscopen weer volledig gesloten zien worden 
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Als er een sector is waar ik veilig zit en waar ze zich aan de regels houden…