• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.770 votes
Profile

Bioscoopnieuws

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Volgens mij lees ik in het artikel dat er meerdere nadelige argumenten zijn voor testbewijzen, maar dat ze er wel gaan komen. Mij heb je er niet mee, ben helemaal gevaccineerd. Jammer voor niet-gevaccineerden, maar medelijden heb ik er ook niet mee. Je hebt zelf de optie om het te doen. Volgens mij valt dat scannen wel mee ja, dat moeten we nu ook al.

En de spontane filmkijker, die op de dag zelf beslist. Zijn dat er echt veel? Ik plan het altijd van te voren. Ik kijk maandags altijd bij het nieuwe bioscoopprogramma welke dag in die week ik er heen wil (als ik al wil). Punt blijft wel staan dat een limiet van 75 mensen dus wel er zal komen en da's killing. Dan word het voor iedereen moeilijk een film te bezoeken. Mooie timing ook, de week voor de nieuwe James Bond dit invoeren...pfff.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Veilig naar bios of theater: ‘Zet kraan open met een papieren handdoekje’ | AD.nl

En zoiets als in de theaters de toiletbril niet aanraken, heeft dat zin?

,,Nee, niet om besmetting met Covid te voorkomen. Na het toiletbezoek was je je handen. Dat is belangrijk.’’

Maar dan raak je de kraan aan, is dat erg?

,,Wij geven de voorkeur aan ‘no touch’ kranen, waar je je handen onderhoudt zonder dat je de kraan aanraakt. Als er niet zo’n kraan is, kun je een papieren handdoekje gebruiken om ’m open en dicht te doen.’’

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

. Punt blijft wel staan dat een limiet van 75 mensen dus wel er zal komen en da's killing. Dan word het voor iedereen moeilijk een film te bezoeken. Mooie timing ook, de week voor de nieuwe James Bond dit invoeren...pfff.

Eh nee. Punt blijft dat als de bioscopen de coronatoegangsbewijzen gaan controleren, dat er dan dus niet aan die limiet van 75 hoeft te worden voldaan. Net als in de horeca overigens.

Het is aan de bioscopen of ze dat wel of niet willen doen. Het lijkt me voor een klein filmhuis niet nodig, maar een grotere bioscoop kan er dus echt baat bij hebben om wel te scannen.

En ook een betere planning maken. Hier in Hengelo, met vijf zalen, beginnen komende maandag in alle vijf de zalen de films om 20.00 uur. Ja, dan creëer je zelf ook drukte voor en vlak na dat tijdstip. Iets spreiding scheelt natuurlijk. Dan is er tijd genoeg om te scannen.

Maar we zullen het zien. Wat spontaan een film bekijken betreft ligt het bij mij iets anders dan bij jou. Ik heb wel vaak dat ik pas eind van de middag besluit een film te kijken 's avonds, maar verder heb ik ook gewoon al twee maanden zo'n toegangsbewijs, dus daar zit ik dan niet mee.

Van de pagina van de Rijksoverheid:

"Vanaf 20 september moet er in de horeca, bij evenementen (zoals festivals en publiek bij sportwedstrijden) en bij vertoning van kunst en cultuur (zoals in bioscopen en theaters) gewerkt worden met coronatoegangsbewijzen bij meer dan 75 personen. Dat geldt binnen én buiten, met én zonder vaste zitplaats. Je krijgt een coronatoegangsbewijs als je volledig bent gevaccineerd, een geldig herstelbewijs hebt of een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud. Op een nog nader te bepalen datum zal het testen voor een coronatoegangsbewijs niet meer gratis zijn, maar zal er om een eigen bijdrage worden gevraagd."

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Misschien lees ik het verkeerd, maar waarom zou je als overheid voor ruim een maand toch weer strengere regels gaan invoeren. Zoals het nu geregeld is, is perfect. Je hebt nu regels waar iedereen mee kan leven/werken, en dan ga je vanaf 20 september voor een maand opeens weer strengere regels invoeren. Om ze vanaf 1 november weer los te laten. Dat klinkt niet logisch.

Overigens, bij de Kinepolis in Utrecht moet je ook je kaartje scannen. Kleine moeite om dan gelijk je coronatestbewijs te scannen. Daar hoef je geen extra personeel voor in dienst te nemen, want die zit er nu ook al voor de kaartjes.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

'Dune' snel in Nederlandse bioscopen | FilmTotaal filmnieuws

Dit is wel een slimme tactiek. Zo ga je de strijdt aan met piraterij Worden drukke weken met Dune en de nieuwe James Bond. Lekker.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mechelse stadsbioscoop opent op 8 oktober (Mechelen) - Het Nieuwsblad

Het Nieuwsblad wrote:

Op 8 oktober opent in Mechelen de nieuwe stadsbioscoop. Het gebouw dat jarenlang leeg stond, werd de afgelopen twee jaar omgebouwd tot knusse filmzalen en een horecazaak. Lumière zal de bioscoop uitbaten en voornamelijk hedendaagse films met focus op Vlaanderen en Europa brengen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

tof pand!

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Filmhuis Concordia in Enschede gaat verhuizen. In het pand aan de Oude Markt waar ze nu zitten moet te veel huur worden betaald, terwijl ze er maar twee zaaltjes kwijt kunnen. Plus de prachtige Theaterzaal natuurlijk. Die blijft overigens wel in gebruik, dus dat wordt nog lastig, want nu is het op dezelfde locatie als de andere twee zalen. Nou ja, we zien wel weer. Meer zalen is altijd beter om meer films te draaien.

Blijkbaar heet zo'n mooi theaterzaaltje een "bonbonnière".

Onderstaande uit de Tubantia. Meer kan ik niet plaatsen, want dat mag niet en kan ik ook niet lezen omdat ik geen premiumartikelen kan zien.

"Concordia verhuist: Nieuwe plek wordt het karakteristieke V&D-pand of de hippe hotspot aan het Ariënsplein

ENSCHEDE - Concordia gaat verhuizen. Nu nog worden de films gedraaid aan de Oude Markt en zijn de exposities aan de Langestraat, straks is er veel meer ruimte in het oude V&D pand op Kruispunt de Graaff óf het voormalige ziekenhuis aan het Ariënsplein. Overigens blijft de fraaie bonbonnière wel in gebruik voor theatervoorstellingen.

De reden? Ruimtegebrek, zegt directeur Willem Jaap Zwart. „Een stad als Enschede verdient minstens vier filmzalen. Nu hebben we er 2,5 en daardoor kunnen we een aantal films die we graag willen tonen, niet naar Enschede halen.” "

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Via Google:

De prachtige zaal van Concordia in Enschede. Ook wel een bonbonniere genoemd omdat je het net een bonbondoosje is waar je het dekseltje vanaf haalt

Nee maar ff serieus, dit lijkt me wel een normale ontwikkeling die je overal ziet. Als het door architecten gebeurt die de kunst verstaan oud en nieuw met oog voor detail te verenigen, zoals bij Louis Hartlooper Complex, is het alsof het nooit eerder een andere bestemming heeft gehad.

Soms gaat het wel eens aan het eigen succes ten onder, zoals Springhaver en LHC. In de weekends drukker dan de MacDonalds.

Bij veel bioscopen in studentensteden is het aan te raden je fiets in een bewaakte fietsenstalling te zetten, want ik heb zelf helaas ervaring met fietsendiefstal en ik ken ook anderen die hetzelfde is overkomen, zelfs bij LHC.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ondertussen smeekt de bioscoopsector de Tweede Kamer de nieuwe coronaplannen van het demissionaire kabinet een halt toe te roepen. Bioscopen mogen per 25 september weer op volle capaciteit draaien, mits bezoekers een coronatoegangsbewijs kunnen voorleggen.

,,Het toelaten van bezoekers met coronatoegangsbewijzen gaat ertoe leiden dat minder bezoekers naar de film zullen gaan: de coronatoegangsbewijzen werpen simpel gezegd een enorme bezoekersdrempel op”, stelt voorzitter Gulian Nolthenius van bioscoopkoepel NVBF. ,,Daarnaast komen de steunpakketten te vervallen per 1 oktober terwijl die ondersteuning voor bioscopen en filmtheaters onder deze omstandigheden zo hard nodig is.”[/i]\\

Is dit echt zo? Ben benieuwd of het echt zo'n drempel opwerpt. Voor voetbal is het al langer verplicht, en daar loopt het gewoon storm. En ik ga nu lekker generaliseren, maar ik denk dat een voetbalsupporter eerder tegen het coronatoegangsbewijs zal zijn dan de gemiddelde bioscoopbezoeker. Ben benieuwd wie er gelijk krijgt.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Het zal even wennen zijn, maar denk inderdaad dat het wel los zal lopen. Zo'n coronapas hoef je niet per dag aan te maken toch, is gewoon 'permanent' geldig?

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

eRCee wrote:

Het zal even wennen zijn, maar denk inderdaad dat het wel los zal lopen. Zo'n coronapas hoef je niet per dag aan te maken toch, is gewoon 'permanent' geldig?

Ja klopt. Stond volgens mij een datum van ergens in 2022, maar dat weet ik niet zeker. Er wordt naar Frankrijk gewezen voor dalende bezoekersaantallen, maar was dat pre-corona ook al niet zo? Of voor de invoering van de pas? Volgens mij zijn wij Nederlanders een "bioscoopvriendelijk" volk. Als zelfs voetbalfans er geen problemen mee hebben (waar ook gewoon jeugd op af komt), dan moet het voor andere sectoren ook geen probleem zijn.

De horeca/bioscoop zeggen ook dat ze speciaal mensen ervoor moeten inhuren, maar in Frankrijk wordt je gewoon eerst naar je tafeltje gebracht, en dan wordt er door een serveerster gelijk gescand. Nog geen 20 seconden werk. In de bioscoop staat er ook al een man/vrouw om je kaartje te scannen/geven, dus dan kan je net zo goed even snel de QR-code scannen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Maar goed. De nieuwe James Bond film zal een goede lakmoesproef zijn. Ben benieuwd.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

IH88 wrote:

Ondertussen smeekt de bioscoopsector de Tweede Kamer de nieuwe coronaplannen van het demissionaire kabinet een halt toe te roepen. Bioscopen mogen per 25 september weer op volle capaciteit draaien, mits bezoekers een coronatoegangsbewijs kunnen voorleggen.

,,Het toelaten van bezoekers met coronatoegangsbewijzen gaat ertoe leiden dat minder bezoekers naar de film zullen gaan: de coronatoegangsbewijzen werpen simpel gezegd een enorme bezoekersdrempel op”, stelt voorzitter Gulian Nolthenius van bioscoopkoepel NVBF. ,,Daarnaast komen de steunpakketten te vervallen per 1 oktober terwijl die ondersteuning voor bioscopen en filmtheaters onder deze omstandigheden zo hard nodig is.”[/i]\

Is dit echt zo? Ben benieuwd of het echt zo'n drempel opwerpt. Voor voetbal is het al langer verplicht, en daar loopt het gewoon storm. En ik ga nu lekker generaliseren, maar ik denk dat een voetbalsupporter eerder tegen het coronatoegangsbewijs zal zijn dan de gemiddelde bioscoopbezoeker. Ben benieuwd wie er gelijk krijgt.

En zo gaat elke sector zich straks weer roeren en wil iedereen een uitzondering want voor net die sector is de maatregel net weer niet te handhaven of is niet rechtvaardig want we hebben het al zo moeilijk etc.. het begint zo voorspelbaar te worden. Ik snap wel dat het niet ideaal is voor een spontaan bioscoopbezoek maar het alternatief is 1,5e meter afstand in de zaal of sterker nog, alles gaat gewoon weer dicht. Ik erger me er dood aan dat al die geraakte sectoren dit beleid stuk voor stuk al aan het ondermijnen zijn nog voor het goed en wel uitgerold is.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ja precies. En ook dit soort opmerkingen:

De bioscoopsector heeft zich van meet af aan verzet tegen de invoering van coronatoegangsbewijzen. In eerste instantie werd naar het eigen protocol gewezen, later werd in een open brief door de branchevereniging NVBF gevraagd waarom de sector de huidige anderhalvemeterregel niet kan blijven gebruiken omdat dat beter zou zijn dan het moeten controleren van coronatoegangsbewijzen.

De sector vreest dat het filmbezoek zal dalen, net zoals dat gebeurde in Frankrijk en Italië na de invoering van een toegangspas. Het argument daarbij was onder meer dat filmbezoek vaak impulsief is en het kabinet van plan was testen niet meer gratis te laten zijn voor mensen die de kans hebben (gehad) zich te laten vaccineren. Het testen blijft voorlopig gratis volgens de nu gelekte plannen."

Impulsief, really? Wat was er impulsief aan het bioscoopbezoek de afgelopen anderhalf jaar. Volgens mij kon je nergens meer een bioscoop inlopen zonder vooraf te hebben gereserveerd. Dus impulsief was het toen ook al niet. Er wordt maar naar Frankrijk en Italie gewezen, maar wat waren de cijfers voor corona in die landen. En wat waren de cijfers voor de invoering van de pas, maar toen er al wel corona bestond. Ik denk zeker in Italie dat het bioscoopbezoek in 2020 op een laag pitje stond. Dus je zou ook kunnen beargumenteren dat de pas geholpen heeft.

Ook zijn er zorgen in de sector over de extra controle die nodig is aan de deur. Bioscopen en filmtheaters kampen net als veel bedrijven met een tekort aan personeel. Daarnaast vrezen de theaters voor reacties bij een deel van het publiek. Op social media wordt er door bioscoopmedewerkers hardop gevraagd of het kabinet de sector wel gaat steunen met geld om beveiliging te kunnen inhuren.

Bioscoophooligans? Ik ben in 2021 best veel naar de bioscoop geweest (In Utrecht, toch niet de rustigste stad), maar het valt me juist op dat er rust heerst. De leeftijdscategorie 13-19 jaar lijkt wel verdwenen (die toch voor de meeste problemen zorgt). Dat kan door vooraf reserveren komen, maar ik denk juist dat door de pas het nog rustiger gaat worden. En dan bedoel ik niet qua bezoekersaantallen, maar qua agressie, telefoonterreur, praten etc. Dus die beveiliging vind ik een beetje overdreven.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

eRCee wrote:

Als je je om wat voor reden dan ook niet kan of wil laten vaccineren, of als je vaccinatie niet goed geregistreerd is (schijnt bij veel vaccinaties door huisartsen het geval te zijn), dan moet je je elke keer laten testen. En de testinfrastructuur vind ik niet goed geregeld.

Met de vakantietijd waren er ineens op heel veel plekken kleine testkantoortjes waar je gratis (betaald door de overheid dus) terecht kon, maar nu is er één grote testlocatie in de stad. Ik zou 20 minuten moeten fietsen om daar te komen. En dan woon ik nog in een grote stad. Het lijkt mij toch beter als er veel kleine locaties verspreid zijn dan één grote.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

IH88 wrote:

Er wordt maar naar Frankrijk en Italie gewezen, maar wat waren de cijfers voor corona in die landen. En wat waren de cijfers voor de invoering van de pas, maar toen er al wel corona bestond. Ik denk zeker in Italie dat het bioscoopbezoek in 2020 op een laag pitje stond. Dus je zou ook kunnen beargumenteren dat de pas geholpen heeft.

De cijfers van Frankrijk vond ik terug bij Variety. En wat lezen we daar? De door de bioscoopbond genoemde grote daling is wanneer je het bezoek vergelijkt met 2019, en dat is niet alleen voor Covid, maar ook het beste bioscoopjaar in een halve eeuw. En twee weken geleden was de toon ook alweer anders in Frankrijk:

“Viewers have displayed a real willingness” to return to the theaters, Marti says. “Remarkably, the market was able to absorb the [escalating restrictions], and, despite them, to pick back up.”

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

skinny_tie wrote:

(quote)
Als je je om wat voor reden dan ook niet kan of wil laten vaccineren, of als je vaccinatie niet goed geregistreerd is (schijnt bij veel vaccinaties door huisartsen het geval te zijn), dan moet je je elke keer laten testen. En de testinfrastructuur vind ik niet goed geregeld.

Met de vakantietijd waren er ineens op heel veel plekken kleine testkantoortjes waar je gratis (betaald door de overheid dus) terecht kon, maar nu is er één grote testlocatie in de stad. Ik zou 20 minuten moeten fietsen om daar te komen. En dan woon ik nog in een grote stad. Het lijkt mij toch beter als er veel kleine locaties verspreid zijn dan één grote.

In Utrecht heb je een teststraat naast de bioscoop (Kinepolis/Jaarbeurs). Wel een voordeel, hoewel nog steeds een drempel. Dat niet goed registreren was een probleem inderdaad, maar het wordt wel goed opgelost (uiteindelijk). Ik denk dat James Bond een goede graadmeter gaat zijn of de coronapas echt van invloed is op de bioscoopomzet. Al die ophef op twitter met mensen die hun Pathe abonnement opzeggen neem ik niet zo heel serieus .

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

skinny_tie wrote:

(quote)
De cijfers van Frankrijk vond ik terug bij Variety. En wat lezen we daar? De door de bioscoopbond genoemde grote daling is wanneer je het bezoek vergelijkt met 2019, en dat is niet alleen voor Covid, maar ook het beste bioscoopjaar in een halve eeuw. En twee weken geleden was de toon ook alweer anders in Frankrijk:

(quote)

Ah ok bedankt. De bioscoopbond vergeet ook dat de zalen gewoon weer voor de volle 100% mogen worden gevuld. Nu is dat nog geen 50 % (volgens mij nog minder). Ik ben heel erg slecht in wiskunde (heel erg slecht), maar er moeten wel heel veel boze mensen zijn die niet naar de bioscoop willen om na 25 september niet meer omzet te kunnen genereren dan nu het geval is. Ik geloof daar gewoon niets van.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

IH88 wrote:

In Utrecht heb je een teststraat naast de bioscoop (Kinepolis/Jaarbeurs). Wel een voordeel, hoewel nog steeds een drempel.

Als je in Parkwijk woont, heb je een bioscoop in de buurt, maar ben je een end onderweg om in één van de Utrechtse testlocaties te komen. Daar heb ik verder geen last van, maar ik vind het raar, zeker als ik bedenk hoe het in juli/augustus gefaciliteerd werd om mensen op vakantie te laten gaan. Dat maakt toch duidelijk waar de prioriteiten liggen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Haha wat een huilebalken.

Pathé en Vue kunnen niet anders, gewoon regels vanuit de overheid.

Des te minder mensen vaak gaan, des te meer ruimte voor mij. De groeten aan die mensen.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

skinny_tie wrote:

(quote)

(quote)

Typisch, het is echt hoe dit altijd gaat. Eerst al op voorhand een en al verbolgenheid. Ja we staan dan wel achter de maatregelen maar voor ONS kan dit niet, want.... en dan vervolgens vind eigenlijk iedereen het in de praktijk best prima. Want uiteindelijk hoeft bijna iedereen alleen effe die app te laten scannen en komen een paar superspreaders niet naast je in de zaal zitten.

Mensen willen nu vanalles weer ~~NORMAAL~~ hebben maar vergeten dat de wereld niet 'normaal' is op dit moment en dat we allemaal offers moeten doen om cultuur, sport en entertainment te verkrijgen. We hebben momenteel al een van de hogere besmettingscijfers per dag van West-Europa en en dan moet de herfst nog beginnen, we moeten nog de effecten van de teruggang in effectiviteit van de vaccins gaan bemerken zoals ze dat in Israel, de VS en het UK al wel hebben ervaren. Ik snap niet dat die sectoren niet de kans met beide handen aangrijpen om er na 1,5 jaar weer iets van te willen maken. Want wat is nu echt het redelijke alternatief dat we hebben op dit moment zonder dat we een groot risico lopen dat we straks weer een winter binnen zitten en de feestdagen met het gezin gaan vieren?

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

[EDIT reactie op inmiddels verwijderd bericht]

Ik lees:

Dat vaccins de meeste besmettingen tegengaan, en ernstige ziekte haast in alle gevallen voorkomen, staat als een paal boven water, benadrukken de onderzoekers.

Bovendien stellen ze alleen vast dat iemand die gevaccineerd is en toch besmet raakt met de deltavariant soms net zo veel virus aanmaakt als iemand die niet gevaccineerd is. Dat je dan even besmettelijk bent is een aanname die niet in dit onderzoek onderzocht is. Een recent onderzoek lijkt zelfs op het tegendeel te wijzen.

Maar ik wil me het liefst zo ver mogelijk houden van doen alsof ik er verstand van heb, want dat heb ik niet.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Roepen dat het schijnveiligheid is doet geen recht aan de feiten. Dit is gewoon kansberekening.

Op individueel niveau KAN dat, je hebt altijd uitzonderingen waar iets niet aanslaat of minder effect heeft, maar dat doet er niet zo toe als je het mij vraagt. Je kan ook ziek zijn maar niet besmettelijk, dat wil ook niet zeggen dat we dan niemand meer hoeven te testen toch?

Op groepsniveau is de besmettelijkheid van gevaccineerden nu eenmaal veel lager. Dit percentage cumuleert nog eens binnen een populatie gevaccineerden. Erg relevant binnen de situaties waarover we het nu hebben, immers, wat we niet willen is dat bij bijeenkomsten dat een besmet persoon veel mensen aansteekt. Dat beperkt de hoge vaccinatiegraad in een populatie. Elk persoon die ziek is verhoogt de kans dat meer mensen ziek raken en elk persoon die niet gevaccineerd is, is zowel sneller ziek en ook zieker. Elk persoon die niet gevaccineerd is maakt derden eerder ziek.

Wat je vraagt is van mensen die zich niet willen of kunnen laten vaccineren is om VOOR NU, zich te laten testen. Ik zie ook wel dat het niet ideaal is maar moeten we daar dan maar constant jarenlang medelijden mee hebben. Wat is nou het alternatief?

Uiteindelijk gaat het toch om veruit het leeuwendeel om mensen die er actief voor kiezen zich niet te vaccineren. Dan maar zo toch? Alles beter dan alles weer dicht.

Edit: en afgaande op wat Hans Teeuwen zegt snapt hij er ook maar van alles een klein beetje van hoe het werkt. Heel veel facetten van het verhaal vergeet hij gewoon, of hij weet het oprecht niet, maar dan zou ik me er eerst in verdiepen als ik filmpjes online zet.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

kappeuter

MM is misschien inderdaad niet the place to be als het dit aan gaat maar ik merk gewoon dat ik me er dood aan erger dat letterlijk elke sector wel weer wat te zeiken heeft en een uitzonderingspositie wil en dan is er nu toevallig nieuws over de bioscoopsector zodat ik hier terecht kom. Ik heb ook in een bioscoop gewerkt en ik snap wel dat het een grote ellende geweest is maar kijk eens hoe snel we weer wat van de wereld maken na een pandemie...

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Ik laat het hierna ook voor wat het is want nu komen we wel écht in een andere discussie terecht, maar ik kan het toch niet laten er helemaal niks over te zeggen. Tsja, De Hond. Die beweerde onder meer dat de tweede golf er absoluut niet zo komen. Ik dacht dat hij zich sindsdien wat op de vlakte hield over dit onderwerp maar kennelijk toch niet. Mijn probleem met hem is vooral dat hij misschien statistisch onderlegd is maar dat hij de interpretatie ook vakinhoudelijk niet schuwt, terwijl hij helemaal geen kennis van ziektes, virussen of pandemieën heeft.

Ook statistisch laat hij wel wat steken vallen, waarom neemt hij in het geheel niet mee dat gevaccineerden naast minder VAAK besmettelijk ook MINDER besmettelijk zijn?

Nog even los daarvan begrijp ik ook hier die opmerking over ‘schijnveiligheid’ niet. Er is toch niemand die zegt dat je na een vaccin niks meer kan gebeuren. Het beleid van De Jonge en co zwalkt aan alle kanten maar is er nu wel op gericht de zorg niet te overbelasten en ons te laten leven met het virus. Maar zonder restricties iedereen overal binnen te laten gaan lijkt mij evident te riskant in de fase waarin we ons nu bevinden.

Noemt hij trouwens ook trots Denemarken, laat daar nu net MAANDENLANG een coronapas te zijn geweest tot voor kort.

Afijn…

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Nou ja, met de ziekenhuiscijfers gaat het in ieder geval de goede kant op. Zitten we ons nu allemaal druk te maken over een coronapas die op 1 november misschien alweer afgeschaft wordt... .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.