- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Bioscoopnieuws
Bioscoopnieuws
De filosoof
-
- 2451 messages
- 1666 votes
Ik had de indruk dat voor de coronacrisis het steeds drukker werd in de Cineville-bioscopen waardoor het lijkt alsof ze nu uitgaan als door een explosie: we kunnen nu weer naar de bioscoop maar het valt me op dat de bezoekersaantallen extreem laag zijn want zelfs het zeer beperkt aantal stoelen wordt meestal niet eens gevuld. Ik vraag me af waarom dat zo is: juist vanwege alle coronamaatregelen is het bioscoopbezoek heel veilig dus waarom keert slechts zo'n klein percentage van de bioscoopbezoekers van voor de crisis terug naar de bioscoop? Is het het verplichte reserveren dat de mensen tegenhoudt? Acht men het aanbod van films tweederangs? Heeft men in de tussentijd andere hobbies gevonden? Of is men toch bang voor het virus?
Gelet op het feit dat inmiddels de meeste voorstellingen snel uitverkocht zijn, lijkt me dat het juiste antwoord op mijn vraag de angst voor het virus moet zijn geweest: toen bleef men vooral weg uit angst voor het virus, maar inmiddels is die angst weg waardoor de vraag nu groter is geworden dan het beperkt aantal te vergeven stoelen per voorstelling.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Kabinet overlegt in Catshuis: sluiting winkels en bioscopen lijkt aanstaande | AD.nl
Nou lekker dan. Wilde net vrijdag naar WW 1984 gaan. Ben wel benieuwd of dit in andere landen ook zo is en de film toch wordt uitgesteld. Ligt er ook aan hoe lang de bioscopen dicht blijven natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha hele jaar draait er niks, komt er een week met Slag om de Schelde en WW2, sluiten ze de tent 
Geef toe, ergens best grappig.
Zet Schelde dan ook maar meteen op Netflix aub.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Ach ja die overvolle bioscopen. Nee dan de scholen waar nauwelijks mensen komen gewoon openhouden.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Ach ja die overvolle bioscopen. Nee dan de scholen waar nauwelijks mensen komen gewoon openhouden.
Scholen zijn wel iets belangrijker dan bioscopen. Als je al hoort hoeveel leerachterstand kinderen hebben opgelopen in het voorjaar... Bioscoop is leuk, maar voor de rest ook gewoon maar entertainment.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Scholen zijn ook veel belangrijker maar zolang ze openblijven zul je deze aantallen aan besmettingen moeten accepteren tot een steeds groter deel gevaccineerd is. En die paar bioscopen gaan echt het verschil niet maken. Ik denk juist omgekeerd, dan gaan mensen samen thuis op de bank Netflixen. Als ik op vrijdagavond vlak voor 8 nog boodschappen doe staan er rijen jongeren nog alcohol in te slaan. Die gaan niet naar de bios maar steken elkaar daar en op school wel aan.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Eens hoor. Maar ja, de bioscopen open houden en de scholen dicht doen geeft wel een heel verkeerd signaal af. Dan maar beter alles plat gooien voor een maand
.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 messages
- 5310 votes
Haha hele jaar draait er niks, komt er een week met Slag om de Schelde en WW2, sluiten ze de tent
Ik snap deze opmerking niet. Juist door Corona draaien er ontzettend veel mooie films die de bios niet zouden hebben gehaald als er geen Corona was geweest. Soms zit er af en toe wat meuk tussen - Cats and Dogs 3 - maar zo'n film als The Racer... prachtig.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik snap deze opmerking niet. Juist door Corona draaien er ontzettend veel mooie films die de bios niet zouden hebben gehaald als er geen Corona was geweest. Soms zit er af en toe wat meuk tussen - Cats and Dogs 3 - maar zo'n film als The Racer... prachtig.
Dan hebben we vermoedelijk een wat andere smaak. Ik mis de blockbusters gigantisch.
Ik vond minder bekende titels als Burden en Dick Maas Methode ook leuke bioscoopbezoekjes, maar ik wil ondertussen wel weer eens zien waar ik fors wil lappen, spektakel. Dus nee, ik vond het een matig filmjaar.
-
- 11904 messages
- 5310 votes
Ajax&Litmanen1: gelukkig was er in elk geval Freaky! 
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Ben nu wel benieuwd wat ze met WW84 gaan doen. Helemaal uitstellen of toch eind december in de bioscoop laten uitkomen (in de landen waar de bioscopen open zijn) en op de streamingsdienst. Als ze voor de laatste optie kiezen ga je wel krijgen dat de film makkelijk illegaal te downloaden is straks zonder dat hij nog in landen in de bioscoop is geweest. Als WW 1984 in januari alsnog in de bioscoop komt loop je zo wel inkomsten mis. En de streamingsdienst is alleen in de VS beschikbaar
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ben nu wel benieuwd wat ze met WW84 gaan doen. Helemaal uitstellen of toch eind december in de bioscoop laten uitkomen (in de landen waar de bioscopen open zijn) en op de streamingsdienst. Als ze voor de laatste optie kiezen ga je wel krijgen dat de film makkelijk illegaal te downloaden is straks zonder dat hij nog in landen in de bioscoop is geweest. Als WW 1984 in januari alsnog in de bioscoop komt loop je zo wel inkomsten mis. En de streamingsdienst is alleen in de VS beschikbaar
Die komt gewoon op HBO Max en dus internet. En Nederland moet dan wachten tot de heropening van de bioscopen, vermoedelijk over een maand ofzo.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Lekkere timing, sluiting van de bioscopen tot 19 januari vlak voor Slag om de Schelde en Wonder Woman 2. Denk dat de bioscopen nu echt gillend gek worden. Ben heel benieuwd wat Schelde nu doet, wachten of de film meteen op Netflix releasen waar deze al op ging komen over een tijdje.
Graaf Machine
-
- 9792 messages
- 1412 votes
Heeft natuurlijk helemaal niets met timing te maken. Dit soort dingen kun je niet timen, want als het wel getimed zou worden zou geen enkele regering het in zijn hoofd halen om een lock down te timen gedurende de kerst en oudjaar periode.
De regering denkt dat het nu noodzakelijk is. Ik ben sterk geneigd ze gelijk te geven. Kut is het wel, en ik voel me er werkelijk beroerd onder, maar dat helpt verder niets.
-
- 11904 messages
- 5310 votes
Ik ben sterk geneigd ze gelijk te geven.
Qua bioscopen is het onzin. Qua overvolle winkelcentra en treinen: prima idee.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Nou ja. Van de zomer ben ik naar Tenet geweest. 150 minuten zonder pauze. Na de film met z'n allen tegelijk naar de pisbakken in een muffe wc. Ik heb geen corona opgelopen, maar veilig was het niet.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Plus ik was met een vriend gegaan die met de trein naar Utrecht is gekomen. Ook weer een reisbeweging. Ik stond in de wc met een stel Fransen, die misschien wel helemaal uit Frankrijk waren gekomen omdat daar de bioscopen dicht waren/zijn. Ook niet echt de bedoeling lijkt me.
Graaf Machine
-
- 9792 messages
- 1412 votes
Ik snap beide kanten. Ook ik voel me compleet veilig in de bioscoop. Maar elke uitzondering kan weer tot problemen leiden. Gewoon alles dat niet essentieel is dicht doen is duidelijker.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Heeft natuurlijk helemaal niets met timing te maken. Dit soort dingen kun je niet timen, want als het wel getimed zou worden zou geen enkele regering het in zijn hoofd halen om een lock down te timen gedurende de kerst en oudjaar periode.
De regering denkt dat het nu noodzakelijk is. Ik ben sterk geneigd ze gelijk te geven. Kut is het wel, en ik voel me er werkelijk beroerd onder, maar dat helpt verder niets.
Deels wel timing, je had november alles dicht kunnen gooien om met kerst de ondernemers hun omzet te kunnen gunnen.
Graaf Machine
-
- 9792 messages
- 1412 votes
Deels wel timing, je had november alles dicht kunnen gooien om met kerst de ondernemers hun omzet te kunnen gunnen.
Dat is achterafkunde. Men had in november deze situatie niet voorzien. Had jij in november voorzien dat vanaf begin december de situatie snel verergerde? Er wordt gereageerd op de feiten. Of er goed gereageerd wordt weet ik niet, maar al weken van te voren reageren op feiten die nog niet bestaan is zeker niet verstandig.
Overigens hebben de ondernemers nu in november en met zwarte vrijdag en zwarte pietdag mooi hun omzet kunnen genereren. Er is altijd wel een reden om te kopen, en internet bestaat ook om te kopen.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Precies. Alleen voor bijvoorbeeld kappers is het wel klote, omdat voor hen de decembermaand een piekmaand is qua omzet. Iedereen wil natuurlijk goed verzorgd aan het kerstmaal zitten. Gelukkig ben ik vorige week al geweest
.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Dat is achterafkunde. Men had in november deze situatie niet voorzien. Had jij in november voorzien dat vanaf begin december de situatie snel verergerde? Er wordt gereageerd op de feiten. Of er goed gereageerd wordt weet ik niet, maar al weken van te voren reageren op feiten die nog niet bestaan is zeker niet verstandig.
Overigens hebben de ondernemers nu in november en met zwarte vrijdag en zwarte pietdag mooi hun omzet kunnen genereren. Er is altijd wel een reden om te kopen, en internet bestaat ook om te kopen.
Ja ik had wel zo’n vermoeden toen vooral die korte snelle daling van besmettingen samenhing met de week herfstvakantie. Dan is het een kwestie van kijken naar de maanden ervoor dat de aantallen weer zouden stijgen. Zoals overal.
Graaf Machine
-
- 9792 messages
- 1412 votes
Ja ik had wel zo’n vermoeden toen vooral die korte snelle daling van besmettingen samenhing met de week herfstvakantie. Dan is het een kwestie van kijken naar de maanden ervoor dat de aantallen weer zouden stijgen. Zoals overal.
Ook dat is achterafkunde, of zoals je al zegt: "een vermoeden". Die korte snelle daling kan ook aan het korte sluiten van bioscopen/theaters geweten worden.
Er zijn zoveel mensen die wel even weten waardoor dit en hoe dat, maar de echte kenners zijn toch terughoudender. Het is niet zo simpel als het voor de leek lijkt. Al weet ik niet of jij een leek bent in deze materie.
Ik ben dat wel. Mijn enige kennis komt voort uit een module medische microbiologie, tijdens mijn studie, 30 jaar geleden. Dat was al een eyeopener voor mij wat betreft virusaanpak en epidemiologie, maar de werkelijkheid is complexer, veel complexer.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Black friday? Sinterklaas? Kijk daarbij ook even waar thanksgiving toe heeft geleid aan de andere kant van de oceaan.
Met alle beperkingen die waren opgelegd geloof ik niet dat bioscoopbezoek enorm heeft bijgedragen aan het opvlammen van de epidemie. Hetzelfde geldt voor restaurants zonder cafégedeelte, maar bijvoorbeeld ook voor basisscholen. Voor de middelbare school en hoger ligt dat anders.
Hoe dan ook: het is bal. Derhalve logisch dat alle reisbewegingen aan banden worden gelegd. Grijpt de overheid niet in dan gaan er over een paar weken mensen dood voor de deur van het ziekenhuis.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ook dat is achterafkunde, of zoals je al zegt: "een vermoeden". Die korte snelle daling kan ook aan het korte sluiten van bioscopen/theaters geweten worden.
Er zijn zoveel mensen die wel even weten waardoor dit en hoe dat, maar de echte kenners zijn toch terughoudender. Het is niet zo simpel als het voor de leek lijkt. Al weet ik niet of jij een leek bent in deze materie.
Ik ben dat wel. Mijn enige kennis komt voort uit een module medische microbiologie, tijdens mijn studie, 30 jaar geleden. Dat was al een eyeopener voor mij wat betreft virusaanpak en epidemiologie, maar de werkelijkheid is complexer, veel complexer.
Niet alles is achterafkunde. De overheid kan genoeg voorspellen of inschatten en ze nemen deze maatregelen gewoon rijkelijk laat. Had een maand geleden al gekund, dan had je inderdaad misschien ondernemers wel hun kerstomzet kunnen geven. Of bioscopen.
En om ontopic over bioscopen dus te praten, de timing is gewoon kut. Schelde en WW2 is toch wel weer zuur. Al zal bijna iedereen die handig met internet is wel naar WW2 gaan kijken. Schelde zal wel pas na 19 januari worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Black friday? Sinterklaas? Kijk daarbij ook even waar thanksgiving toe heeft geleid aan de andere kant van de oceaan.
Met alle beperkingen die waren opgelegd geloof ik niet dat bioscoopbezoek enorm heeft bijgedragen aan het opvlammen van de epidemie. Hetzelfde geldt voor restaurants zonder cafégedeelte, maar bijvoorbeeld ook voor basisscholen. Voor de middelbare school en hoger ligt dat anders.
Hoe dan ook: het is bal. Derhalve logisch dat alle reisbewegingen aan banden worden gelegd. Grijpt de overheid niet in dan gaan er over een paar weken mensen dood voor de deur van het ziekenhuis.
Onze overheid wilde geen black friday verbieden. Het was inderdaad wel te voorspellen dat het daarna mis zou gaan.
Graaf Machine
-
- 9792 messages
- 1412 votes
Onze overheid wilde geen black friday verbieden. Het was inderdaad wel te voorspellen dat het daarna mis zou gaan.
Als je maar genoeg misgaan-momenten voorspelt, ja, dan krijg je wel eens gelijk.
Graaf Machine
-
- 9792 messages
- 1412 votes
Ik moet het gewoon even kwijt mensen: ik trek dit allemaal heel moeilijk, ben ten einde raad. Klinkt overdreven, maar het is zo.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Kop op. Zoek een leuke serie of een youtube-kanaal, de mogelijkheden om jezelf te verstrooien zijn nog nooit zo groot geweest.
IH88
-
- 9731 messages
- 3184 votes
Ik heb weer gewoon een to do-lijst gemaakt (naast het werk).
- een vreemde taal leren (hier ben ik al sinds maart mee bezig).
- trainen voor een halve marathon. Ik loop veel hard, dat is echt een goede uitlaatklep.
- boeken lezen.
- Scandinavische Netflix series kijken (Karppi!).
- Films kijken waar ik een goed gevoel bij krijg. Star Wars, Indiana Jones, Lord of the Rings etc.
- de tuin winterklaar maken (en tulpen planten voor straks in april).
- kerstverlichting ophangen. Binnen en buiten, zo veel mogelijk.
Zo kom ik deze klote winter wel door
.