• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.117 votes
Profile

Bioscoopnieuws

IH88

• 9729 messages
  • 3184 votes

Oja, en de beste tip Graaf Machine. Volg zo min mogelijk het nieuws. Ga niet op Twitter, Facebook, Instagram, ga niet iedere avond al het nieuws uitpluizen en alle nieuwsshows kijken. Lees een boek, kijk een serie en ga gewoon vroeg naar bed. Dat is beter voor je gemoedstoestand .

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

IH88 wrote:

Oja, en de beste tip Graaf Machine. Volg zo min mogelijk het nieuws. Ga niet op Twitter, Facebook, Instagram, ga niet iedere avond al het nieuws uitpluizen en alle nieuwsshows kijken. Lees een boek, kijk een serie en ga gewoon vroeg naar bed. Dat is beter voor je gemoedstoestand .

Dit ja. Deed ik de eerste 2 maanden wel, werd ik ook depressief van. Heb sindsdien nauwelijks nog een talkshow gekeken, deed ik voor de corona ook maar af en toe. Ik volg wel het nieuws, maar gewoon online de hele dag door. Wat ik al tig jaar doe.

Neemt niet weg dat 2020 een hopeloos jaar zonder hoogtepunten voor de meeste mensen is. En dat is het vervelende, ook komend half jaar valt er naar weinig uit te kijken. Alleen de vaccinatie. Daarna kan het weer normaal worden. Maar dan zit je ook in juni of later ben ik bang.

Om wel positief te eindigen, als alles mee zit wordt het 2e deel van volgend jaar wel echt geweldig. Dan zijn we gevaccineerd, kunnen we massaal gaan knuffelen en feesten, komt er een EK voetbal en Olympische Spelen aan (met publiek aub!) en zal een tsunami aan nieuwe blockbusters de bioscopen overspoelen.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik ben wat radeloos door het herhalend sluiten van de sportschool waar ik toch wel een uitlaatklep had en waar ik dagelijks aan mijn doelstelling werkte. Het is even niet anders, vijf weken thuis sporten is nog geen ramp maar het mag niet langer duren want dan ga ik verschillen merken.

Ik volg het nieuws inderdaad ook niet meer actief, zeker omtrent Corona probeer ik het hier en daar wel eens te mijden puur omdat ik dan steeds depressiever word. Maar qua films is er gelukkig een heel breed alternatief waar je deze dagen naar kan zoeken. Ik snap best dat je leuke bioscoop uitje nu onder je neus word geboord. Maar, we hebben nu de beschikking over tig streamingplatformen en ook kanalen als een YouTube. Als deze pandemie een paar jaar geleden was uitgebroken toen dit nog niet was, toen werd het pas moeilijk. Er zijn nu gelukkig veel meer mogelijkheden dankzij het internet.

Het is nog even door de zure appel heen bijten, voor iedereen want iedereen word wel getroffen met iets waar hij/zij mee bezig was. Maar inderdaad zoals hierboven ook al staat, hopelijk op het 2de deel van 2021 worden we langzamerhand weer vrijgelaten als het vaccin daar is.

IH88

• 9729 messages
  • 3184 votes

En hé, over een week worden de dagen weer langer. Lente!!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Kondoro wrote:

Ik ben wat radeloos door het herhalend sluiten van de sportschool waar ik toch wel een uitlaatklep had en waar ik dagelijks aan mijn doelstelling werkte. Het is even niet anders, vijf weken thuis sporten is nog geen ramp maar het mag niet langer duren want dan ga ik verschillen merken.

Ik volg het nieuws inderdaad ook niet meer actief, zeker omtrent Corona probeer ik het hier en daar wel eens te mijden puur omdat ik dan steeds depressiever word. Maar qua films is er gelukkig een heel breed alternatief waar je deze dagen naar kan zoeken. Ik snap best dat je leuke bioscoop uitje nu onder je neus word geboord. Maar, we hebben nu de beschikking over tig streamingplatformen en ook kanalen als een YouTube. Als deze pandemie een paar jaar geleden was uitgebroken toen dit nog niet was, toen werd het pas moeilijk. Er zijn nu gelukkig veel meer mogelijkheden dankzij het internet.

Het is nog even door de zure appel heen bijten, voor iedereen want iedereen word wel getroffen met iets waar hij/zij mee bezig was. Maar inderdaad zoals hierboven ook al staat, hopelijk op het 2de deel van 2021 worden we langzamerhand weer vrijgelaten als het vaccin daar is.

Ik vind een bioscoopbezoek en een film op streaming aanslingeren wel een flink verschil. Dat eerste is echt een uitje, dat tweede doet iedereen denk ik redelijk random. Denk dat genoeg mensen zelfs avondeten koken met een serietje of middelmatige film op de achtergrond. Ik ben wel blij dat dingen als Netflix er zijn, ik kom sowieso nooit door mijn kijklijst heen, die is veel te lang en ik vul 'm telkens weer aan. Maar nogmaals, het is niet hetzelfde.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

IH88 wrote:

En hé, over een week worden de dagen weer langer. Lente!!

Vanaf vandaag gaat in elk geval de zon al weer later onder! Hoe laat die opkomt is minder van belang (voor mij).

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Vanaf vandaag gaat in elk geval de zon al weer later onder! Hoe laat die opkomt is minder van belang (voor mij).

Haha dit ja, al is dat pas medio januari echt weer merkbaar. Gaat nu om seconden per dag. Maar toch, altijd een prettig idee weer.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ik vind een bioscoopbezoek en een film op streaming aanslingeren wel een flink verschil. Dat eerste is echt een uitje, dat tweede doet iedereen denk ik redelijk random. Denk dat genoeg mensen zelfs avondeten koken met een serietje of middelmatige film op de achtergrond. Ik ben wel blij dat dingen als Netflix er zijn, ik kom sowieso nooit door mijn kijklijst heen, die is veel te lang en ik vul 'm telkens weer aan. Maar nogmaals, het is niet hetzelfde.

Ik geef je daar zeker gelijk in, het is een uitje wat nu gewoon word afgepakt, snap ik ook. Alleen zijn er gelukkig hedendaags heel veel alternatieven om toch je film nog te kunnen kijken in deze vijf weken. Er word voor elke Nederlander wel wat afgepakt qua hobby en/of ontspanning, het is niet anders helaas.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Winterdepressie? Een vriend van mij heeft daar ook last van. Hem is ooit een lichttherapiebril aangeraden. Hij zegt dat het ding werkt. Persoonlijk kan ik er niet over oordelen; ik heb geen last van korte donkere dagen. Verder lekker buiten sporten. Sport houdt mij in ieder geval lekker fris, kutweer of niet.

Bovendien is er echt licht aan het einde van de tunnel. Zojuist een popup binnengehad: het pfizer coronavaccin wordt waarschijnlijk maandag al goedgekeurd in de eu. Prima nieuwtje, toch?

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Splinters wrote:

(quote)

Winterdepressie? Een vriend van mij heeft daar ook last van. Hem is ooit een lichttherapiebril aangeraden. Hij zegt dat het ding werkt. Persoonlijk kan ik er niet over oordelen; ik heb geen last van korte donkere dagen. Verder lekker buiten sporten. Sport houdt mij in ieder geval lekker fris, kutweer of niet.

Bovendien is er echt licht aan het einde van de tunnel. Zojuist een popup binnengehad: het pfizer coronavaccin wordt waarschijnlijk maandag al goedgekeurd in de eu. Prima nieuwtje, toch?

Nee Splinters, niks geen winterdepressie, maar zomerhunkering.

Ik houd van elk jaargetijde, maar gek als het is houd ik altijd van het komende. In de winter hang ik naar de zomer, en is het zomer dan wil ik sneeuwbulten zien.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Tot de titels behoren de Nederlandse romantische komedie Casanova’s met Jim Bakkum, de actiefilm Honest Thief met Liam Neeson en het romantische drama After We Collided.

Word ik echt blij van, of word ik echt superblij van (zo moet je dat tegenwoordig zeggen).

Geneuzel, aandachttrekkerij. Meer niet

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

eRCee wrote:

Kop op. Zoek een leuke serie of een youtube-kanaal, de mogelijkheden om jezelf te verstrooien zijn nog nooit zo groot geweest.

Ik zoek geen verstrooiing. Ik zoek een boei. Ben echt zelden zo loos geweest als nu. Voel me gewoon een beetje ronddobberen, en dat heeft ook niets met film te maken. Ik zeur hier gewoon omdat ik op dit forum zit. Had ik op een ander forum gezeten, dan had ik daar gezeurd. Want dat ik zeur besef ik.

Maar ook zeuren mag gewoon, toch? Ik heb het even nodig. Gisteren en vandaag. Bedankt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

‘Bioscopen zullen nooit meer hetzelfde worden’ - Entertainment Business

Entertainment Business wrote:

De toekomst van de bioscoopsector zal er hoe dan ook anders uit gaan zien, waarbij streamingsdiensten nog meer terrein zullen winnen. Zullen we de bioscopen helemaal uit het ook verliezen? “Zeker niet”, vertelt Verheyen. “We zullen naar de bioscoop blijven gaan voor grote evenementen, zoals de nieuwe James Bond of een andere franchisefilm. En vergeet ook niet het belang van familie-entertainment en de meerwaarde van de bioscoopervaring. Toch zal niet voor elke film plaats zijn in de bioscoop. Ik denk dat nog veel meer films zullen doorschuiven naar de streamingsdiensten. Kortom, de bioscopen zullen nooit meer hetzelfde zijn als voorheen.’’

Een beetje een open deuren artikel, maar ik denk dat het een tendens is die al wat jaren in gang is gezet. De box office leed er voor corona niet onder.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

‘Bioscopen zullen nooit meer hetzelfde worden’ - Entertainment Business

(quote)

Een beetje een open deuren artikel, maar ik denk dat het een tendens is die al wat jaren in gang is gezet. De box office leed er voor corona niet onder.

Volgens mij gaan wij als filmliefhebbers gewoon de winnaar van dit verhaal worden. Hopelijk kijken bioscopen eens naar wat zij fout doen en brengen streamingdiensten ons veel meer (recent) materiaal voor in de huiskamer.

En inderdaad, nogal een open deuren artikel.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Filmjaar 2021 is een groot vraagteken: komt 007 pas vlak voor de kerst uit? | Film | AD.nl

AD wrote:

Welke films kunnen we volgend jaar in de bioscopen verwachten? Het aanbod is door de vele doorgeschoven films van 2020 overstelpend. De teneur bij de commerciële films is duidelijk: weer veel vervolgfilms en remakes.

In elk geval ligt er veel interessants in het verschiet. Een greep uit het enorme aanbod: Nomadland (een van de grote Oscarfavorieten, met Frances McDormand die zich met echt kansarme Amerikanen inlaat), de nieuwe film van Paul Verhoeven (Bernadetta) die eindelijk in Cannes met twee jaar vertraging in première moet gaan, de Deense film Druk (over vier leraren die constant in dronken toestand willen leven) en die vier Europese Oscars won, het vervolg op het horrordrama A Quiet Place, de superheldin Black Widow (met Scarlett Johansson), een nieuwe Ghostbusters-film (deze keer weer met mannen in de hoofdrollen) en het vervolg op Top Gun met Tom Cruise die ook in de zevende (!) Mission Impossible-film opduikt. En er is een nieuwe Matrix-film en de geactualiseerde visie van Steven Spielberg op West Side Story.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik gok op 99 procent zeker dat No Time To Die inderdaad een najaarsfilm zal worden. En ze hebben nog groot gelijk ook, want je graaft je eigen graf als je toch in april gaat draaien. Als het perse een bioscooprelease moet worden, dan verzet je.

De allergrootste blockbusters gaan echt niet tussen januari en juni/juli draaien gok ik. Wel de wat kleinere actiefilms of ze wat goedkopere blockbuster. De rest wacht wel tot als de bioscopen weer op volle kracht mogen draaien.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bioscoopbranche ingestort: ‘Een derde van alle filmtheaters diep in de problemen’ | AD.nl

AD wrote:

Staan er filmtheaters op omvallen? ,,Ja”, meent Sorgdrager. ,,Een derde van alle bioscopen in Nederland zit diep in de problemen. Je hebt de grote concerns (bijvoorbeeld Pathé, red.) en de gesubsidieerde theaters. Vooral alles wat daar tussenin zit, heeft het momenteel heel moeilijk.”

Zie ook:

Voor bioscoopsector was 2020 een jaar om snel te vergeten - fd.nl

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Na corona nóg een probleem voor bioscopen: is het einde nabij? | AD.nl

AD wrote:

Hajo Binsbergen van de Nederlandse tak van Warner Bros haalt nuchter de schouders op. ,,Dit speelt echt alleen in de VS. Hier blijft de bioscoop ontzettend belangrijk. Dat films als eerste in de bioscoop verschijnen, is en zal altijd belangrijk blijven. Wij doen er alles aan dat te optimaliseren.”

Binsbergen wijst op het feit dat Nederlanders nog massaal bereid zijn kaartjes te kopen. In de eerste maanden van 2020, dus voor het uitbreken van de coronacrisis, steeg de omzet zelfs in vergelijking met het jaar daarvoor.

,,VOD-diensten en bioscopen gaan hier ook heel goed samen. De groei van Netflix liep parallel met de groei van de Nederlandse filmtheaters.” Op de vraag of het platform HBO MAX binnenkort ook naar Nederland komt, antwoordt Binsbergen: ,,Daar heb ik geen informatie over”.

Hoe dan ook, online kijken wordt wereldwijd populairder. En hollen we als Hollanders inderdaad zodra het weer kan massaal naar de bioscoop nu we gewend zijn alles thuis voor de buis te zien?

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ik moet nog zien dat hij hier gelijk in gaat krijgen, ik ben zo overtuigd nog niet. Even los van het feit dat ik de bios wel degelijk mis.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

John Milton wrote:

Ik moet nog zien dat hij hier gelijk in gaat krijgen, ik ben zo overtuigd nog niet. Even los van het feit dat ik de bios wel degelijk mis.

Ik vind de huidige trend juist prima. Meer op de streaming en alleen voor de echte kaskrakers naar de dure bioscoop. Prima. Het oude concept (biosrelease, 6 maanden later bluray, jaar later op de streaming) was ook achterhaald en is nu gewoon in sneltempo aangepast. Bioscopen dachten een monopoly te hebben en daar pasten ze ook de prijzen op aan. Valt ze denk ik vies tegen dat het publiek hier wel doorheen prikt nu.

Ik wil Godzilla vs King Kong en James Bond echt wel op groot scherm zien, maar films als Mulan, Soul en noem ze op werken via streaming prima.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ik verwacht dat velen dat met je eens zijn. Nu zou ik voor Soul ook wel naar de bios gaan, maar voor een hoop andere films niet perse, of alleen als ik er toevallig langskom vanuit het werk in Amersfoort (wonen in Woerden, bios in Utrecht) en hij draait.

Maar nu ik volledig vanuit huis werk sinds maart vorig jaar kom ik nooit meer langs de bios. Het was voor ons of echt een dagje in het weekend met 2-3 films, of eentje meepakken als we uit het werk kwamen. Verse pasta bij Vapiano en daarna Pathé Leidsche Rijn. Dat mis ik wel, en Vappie (me eige kleine Vappie, ik weet het nog zo goed!) is al niet meer

De vraag is ook wanneer in Amerika meerdere grote ketens failliet gaan en aanbieders zich gaan focussen op VOD, er nog wel veel prio aan de bioscoopbusiness overseas gaat worden gegeven. Als ik mijn podcastguys van de /Filmcast zo hoor, die verwachten dat naar de bioscoop gaan daar een niche activiteit wordt, zoals je daar van die rolschaatsbanen hebt, of bowlings. Maar niet meer iets wat bijna iedereen nu en dan doet, laat staan vaak en voor een betrekkelijk laag bedrag. Als dat bewaarheid wordt, dan kan ik me niet voorstellen dat het geen impact gaat hebben op de biosbusiness hier.

We gaan het zien. Het geld van AMC is deze maand op, naar eigen zeggen. Ik hoop dat Pathé overeind blijft, maar vooral mijn filmhuisjes in Utrecht. En ik keek er ook naar uit dat in het pand van ‘t Hoogt weer een nieuwe bios zou komen eind dit jaar. Benieuwd wat dit met die plannen doet, nu zijn andere theaters noodlijdend zijn. Niet echt om vrolijk van te worden.

IH88

• 9729 messages
  • 3184 votes

Bioscopen blijven wel bestaan (behalve mijn oude "thuisbioscoop" in Tiel ). Het grote pluspunt is dat bioscopen zich snel kunnen aanpassen aan veranderende tijden. Er is al vaker gezegd dat het einde van bioscopen in zicht was, maar toch weten ze zich altijd weer opnieuw uit te vinden. Het zal wat meer een niche activiteit worden, en het tegelijkertijd uitbrengen van films op een streamingsdienst en in de bios zal zeker van invloed zijn op de opbrengst.

Volgens mij valt het met dat lage bedrag wel mee hoor John Milton. Als je hoort wat Amerikanen moeten betalen voor een kaartje dan schrik ik daar toch wel van. Plus eten en drinken, wat Amerikanen graag doen .

Als ik kijk naar films waar ik de afgelopen 5 jaar naar toe ben gegaan, dan zitten daar films tussen als Arrival, 1917, Star Wars, Marvel, Dunkirk, Spiderman: Into the Spider-Verse, Tenet, La La Land en Alita. Echt films die je op een groot scherm wilt bekijken. Maar ook films als Bohemian Rhapsody, Once Upon a Time in Hollywood, Aladdin, Jojo Rabbit, Three Billboards, Knives Out, Joker, Bumblebee en Halloween. Allemaal films die ik ook prima op de bank had kunnen bekijken, en ik had er net zoveel van genoten.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ik verwacht ook niet dat het compleet verdwijnt hoor, absoluut niet. Maar ik acht de kans op verandering absoluut aanwezig, vooral als ketens en kleinere bioscopen ook hier failliet zouden gaan natuurlijk. Ik hoop van niet, ik wil ook af en toe nog kunnen wanneer dat weer veilig kan.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wat een onzin zeg. Dat ga ik thuis wel op de bank kijken naar mijn 4K tv.

Enige wat ontbreekt is dan de allernieuwste bioscoopfilm, maar die strijd zijn de bioscopen gelukkig al aan het verliezen.

IH88

• 9729 messages
  • 3184 votes

Je moet ook wel een verschil maken tussen Amerika en de rest van de wereld. HBO Max is bijvoorbeeld alleen in Amerika beschikbaar, en dus zullen films als The Matrix 4 en Dune hier gewoon alleen in de bios te zien zijn. Dan heb je natuurlijk nog piraterij, maar dat is weer een heel ander probleem.

En ook al komt HBO Max hier in Nederland, niemand gaat natuurlijk vier streamingsabonnementen nemen. Zeker wij Nederlanders (die toch op de centjes letten) niet. Dus zullen Disney, HBO Max en al die andere studio's die een streamingsdienst hebben toch hun film op een andere manier moeten uitbrengen in ons land om aan hun centjes te komen. En dan komt de bioscoop weer om de hoek kijken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

IH88 wrote:

Je moet ook wel een verschil maken tussen Amerika en de rest van de wereld. HBO Max is bijvoorbeeld alleen in Amerika beschikbaar, en dus zullen films als The Matrix 3 en Dune hier gewoon alleen in de bios te zien zijn. Dan heb je natuurlijk nog piraterij, maar dat is weer een heel ander probleem.

En ook al komt HBO Max hier in Nederland, niemand gaat natuurlijk vier streamingsabonnementen nemen. Zeker wij Nederlanders (die toch op de centjes letten) niet. Dus zullen Disney, HBO Max en al die andere studio's die een streamingsdienst hebben toch hun film op een andere manier moeten uitbrengen in ons land om aan hun centjes te komen. En dan komt de bioscoop weer om de hoek kijken.

Netflix (als je deelt met meerdere mensen): Euro of 4, 5 per maand

Disney: 7 euro toch?

Amazon Prime: 3 euro

HBO Max: gokje 6 euro

Totaal 20 euro

Dat is iets duurder dan een gemiddelde kaartje voor een blockbuster in de bioscoop. Heb je ipv 1 film wel 2000 films en series voor.

Volgens mij gaat streaming alleen maar groter worden.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Disney: 7 euro toch?

Ja, €6,99,- dacht ik.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Het is sowieso lastig te voorspellen terwijl de streaming wars volop gaande zijn, tot de rook daarvan optrekt en de licentieproblematiek minder wordt. Ik verwacht dat een HBO Max trouwens wel komt hoor, gezien hun plannen. Maar het is helemaal niet gezegd dat HBO er over 5 jaar nog is.

Ik weet ook niet hoeveel ruimte er is voor verschillende VOD diensten. Maar ik ben geen doorsnee afnemer, ik had Pathé Unlimited EN Cineville, en daarnaast nog Netflix, MUBI, Amazon Prime, Apple TV (gratis bij iPhone vriendin), en sinds vorig week ook Disney+. Die biospassen heb ik voor nu opgezegd, maar ik weet wel dat ik nu zo’n beetje aan mijn max zit voor wat ik wil betalen aan VOD. Stel dat ik HBO en HULU content kan krijgen voor een tientje extra dan wil ik dat nog wel, helemaal als je account idd kunt delen.

Disney+ heeft prijzen net verhoogd, trouwens. Maar dat account deel ik inderdaad, net als Netflix; dus dat zijn de kosten niet eens zozeer.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.