- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Bioscoopnieuws
Bioscoopnieuws
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Kom maar op met al die klassieker weer op het grote doek. Zeker als dat voor de bioscopen ook enig soelaas biedt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik moet zeggen dat het filmprogramma nu wel weer wat beter is, er beginnen weer meerdere nieuwe, interessante titels te verschijnen. Niet allemaal een grote blockbuster, maar wel de moeite. Als pashouder kom ik wel aan een paar bezoeken per maand. Eind van de maand Tenet, de beloning voor maanden wachten.
Wel vind ik het teleurstellend dat ze wel de voorspelbare klassiekers zijn gaan draaien. Harry Potter, Interstallar etc. Jaws was wel een leuke uitzondering. En dan gewoon tegen normale prijzen, ook best triest. Zo lok je de mensen die twijfelen of ze niet weer eens moeten gaan niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er gaan nog wel wat harde klappen vallen in de bioscoopsector:
Wellicht dat gemeentes tijdelijk bijspringen (bij filmhuizen).
robertinho
-
- 1512 messages
- 2936 votes
Ik ben inmiddels een paar keer geweest en het is inderdaad prima te doen in de bioscopen. Probleem is voor mij ook het aanbod. Met mijn Cineville kan ik kiezen uit Kino, Lantaren Venster en Cinerama, maar er is gewoon barweinig interessants voor mij. Helemaal in de ochtend / begin van de middag, wat toch wel mijn favoriete tijd is om te gaan. Jammer is dan ook dat ze die planning nooit eens omdraaien, maar dat iedere dag bijna dezelfde films in de ochtend draaien.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Dat viel te verwachten, inderdaad. Uiteindelijk zal het wel goedkomen. Uiteindelijk wordt er in normale tijden veel geld verdiend.
Ik vind het huidige aanbod overigens prima. Het zijn films die je 'normaal' gesproken weinig in bioscopen tegenkomt, maar minder goed zijn ze zeker niet. Daarbij de kanttekening dat ik met gemiddeld eens per maand minder frequent de bioscoop bezoek dan menig user op moviemeter. Ga je vaker dan kan het aanbod allicht schraal zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Hopelijk dat de consument een dikke vette f*ck you! geeft aan Disney. En met 30 dollar (!?) zou me dat ook niet verbazen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Tja, dat is wat ze er in de bios ook aan hopen te verdienen zeker? Kind + 2 ouders aan 8-9 EUR en je hebt de 30 dollar. Maar zo werkt het natuurlijk niet (al ze het verhaal van "de beleving" willen blijven doordrukken).
Bioscopen moeten verder niet te veel zeuren vind ik, die zijn al jaren bevoordeeld door de studios. Die hebben tijd genoeg gekregen om hun zaakjes op orde te krijgen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
En als ik alleen naar Mulan zou gaan dan? Dat kost me 100% geen 30 dollar. Dit is gewoon illegaal downloaden in de hand werken. Ik heb en geen Disney+ en ik ga er geen 30 dollar voor betalen. Dus eigenlijk heb ik dan maar 2 opties. Of illegaal of de film nooit kijken.
Hoezo zijn bioscopen bevoordeeld? En ten opzichte van wie eigenlijk? Het is toch een win win situatie voor iedereen, films in de bioscopen?
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Sowieso is de beleving in de bioscoop gewoon veel mooier dan thuis voor je televisie. We beschikken niet allemaal over een 80 inch oled met bijpassende geluidsinstallatie.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Maar is het niet zo een Netflix achtige oplossing, dat bioscopen ze wel gaan vertonen maar je ze ook al thuis kan zien? Ondanks die 30 dollar natuurlijk Mickey Mouse praktijken zijn, vind ik de keus wel fijn.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Wat ik lees is dat de film alleen in bioscopen draaien in landen waar geen Disney+ abonnement aangeboden wordt. Dus niet en/en maar of/of.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ook horrorfilm 'Antebellum' skipt bioscopen | Filmtotaal filmnieuws
Weer eentje.
Wat ik me afvraag, waarom niet en/en?
Je kan toch ook de bioscopen een release geven en direct ook VOD gebruiken in dit soort gevallen? Idem met Mulan. Krijgt de maker via 2 kanalen inkomsten en kan de consument kiezen welke weg voor hen fijner of voordeliger is.
Verder heeft rep_robert hierboven gewoon gelijk. Niet iedereen heeft een gezin met 2 kinderen. Genoeg mensen die de film met z'n 2 of alleen willen zien.
Filmbedrijven gaan hun acties die ze nu uitvoeren nog keihard voelen denk ik. Als corona hopelijk volgend jaar weg is, dan willen ze zeker weer alles alleen in de bios draaien, terwijl een hoop mensen denken, dan laat het maar. Daar ben ik zo lang niet meer geweest, ik wacht wel thuis of ik download de boel wel. En dan zijn die paar miljoen die bedrijven nu extra verdienen misschien wel leergeld geworden. Op deze manier stort de bioscoopmarkt in. En het is al zo'n gedoe met erheen reizen, dure kaartjes, prijzige snacks, luidruchtig publiek soms. Hoop dat bedrijven als Disney deze boemerang keihard in hun gezicht terug krijgen.
PS: Boze bioscoopeigenaar knuppelt 'Mulan' neer | Filmtotaal filmnieuws
Zo denken bioscopen hier over 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Filmbedrijven gaan hun acties die ze nu uitvoeren nog keihard voelen denk ik. Als corona hopelijk volgend jaar weg is, dan willen ze zeker weer alles alleen in de bios draaien, terwijl een hoop mensen denken, dan laat het maar. Daar ben ik zo lang niet meer geweest, ik wacht wel thuis of ik download de boel wel. En dan zijn die paar miljoen die bedrijven nu extra verdienen misschien wel leergeld geworden. Op deze manier stort de bioscoopmarkt in.
Waarschijnlijk nog het meest omdat een deel van de bioscopen het misschien niet zal overleven. Verder eens. De reflex van eerst aan jezelf denken dat kon in de jaren '90 misschien nog, maar inmiddels zijn we toch een stukje verder in het denken over wat maatschappelijk verantwoord ondernemen is. Zo'n keten is van elkaar afhankelijk, wederzijds. Je zag dezelfde reflex in de kledingindustrie: grote Westerse bedrijven annuleerden al hun orders, ook reeds geproduceerde kleding, om zo de toeleveranciers en met name de producenten (oftewel de naaisters in Bangladesh) met de sh*t op te zadelen. Dan ben je gewoon geen knip voor de neus waard. Inmiddels is er ook wel een koerswijziging gekomen nadat er onrust ontstond. Het idee van ieder voor zich (en de markt regelt het wel) is passé en we moeten dat ook niet meer accepteren.
Daarbij is Disney volgens mij de rijkste filmmaatschappij en een dominante speler door allerlei overnames, dan weegt je verantwoordelijkheid nog zwaarder.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dit stuk geeft ook wel goed weer hoe de tijden zijn veranderd:
Hoe verslaat Twentse megabioscoop ‘streamer’ Netflix? | tubantia.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bijzondere tijden:
Vanavond bij Vue keuze uit slechts één film: Tenet - Filmkrant
Onder normale omstandigheden mag zoiets volgens mij niet (mededingingsrecht).
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bijzondere tijden:
Vanavond bij Vue keuze uit slechts één film: Tenet - Filmkrant
Onder normale omstandigheden mag zoiets volgens mij niet (mededingingsrecht).
(embed)
Waarom mag een bioscoop niet zelf bepalen wat ze wanneer draaien? Ik vind het wel ludiek eigenlijk. De wereld snakt naar een blockbuster.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nou omdat andere partijen dan geen kans hebben en een distributeur / film een monopolie heeft.
Maar dat is uiteraard maar voor korte tijd zo.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Geen pauze
Het service-aspect in bioscopen vindt lang niet iedereen prettig, maar in de Veghelse bioscoop hoor je er zaterdag niemand over klagen. Integendeel. ,,Het is juist heel fijn, omdat je bestelling gewoon aan je tafel wordt bezorgd. In bioscopen met halverwege een pauze ben je gelijk uit de film, dat is bij spannende films zonde'', zegt bezoekster Desire Gottlieb. ,,Daarom vind ik het fijn dat de afstand van je stoel tot het bankje waar het eten en drinken op wordt gezet in deze zaal wat groter is, zodat je er niet met je knieën tegenaan zit.''
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bioscoop Kriterion gesloten om besmette medewerker | Het Parool
Misschien ook niet zo gek dat het eens gebeurt en helemaal omdat het in de grote steden nu oplaait.
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
De filmzalen zijn weer open, cafe blijft voorlopig dicht.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bioscoopdrama dreigt: Sony Pictures trekt alle bioscoopfilms terug! | Filmtotaal filmnieuws
Sony moet zich diep schamen. Die ruïneren hier de hele industrie mee. Wat uiteindelijk Sony ook een hoop geld gaat kosten.
'Tenet' wordt mogelijk een pijnlijke flop voor Warner Bros. | Filmtotaal filmnieuws
Jammer dat Tenet niet het grote succes is geworden. Had de branche wel echt nodig gehad.
We hebben een echte franchisefilm nodig om het publiek massaal te lokken. De gemiddelde kijker heeft geen idee wie Nolan is en vind een tijdreisfilm te vaag. Wonder Woman is alweer uitgesteld tot december. The King's Man tot begin volgend jaar. Het is echt kut. James Bond moet het najaar gaan redden.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Tenet trekt in Nederland net zoveel bezoekers als de vorige Nolan-films, dus ik denk niet dat het aan de film ligt.
En ik zou niet teveel op James Bond rekenen om de Amerikanen naar de bios te trekken, want in de VS zijn die films lang niet zo populair als hier. Spectre haalde in Amerika de top 10 van het jaar niet eens.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De bioscoopbezoeker heeft vooral behoefte aan duidelijkheid | De Volkskrant
Nog steeds zit de Amerikaanse filmindustrie met de handen in het haar over het uitbrengen van films. Wat te doen met de blockbusters die op de plank liggen? Tenet had het publiek weer naar de bioscoop moeten trekken. Dat lukt niet goed, blijkt nu: de bezoekcijfers vallen tegen. Durven mensen niet, of is de film te highbrow voor een groot publiek? Niemand die het weet.[
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Disney stelt zo'n beetje alles uit.
Black Widow, West Side Story, Death on the Nile en noem het op.
Minus James Bond heeft dit filmjaar niks meer. Niks.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
We gaan weer terug naar 30 mensen in een publieke ruimte, dus RIP bioscopen...
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Laat ze de mensen straffen die allemaal op elkaar duiken en knuffelen en in grote gezelschappen vertoeven. Ik houd al maanden afstand, heb vrienden of familie al maanden geen hand gegeven of geknuffeld, toch voel ik me gestraft zo.
Dan kan je ook kledingwinkels en boekenzaken sluiten, ook niet per se noodzakelijk voor enkele weken.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Het gaat natuurlijk niet om straffen van mensen, maar om maatregelen die de snel oplopende aantallen besmettingen, met als gevolg ziekenhuisopnames en IC-bezetting kunnen indammen.
Ben er ook niet blij mee, maar snap de reden wel. Helaas is er door een groot gedeelte van het volk te vaak geluisterd naar lulpraatjes van dansleraren en dito volk.
30 personen is hier in Hengelo overigens nog heel wat, dat werd voor deze hele shitzooi al niet vaak gehaald in een zaal.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Het gaat natuurlijk niet om straffen van mensen, maar om maatregelen die de snel oplopende aantallen besmettingen, met als gevolg ziekenhuisopnames en IC-bezetting kunnen indammen.
Ben er ook niet blij mee, maar snap de reden wel. Helaas is er door een groot gedeelte van het volk te vaak geluisterd naar lulpraatjes van dansleraren en dito volk.
30 personen is hier in Hengelo overigens nog heel wat, dat werd voor deze hele shitzooi al niet vaak gehaald in een zaal.
Ik snap die maatregelen niet. Eerst moeten er allerlei protocollen komen en iedereen anderhalve meter. Volgens mij houden bioscopen zich daar goed aan. En vervolgens zegt die overheid: toch weer minder. Ofwel werkten die maatregelen niet, maar dan kan er veel meer overboord ofwel is dit symboolpolitiek en is de overheid niet betrouwbaar.
Sluit dan de hele detailhandel en zie erop toe dat mensen elkaar niet thuis ontmoeten of sluit de straten af voor 3 weken zoals met een echte lockdown. Dan neem je maatregelen.
Of accepteer dat dit de nieuwe werkelijkheid is zonder vaccin.