- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Bioscoopnieuws
Bioscoopnieuws
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Nou daar is-t-ie dan hoor: Pathe opent een drive in-bioscoop
Kosten: 22,50 per auto.
En je kunt een offerte aanvragen voor een Pathé drive in op een zelf te kiezen locatie: Kijk de beste films vanuit je eigen auto!
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik ben wel benieuwd of jullie bereid zijn 2 uur lang een mondmasker te dragen tijdens een voorstelling?
Bereid in die zin dat als ik een film beslist in de bioscoop zou willen zien, dan ja, maar ik zou me wel drie keer bedenken of ik niet beter thuis kon kijken en vermoedelijk geldt dat voor meer mensen dus is de vraag of je er wel zoveel mee opschiet.
Zitten de bioscopen echt vol ten opzichte van de capaciteit die ze nu inclusief 1,5 meter maatregelen hebben? Volgens mij niet.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Ik ben wel benieuwd of jullie bereid zijn 2 uur lang een mondmasker te dragen tijdens een voorstelling?
In België is het zogezegd verplicht, maar het is best lastig. Aangezien er lucht langs de bovenkant van zo'n ding ontsnapt ligt je na 5 minuten al half in slaap 
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
Zitten de bioscopen echt vol ten opzichte van de capaciteit die ze nu inclusief 1,5 meter maatregelen hebben? Volgens mij niet.
Op basis van mijn eigen ervaringen wel. Al is het in de zomer periode altijd minder druk in de bioscoop. Met name voor de komende herfst periode vrees ik toch dat de 1,5 meter maatregel onvoldoende capaciteit biedt bij veel voorstellingen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
In België is het zogezegd verplicht, maar het is best lastig. Aangezien er lucht langs de bovenkant van zo'n ding ontsnapt ligt je na 5 minuten al half in slaap
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als ik 2 uur een kapje moest dragen, dan bleef ik thuis. In de bios wil ik ontspannen. Beetje snacken, wat drinken en lekker film kijken. Niet constant moeite met ademen hebben of me ergeren aan dat ding. Daarnaast draait er al maanden weinig en zal dat nog even blijven, dus als er dan ook nog een ongemakkelijke zit bij komt, dan laat maar. Maar zie het hier in Nederland niet gebeuren dat dit verplicht word.
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Ik heb met 1917 wel gedurende heel de speelduur met mijn mondmasker opgezeten, merkte er eigenlijk op den duur weinig van.
Dan heb je wel een echte "1917" ervaring gehad met de hele tijd een gasmasker op 
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Disney stelt 'Avatar' en 'Star Wars'-films en ook 'Mulan' flink uit | Filmtotaal filmnieuws
Ik ga mijn pas maar eens opzeggen denk ik. De eerste fatsoenlijke film is nu James Bond in november. En ook die zal wel uitgesteld worden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Nog zo doorgaan en er blijft geen bios over.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Voorlopig is er dus nog een klein beetje hoop op Tenet in de Nederlandse bios komende maand, maar verder? Wonder Woman zal ook wel uitgesteld worden.
Jammer dat de grote bedrijven niet wat verder dan hun box office durven te denken. Op deze manier sloop je inderdaad wereldwijd de bioscopen. Waarom draaien ze nu niet gewoon een paar grote titels extra lang? Normaal draai je ze 2 of 3 maanden, nu kan je dat een half jaar doen.
Lang Poot
-
- 204 messages
- 0 votes
Probleem is natuurlijk ook vooral Amerika en dat al die grote filmstudios daar gevestigd zijn. In landen waar de situatie nu zo is als in Nederland dan zouden ze inderdaad gemakkelijk de films wel al uitkunnen brengen en heel lang kunnen laten draaien. Maar aangezien de bioscopen in Amerika grotendeels dichtblijven durfen de studios het niet aan en aangezien ze in China geen lange films meer draaien verliezen de blockbusters daar hun markt ookal.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Las net dat Top Gun en A Quiet Place 2 ook naar 2021 zijn verplaatst. Er blijft letterlijk niks over. Ben benieuwd hoe de bioscopen het gaan uithouden. Je kan niet nog een half jaar met dit C-programma op de proppen blijven komen. Vooral het feit dat alles wat nu draait al geschoten was. Het aantal kleinere films zal ook gaan afnemen richting het einde van het jaar en het aanbod zal dan nog kariger gaan worden. Moet je nagaan dat A Quiet Place echt letterlijk een week van de release afzat afgelopen maart. En nu opeens een jaar wachten op die film.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/1256824316/ook-premiere-nieuwe-top-gun-film-uitgesteld
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Las net dat Top Gun en A Quiet Place 2 ook naar 2021 zijn verplaatst. Er blijft letterlijk niks over. Ben benieuwd hoe de bioscopen het gaan uithouden. Je kan niet nog een half jaar met dit C-programma op de proppen blijven komen. Vooral het feit dat alles wat nu draait al geschoten was. Het aantal kleinere films zal ook gaan afnemen richting het einde van het jaar en het aanbod zal dan nog kariger gaan worden. Moet je nagaan dat A Quiet Place echt letterlijk een week van de release afzat afgelopen maart. En nu opeens een jaar wachten op die film.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/1256824316/ook-premiere-nieuwe-top-gun-film-uitgesteld
Ik vind het trouwens ook gek dat bv Pathé wel het volle bedrag elke maand nu int, terwijl je er als kijker niks voor krijgt. Pas dan ook je abonnement aan naar de Coronacrisis. Ipv 30 Euro onbeperkt bv 15/20 Euro voor 3 keer in een betreffende maand ofzo. Ik vind een keertje een oude kaskraker wel leuk en een wat kleinere film idem, maar laten we eerlijk zijn, 90 procent komt er voor de blockbusters.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Het vreemde is dat ze dit in juni ook gewoon deden. 15 euro. Ik ga wel even een contact opnemen met de klantenservice, want ik haal mijn geld er absoluut totaal niet meer uit.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dit slaat natuurlijk nergens op. Ik vind al die reacties om me heen in een zaal juist storend en erger me kapot aan mensen die bv met hun gedrag horrorfilms verpesten voor anderen in de zaal. Films in de bioscoop bekijken was nog nooit zo lekker als de afgelopen maanden. Alleen is het aanbod gewoon schraal.
robertinho
-
- 1512 messages
- 2936 votes
Niks heerlijker dan in je eentje in de zaal zitten.
Lang Poot
-
- 204 messages
- 0 votes
Is misschien leuk om met mensen te zitten die allemaal net zoals jezelf zijn maar ook ik erger me vaker aan mn medebezoekers dan dat ze mijn ervaring verbeteren.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Pathé blijft stug de normale prijs hanteren. Mijn vrienden hebben hun Unlimited card ook al opgezegd en ik denk er toch ook aan om mijn kaart op te zeggen totdat het weer gaat lonen om ervoor te betalen. Ben sinds halverwege juni (Rundfunk) niet meer heen geweest.
Het is echt b rotzooi wat enkel in de bioscoop draait. Alle classics heb ik op blu-ray. Er draaien een paar leuke horrortjes die ik mss zou willen pakken, maar die draaien vervolgens weer om 22.00 of rondom 18.00 uur. Tijden die ik absoluut haat om een film te bezoeken.
Ik weet het niet. Wil m'n 11 jaar streak niet kwijt. Maar ik vermoed dat ik hoogstens 3x heen zou gaan de komende 3/4 maanden zolang er niks draait. Heb nog 45 euro aan bonnen...
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik pak gewoon mee wat op mijn pad komt. Ben sinds 1 juni al weer 15 keer gaan scopen (en dat is dan zonder de kleine tien filmhuisbezoekjes).
De ene b-film is de andere niet, en dat geldt ook voor a-films.
Beetje steun wil ik best geven aan de sector. Ik haal dan ook veel vaker dan voorheen een colaatje zero of een pilsje. De bioscoopsector heeft hier ook niet voor gekozen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Nee, maar ik ga niet heen om het heen gaan. Is toch een tripje dat ik moet maken. Dan kijk ik liever een film thuis. En nee, de ene B film is de ander niet. Maar het zijn ook nog eens films die niet in mijn straatje passen. Ava loop ik met een grote boog omheen en Unhinged.. Meh... Tja... Het is behelpen. Ook voor de bioscopen, dat is zo. Maarja ondertussen ben ik straks 80 euro lichter voor november en ben ik twee keer heen geweest. Daarnaast krijg ik het sowieso druk over drie weken, het schooljaar begint dan weer. Dus zou het dan sowieso tot de donderdag premièredag moeten beperken. Maarja, dan moeten er wel premières zijn 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Tja, ik kijk dus liever niet thuis. Ik hou van het grote scherm, de reclames, de trailers, de zetels, het gevoel...
Gewoon de bioscoop, meer dan film kijken.
Maar voor ieder is de ervaring anders, dat klopt. Mocht je je niet meer senang voelen bij je unlimited pas, dan zo snel mogelijk op zeggen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Pathé blijft stug de normale prijs hanteren. Mijn vrienden hebben hun Unlimited card ook al opgezegd en ik denk er toch ook aan om mijn kaart op te zeggen totdat het weer gaat lonen om ervoor te betalen. Ben sinds halverwege juni (Rundfunk) niet meer heen geweest.
Het is echt b rotzooi wat enkel in de bioscoop draait. Alle classics heb ik op blu-ray. Er draaien een paar leuke horrortjes die ik mss zou willen pakken, maar die draaien vervolgens weer om 22.00 of rondom 18.00 uur. Tijden die ik absoluut haat om een film te bezoeken.
Ik weet het niet. Wil m'n 11 jaar streak niet kwijt. Maar ik vermoed dat ik hoogstens 3x heen zou gaan de komende 3/4 maanden zolang er niks draait. Heb nog 45 euro aan bonnen...
Ik heb nog steeds een paar bezoeken in de maand, al is het goed zoeken naar een film. Soms neem ik een classic, maar liever niet. Al vond ik Jaws op het grote doek erg tof en ga ik binnenkort denk ik naar T-2. Maar met films als The Outpost, Unhinged, Follow Me, Burden etc heb ik me echt prima vermaakt. Geen blockbusters, maar wel goede films.
Komende maand heb je oa Tenet en Peninsula (Train to Bursain 2).
Ik twijfel ook erg over mijn pas behouden, maar hoop maar dat je na augustus, september weer meer titels van faam krijgt.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ik heb nog steeds een paar bezoeken in de maand, al is het goed zoeken naar een film. Soms neem ik een classic, maar liever niet. Al vond ik Jaws op het grote doek erg tof en ga ik binnenkort denk ik naar T-2. Maar met films als The Outpost, Unhinged, Follow Me, Burden etc heb ik me echt prima vermaakt. Geen blockbusters, maar wel goede films.
Ja, voor die klassiekers doe ik het niet. Heb ze letterlijk al 10 keer gezien beiden. Groningen heeft verder geen Dolby Atmos, Dolby Cinema of Imax, dus het grote scherm heeft niet een voordeel voor mij. Plus dat die films altijd na 8 uur draaien. Ben niet zo'n fan van avondvoorstellingen. Helemaal niet als ik alleen heen ga. Voor de rest is dat ook allemaal b garnituur. Maar ik wilde zo'n Follow Me opzich ook kijken, maar als ik dan om 10 uur savonds heen moet, dat is het me niet waard. Ze draaien ook allemaal maar 1x per dag hier. Alleen kinderfilms draaien op de chille tijden lijkt het wel. Ik word door de Pathé hier ook gewoon ontmoedigd om heen te gaan.
Maar Unhinged en the Outpost, please no. Afghanistan/Irak oorlogsfilms... Nein Nein nein
Op horrors na valt geen van de films binnen genres die ik leuk vind.
Tenet valt nog binnen de opzegtermijn van de Unlimited pas 
TtB 2 is het enige wat dan nog chill lijkt. Denk dat het misschien pas vanaf november/december beter wordt, maar dan moeten ze wel even normaal gaan doen in de VS met die gekke president.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Dat de opening eind 2019 niet gehaald zou worden was al maanden geleden bekend. Men schatte in maart al in dat het april 2020 zou worden, op zijn vroegst.
"De stadsbioscoop in het oude postkantoor zou eigenlijk al eind vorig jaar de deuren openen, maar procedures gooiden roet in het eten. De opening werd een jaar uitgesteld naar eind 2019, maar nu laat ontwikkelaar Explorius weten dat op z'n vroegst in april 2020 de deuren van de stadsbioscoop openen."
Wel jammer, Kinepolis kan wel wat goede concurrentie gebruiken. Ik ben een beetje bang dat het hele verhaal uiteindelijk niet door gaat.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nederland moet weer naar de bioscoop - Stax&Toine - NPO Radio 1
Ga naar de bioscoop! Dat is de oproep die filmproducenten, distributeurs en bioscopen doen. Ze willen de zalen weer zo vol mogelijk krijgen. Dit willen ze gaan bereiken met de actie GaNaarDeFilm.nl. Actrice Barbara Sloesen en co-CEO van Dutch Filmworks Marcel de Block spraken hierover bij Stax&Toine.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
De voorstellingen met Harry Potter zijn alle trouwens wel relatief goed bezocht.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
De voorstellingen met Harry Potter zijn alle trouwens wel relatief goed bezocht.
Zegt iets over de rest van de films, ben ik bang. Maar even de volgende maand de hele StarWars-cyclus herhalen, en het oeuvre van Sergio Leone, dat zou mij ook wel vaak naar de kijkschuur trekken.