- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Bioscoopnieuws
Bioscoopnieuws
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Minus James Bond heeft dit filmjaar niks meer. Niks.
Ik vrees dat Bond zijn window heeft gemist (in elk geval in Europa).
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
30 personen is hier in Hengelo overigens nog heel wat, dat werd voor deze hele shitzooi al niet vaak gehaald in een zaal.
Zelf hier in Grunn maar 2 films meegemaakt afgelopen maanden waar daar overheengegaan werd. Genoeg moois gezien, heb ik geen Bond voor nodig. Twijfel wel of ik m'n gratis Cineville NFF voor komende dagen niet opgeef om een ander een kans te geven, kan ik later bij de gewone release alsnog gaan (als de bios dan nog open is...das dan wel weer zoiets...)
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Ik heb het idee dat ik alleen bij de Tenet en bij de Pathé Unlimited Night meer dan 30 personen in een zaal heb gezien. Daarbij wel gezegd dat ik in de afgelopen 3 maanden slechts een keer een avondvoorstelling op vrijdag of zaterdag heb gezien (in een zaal waar meer dan 30 man in mag) en dat was dan ook nog een heruitbreng van een oude film.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Op dit moment bij de vooravond een pleidooi om theaters uit te zonderen van de aangescherpte coronaregels. Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens, en ik denk dat bioscopen erbij moeten worden gevoegd. De besmettingen vinden daar nu eenmaal niet of nauwelijks plaats. Mensen zitten daar zonder klachten, met hun bek dicht, en op de juiste afstand van elkaar.
In de horeca gaat het mis. En in stadions houden mensen hun bek niet - of niet voldoende. En uiteraard in de privésfeer - met name onder jongeren.
Wordt gezien de situatie waarschijnlijk niet gehonoreerd. Spijtig dat de culturele sector onevenredig hard wordt getroffen, maar ik vrees dat het niet anders is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Grootste bioscoopketen Cineworld dicht na uitstel nieuwe Bondfilm | Entertainment | Telegraaf.nl
Ben bang dat de verplaatsing van James Bond definitief een bioscoopramp heeft veroorzaakt.
Jammer dat filmbedrijven niet groter durven te denken dan een keer een wat minder financieel succesvolle film.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Na Bond ook uitstel van The Batman en Dune-remake - Filmkrant
The Batman zou oorspronkelijk uitkomen op 1 oktober 2021. Daar is nu 4 maart 2022 van gemaakt. Als reden wordt vertraging van de opnames opgegeven. Titelrolvertolker Robert Pattison liep vorige maand corona op, meldt The Hollywood Reporter.
Ook Dune, dat vanaf 18 december te zien zou zijn, schuift door, waarschijnlijk naar oktober volgend jaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zou je, met de kennis van nu, twee nieuwe bioscoopzalen bouwen? Het blijft een onmogelijke vraag, maar feit is dat filmhuis Cinecitta te midden van de coronacrisis een imposant atrium en twee splinternieuwe filmzalen in gebruik neemt. ‘Een schrale troost: we kunnen nu wel iets meer mensen kwijt.’
Eén zaal met 35 zitplaatsen, een tweede met 40 stoelen, ingegraven onder de grond. Daarboven staat het nieuwe atrium van glas en hout, waarin onder meer de ticketbalie en een bar komt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Gaan bioscopen de crisis overleven? 'De filmbeleving is weg' | RTL Nieuws
Ron Sterk, directeur van Vue Cinemas, moet sinds de crisis veel extra moeite doen om een beetje omzet te behalen. "In de herfstvakantie gaan we 's ochtends om half negen al films draaien. Dat is echt ongebruikelijk voor de bioscoopwereld. Op die manier hopen we toch genoeg capaciteit te kunnen bieden"
'Laat weer meer dan 30 mensen toe in bioscoop' | BNR Nieuwsradio
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Ik ben erg benieuwd naar de maatregelen die morgen aangekondigd worden...zullen 30 man per zaal nog mogen of gaat alles weer op slot?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ben erg benieuwd naar de maatregelen die morgen aangekondigd worden...zullen 30 man per zaal nog mogen of gaat alles weer op slot?
Ik zou sluiting echt heel triest en onterecht vinden. Ik voel me echt voor de volle 100 procent corona-veilig in de bios.
Maar de kans is vrij aannemelijk dat ze de horeca en de entertainentactiviteiten zoals de bios gaan sluiten voor een week of 2, 3.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Nou de bioscoop blijft gewoon open. Enkel met mondkapjesplicht. Lijkt me prima, want ondanks het advies deed vrijwel niemand dat nog.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
In EYE wel, maar daar kom je natuurlijk net de pont aflopen, dus kun je die net zo goed ophouden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou de bioscoop blijft gewoon open. Enkel met mondkapjesplicht. Lijkt me prima, want ondanks het advies deed vrijwel niemand dat nog.
Nu nog filmaanbod 
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Echt hè, gewoon niks nieuws in de Vue dit weekend, of maar een kinderfilm pakken.
Arthouse in de filmhuizen blijft wel redelijk op peil overigens, genoeg nieuwe interessante films.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Het Vlaamse filmtijdschrift Vertigo doet een actie om de bioscopen te steunen. Bij elk Vertigo-mondmasker dat je koopt, gaat er een deel naar een bioscoop naar keuze.
Vertigo steunt bioscopen met mondmaskeractie - Vertigo - vertigoweb.be
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Het Vlaamse filmtijdschrift Vertigo doet een actie om de bioscopen te steunen. Bij elk Vertigo-mondmasker dat je koopt, gaat er een deel naar een bioscoop naar keuze.
Vertigo steunt bioscopen met mondmaskeractie - Vertigo - vertigoweb.be
Ik ga er mij eentje bestellen denk ik, merci voor de boodschap 
Cinema Albert te Dendermonde kan er maar wel bij varen (ook al is het maar een doekje voor het bloeden).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wie Hollywood zoekt, in Nederland, denkt misschien niet meteen aan een non-descript bakstenen kantoor op een bedrijvenparkje nabij de A2, afslag Utrecht Langerak. Maar daar, tussen de panden van de bloedbank en Stichting Islamitisch Centrum Nederland, huist het bedrijf dat deze zomer plots uitgroeide tot de marktleider in de Nederlandse bioscopen: het aandeel van de onafhankelijke Nederlandse filmdistributeur verviervoudigde. Terwijl de grote Hollywoodstudio’s hun voornaamste titels uitstellen, bang om verlies te maken in de in capaciteit drastisch beperkte zalen, bracht Dutch Filmworks sinds de heropening van de bioscopen in juni al twintig films uit, meer dan alle andere partijen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
LUX viert 20-jarig bestaan met gratis livestream - Filmkrant
Het grootste arthouse theater van Nederland bestaat twintig jaar. Om dat jubileum te vieren organiseert LUX in Nijmegen morgenavond een talkshow waarin Sinan Can en Martin Koolhoven met elkaar en gasten in gesprek gaan over religie, intolerantie, Disney, troost, manipulatie en surrogaatbeleving. Het programma is gratis online bij te wonen
Gespreksleider is schrijver/actrice Nazmiye Oral. Sinan Can is onderzoeksjournalist en documentairemaker en won in 2016 de prijs Journalist voor de Vrede. Martin Koolhoven is filmmaker en bekend van onder andere Brimstone en Oorlogswinter.
Vanwege de coronamaatregelen is de avond, die om 20:00 uur begint, beperkt toegankelijk voor live publiek. LUX stelt daarom gratis e-tickets beschikbaar. Deze zijn te bestellen via de website van LUX.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Bioscopen vermoedelijk ook 2 weken dicht. Want ja, daar buitel je over elkaar heen van de drukte en is afstand houden niet mogelijk, i.t.t. de supermarkt en winkelstraat.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
In België zijn de bioscopen vorige week al dicht gegaan. Met normaal sluiting tot 15 december, evaluatie rond 1 december. Al denk ik niet dat ze vroeger zullen opengaan helaas.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ach, wat draait er nog. Heb er geen enkele moeite mee als de bios een paar weken sluit. Voor de bioscopen is het wel sneu. Anderzijds, nu verdienen ze ook nauwelijks wat denk ik.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Ach, wat draait er nog. Heb er geen enkele moeite mee als de bios een paar weken sluit. Voor de bioscopen is het wel sneu. Anderzijds, nu verdienen ze ook nauwelijks wat denk ik.
Eerlijk, ik zal het ook niet missen nee. Maar geef dan vier weken thuisonderwijs voor middelbare scholen, dat zet zoden aan de dijk. Niet die minieme besmettingskans in de bios.
En als uit cijfers blijkt dat dit grote besmettingshaarden zijn dan neem ik mijn woorden terug, maar wees dan transparant en laat die cijfers zien.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Eerlijk, ik zal het ook niet missen nee. Maar geef dan vier weken thuisonderwijs voor middelbare scholen, dat zet zoden aan de dijk. Niet die minieme besmettingskans in de bios.
En als uit cijfers blijkt dat dit grote besmettingshaarden zijn dan neem ik mijn woorden terug, maar wees dan transparant en laat die cijfers zien.
Ben ik helemaal met je eens. De maatregelen zijn steeds maar halfslachtig. Je kan beter het land een paar weken dicht gooien qua bezoekjes aan alles. Alleen nog de deur uit voor werk, boodschappen, medicatie en huis aan huis bezoeken. Dat laatste zou ik wel toelaten in beperkte mate, anders raken mensen helemaal depressief. Maar alleen stadions en de horeca sluiten schiet niet op. Wel mijn café dicht, maar dan wel zien dat de Efteling 15.000 bezoekers per dag heeft.
Ik heb me in de bioscoop altijd heel veilig gevoeld. Daar is alle ruimte om afstand te nemen. Sowieso is het erg rustig in de bios, want er draait gewoon niks. Als iedereen nu gewoon even een paar stappen terug neemt, dan kan je misschien weer met kerst naar je restaurant of bioscoop.