- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Gratis (legale) films op internet / rechtenvrije films
Gratis (legale) films op internet / rechtenvrije films
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
dit verbaasd me,,,ik dacht de ze dat ( een enorm bedrijf als youtube) wel een beetje in de gaten hielden.
het is immers geen schimmige site
Jawel, maar het bedrijf heeft er soms gewoon belang bij om zoveel mogelijk advertenties te verkopen, desnoods op content waar copyright op rust.
Ze verwijderen het wel als de rechthebbende een klacht indient. En het is natuurlijk ook dweilen met de kraan open. Ik heb Nederlandse filmmaatschappijen wel eens getipt over illegale uploads van recente films. Ze wisten dan niet dat de film illegaal op YouTube stond.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Geupload door EYE:
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Puur technische vraag: is dit (in 720p) het beste wat je uit het oorspronkelijke DV materiaal kunt halen?
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Dat is al een wassen neus natuurlijk. Het enige dat je kunt doen is a) pixel rendering met een hoop artefacten als extra, of een simpele blowup en er een subtiele 720p ruis overheen leggen.
In dit geval is het een enkele blowup met een verscherping. Het blijft natuurlijk altijd SD. Maar je went er snel genoeg aan. Zeker als het verhaal en spel goed zijn 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
http://www.brennfilm.com/swingers/swingersdiamant.png
Niet slecht voor nog geen maand online 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Hoef geen cijfers natuurlijk, maar is dat puur promotie (als in, je verdient er geen cent mee) of vertaalt dat zich op de één of andere manier toch in inkomsten (zowel direct via reclame of verhoogde fysieke verkoop)?
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Hoef geen cijfers natuurlijk, maar is dat puur promotie (als in, je verdient er geen cent mee) of vertaalt dat zich op de één of andere manier toch in inkomsten (zowel direct via reclame of verhoogde fysieke verkoop)?
Omdat de film al snel een 'leeftijdsbeperking' had ivm blote borsten zijn er geen directe reclameinkomsten meer. Cijfers mag. Puur op hits (waarmee youtube toch op 'flagged content' kijkers bij andere filmpjes krijgt) heb ik nu 20 Euro verdient. Met reclame inkomsten zijn meer dan een miljoen hits weldegelijk interessant. Maar goed. 20 euro per maand x 12 is meer dan de film op de plank laten liggen. Via mijn eigen website verkoop ik de film voor 2,99 en als ik daar 3 verkopen per maand heb is het veel. Nu heeft het nog enige promotie. Wellicht herkenning voor als ik mijn volgende film ga maken.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Stephan: dank voor de openheid! Meestal zijn regisseurs nogal schimmig als het gaat over inkomsten en dergelijke.
Wel flauw dat YouTube zich weer achter zo'n preutsheid verstopt, maar dat heb je met grote Amerikaanse sites natuurlijk. Is Vimeo geen optie? Of gewoon een keertje aankloppen bij Netflix? Neem aan dat die voor globale rechten toch iets meer betalen dan 12x20EUR, al is dat qua effectieve exposure misschien minder succesvol dan een YouTube (aangezien Netflix kleinere films als snel begraaft in z'n interface.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
jeroentjuhhhhh en andere horror liefhebbers:
Pablo Parés heeft al z'n films op YouTube staan, vrijlijk te bekijken. Ze hebben niet allen subtitles, maar de meesten toch wel zo te zien. Vooral Daemonium een keertje kijken!
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
jeroentjuhhhhh en andere horror liefhebbers:
Pablo Parés heeft al z'n films op YouTube staan, vrijlijk te bekijken. Ze hebben niet allen subtitles, maar de meesten toch wel zo te zien. Vooral Daemonium een keertje kijken!
Absoluut aan te raden voor de (exotische, low budget) horrorliefhebbers.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Leuk dat September Film met enige regelmaat films rechtenvrij op internet distribueert! 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Fri Os fra det Onde (2009) (Deliver Us from Evil)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Deze werd vandaag nog in de trein genoemd en is hier volgens mij niet aan bod gekomen.
Ik heb er wel eens doorheen gebladerd, maar nooit aan toegekomen, omdat de focus ergens anders ligt dan bij Korea - en weer uit beeld geraakt. Maar dank voor de reminder. Maar dit zijn wel de initiatieven die we toejuichen, want de selectie is volgens mij erg de moeite: KoreanFilm - YouTube
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Leuk dat September Film met enige regelmaat films rechtenvrij op internet distribueert!
Gaaf! Geldt dat voor al die films die ze plaatsen? Daar kun je geen problemen mee krijgen als je ze kijkt?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Gaaf! Geldt dat voor al die films die ze plaatsen? Daar kun je geen problemen mee krijgen als je ze kijkt?
Nee hoor, volledig veilig.
Ik heb het daar wel eens met September Film over gehad. Zij hebben de rechten voor deze films voor Nederland (wellicht zelfs Benelux).
Deze films worden bewust vrij beschikbaar gesteld door September Film.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Mooi!
Heb me gelijk geabonneerd op dat kanaal.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Six Shooter (2004) - Reference View - IMDb (27 minuten)
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Kent er iemand trouwens een site waar je ook kunt filteren op speelduur? Was zelf al op Movies : Free Movies : Download & Streaming : Internet Archive gestoten, maar geen filterfunctie voor zover ik zie. Ben vooral op zoek naar wat oudere horror/science-fiction
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Rademakers collectie - YouTube
13 fillms, o.a. De Aanslag (1986), Max Havelaar (1976), etc.