- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Gratis (legale) films op internet / rechtenvrije films
Gratis (legale) films op internet / rechtenvrije films
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Film staat ook al op de site.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Pirate Bay en uTorrent zijn toch legaal? Om te downloaden bedoel ik dan, want ik weet dat uploaden illigaal is.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Daarmee is Nederland een uitzondering.
Maar omdat het uploaden van die films illegaal is horen ze niet in dit topic, dit topic gaat over volledig legale downloadinitiatieven.
daxclusive
-
- 2560 messages
- 2409 votes
Ik download weleens een filmpje via een betaalde site.
Dat betekend dat ik voor 3 maanden een vaste prijs betaal.
De dvd's brand ik niet op een DVD, want koop liever als deze mij bevalt ze origineel op DVD of Blu-ray. Site's zoals Piratebay zijn allemaal illegaal, je upload toch automatisch (bewust of onbewust)! In Nederland is downloaden legaal en uploaden illegaal.
Ik betaal liever een prijsje zodat ik weet dat ik goede kwaliteit met subtitels heb en ik weet dat ik niet upload. Dan dat ik illegaal bezig ben en cam troep heb.
X__Liesjj
-
- 329 messages
- 586 votes
Ik download weleens een filmpje via een betaalde site.
Dat betekend dat ik voor 3 maanden een vaste prijs betaal.
De dvd's brand ik niet op een DVD, want koop liever als deze mij bevalt ze origineel op DVD of Blu-ray. Site's zoals Piratebay zijn allemaal illegaal, je upload toch automatisch (bewust of onbewust)! In Nederland is downloaden legaal en uploaden illegaal.
Ik betaal liever een prijsje zodat ik weet dat ik goede kwaliteit met subtitels heb en ik weet dat ik niet upload. Dan dat ik illegaal bezig ben en cam troep heb.
Via welk programma doen je dat? Ik zoek al heel lang naar zo'n programma dat ik films van goede kwaliteit van downloaden tegen een redelijke prijs.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Site's zoals Piratebay zijn allemaal illegaal, je upload toch automatisch (bewust of onbewust)! In Nederland is downloaden legaal en uploaden illegaal.
Daarvoor is er dus Usenet
www.spotplanet.org
jazzzz
-
- 579 messages
- 870 votes
Downloaden = legaal, dus je kan alle films binnenhalen die je maar wil!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Hier een lijst van veelal oude films waarbij het kopieerrecht niet van toepassing is.
Lijst van films in het publiek domein - Wikipedia - nl.wikipedia.org
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Link naar illegale site verwijderd.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nieuwe website toont alle legale downloadbronnen - Tech & Media - VK - volkskrant.nl
Samenvatting: Een nieuwe website die vandaag gelanceerd wordt zet alle sites en platforms waarop legaal muziek, films, games en boeken te downloaden of te streamen zijn op een rij. De Nederlandse site, thecontentmap.nl, wordt vanmiddag op het festival Eurosonic Noorderslag gelanceerd door minister Jet Bussemaker (Cultuur).
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
"Gratis video entertainment: YouTube" 
Geniaal initiatief.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De meeste films op YouTube staan er illegaal op. Ik weet niet in hoeverre de site public domain kanalen gaat linken. Het zal niet alleen een linkje naar YouTube zijn neem ik aan.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Momenteel nog wel. Ze linken voor muziek bijv. niet eens naar iTunes, gewoon naar de Apple homepage? Op de .uk site is het trouwens niks beter. Je krijgt wat linkjes naar sites waar je zelf maar moet gaan uitzoeken hoe alles in elkaar zit.
Als "gebruiksvriendelijk" legaal alternatief hebben ze er precies weer een minimum aan moeite en resources ingestoken.
Ms.Swan
-
- 2 messages
- 0 votes
Bij Filmdragers en apparatuur > Winkels en videotheken > films op internet?:
Hallo,
ik heb enkele films die ik graag wil zien,
een videotheek hebben wij hier niet
in de bibliotheek vind ik ze ook niet terug
ik hoorde dat er veel films terug te vinden zijn op youtube,
maar hoe download je die dan?
want mijn pc-scherm is niet erg groot
meestal is die dan ook zonder ondertiteling
hoe zet je die daarbij?
kan je dat dan op dvd branden of is dat niet mogelijk?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Je kunt geen films downloaden via YouTube. Je kunt wel via een kabeltje de beelden door schakelen naar je tv.
Moderne smart-tv's hebben vaak wel een YouTube app waardoor je via wifi rechtstreeks beelden op je tv kunt bekijken.
Misschien is Video on Demand - VOD een optie voor je.
Bijvoorbeeld Netflix dat is heel populair.
Je kunt dan films bekijken via het internet. Je betaalt een vast bedrag per maand.
Verder hebben kabelaanbieders wel filmpakketten waarbij je films kunt kijken via een mediabox.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Downloaden van filmpjes van youtube, vimeo, etc. kan wel hoor. Maar dat kun je dan doen via sites als:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
OpenCulture.com zoekt op het wijde web naar films die rechtenvrij en dus gratis te bekijken zijn. Meer info in dit artikel:
Van Tarantino tot Alfred Hitchcock: 700 films gratis online te bekijken
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Mooi initiatief en erg handig, ga er binnenkort wel eens wat in rondkijken. Staan wel soms rare dingen in. Born to the West en Hell Town zijn echt wel dezelfde film, maar in de lijst wordt hij apart genoemd. Het staat er wel bij dat Hell Town origineel Born to the West heette, maar ze laten het uitschijnen alsof het 2 verschillende films zijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
September Film heeft een aantal films geupload op YouTube die gratis te bekijken zijn. 
Er zijn enkele tientallen films van September Film die niet meer verkrijgbaar zijn op zowel DVD als VOD. Vandaar dat ze deze op hun YouTube kanaal zullen plaatsen. Uiteraard ook in de hoop dat men nieuwe (wel betaalde) films op hun kanaal zal gaan kijken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Een aantal documentaires van gerenommeerde Nederlandse regisseurs als Heddy Honigmann en John Appel zijn te zien op 2Doc on demand - 2Doc.nl
O.m. te zien:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar Film > Algemeen > Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
GuidO96
-
- 149 messages
- 897 votes
Ik weet niet of de site onder legaal of illegaal valt.
Ik heb veel films gedownload van rarelust.com. Voor premium account moet je betalen. Ik heb er dus ook een tijdje voor betaald.
Rarelust gaat vooral over "vergeten" films, films die ook bijna niet op Imdb te vinden zijn. Misschien zijn de films al verlost van hun rechten?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Nee dat is het probleem juist. In Amerika moet het recht worden verlengd. Gebeurt dat niet dan vervalt het recht en is het voor iedereen vrij om te kijken, te downloaden of te verspreiden. In Nederland (Europa) schijnt dit helemaal niet geregeld te zijn. (Er is dus geen onderscheid tussen vergeten films en huidige nieuwe films).
Film >> Algemeen >> Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
GuidO96
-
- 149 messages
- 897 votes
Ik moet zeggen dat ik me aardig vermaak met underground en low budget films. Ik moet ook wel zeggen dat ik tegen betaalde downloads ben. Als ik iets wil koop ik het wel fysiek
john mcclane 2
-
- 3488 messages
- 6576 votes
In Film > Overige films > films gratis op youtube:
Na een tijdje wat random films ( meestal de wat oude ) ingetypt op youtube.
Enna toevallig meerdere hits leek mij het een leuk idee om wat films ( liefst in engels of dutch ) die gratis op youtube te bekijken zijn te delen.
want he! legaal en makkelijk te streamen naar tv.
Niet de voor de hand liggende ( intypen full movie ) maar mag wel.
het is mij opgevallen dat de films vaak wat moeilijk te vinden zijn.
hier alvast wat voorbeelden,,,,
[EDIT moderator; links weggehaald] : links naar films op YouTube zijn niet toegestaan op MM, omdat dit in de meeste gevallen illegaal geuploade titels zijn. Linken naar YouTube mag alleen als het een rechtenvrije film betreft, of als de film geplaatst is op het kanaal van de filmmaatschappij of een filmfestival.
john mcclane 2
-
- 3488 messages
- 6576 votes
De meeste films op YouTube staan er illegaal op. Ik weet niet in hoeverre de site public domain kanalen gaat linken. Het zal niet alleen een linkje naar YouTube zijn neem ik aan.
dit verbaasd me,,,ik dacht de ze dat ( een enorm bedrijf als youtube) wel een beetje in de gaten hielden.
het is immers geen schimmige site