• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.908 votes
Profile

Video on demand - VOD

Biosguru

• 1557 messages
  • 5096 votes

The age of streaming is killing classic film.

Artikel waarin o.a. Bordwell aan het woord komt over de krimpende kennis en beschikbaarheid van klassiekers: Can Turner Classic Movies b...

Gelukkig draaien de filmhuizen nog de ene na de andere klassieker....

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Fijn artikel!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Godfather films staan nu wel degelijke op Netflix trouwens... (wellicht niet in de VS)

Evenals veel klassiekers als Chinatown en Taxi Driver.

Maar goed, ik tel nu 15 films op Netflix van voor 1960, dus de focus ligt inderdaad met name op recentere titels.

Jaren 60 en jaren 70 titels nog wel behoorlijk aantal.

Onlangs bijvoorbeeld toegevoegd: True Grit (1969), The Bad News Bears (1976) en The Great Gatsby (1974)

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

De voorstelling van het verleden lijkt me toch ook iets té rooskleurig (wij hadden ook een videotheek maar het aantal klassiekers daar was niet bepaald overweldigend) én TCM is nu ook niet meteen het boegbeeld van diversiteit qua programmering, al kan het tegenwoordig wel al wat beter zijn.

Blijft wel een feit natuurlijk dat een service als Netflix de diversiteit van he filmaanbod niet echt ten geode komt. Maar een Criterion streamingplatform is eigenlijk even eng, alleen richt het zich op een iets ander segment.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het wordt steeds drukker aan het VOD-front:

Vimeo wordt iTunes- en Netflix-concurrent | One More Thing - onemorething.nl

iTunes en Netflix krijgen concurrentie uit onverwachte hoek. Vimeo start met de Vimeo Television Store, een eigen portal voor het kopen en huren van films en series. Er zijn zowel bekende als onbekende (indie) producties verkrijgbaar.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vandaag start de VOD Film 4-daagse; verschillende nieuwe films zijn 4-dagen lang via video-on-demand (VOD) te bekijken met fikse kortingen. Verschillende video-on-demand services doen mee aan dit initiatief zoals KPN, Videoland, ZIGGO, Pathé Thuis en iTunes.

Je kunt ruim 75 gloednieuwe films kijken via de On Demand platforms van al deze aanbieders.

De actie loopt van vrijdag 21 oktober tot en met maandag 24 oktober.

Overzicht deelnemers:

https://www.moviemeter.nl/images/uploads/vod4daagse.jpg

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Mijn "faforiete aanbieder" staat er niet tussen!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

ehm maar hoe duur zijn ze dan? *edit* 3 euro op iTunes zie ik, dat vind ik wel een nette prijs inderdaad voor een digitale huurfilm.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja zeker. Ik wou al een tijdje Trumbo (2015) zien.

Die kost normaliter € 5,99 bij Ziggo on Demand en nu € 2,49

Voor dat eerste bedrag ga ik dat nooit doen, maar nu dus wel.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Oh netjes, de prijs verschilt dus nog per aanbieder.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Misschien een beetje willekeurig, maar is er al een (internationale?) aanbieder voor de wat meer obscure film. Ik vind dat tot nu toe in het aanbod van velen nauwelijks terug.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Knisper wrote:

Misschien een beetje willekeurig, maar is er al een (internationale?) aanbieder voor de wat meer obscure film. Ik vind dat tot nu toe in het aanbod van velen nauwelijks terug.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik begrijp dat MUBI een behoorlijk aandeel 'obscure films' heeft.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

kappeuter wrote:

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik begrijp dat MUBI een behoorlijk aandeel 'obscure films' heeft.

Ik vind MUBI erg interessant, maar het is wel een film per dag principe. Dat betekent dat zij voor een groot deel de keuze maken, maar niet dat je kan struinen in wat meer titels.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

FilmStruck: Created by the movie lovers at Turner Classic Movies (TCM) and The Criterion Collection

Live nu ... even in hun library gekeken maar daar word ik als liefhebber toch ook niet heel blij van.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Toen gisteren keek lag de boel er constant uit. Nodige opstartproblemen. Maar lijkt me ook niet echt wat voor jou...

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Ze hebben 12 horror films

Njah, wel leuk dat er wat meer van dit soort niche streamingservices opkomen, ben alleen wat zurig omdat hun marketing iets te "optimistisch" is. Film fans worden wel érg hard over dezelfde kam gescheerd terwijl de service zich toch vooral op classics and typische arthouse richt.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Lijkt me wel een leuk aanbod trouwens, maar ik ben dan ook wel fan van de classics Prijs valt ook nog wel mee?

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

classics en arthouse is idd precies wat ik wil, maar ja.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Onderhond wrote:

Ze hebben 12 horror films

Maar qua horror heeft Shudder natuurlijk alles al weggekaapt.

Ik vind het er op het eerste gezicht wel goed utzien, maar heb al zoveel te kijken...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Vooralsnog helaas alleen in de VS:

In what countries is FilmStruck available for viewing?

At the time of launch, FilmStruck will only be available in the United States.

bron

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik heb me voor de proefperiode ingeschreven met de bekende Veepee-en omweg, en ik ben dus toch wél positief.

Dit ziet er erg leuk uit, nu nog een goede manier om die TCM én Criterion Content soepel op mijn TV af te spelen en we kunnen!

Op de pc kijken ging in ieder geval prima en er stond een hoop op, Filmstruck en Criterion aanbod tezamen.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Gisteren via Festival Scope: Festivals On Demand for Film Lovers World Wide! - festivalscope.com de film "Korso" gezien.

De enige info die ik heb is dat de website kleine films een podium biedt.

Heeft iemand er verdere ervaringen mee?

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

klinkt wel interessant! Geen ervaringen mee, maar wel de moeite om eens te checken! Eerst komende week mijn proefabo van filmstruck maar eens nader uitproberen, echt veel te druk voor gehad...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Berichten verplaatst naar Overigen > Televisie > HBO

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Wij hebben sinds jaar en dag aan deze kant van de website een abonnement. Als ik wil zou ik nu een groot deel van het Filmfestival van Locarno kunnen zien maar ik vind VOD nog niet ideaal genoeg om dat te doen. Wil het gewoon het liefst op het witte doek zien. Overigens staat bij deze VOD-dienst je (achter)naam in beeld.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Malick wrote:

Wij hebben sinds jaar en dag aan deze kant van de website een abonnement. Als ik wil zou ik nu een groot deel van het Filmfestival van Locarno kunnen zien maar ik vind VOD nog niet ideaal genoeg om dat te doen. Wil het gewoon het liefst op het witte doek zien. Overigens staat bij deze VOD-dienst je (achter)naam in beeld.

Wat een geweldige dienst. Als ik mijn site weer up-and-running heb, ga ik dat zeker even proberen, als ik er binnen kan komen als pers. Voor mij als niet-liefhebber van festivals wellicht een grote uitkomst. Die kosten zijn wel te doen. Meestal Engelse subs, Verhoeven?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

I don't know. Heel af en toe bekijk ik iets voor het DMFF (Ascent) maar heb nog nooit iets in het geheel afgekeken. Als je me wat titels geeft dan check ik ze wel voor je.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Niets specifieks, ik bedoelde meer in het algemeen. No worries, misschien kom ik er nog eens op terug, voor nu ben ik blij dat je me er even op gewezen hebt

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.