• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Meest onderschatte genre

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Selectief quoten is ook een vak.

Als je naar de toplijsten kijkt, is wel objectief vast te stellen dat komedies daarin zelden of nooit een hoge notering halen. Statistisch gezien is dat opmerkelijk.

Doei.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Een discussie vertragen/bemoeilijken een ander vak.

Dat er weinig komedies in de toplijsten staan heeft verder niks te maken met onderwaardering. Enkel (belangrijk woord!) als je er vanuitgaat dat ze daar wel horen te staan.

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

Toch wel de sf film vindt ik vaak wordt een parel als freejack gewoon omdat er niet goed in geacteerd wordt in de flop 100 gedouwt maar het gaat om dat je het gelooft en je het leuk vindt

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Heb haast, maar even kort dit: slasherfilms zijn superonderschat!

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

BlueJudaskiss wrote:

Heb haast, maar even kort dit: slasherfilms zijn superonderschat!

helemaal mee eens

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

(zie deze onzin nu pas)

Onderhond wrote:

Echt ? Daarom dat je gisteren in die Guinea Pig thread nog even moest natrappen zeker ? Of is wel volwassen om hetzelfde bij users te doen ?

Ach gut, 'natrappen' . Kijk eerst even goed wie er precies op de grond lag. Ze moeten ook altijd jou hebben he? Nee, het is ontzéttend kinderachtig, maar zo benader ik users die zich onvolwassen gedragen nou eenmaal af en toe. Slecht voorbeeld trouwens (om zinloos in jouw volledig onsamenhangende en uiterst selectieve manier van reageren te blijven hangen): dit gaat om één geval, kun je nauwelijks representatief noemen voor het hele genre users. Dan kun je het dus ook niet hebben over structurele onderwaardering. Jezelf vergelijken met een slechte film, is niettemin nobel.

Als iets de laatste jaren onderschat is, is het Disney wel, met die belachelijke golf aan anime-fanaten. En dan heb ik het niet over absolute aantallen, meer over inhoud, maar dat is een term die bij jou sowieso altijd het ene oor in en het andere oog uit gaat.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Bedankt voor deze bijdrage.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Dat van Disney meen ik overigens nog ook.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Sommige Disneys zijn ronduit geniaal. Ken geen animator die er anders over denkt, hoor.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Comedy/(dans-) Musical

Ik moet toegeven, dat ik slechts 2 "comedys" in m'n DVD colectie heb, daarnaast:

wat dachten we van "musicals" (op DVD)?

Ik heb niets met dat "Joop-van-ellende"gebeuren, maar ik ben getipt voor de WO-II (dans-) musical met Fred Astaire & Rita Hayworth: You Were Never Lovelier op DVD.

Vorige week een vrij goedkope R-0 van deze DVD besteld. Ben benieuwd hoe ik deze comedy/musical ervaar.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

animatie, komedie, slasher en actiefilms worden nogal onderschat. Als je de top 100 ziet, krijg je blijkbaar een selectie van maffiafilms, drama, western, thriller, ... Mensen vergelijken soms een animatie met een maffiafilm of een komedie met een goeie drama. Maar elk genre heeft z'n eigen sterkte. Een sterke Seagal-film hoeft geen diep uitgewerkt verhaal te hebben. Dat verwacht ik ook niet als ik een Seagal-film ga zien. En bij een komedie wil ik vooral lachen (wat de soort humor ook mag zijn) en maak ik me niet druk over fouten in het script of uitgewerkte acteerprestaties.

En wat de vergeethoek betreft op MM: Woody Allen (op Match Point na, haalt geen enkele film de 200 stemmen), Laurel & Hardy en Hitchcock (maar 5 films boven de 500 stemmen op 52 films!)

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ondertussen staan er wel 4 animatiefilms in de top 100. Da's toch geen slecht aantal gezien het aandeel animatiefilms (hier).

Nadeel is wel dat ze allemaal van dezelfde studio komen en maar een heel klein segment van het genre belichten. En dat animatiefilm buiten dat segment wel erg onderschat worden.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Film Pegasus wrote:

Als je de top 100 ziet, krijg je blijkbaar een selectie van maffiafilms, drama, western, thriller,

Ik vind het westerngenre juist onderschat. Daarbij staan er in de top 100 maar 2 westerns, dus om dat nou een overpopulair genre te noemen. En beide films zijn van Leone. Westerns die niet van Leone komen worden erg onderschat.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Ik vind het westerngenre juist onderschat. Daarbij staan er in de top 100 maar 2 westerns, dus om dat nou een overpopulair genre te noemen. En beide films zijn van Leone. Westerns die niet van Leone komen worden erg onderschat.

He, nu dat je het zegt. Ik was er zo van overtuigd dat het er meer waren.... raar. Blijkbaar worden die meer aanvaard bij Knock-Outs en hebben ze te kampen met zowel tegenstanders als voorstanders. Iets wat ook bij Vietnamfilms voorvalt denk ik.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Een van de meest onderschatte en onderdrukte genres (niet noodzakelijk op deze site), zou ik toch horror durven noemen. Kijk maar naar allerhande censuurcommissies, algemene afkeer door "politiek correcten", enzovoort.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Inderdaad zeg, shockerend. Had dat totaal niet verwacht...

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Japanse film ernstig onderschat.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

by_the_way wrote:

Idd.

En het cyberpunk genre, ook hopeloos onderschat. Animatiefilms over het algemeen ook en dan heb ik het niet over die pixar troep maar over films als ghost in the shell.

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

De western, weet niet hoeveel er in de toplijst staan, volgens mij een stuk of acht. Ze worden ook maar door heel weinig bekeken. Bekende westerns hebben soms maar net 100 of meer stemmen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

by_the_way wrote:

Ja, vooral in knock-outs

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Beterom Jamie, dan verliezen ze hun redelijk hoge scores ook niet.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

by_the_way wrote:

Zoals? En heb je überhaupt weleens een Japanse film gezien?

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Science-Fiction waarbij de wereld vernitigd is, zoals The Postman en Waterworld.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

by_the_way wrote:

Japanse films worden niet onderschat...ze hebben gewoon een kleiner publiek maar scoren meestal wel goed bij dat publiek.

Het is een vrij selectief gebied dat je wel of niet ligt, de meeste users zullen zich ook niet snel aan aziatische films wagen, das jammer maar dat is nu eenmaal zo. Dat is meer de reden dat japanse/aziatische films niet heel hoog staan allemaal.

Er staan toch redelijk wat japanse films in, nr. 22, 30, 41, 51, 72, 75, 88, 95, 99, 102, toch 10 bij de eerste 102. Het kan beter maar slecht vind ik het niet.

De top 20 zijn toch allemaal de standaard films en omg wat staat the green mile hoog

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

veron35 wrote:

Science-Fiction waarbij de wereld vernitigd is, zoals The Postman en Waterworld.

Postapocalyptische films, bedoel je. De Mad Max films worden wel gewaardeerd, hoor. Zeker de tweede.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

postman en waterworld zijn ook absoluut geen hoogstaande films

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Wouters wrote:

postman en waterworld zijn ook absoluut geen hoogstaande films

Ik vind het anders wel 2 van de meest ondergewardeerde films ooit. The Postman staat niet voor niets op nummer 2 in mijn top 10. Daar hangt zo'n goede sfeer, er werd goed geacteerd door Kevin en de decors zijn schitterend. En ik wist niet dat Mad Max een Science-Fiction was.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

veron35 wrote:

(quote)

Ik vind het anders wel 2 van de meest ondergewardeerde films ooit. The Postman staat niet voor niets op nummer 2 in mijn top 10. Daar hangt zo'n goede sfeer, er werd goed geacteerd door Kevin en de decors zijn schitterend. En ik wist niet dat Mad Max een Science-Fiction was.

Tja dat is dus een mening. Dat hij op 2 in jouw top 10 staat is puur persoonlijk en daar valt dus geen algemene waardering op te baseren. Ik vind Costner een vrij middelmatige acteur die me eigenlijk alleen in Dances with wolves echt heeft kunnen boeien

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

the Postman staat wel in meer top 10s dan Stalag 17 die jij erin hebt staan. Iedereen die ik ken en die die 2 films hebben gezien snappen er niks van dat ze zo geflopt zijn. De meeste mensen die ik ken vinde ze heel goed. Kevin is een van mijn (en van veel familileden en kennisen) favoriete acteurs. En hij speelt ook in veel goed gewardeerde films zoals JFK, Thirteen Days en The Untouchables.

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

De superheldenverfilmingen en games verfilmingen zijn wel een beetje onderschat.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.