• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Favoriete horror subgenre

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Met bootlegs heb ik al eens problemen gehad. Of om het op z'n Antwerps te zeggen: "goe in't zak gezet" Ik sta er dus wat weigerachtig tegenover. Maar desalniettemin bedankt voor de link .

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

damianodebeste wrote:

Onder welk subgenre valt Hellraiser ik denk niet Slasher het gaat niet over een moordenaar met een masker die heel veel mensen afmaakt.

Occult?

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

(quote)

Occult?

Oke thanks.

Lexcoaster

• 1268 messages
  • 1222 votes

Ik hou meer van sfeervolle horror met schrik momenten die je een halve hartaanval bezorgen dan films die nauwelijks eng zijn en waarin de ingewanden door de lucht vliegen.

Gore moet vooral functioneel zijn en niet hoofd ingrediënt van een film. Zo ongeveer denk ik ook over seks, al ben ik daar iets losser in. Gore, seks, geweld enz. mag best wel expliciet wezen, zolang het over het algemeen maar een beetje een functioneel middel is, en niet hetgeen waar de hele film op draait. Saw is bijvoorbeeld bij vlagen best spannend, maar ik werd de gore zat. Dawn of the Dead had funtioneel gore, die was beter te pruimen.

Eerlijk gezegt kijk ik vrij weinig horror, maar de enkele horrorfilm die ik kijk moet mij de stuipen op het lijf jagen. Ik heb dus ook veel liever El Orfenato, The Others, The Ring, The Sixth Sense en The Excorcist dan bijv. slashers. Sfeervolle horror is de horror die mij het meest bevalt, al kijk ik het vrij weinig - over het algemeen is het niet mijn favo genre.

Chloe Moretz

• 411 messages
  • 0 votes

Mijn favoriete horror subgenre is spookverhalen echte film met geesten en spoken zoals bijvoorbeeld: The Haunting, Poltergeist, Rose Red, The Grudge,The Eye, The Amityville Horror, The Sixth Sense, The Others etc.

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

Chloe Moretz wrote:

Mijn favoriete horror subgenre is spookverhalen echte film met geesten en spoken zoals bijvoorbeeld: The Haunting, Poltergeist, Rose Red, The Grudge,The Eye, The Amityville Horror, The Sixth Sense, The Others etc.

Occult dus.

Chloe Moretz

• 411 messages
  • 0 votes

Wat is occult??

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

In een van Halcyons eerdere berichten heeft hij dat gezegt

Occult is eigenlijk alles wat met het bovennatuurlijke te maken heeft spoken geesten heksen enz.

Steve-a

• 328 messages
  • 0 votes

Ik ben gek op zombie films.

Alpha X

• 136 messages
  • 916 votes

Extreme gore / exploitation.

DeCol

• 7009 messages
  • 3022 votes

Slasher

Occult

Zombie

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Ik ben dol op bloed in films, dus gore staat op nummer 1.

Verder vind ik horrors die zo eng zijn dat een paard er de hik van krijgt meestal ook wel geinig.

En als laatste occulte horrors. Altijd leuk.

Het enige waar ik niet echt van hou zijn zombiefilms.

Nasir

• 218 messages
  • 105 votes

Het occulte trekt me altijd weer.

Chloe Moretz

• 411 messages
  • 0 votes

wyatt earp wrote:

Ik ben dol op bloed in films, dus gore staat op nummer 1.

Verder vind ik horrors die zo eng zijn dat een paard er de hik van krijgt meestal ook wel geinig.

En als laatste occulte horrors. Altijd leuk.

Het enige waar ik niet echt van hou zijn zombiefilms.

Dan moet je Shallow Ground eens zien.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Kijk toch het liefst naar occult, gore en zombie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zombie en Exploitation.

Campy jaren 80 slashers en horrorfilms met rondborstige bimbo´s zijn mijn guilty pleasures.

NLbart

• 78 messages
  • 547 votes

Ik hou wel van gore en occult maar het moet realistisch blijven.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Silent Horror.

Chloe Moretz

• 411 messages
  • 0 votes

geesten, spoken en demonen (spookverhalen)

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Slasher, gore flicks (Troma films bijvoorbeeld) en zombiefilms vind ik het meest vermakelijke. Het meest enge vind ik de occult films en dan vooral de Aziatische films (Dark Water, Ringu, Ju On, enz.)

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Occult FTW!

Maar als horrorliefhebber houd ik van elk subgenre.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Bijna alles buiten het nu wel erg vervelende tienerslash horror genre in de geest van Scream (die overigens wel leuk was. Films als My bloody Valentine 3D zijn echt zo saai en flauw...

Ik vind mijn fun altijd wel in occulte horror, zombie horror en overdreven gore horror met van die nare slachtpartijen in vieze kelders en verlaten huisjes in het bos. Je kent ze wel

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Zeker Occult En Zombie vind ik ook wel leuk. Slasher en gore niet, dat vond ik vroeger leuk maar nu helemaal niet meer.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

realistisch en spannend.

Niet overdrijven, creepy muziek...

Geloofwaardig overkomen

Occult zonder twijfel ....

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

JDSsmetje wrote:

realistisch en spannend.

Niet overdrijven, creepy muziek...

Geloofwaardig overkomen

Me too. Films met een wat realistische invalshoek zoals Eden Lake, Martyrs, Ils, laten zich niet zo makkelijk in één subgenre vangen maar hebben allerlei elementen (bijvoorbeeld exploitation of martel, thriller, drama). The Loved Ones zal daar ook bij kunnen horen.

Verder doen het goed bij mij:

- psychologische horrors zoals Jacob's Ladder, Cube, Tale of two Sisters, Psycho. Hebben vaak ook iets claustrofobisch (net als The Thing en Alien)

- (occulte) horrors die het vooral van de sfeer moeten hebben zoals Don't Look Now, The Shining, Suspiria (giallo).

- fantasy/drama zoals de Spaanse films en Let The Right One In (niet echt horror dus)

Met slashers, splatters en zombies heb ik niet meer zo heel veel, tenzij retespannend en goed in elkaar gezet (Haute Tension, A l'Interieur, [REC], Halloween).

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

1. Slasher (american murder tales)

2. Giallo

3. Road Rage

4. I became supernatural and berzerk (scanners/ the fury etc.. typisch eind 70/begin 80)

5. Zombie

6. Monster/ nature fights back/ bad expirimenst

Vervelende horror

1. Crime horror (zoals Eden Lake/ Martrys/ Last house: dus home invasion, rape and revenche, torture, human expiriments

2. Haunted House

3. Gothic/ Hammer

Dit zijn uitspraken die 'gemiddeld zijn genomen'.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Gore is toch het meest vermakelijk naar mijn mening. Ik kan gewoon genieten van beelden waarin mensen aan stukjes worden gehakt of waar het bloed vloeiend opzoek gaat naar slachtoffers.

Toch zijn slashers zeker niet verkeerd. Aleen vaak jammer het ze vaak niet zo veel inhoud hebben. (naast NOES)

Occult is zeker het subgenre die de meeste spanning met zich mee brengt waardoor het altijd intressant is om naar te kijken. Vaak zit hier te veel diepgang in, waardoor ik vergeet te genieten.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Als ik toch één moet kiezen uit het lijst:

Exploitation, maar zoals eerder vermeld heb ik het het liefst.

Waar ik minder graag naar kijk:

Zombie

Vampire

Monster

Occult

Alien

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.