- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Kerstfilms
Kerstfilms
as
-
- 3548 messages
- 5932 votes
Masters of the Universe.
Blijft voor mij dé kerstfilm. Maar dan vooral uit jeugdsentiment. Kwam vroeger altijd op de BBC. Sinds die tijd onlosmakend verbonden. Guilty pleasure, zogezegd.
Lis
-
- 232 messages
- 3255 votes
Voor mij is dat toch echt Scrooge, A Cristmas Carol, maar dan wel die ene met die acteur die inmiddels overleden is. Ik kan verdikke nu ff niet op zijn naam komen...
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 messages
- 0 votes
Grinch
leukste is Home Alone 1,2 en Love Actually..
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13393 votes
Love Actually
Miracle on 34th Street (1947)
It's a Wonderful Life
...
Die Hard
Black Christmas
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Misery! Al genoemd maar kan niet vaak genoeg gezegd worden. Lekker Spannend sfeertje opgenomen in een winterslandschap. Perfect voor een winterseavond op de bank.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
- A Muppet Christmas Carrol
- Love Actually
- Home Alone I & II
- The Nightmare Before Christmas
- Trading Places
En natuurlijk It's a Wonderful Life! 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
- 3 Godfathers (1948)
- The Trap (1966)
Beide films worden al decennia lang gedurende de kerstperiode door de Engelse en Duitse tv uitgezonden.
Reken ze daarom ook maar tot de kerstfilms.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
Een geinige alternatieve kerstfilm is Eight Crazy Nights.
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Er worden hier wel leuke titels genoemd dalijk met kerst worden er vast een hoop kerstfilms uitgezonden. Vind dat altijd erg leuk.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Kerstfilm der kerstfilms: Santa Claus The Movie. Een mierzoete sentimentele draak van een film, maar mijn absolute favoriet!
Verder Love Actually, de Home Alone -en Santa Clause films, Scrooged met een fantastische Murray en Miracle on 34th street. Ook leuk is het volgensmij minder bekende A Town Without Christmas.
Vraagje:welke versie van A Christmas Carol is nog zeker de moeite waard om eens te zien?
Berty
-
- 88 messages
- 158 votes
In Film > Algemeen > Kerstfilms:
Hallo mensen! Ik ben bezig met een website over kerst, en op deze website wil ik gewoon alles wat maar met kerst te maken heeft en een beetje kerstsfeer bezit gebruiken.
Nu zou ik graag van jullie horen welke film(s) jullie nou echt het(!) kerstgevoel geeft.
Ikzelf heb bij de film home alone 1&2 goeie herrineringen omdat ik die vroeger (nu nog wel) rond kerst keek:).
Ik hoop dat jullie eruit komen en alvast bedankt.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Home Alone
Love Actually
http://www.moviemeter.nl/forum/20/3611/
Topic met andere discussies over kerstfilms.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ikzelf krijg een sterk kerstgevoel bij Christmas Vacation 
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
In Film > Algemeen > Kerstfilms:
Ik ben bezig met een website over kerst, en op deze website wil ik gewoon alles wat maar met kerst te maken heeft en een beetje kerstsfeer bezit gebruiken.
.
Laat het even weten als je site klaar is? Ik hoop wel voor kerst

djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Hij is al enkele malen genoemd, maar voor mij is Die Hard uiteraard ook de ideale 'kerstfilm'.
Now I have a machinegun. Ho Ho Ho 
Matthis
-
- 84 messages
- 642 votes
Het ligt er wel erg aan met wie je kijkt, denk ik. Van de week erg genoten van love actually samen met huisgenoten, maar weer met iemand anders is het beter om Joyeux Noel (2005) te kijken.
Met mijn zusje kijk ik Oliver Twist, of A Christmas Carol. Laten we het zo zeggen: in ieder geval iets met sneeuw en het liefst een verhaal dat oorspronkelijk van Dickens is.. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Beiden heel toevallig uit 1947.
- The Bishop's Wife (1947)
- Miracle on 34th Street (1947)
Japie Mol
-
- 354 messages
- 1994 votes
National Lampoon's Christmas Vacation. Errugg flauw, maar het blijft gewoon een hele grappige film. O ja, Bad Santa natuurlijk.
Jurado
-
- 203 messages
- 552 votes
The Muppet Christmas Carol is erg hartverwarmend
Trading Places 1983 met Eddie Murphy is ook erg leuk.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Halloween moet nog komen, maar kijk al zeker uit naar Kerstmis.
Dit jaar wil ik enkele kersthorrors zien (Black christmas en jack frost staan al op het programma)
+ wat heerlijke kerstklassiekers.
Leuk dat dit topic er is.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Black Christmas is geweldig (zal je als horrorfan niet teleurstellen). 
O.S.
-
- 248 messages
- 0 votes
Ik heb nog nooit een leuke kerstfilm gezien, terwijl het me een leuk genre lijkt om een film over te maken. Met kerst zenden ze altijd van die kinderfilms of flauwe horrors uit. Ben wel es benieuwd of er echte kwaliteitsfilms over dit "genre" zijn. Iemand iets aan te raden?
nyxistis
-
- 3 messages
- 3 votes
In Film > Algemeen > Kerstdagen ??:
Goedendag , ik heb een vraagje? Wie weet een goede film voor de kerstdagen!! Waar je om kan lachen en met de familie rustig naar kan kijken
graag suggesties !!
Bijvoorraad dank aan iedereen!!
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
In Film > Algemeen > Kerstdagen ??:
Goedendag , ik heb een vraagje? Wie weet een goede film voor de kerstdagen!! Waar je om kan lachen en met de familie rustig naar kan kijken
graag suggesties !!
Bijvoorraad dank aan iedereen!!
Voor de hele familie zal ik Home Alone aaraden, voor alle leeftijden een lekkere wegkijker
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
- It's a Wonderful Life!
- It's a Wonderful Life!
- It's a Wonderful Life!
Hartverscheurend mooi.
nyxistis
-
- 3 messages
- 3 votes