• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.979 votes
Profile

Kerstfilms

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ben ik wel benieuwd naar. De broers uit She's The One spelen hier ook weer broers. Vond dat een goede film. Verder leuk dat ik die Spin City-meid steeds vaker voorbij zie komen in andere projecten. Ja denk dat dit wel wat kan zijn voor de kerstdagen.

Voor dit jaar zijn er volgens mij niet heel veel nieuwe kersthits. Inderdaad, de Trailers van Fitzgerald Family Christmas en Sata Paws komen nog het meest in de beurt. Heb alleen niet kunnen achterhalen of de film in Nederland uitkomt in de bios. Ook de film The Rise of the Guardians heeft een kerstachtig randje, zoals wordt omschreven in Beste Nieuwe Kerstfilms 2012.

Weten jullie nog anderen? er moeten toch meer zijn...

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Arthur Christmas ben ik dit jaar erg benieuwd naar. En ik vrees dat A Christmas Story deel 2 tegenvalt maar toch probeer ik die ook. Tja, toch de naam die het hem doet he.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Er gaat niets boven: Bad Santa (2003)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Heb Bad Santa vorig jaar gezien, best een aardige kerst film inderdaad. Maar niet 1 die ik ieder jaar opnieuw wil zien.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Wij kijken meestal Home Alone met kerst, maar ook Love Actually en The Family Stone.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

The Muppet Christmas Carol

Christmas at Pee-Wee's Play... heb ik ook nog staan.

Christmas on Mars wordt ook wel weer tijd voor een herziening.

Die Hard is trouwens een "kerstfilm", dus wie weet kijk ik die nog wel.

Verder veel rommel op tv, waar ik vast nog wel wat van kijk.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Weet iemand nog wat leuke niet-Amerikaanse kerstfilms te noemen?

(En liefst zonder kerstman)

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

De mooiste kerstfilm blijft toch nog altijd The Snowman, een Britse kortfilm naar het gelijknamige boek. De animatie kreeg een nominatie als Academy Award for best animated short film. Ook het bijhorende nummer 'Walking in the air' is prachtig om te horen. Ondertussen al 30 jaar oud, maar nog steeds de moeite om te kijken.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Vind ik zelf ook een schitterende film

En Father Christmas Father Christmas (1991 film) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org, ook een animatiefilm, is eveneens een juweeltje.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

(quote)
(4.0)

Verder niet bepaald mijn genre (behalve dan korte cartoons of wat langere zoals deze A Pink Christmas (TV 1978) - IMDb (4.0) / op kinderdvd's met korte afleveringen staan ook grappige dingen).

Tot zover de beste tot nu toe:

It's a Very Merry Muppet Christmas Movie (2002) (4.0)

The Muppet Christmas Carol (1992) (4.0)

Christmas Vacation (1989) (3.0)

Christmas Vacation 2: Cousin Eddie's Island Adventure (2003) (3.0/4.0)

Rudolph the Red-Nosed Reindeer & the Island of Misfit Toys (2001) (3.0)

Rudolph the Red-Nosed Reindeer: The Movie (1998) (3.0)

Erbij gekomen (als leukste):

(Hier ook nog niet genoemd) Annabelle's Wish (1997)

en Niko - Lentäjän Poika (2008)

En deze staat dus nu ook op de site: A Muppet Family Christmas (1987)

Heb ik wel genoemd, maar staat alles nu bijelkaar Shrek the Halls (TV 2007) - IMDb.

Home Alone:) Super leuke film. En natuurlijk de super leuke film Alles is Liefde.

Op 24Woman - Dé website voor vrouwen! kwam ik een top 10 met super leuke kerstfilms tegen

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Oh yeah, het is weer bijna tijd voor National Lampoon's Christmas Vacation, mijn favoriet!

host

• 64 messages
  • 161 votes

Is het niet een idee om in de 'toplijsten - overige' een categorie 'kerstfilm' op te nemen? Misschine kan ik dan binnenkort die ene wèl goede kerstfilm vinden tussen de vele bagger die elk jaar (in herhaing) over de TV wordt uitgestort?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ontbreken van ultieme kerstfilm valt niet op | nu.nl/film

host wrote:

Is het niet een idee om in de 'toplijsten - overige' een categorie 'kerstfilm' op te nemen? Misschine kan ik dan binnenkort die ene wèl goede kerstfilm vinden tussen de vele bagger die elk jaar (in herhaing) over de TV wordt uitgestort?

Die toplijsten worden automatisch samengesteld op basis van de hoofdgenre's. We hebben geen genre Kerst dus dat zal niet gaan.

Hier vind je tips:

Film >> Toplijsten en favorieten >> Wat zijn je favoriete kerstfilms?

Film >> Toplijsten en favorieten >> Top 5 recente (2000-heden) kerstfilms

Mr. Chiel

• 1384 messages
  • 3844 votes

Na de afgelopen jaren heel wat kerstfilms te hebben bekeken heb ik maar even een lijstje gemaakt.

1. Home Alone

2. Elf

3. Mixed Nuts

4. Bad Santa

5. A very Harold and Kumar Christmas

6. Miracle on 34th Street (1994)

7. Adam Sanderls Eight Crazy Nights

8. Christmas Vacation

9. Surviving Christmas

10. Home Alone 2

11. It's a Very Merry Muppet Christmas Movie

12. Jingle all the way

13. It’s a Wonderfull Life (1946)

14. A Christmas Story (1982)

15. Christmas with the Kranks

16 Arthur Christmas

17. Scrooged

18. Love Actually

19, Le Pere Noel Est une Ordure (De kerstman is een klootzak)

20. Deck the Halls (2006)

21. Four Christmases

22. The Muppet Chridstmas Carol

22. Santa Claus (1985)

23. The Polar Express

24. Christmas Story 2

25. Deck the Halls (2006)

26. A town without Christmas

27. This Christmas

28. Santa Claus (1994)

29. The Twelve Days of Christmas Eve

30. The Grinch (2000)

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

Zijn het gewoon films die je gezien hebt of staan ze op volgorde van hoe goed je ze vindt?

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Het is toch ieder jaar weer een hele uitdaging om een (paar) fatsoenlijke kerstfilm(s) te vinden. Nu helpt het misschien dat, als het op de feestdagen aankomt, ik nogal een sentimentele ouwe zak ben en die clichematige troep (waaronder de 185e herhaling van de Home Alone films op tv + diverse kerst-specials) slik als zoete koek, maar de (kritische) film-liefhebber in mezelf wil ook wat natuurlijk. En als ik dan een top 10 lijstje van mijn favorieten zou moeten maken dan loop ik toch een beetje vast op de volgende drie titels die (die eerste zelfs stampvast) toch wel op eenzame hoogte staan hier:

1. Daiteiden no Yoru Ni (Until the Lights Come Back)

2. Nightmare Before Christmas

3. It's a Wonderful Life

Nog enkele nostalgische winaars zijn: Edward Scissorhands, A Christmas Story, Miracle on 34th Street (origineel) Love Actually, Trading Places, Bad Santa en de eerste 2 Potter's (in mijn beleving) etc...

De zoektocht van dit jaar heeft me tot mijn schaamte doen beseffen dat ik nog nooit eerder een Christmas Carol/Scrooge verfilming had gezien. En dus zonet begonnen met de versie uit 51 (viel lichtjes tegen) maar ik wil proberen de andere belangrijke versies (35, 38 , 70 en 84) ook te zien. Benieuwd welke de beste is, al vrees ik dat ''allemaal tegelijk'' toch een beetje veel van het goede is. Verder staan The Polar Express, Elf, Noel en *uhum* Santa's Slay *uhum* op het programma...

Dit topic wat door zitten bladeren en niemand noemt het Noorse Hjem til Jul (Home For Christmas) Niet zo heel gek want zo heel bekend is hij hier niet. Maar voor degene die van klein, eerlijk en warmhartig houd zou ik hem graag aanraden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Tenminste nog iemand die Daiteiden elke kerst opzet. Had bijnaa mijn geloof in filmliefhebbers opgegeven .

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Niels, zeker niet de kerstfilms van The Muppets vergeten en dan vooral The Muppet Christmas Carol (met Scrooge ook) en Its a very muppet christmas (2002).

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

niethie wrote:

De zoektocht van dit jaar heeft me tot mijn schaamte doen beseffen dat ik nog nooit eerder een Christmas Carol/Scrooge verfilming had gezien. En dus zonet begonnen met de versie uit 51 (viel lichtjes tegen) maar ik wil proberen de andere belangrijke versies (35, 38 , 70 en 84) ook te zien. Benieuwd welke de beste is, al vrees ik dat ''allemaal tegelijk'' toch een beetje veel van het goede is.

Jaren 70 versie ga je denk ik echt wel beter vinden als de versie van 51 Die viel voor mij ook tegen, zag toevallig dat we alle 2 de zelfde stem gaven haha.

En inderdaad Polar Express, persoonlijke aanrader van mij!

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Naomi Watts wrote:

Tenminste nog iemand die Daiteiden elke kerst opzet. Had bijnaa mijn geloof in filmliefhebbers opgegeven .

Nogmaals met heel veel dank aan jou, voor de tip destijds!

Vrees alleen dat het 'm dit jaar niet wordt. Had hem altijd op mijn pc staan maar nadat die een paar maanden geleden was gecrasht is ie verloren gegaan tussen enkele andere bestanden. Heb geprobeerd om aan de dvd te komen maar die is nogal aan de prijzige kant/niet via normale/makkelijke wegen verkrijgbaar en andere ''pindakaas-versies'' lijken nergens meer te vinden, dus das wel even balen.

@Rabbit, die was ik nog vergeten te noemen, ook al ben ik dan geen groot liefhebber van de Muppets. En Mescaline, we gaan het zien, ik hoop het wel.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

niethie wrote:

En Mescaline, we gaan het zien, ik hoop het wel.

Hoop het ook, keep me posted!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vanavond gaat het Die Hard en Silent Night worden. Morgenavond op eerste kerstdag ben ik wat gevoeliger met Daiteiden no Yoru Ni.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Die Hard! Morgen eindelijk eens aan It's a wonderfull life beginnen, en A very Muppet Christmas movie. Voor Twee Kerstdag zie ik wel. Misschien Scrooged of Bad Santa.

Silent Night vond ik niet echt een kerstsfeer hebben trouwens, ondanks wat verklede kerstmannen en wat kerstlichtjes doorheen de film.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Bad Santa is ook wel een solide titel om de stemming erin te houden .

Ik hoop dat ik er anders over denk, al wil die kerstsfeer nog wel eens lastig over te brengen zijn.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

SnakeDoc wrote:

Geen idee waar ik het anders moet doen, maar bij deze iedereen fijne kerst dagen toegewenst, en (alvast) een goede jaarwisseling.

Hopen op een paar mooie films in 2013, veel discussie plezier op de site, en minder blockbuster toevoegingen door Jawaddedadde, Jarno en Jacobine_rodijk.

Wat dacht je van De Site >> Gebruikers >> Het grote "ik wens iedereen prettige dagen toe" / beste wensen topic

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Ga ik hem hier gelijk verwijderen!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.