• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

Kerstfilms

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Zojuist toegevoegd:

Hjem til Jul (2010)

(vanaf 2 december in de bioscoop)

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

The Polar Express en The Nightmare Before Christmas zijn momenteel Kerstfilms die ik nog wil zien. Denk dat ik ze ook rond de Kerstdagen zal zien.

Cicero83

• 36 messages
  • 120 votes

Is er ook een toplijst van de beste kerstfilms ooit op deze site aanwezig?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Cicero83 wrote:

Is er ook een toplijst van de beste kerstfilms ooit op deze site aanwezig?

Neen, maar er staat volgens mij maar 1 kerstfilm in de top250: "It's a Wonderful Life"

http://www.moviemeter.nl/fi...

Gewoonweg een prachtige film als je in de mood bent

brabusRUS

• 1628 messages
  • 2808 votes

Het is al bijna winter en we hebben al lekker veel sneeuw. Tijd voor kerstfilms!

Wat zijn jullie favoriete kerstfilms?

En kennen jullie nog recente kerstfilms, die je goed kan downloaden. Oude films hebben namelijk vaak geen seeds. Vorige winter heb ik onder andere Fred Claus 2007 met Vince Vaughn en A Christmas Carol 2009 gezien. Heerlijke films!

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Deze komen in ieder geval weer in mijn DVD speler met kerstmis:

The Snowman (animatie)

Father Christmas (animatie)

The Bishop's Wife

Miracle on 34th Street (1947)

A Christmas Carol (1951)

The Blue Carbuncle (Sherlock Holmes- Jeremy Brett)

Lady & The Vagabond (animatie) (begint in kerstsfeer)

En nog een aantal Donald Duck filmpjes met kerst thema.

En last but not least:

It's a Wonderful Life

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

Mooi lijstje Brix

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Mijn favorieten:

- It's a Wonderful Life

- Love Actually

- Serendipity

- Home Alone 1&2

- Jack Frost

- The Polar Express

- The Nightmare Before Christmas.

- Jingle all the Way.

Miracle on 34th street (1947) heb ik wel liggen maar nog niet gezien

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

@ Rianneke_Dan: (Miracle on 34th street (1947) heb ik wel liggen maar nog niet gezien)

Ik durf bijna te wedden dat daar op z'n minst één scène in zit waar je kippenvel bij krijgt.

Maar ik ga nu niet bij voorbaat verklappen welke dat is.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

brabusRUS wrote:

Het is al bijna winter en we hebben al lekker veel sneeuw. Tijd voor kerstfilms!

Wat zijn jullie favoriete kerstfilms?

En kennen jullie nog recente kerstfilms, die je goed kan downloaden. Oude films hebben namelijk vaak geen seeds. Vorige winter heb ik onder andere Fred Claus 2007 met Vince Vaughn en A Christmas Carol 2009 gezien. Heerlijke films!

It's a wonderful Life blijft de enige die het kijken waard is. Moet je echt zien.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

- It's a Wonderful life ! Echt een pracht film.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

It's a Wonderful Life helaas te veel vals sentiment imho. Nee, geen enkele kerstfilm die in de buurt komt van Daiteiden no Yoru ni.

odyssee

• 45 messages
  • 39 votes

En natuurlijk het echte verhaal: The Holy Family en The Nativity story, twee miniseries.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

update:

Beyond Christmas (1940)

(Christmas) Miracle at Sage Creek (2005)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Brix wrote:

@ Rianneke_Dan: (Miracle on 34th street (1947) heb ik wel liggen maar nog niet gezien)

Ik durf bijna te wedden dat daar op z'n minst één scène in zit waar je kippenvel bij krijgt.

Maar ik ga nu niet bij voorbaat verklappen welke dat is.

Dat hoor ik graag Dan ga ik de film aankomende kerst toch maar eens opzetten!

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Naomi Watts wrote:

It's a Wonderful Life helaas te veel vals sentiment imho. Nee, geen enkele kerstfilm die in de buurt komt van Daiteiden no Yoru ni.

Komaan zeg, It `s a Wonderful Life legt de kerstboodschap er wat dik bovenop ( mooi sentiment ) maar is qua vals sentiment nog steeds geen partij voor het misplaatst stroperige Daiteiden no Yuru Ni.

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

De beste kerstfilm moet It's a Wonderful Life wel zijn.

Verder zijn mijn favorieten o.a. Gremlins, Home Alone 1 en 2, Love Actually, A Christmas Carol....

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

maxcomthrilla wrote:

(quote)

Komaan zeg, It `s a Wonderful Life legt de kerstboodschap er wat dik bovenop ( mooi sentiment ) maar is qua vals sentiment nog steeds geen partij voor het misplaatst stroperige Daiteiden no Yuru Ni.

En net maxcom moet reageren. Net één van de weinige met de vernietigende review bij desbetreffende film .

Ik vind Capra het toch allemaal iets te dik bovenop leggen, al vind ik het ook bets een prima film hoor .

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Naomi Watts wrote:

En net maxcom moet reageren. Net één van de weinige met de vernietigende review bij desbetreffende film .

Jij dacht natuurlijk: geen kip die Daiteiden gezien heeft, dus ze kunnen mij toch niets maken en weten dat ook Daiteiden een film is die kleeft en plakt van het sentiment. De ziekenhuisscenes en de muziek waren over het randje heen.

Ik vind Capra het toch allemaal iets te dik bovenop leggen, al vind ik het ook bets een prima film hoor .

Klopt, Capra strooit lustig rond met sentiment, maar uiteindelijk was ik maar wat blij dat het allemaal goed kwam aan de hand van een overdonderende finale van een half uur met medewerking van Clarence. Als je gebruik maakt van sentiment, doe het dan goed.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

maxcomthrilla wrote:

Jij dacht natuurlijk: geen kip die Daiteiden gezien heeft, dus ze kunnen mij toch niets maken en weten dat ook Daiteiden een film is die kleeft en plakt van het sentiment. De ziekenhuisscenes en de muziek waren over het randje heen.

My thought exactly . Even Daiteiden promoten, zeggen dat een klassieker als die van Capra er niet aan kan tippen, en ja hoor, maxcomthrilla vind het nou net nodig te reageren. Je wordt bedankt Partycrasher .

Klopt, Capra strooit lustig rond met sentiment, maar uiteindelijk was ik maar wat blij dat het allemaal goed kwam aan de hand van een overdonderende finale van een half uur met medewerking van Clarence. Als je gebruik maakt van sentiment, doe het dan goed.

Ben ik het ook wel mee eens, en Capra is denk ik één van de weinigen die effectief met enorm opgeklopt sentiment weet om te gaan.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

It's a wonderful Life vind ik nu net niet oversentimenteel en zoet. Ook omdat het kerstaspect op het einde maar op de proppen komt, en er eerst het leven van George Bailey verteld wordt.

En pas op, normaal heb ik een hekel aan oversentimentele films, dit is echt een van de weinige waar ik met niet irriteer aan het te zoet zijn.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Rianneke_Dan wrote:

(quote)

Dat hoor ik graag Dan ga ik de film aankomende kerst toch maar eens opzetten!

Misschien 't best om dat te doen wanneer NW het hout voor de open haard aan 't hakken is

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2570 votes

home alone 1 & 2 en die hard.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

filmliefhebber92 wrote:

home alone 1 & 2 en die hard.

Zijn niet echt feel-goods hé.

Vooral die laatste is gewoon een actiefilm die zich toevallig op kerstmis af speelt. (Als je 365 actiefilms neemt moet er toch 1 zich op kerstmis afspelen)

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Die films doen me wel meteen aan kerst denken en geven best een feel good gevoel uiteindelijk.

En al zouden ze dat niet doen blijven ze zich afspelen met de kerst.

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2570 votes

Die hard is wel een feel-good voor mij althans

Film Fan

• 939 messages
  • 2187 votes

- National Lampoon's Christmas Vacation

- How the Grinch Stole Christmas

- The Polar Express

- Gremlins

- Bad Santa

- A Christmas Carol

- White Christmas

- The Santa Clause

- The Family Man

- Home Alone

- Trading Places

guylopez93

• 596 messages
  • 1731 votes

Niemand is tot nu toe met de film Snowday gekomen. Toch wel echt een jeugdherinnering voor mij

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

The Little Princess

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.