- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dus een toevoeging is het ook niet als ik de eerste ga kijken...hmmm nee ik laat het bij de u.s.a versie,ik vond die film echt super.
Neen, je leest het verkeerd. Het is de Amerikaanse versie die niets toevoegt. Het origineel heeft wel degelijk een aantal elementen die de Amerikaanse niet heeft. Ik heb namelijk eerst de remake gezien en daarna ontdekt dat er een origineel was. Aangezien het boek waarop het verhaal is gebaseerd ook van Zweden komt werd ik nieuwsgierig naar het origineel en heb ik die ook gekeken en vond het origineel beter.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
lat den ratta komma in (of hoe je het ook spelt) aanrader volgens jullie?
It follows zit trouwens zeer goed in elkaar, zeker kijken + audiovisueel ook goed.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2567 votes
Neen, je leest het verkeerd. Het is de Amerikaanse versie die niets toevoegt. Het origineel heeft wel degelijk een aantal elementen die de Amerikaanse niet heeft. Ik heb namelijk eerst de remake gezien en daarna ontdekt dat er een origineel was. Aangezien het boek waarop het verhaal is gebaseerd ook van Zweden komt werd ik nieuwsgierig naar het origineel en heb ik die ook gekeken en vond het origineel beter.
Nee ik doe of ik het verkeerd lees.......hahaha ik wil het gewoon niet weten 
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2865 votes
De 28 duo zijn twee goeie zombie films met lekkere actie en zeker geen rust!
Net Charlie's Farm (2014) gezien, kon beter naar mijn mening!
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Ik ben door al deze horrortalk zowaar weer een van me favo genres gaan kijken, waar ik op de een of andere manier lange tijd geen zin in had. Wat betreft films die aan te raden zijn, ben ik in mijn herontdekking tot nog toe alleen films tegengekomen die helaas nog niet op MM staan:
Almost Mercy (2015) - IMDb - Aardig psychologisch drama met wat horror-elementen. Beetje traag, besteedt veel tijd aan intro en opbouw (ervaarde dit zelf overigens niet als minpunt). Maar gaat in het laatste half uur lekker los met een fijne twist, en maakt het daar meer dan waard.
Flowers (2015) - IMDb - Eerder vandaag in dit topic al aangehaald zie ik, vrij goor inderdaad. Geen (!) dialoog, maar dat maakt de film er niet saaier of minder op, integendeel. Zorgt i.c.m. het audiovisuele juist voor een sfeervol, trippy en mysterieus geheel waardoor je je kan laten meevoeren. De nare omgevingen helpen ook mee. Budget is aan de lage kant, maar door belichting en filters weten ze daar prima mee om te springen.
Zal kijken of ik eraan toe kom ze toe te voegen wanneer er weer plek is in mijn wachtrij.. tenzij iemand anders zo vrij wil zijn uiteraard 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
lat den ratta komma in (of hoe je het ook spelt) aanrader volgens jullie?
It follows zit trouwens zeer goed in elkaar, zeker kijken + audiovisueel ook goed.
Je mag ook gewoon de Engelse titel gebruiken "Let the Right One in". Ik ken natuurlijk jouw voorkeuren niet maar ik zou de film wel aanraden als je van een tienerdrama/romance houdt met fikse horrorelementen. Het is een vampierfilm maar wijkt sterk af van de standaard vampierfilm en is zeker gene Twilight.
Ik wil je even wijzen op pagina 20 van dit topic (daar staat beschreven welk doel we hier voor ogen hebben) en ook pagina 27 waar wat uitleg staat over het doen van een nominatie. Nominaties lopen nog tot vanavond 20 uur.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Horrornominaties week 13-19/07/2015 (nominaties tot 11/07 20 u)
Meer uitleg hierover op pagina 27
Midnight Movie (2008) (Hollywood007)
Communion (1976) (alexspyforever)
Sexykiller, Morirás por Ella (2008) (DonOswaldo)
The Bay (2012) (galaxydriver32)
The Thing (1982) (thriller97)
¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) (arno74)
Contracted (2013) (leatherhead)
Shiryo no Wana (1988) (jordandejong)
Phantasm (1979) (mikey)
Dellamorte Dellamore (1994) (unreallerke)
Altered (2006) (Alexander1900)
Starry Eyes (2014) (tattoobob)
Sinister (2012) (Kondoro0614)
Magic Magic (2013) (Fortune)
I Didn't Come Here to Die (2011) (Shinobi)
Hellraiser (1987) (606)
Burnt Offerings (1976) (Flat Eric)
Dagon (2001) (Gang_Star)
Reversal (2015) (HALVE TAMME.)
Candyman (1992) (Left4Dead)
Welp (2014) (maerk)
Dude Bro Party Massacre III (2015) (jeroentjuhhhhh)
Alone (2007) (¿?ImAmused?¿)
Adam Chaplin (2011) (Boeikens)
Raffael77 jij zou bijvoorbeeld nog een nominatie kunnen doen, je bent nu ook vrij actief hier de laatste tijd.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nog eens even wat notoire horrorfanaten aanporren om wat actiever mee te doen 
En ik ga ikkegoemikke ook taggen maar die heeft het natuurlijk zoals altijd weer veeeeeel te druk met zijn blog en 1001 andere sites. Misschien als ie op pensioen is dat ie ons kan komen vervoegen 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Flowers (2015) - IMDb - Eerder vandaag in dit topic al aangehaald zie ik, vrij goor inderdaad. Geen (!) dialoog, maar dat maakt de film er niet saaier of minder op, integendeel. Zorgt i.c.m. het audiovisuele juist voor een sfeervol, trippy en mysterieus geheel waardoor je je kan laten meevoeren. De nare omgevingen helpen ook mee. Budget is aan de lage kant, maar door belichting en filters weten ze daar prima mee om te springen.
Ik zal zo een poging wagen om hem toe te voegen. Zie dat er nu een speelduur op IMDB staat, dus moet lukken.
Een andere titel in dit rijtje (ook nog niet toegevoegd) is American Guinea Pig , verwijzend naar de legendarische Japanse Guinea Pig reeks. Voor de ontwikkeling (of behoud) van old school gore/effecten blijft dit een goede zaak.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2551 votes
Onze goede vriend DonOswaldo heeft 'm al toegevoegd: American Guinea Pig: Bouquet of Guts and Gore (2014).
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik heb zitten slapen. Nice work
Is gelukkig nog een (klein) publiek voor, hier op MM.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Zou iemand een film link kunnen plaatsen. Ik zit merendeel op mijn mobiel omdat ik maar beperkt internet tot mijn beschikking heb.
Mijn nominatie is
Pet Sematary
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Horrornominaties week 13-19/07/2015 (nominaties tot 11/07 20 u)
Meer uitleg hierover op pagina 27
Midnight Movie (2008) (Hollywood007)
Communion (1976) (alexspyforever)
Sexykiller, Morirás por Ella (2008) (DonOswaldo)
The Bay (2012) (galaxydriver32)
The Thing (1982) (thriller97)
¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) (arno74)
Contracted (2013) (leatherhead)
Shiryo no Wana (1988) (jordandejong)
Phantasm (1979) (mikey)
Dellamorte Dellamore (1994) (unreallerke)
Altered (2006) (Alexander1900)
Starry Eyes (2014) (tattoobob)
Sinister (2012) (Kondoro0614)
Magic Magic (2013) (Fortune)
I Didn't Come Here to Die (2011) (Shinobi)
Hellraiser (1987) (606)
Burnt Offerings (1976) (Flat Eric)
Dagon (2001) (Gang_Star)
Reversal (2015) (HALVE TAMME.)
Candyman (1992) (Left4Dead)
Welp (2014) (maerk)
Dude Bro Party Massacre III (2015) (jeroentjuhhhhh)
Alone (2007) (¿?ImAmused?¿)
Adam Chaplin (2011) (Boeikens)
Pet Sematary (1989) (Raffael77)
nightbreed
-
- 3360 messages
- 5029 votes
Ok, hier een kleine bijdrage.
Hier verheug ik me op. 
Ash vs Evil Dead | Official Trailer
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Na het zien van de trailer doet dit mij denken aan Grimm maar dan in een ander jasje/verhaaltje. Ik ben er nog niet van onder de indruk moet ik eerlijk bekennen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ok, hier een kleine bijdrage.
Hier verheug ik me op. 
Ash vs Evil Dead | Official Trailer
(embed)
Je mag nog steeds een nominatie doen...
Nu heb ik liever niet om reclame te maken voor horrorseries daar is dit topic eigenlijk niet voor bedoeld, voor series is een aparte sectie. Feel free natuurlijk om een topic te starten over horrorseries maar dan wel onder de juiste sectie.
Dit is eigenlijk het topic waar je over de serie in kwestie kan praten:
Overigen >> Televisie >> Ash vs. Evil Dead (2015)
Ik heb de mods ook gevraagd het laatste bericht van nightbreed en Raffael77 naar dat topic te verplaatsen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Uhh, dit is gewoon een algemeen topic voor horror.
Laten we alle berichten dan meteen naar de betreffende filmpagina (en/of specifieke genre-topic) verplaatsen..
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Uhh, dit is gewoon een algemeen topic voor horror.
Laten we alle berichten dan meteen naar de betreffende filmpagina (en/of specifieke genre-topic) verplaatsen..
Bijna alle berichten gaan nu over horrorfilms hier.
Als je terug gaat kijken valt dit topic onder
Film / Genres en landen
Ik denk dat dit wel duidelijk genoeg is niet? Film en niet series. Bovendien is er al een apart topic voor de betreffende serie.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Nee, het is namelijk niet consequent. Als we de vorige discussies erbij pakken dan kunnen we er 80% ook ergens anders indelen (qua subgenre). Als we het over een regisseur en/of label/distributeur willen hebben, dan is daar in principe ook een andere plek voor. Jullie hadden het (in het kort) over je DVD-collectie. Daar is ook een topic voor.. catch my drift?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
De discussie over de DVD-collectie ging wel degelijk over de collectie horrorfilms...
We wilden aanvankelijk ook een nieuw horrortopic maar we werden "gedwongen" om het project hier te doen waardoor we ergens in conflict zijn gekomen met de initiële bedoeling van dit topic.
Blijft wel zo dat er al een topic bestaat voor die berichten waar ze beter thuishoren.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2567 votes
Misschien is het fijn als sommige medegebruikers niet zo zeuren...pak een koud biertje ofzo 
Laat alexspyforever lekker z,n gang gaan hier op dit topic....er gebeurt nu tenminste iets met dit genre op MM.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Oh, dus dit is officieel zijn topic geworden. My bad
.... Ik geef het op.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3846 votes
Laten we het vrolijk houden 
Ik heb gisteren dus 28 days later gezien en ben eigenlijk een beetje teleurgesteld. Wat te weinig zombies 
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2567 votes
Ik heb gisteren dus 28 days later gezien en ben eigenlijk een beetje teleurgesteld. Wat te weinig zombies
Beetje middelmatig inderdaad.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tja ik heb het persoonlijk ook niet op de modernere zombiefilms waarbij je wel eens zombies hebt die snel kunnen lopen of waarbij een virus de oorzaak is van de mutatie. Ik heb liever een undead, een dode die weer tot leven is gewekt. Daarom dat ik die 28 films mijd, er is nog genoeg oudere zombiefilms die ik nog op mijn watchlist heb.
Doe anders mee met mij mee in oktober als ik een zombiefilm maand ga houden, heb een lijst van 31 
Het zijn wel allemaal klassieke zombiefilms dus geen uit de 21ste eeuw... Als je wil stuur ik je het lijstje door.
Welke zombiefilms heb je trouwens al gezien?
Bedankt trouwens tattoobob 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3846 votes
en dan vergeet ik er nog wel een paar
Je mag de lijst altijd doorsturen alexspyforever, maar elke avond één film kijken is een luxe die ik 2.5 jaar geleden ben verloren. Nu is het meestal in twee stukken kijken zelfs. Telkens als de kinderen slapen.
Ik heb als kind veel horrors gezien (ook veel zombies) maar ik was te klein om me nu nog de namen kunnen te herinneren.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2865 votes
Wat een gedoe weer om een bericht afijn, mooi lijstje holly!
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4897 votes
Nog eens even wat notoire horrorfanaten aanporren om wat actiever mee te doen 
En ik ga ikkegoemikke ook taggen maar die heeft het natuurlijk zoals altijd weer veeeeeel te druk met zijn blog en 1001 andere sites. Misschien als ie op pensioen is dat ie ons kan komen vervoegen
Inderdaad druk,druk,druk,druk,druk .... 
Maar beloofd, ik zal morgen ook mijn bijdrage doen aan dit topic ! Eerst eens lezen wat eigenlijk de bedoeling is, natuurlijk