- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2567 votes
Voel je vrij om er zelf een aantal te noemen, Bob
. Ik ben één en al oor wat betreft brute gore en splatter!
Nou ik denk dat jij weinig aan mijn adviesen heb.....jij kijkt net als ik voor 80% horror en heb het meeste wel gezien
.
Splatter is niet zo,n mijn ding trouwens....vaak ligt de absurditeit er veels te dik boven op(wat ook de bedoeling is) ...en dan bedoel ik vooral de japanse en dergelijke.
Ik zal vanavond even een paar films neerzetten die naar mijn idee echt goed zijn kwa gore enz 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3847 votes
Ja inderdaad, blijft persoonlijk. Ik moet toegeven dat voor mij het merendeel van deze films helemaal niet brut zijn. Ik zie dikwijls op MM staan van : zeer erge film met schokkende beelden. En dan bekijk ik die film en denk ik...waar hebben ze die schokkende beelden gezien
Misschien heb ik al zoveel erge horror gezien dat bijna niks nog echt schokkend is. Of misschien kan ik gewoon goed de klik maken van 'het is maar film'
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Daarom blijft Martyrs ook ziek maar ook dat is persoonlijk.
Bij The Grudge kan je beter naar Ju-on (2002) kijken die is/was veel enger en bij The Ring idem dito
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3847 votes
Ook een leuk filmpje (wel iets minder gore wat mij betreft) : Mum & Dad met de geweldige Perry Benson die sommige misschien kennen als Henry uit you rang m'lord
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Een underground hype is momenteel de film ''Flowers'' (nog niet toegevoegd). Home - flowersfilm.com
Jammer van de $20 verzendkosten, anders had ik hem een tijdje terug binnengesleept. Is momenteel sold out, maar volgens mij zou Unearthed deze film binnenkort uitbrengen
Sowieso hét label voor smerige films. Thanatomorphose (2012) is denk ik één van hun betere releases, al staat er nog genoeg op m'n lijstje om aangeschaft/bekeken te worden. Niet allemaal even makkelijk te vinden.
Één van de (Unearthed) films met hoge prioriteit bij mij is Collar (2014) van Nicholson. Zijn Gutterballs (2008) is een geweldige slasher, evenals de (minder gewaardeerde) Famine (2011) . Een regisseur naar mijn hart. Ze hebben ook de films van Andrey Iskanov uitgegeven, waarvan ik alleen nog tijd (en zin...) moet zien te vinden voor Philosophy of a Knife (2008) , de rest van zijn oeuvre komt niet onder de 4.5*. In ieder geval fijn voor de verzamelaar dat dit soort titels zo makkelijk te verkrijgen zijn 
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Gutterballs is volgens mij een deel 2 van in de maak.
Edit: Ja dus. Met de klinkende titel Gutterballs 2: Balls Deep.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3847 votes
Net de trailer van "flowers" gezien. Past inderdaad wel in het rijtje van gore
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Edit: Ja dus. Met de klinkende titel Gutterballs 2: Balls Deep.
Dat is nog eens goed nieuws.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Persoonlijk ben ik ook van mening dat als het origineel goed is, er helemaal geen remakes nodig zijn. Dan heb ik liever dat men met iets nieuws komt.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Daarom blijft Martyrs ook ziek maar ook dat is persoonlijk.
Bij The Grudge kan je beter naar Ju-on (2002) kijken die is/was veel enger en bij The Ring idem dito
Nuja ik weet niet hoe het komt maar de Japanse (originele) versie van de Ring was ik weinig onder de indruk, een zeldzaam geval dat ik de remake beter vond maar er zat ook niet zo veel tijd tussen.
Let Me In (2010) vond ik ook geen slechte remake maar kon wel niet tippen voor mij aan het origineel Låt den Rätte Komma In (2008). Maar toch kom ik wel geregeld mensen tegen die de remake beter vinden. Is trouwens mijn favoriete vampierfilm en ik ben niet eens fan van vampierfilms.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja inderdaad, blijft persoonlijk. Ik moet toegeven dat voor mij het merendeel van deze films helemaal niet brut zijn. Ik zie dikwijls op MM staan van : zeer erge film met schokkende beelden. En dan bekijk ik die film en denk ik...waar hebben ze die schokkende beelden gezien
Misschien heb ik al zoveel erge horror gezien dat bijna niks nog echt schokkend is. Of misschien kan ik gewoon goed de klik maken van 'het is maar film'
Ik denk ook dat laatste Holly. Ik kijk daarom ook geen horror meer om mij de pleuris te schrikken want dat gebeurt toch niet meer snel. Maar er zijn nog genoeg andere elementen in horror die mij steeds weer doen teruggrijpen naar het genre boven andere genres. Voor mij zitten de boeiendste thema's en verhalen veelal in horrorfilms.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3847 votes
Blijft een feit dat veel afhangt van hoe je zo een film kijkt. S nachts, alleen en in het donker...anders gaat er veel sfeer verloren.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Let Me In (2010) vond ik ook geen slechte remake maar kon wel niet tippen voor mij aan het origineel Låt den Rätte Komma In (2008). Maar toch kom ik wel geregeld mensen tegen die de remake beter vinden. Is trouwens mijn favoriete vampierfilm en ik ben niet eens fan van vampierfilms.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Blijft een feit dat veel afhangt van hoe je zo een film kijkt. S nachts, alleen en in het donker...anders gaat er veel sfeer verloren.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zeer zeker al blijft voor mij ook setting, cinematografie en de manier waarop de dingen gefilmd zijn nog belangrijker voor het creëren van de gepaste horrorsfeer. De zwart-wit cinematografie bijvoorbeeld van The Haunting, The Innocents of Black Sunday brengen mij al snel in de juiste sfeer. Blair witch Project, Paranomal Activity of James Wan films mag ik nog in het donker zitten daar vind ik toch geen zak aan.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2567 votes
Doe mij de u.s.a versie maar 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja, de essentie van het origineel werd inderdaad behouden in de remake. Maar het origineel wijdt wel iets meer uit in bepaalde zaken. Ik vind de remake iets teveel focus leggen op die rechercheur.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Nuja ik weet niet hoe het komt maar de Japanse (originele) versie van de Ring was ik weinig onder de indruk, een zeldzaam geval dat ik de remake beter vond maar er zat ook niet zo veel tijd tussen.
Ik vond dus het orgineel niets aan en de remake veel beter.
Zo zie je maar weer dat smaken blijven verschillen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dan moet je mij vertellen wat je beter vond aan de Amerikaanse versie 
Want die bracht naar mijn mening toch niets wezenlijks nieuws aan.
zelfde vraag 
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
De Amerikaanse versie vond ik veel meer sfeer hebben en daar naast waren de acteurs ook veel beter. Ik kijk ook veel Zweedse/Deense films maar vond het orgineel middelmatig.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2567 votes
Dan moet je mij vertellen wat je beter vond aan de Amerikaanse versie 
Want die bracht naar mijn mening toch niets wezenlijks nieuws aan.
zelfde vraag
Engels gesproken 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja hallo kwibus nooit gehoord van ondertitels 
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2567 votes
Hahaha....nee eerlijk gezegt heb ik het origineel nooit gezien maar toen ik de u.s.a versie zag was ik verpletterd dus liet ik het daarbij...en zal de andere versie ook niet gaan kijken.
¿?ImAmused?¿
-
- 163 messages
- 965 votes
Jammer dat je die geen kans geeft.vind persoonlijk de scandinavische versie beter.
Ik denk ook dat het amerikaanse meer mensen trekt.had de scandinavische versie ook eerst gezien en daarna de remake,hij doet niet veel onder maar er zit niks vernieuwends in zoals eerder gezegd.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3847 votes
Sta op het punt 28 days later te gaan kijken. Staat al eeuwen op mijn lijst. Is ie de moeite?
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Mijns inziens zo'n beetje de beste zombiefilm, dus ik zeg doen! Al erken ik dat ik weinig met het (sub) genre an sich heb. Boyle geeft er echter een frisse draai aan, wat ik absoluut kon waarderen.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
28 Days is aardig maar de opvolger 28 weeks vind ik veel beter.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2567 votes
Jammer dat je die geen kans geeft.vind persoonlijk de scandinavische versie beter.
Ik denk ook dat het amerikaanse meer mensen trekt.had de scandinavische versie ook eerst gezien en daarna de remake,hij doet niet veel onder maar er zit niks vernieuwends in zoals eerder gezegd.
Dus een toevoeging is het ook niet als ik de eerste ga kijken...hmmm nee ik laat het bij de u.s.a versie,ik vond die film echt super.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Opvolger (28 Weeks) vind ik ook wel sterk, naar mijn herinnering wel wat actiegerichter.