• 178.383 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.595 actors
  • 9.378.049 votes
Profile

Horror

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

Je kan toch onmogelijk alle films onthouden die iedereen een jaar lang nomineerd. Ik ben hier wel voorstander van maar hoe pak je zoiets aan.

Inderdaad een leuk idee arno74. Als iedereen (wie kan in de mate van het mogelijke natuurlijk) de gekozen film die week kan bekijken, kan dat leuke discussies opleveren.

Meiske ik ben IT'er dus ik zal wel een manier bedenken om dat bij te houden hoor

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Nee. . Maar om topics levendig te houden lijkt het me een leuk idee.

arno74 Maar je kan ook gewoon je eigen lijst presenteren zoals met de Japanse cinema. Dan komen vanzelf reacties, tijdens of na afloop. En kan je ook tips op doen.

Heb jij niet zo een genre waar je echt je schouders onder zou willen zetten? Ik heb wel een idee van wat je leuk vindt, maar je hebt precies niet zo een genre dat echt je favoriet is.

En over die persoonlijke toplijst tja daar hoorde ik plots niets meer van of ik dat mocht opzetten. Hoeft voor mij ondertussen niet meer, dit topic vind ik ook goed om energie in te steken en dan is het niet enkel de filmsmaak van één enkele gebruiker.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Meiske ik ben IT'er dus ik zal wel een manier bedenken om dat bij te houden hoor

List maken in excel of word, kun je met zoekopdracht meteen zien of die in de list staat of niet.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Dk2008 wrote:

arno74 Maar je kan ook gewoon je eigen lijst presenteren zoals met de Japanse cinema. Dan komen vanzelf reacties, tijdens of na afloop. En kan je ook tips op doen.

Wil ik ook doen, wordt een lijst met Spaanse en Latijns-Amerikaanse films, maar het duurt nog een hele tijd voor het zover is. Het wordt wel gepresenteerd in volgorde van mijn persoonlijke voorkeur, maar ik wil ook een dagje besteden aan de gewaardeerde films die ik minder vond, die komen er dus ook in (onderin de lijst) juist om dat wat alexspyforever zegt, om te voorkomen en het niet teveel een persoonlijke voorkeursding wordt die uitsluitend rond mijn eigen smaak draait en ik dingen weglaat die anderen wel kunnen aanspreken. Mijn smaak blijft het toch wel grotendeels, wat mij totaal niet trekt heb ik immers niet gezien.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Heb jij niet zo een genre waar je echt je schouders onder zou willen zetten? Ik heb wel een idee van wat je leuk vindt, maar je hebt precies niet zo een genre dat echt je favoriet is.

En over die persoonlijke toplijst tja daar hoorde ik plots niets meer van of ik dat mocht opzetten. Hoeft voor mij ondertussen niet meer, dit topic vind ik ook goed om energie in te steken en dan is het niet enkel de filmsmaak van één enkele gebruiker.

Veel topics zijn snel "dood" er is geen interesse voor. Ben dus wel benieuwd of dit project voor lange duur is. Het horror-genre zelf is toch wel een groot genre maar dat zegt verder niks. Het lijkt me een groots opgezet project, maar misschien valt het wel mee.

Van die persoonlijke toplijst begrijp ik ook niet helemaal. Nu is toch gewoon de volgende...(als die er is )

galaxydriver32 wrote:

Wat misschien ook wel leuk is/kan zijn: dat de kiezer beschrijft waarom hij/zij die film heeft gekozen voor horrorfilm van de week. Waarom interesseerde die film je? Of heb je 'm misschien al gezien, en wat vond je er in dat geval zo goed aan dat jij het aan anderen aan zou raden? Het is niet verplicht om te doen maar het is altijd welkom.

Dat lijkt me inderdaad het beste. Waarom? Anders krijg je weer hetzelfde als dat we overal lijstjes gaan neerzetten. Niet dat ik dat erg vind, in tegendeel, maar wat anderen er verder aan hebben is inderdaad wel weer de andere kant.

maerk

• 4249 messages
  • 2702 votes

alexspyforever

Ik nomineer Welp (2014).

Een leuk staaltje horror van onze zuiderburen, over een groep padvinders die te ver afdwalen in de Ardennen om hun tent op te zetten en in aanraking komen met een mysterieus en gewelddadig kwaad.

Spannend, heel mooi geschoten en met een fijne chemie tussen de acteurs.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Horrornominaties week 13-19/07/2015 (nominaties tot 11/07 20 u)

Meer uitleg hierover op pagina 27

Midnight Movie (2008) (Hollywood007)

Communion (1976) (alexspyforever)

Sexykiller, Morirás por Ella (2008) (DonOswaldo)

The Bay (2012) (galaxydriver32)

The Thing (1982) (thriller97)

¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) (arno74)

Contracted (2013) (leatherhead)

Shiryo no Wana (1988) (jordandejong)

Phantasm (1979) (mikey)

Dellamorte Dellamore (1994) (unreallerke)

Altered (2006) (Alexander1900)

Starry Eyes (2014) (tattoobob)

Sinister (2012) (Kondoro0614)

Magic Magic (2013) (Fortune)

I Didn't Come Here to Die (2011) (Shinobi)

Hellraiser (1987) (606)

Burnt Offerings (1976) (Flat Eric)

Dagon (2001) (Gang_Star)

Reversal (2015) (HALVE TAMME.)

Candyman (1992) (Left4Dead)

Welp (2014) (maerk)

Dude Bro Party Massacre III (2015) (jeroentjuhhhhh)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dick2008

Dat lijkt me inderdaad het beste. Waarom? Anders krijg je weer hetzelfde als dat we overal lijstjes gaan neerzetten. Niet dat ik dat erg vind, in tegendeel, maar wat anderen er verder aan hebben is inderdaad wel weer de andere kant.

Dat is precies wat we hier willen doen en tot zover is dat al aardig gelukt denk ik. We willen ook aandacht geven aan het minder bekende werk en geen "lege" lijstjes want daar heb je uiteindelijk niet veel aan. Ik heb alvast graag wat toelichting. Ondertussen zijn er al een aantal mensen hier waar ik een patroon zie in hun voorkeuren. Lijstjes zonder uitleg neerzetten dat mag, maar ik denk dat dit vooral voor de plaatser zelf nuttig is voor andere denk ik een stuk minder. Ik ben niet snel geneigd om lijsten van een ander te gaan bekijken of het moet al een goede vriend zijn.

Veel topics zijn snel "dood" er is geen interesse voor. Ben dus wel benieuwd of dit project voor lange duur is. Het horror-genre zelf is toch wel een groot genre maar dat zegt verder niks. Het lijkt me een groots opgezet project, maar misschien valt het wel mee.

Tja het was een beetje een gok maar door die KO games heb ik wel gemerkt dat horror wel een populair genre is dus denk dat het wel waard was om het te proberen. Lukt het niet ja dan hebben we het in ieder geval geprobeerd...

Van die persoonlijke toplijst begrijp ik ook niet helemaal. Nu is toch gewoon de volgende...(als die er is

)

Het blijft nogal specifiek en zal een bepaald niche publiek aantrekken. Denk toch dat het merendeel niet zit te wachten op de keuze van X of die moet al een grote kenniskring hebben op de site.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Nee Dick2008, dat was algemeen bedoeld. Alexspy snapt wel waarom en verder ga ik die discussie niet meer open leggen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Goed, laten we het daarbij. Ik vond het wel een aparte term.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

.

¿?ImAmused?¿

• 163 messages
  • 965 votes

Ik nomineer Alone 2007

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Phantasm (1979) (mikey)

Hellraiser (1987) (606)

Dagon (2001) (Gang_Star)

Welp (2014) (maerk)

Alone (2007) (¿?ImAmused?¿)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Zo nu heb ik

Paperhouse (1988) nogmaals gezien. Het blijft een hele mooie. Op de eerste plaats een drama met fantasy maar toch enkele lichte horrorelementen. Het gaat over het meisje Anna dat ziek is en als ontspanning tekent. Wanneer haar tekeningen echt tot leven komen en ze daarin een jongetje van haar leeftijd Mark ontmoet die het veel moeilijker heeft dan zij, wil ze hem helpen. Maar door aanpassingen te doen aan de tekeningen leidt het soms tot ongewenste resultaten. Mark blijkt uiteindelijk ook geen tekening maar echt te bestaan. Ontroerend toch wel.

Ik wil toch Lord Flashheartbedanken die destijds deze film heeft aanbevolen.

Wil ik John Milton ook even vermelden. Hij houdt ook van horror maar volgens mij kijkt hij telkens over dit topic heen

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Even zeggen dat galaxy vandaag naar het verre zuiden van Frankrijk vertrekt. Hopelijk komt hij daar geen kinderen tegen zoals uit Who Could Kill a Child?

Boeikens where are thou, ben je plots fan geworden van romcoms of zo

Boeikens

• 4467 messages
  • 5327 votes

alexspyforever wrote:

Boeikens where are thou, ben je plots fan geworden van romcoms of zo

Af en toe kwam ik eens piepen maar weinig tijd voorlopig, alles moet hier op werk nog snel gebeuren voor het verlof. Alsof er nadien geen tijd meer is, maar goed, nog een weekje

Ik heb wel een nominatie als je wil: Adam Chaplin

Niet erg gekend (30 stemmen) en niet bepaald een romcom

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

Even zeggen dat galaxy vandaag naar het verre zuiden van Frankrijk vertrekt. Hopelijk komt hij daar geen kinderen tegen zoals uit Who Could Kill a Child?

Hmmm... volgens mij heb ik ze net in een bootje richting Zuid-Frankrijk zien instappen

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Boeikens wrote:

(quote)

Af en toe kwam ik eens piepen maar weinig tijd voorlopig, alles moet hier op werk nog snel gebeuren voor het verlof. Alsof er nadien geen tijd meer is, maar goed, nog een weekje

Ik heb wel een nominatie als je wil: Adam Chaplin

Niet erg gekend (30 stemmen) en niet bepaald een romcom

Merci jongen voor de nominatie.

Denk dat we dat allemaal wel kennen, dat moet nog vlug vlug gedaan voor je in verlof mag...encore un peu de courage alors

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Phantasm (1979) (mikey)

Hellraiser (1987) (606)

Dagon (2001) (Gang_Star)

Welp (2014) (maerk)

Alone (2007) (¿?ImAmused?¿)

Adam Chaplin (2011) (Boeikens)

Kondoro

• 11521 messages
  • 2865 votes

Even een algemeen vraagje voor de oprichters. Mag je nou wel de niet-winnaar nog een keer nomineren of alles wat hier staat niet nog een keer?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro wrote:

Even een algemeen vraagje voor de oprichters. Mag je nou wel de niet-winnaar nog een keer nomineren of alles wat hier staat niet nog een keer?

We willen zoveel mogelijk verschillende nominaties maar in de praktijk weten we dat niet iedereen gaat controleren of al die films al aan bod zijn gekomen. Films van de week gaan we niet meer nomineren en het is de bedoeling dat je iedere keer een andere film nomineert dus niet steeds weer hetzelfde rijtje van films. Het is dus niet de bedoeling dat bijvoorbeeld 606 steeds Hellraiser gaat nomineren, maar een ander zou dat binnen x aantal weken wel weer kunnen doen. Ik zal met galaxy ergens een duur afspreken hoeveel weken ertussen we gaan houden voor een film weer mag genomineerd kan worden.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

En dat ga je bijhouden in een door jou ontwikkeld systeem? (Want dat was de vraag van de jongedame). (En ga je ook mensen die die film toch opnieuw nomineren daarop wijzen dat die film niet kan.)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dk2008 wrote:

En dat ga je bijhouden in een door jou ontwikkeld systeem? (Want dat was de vraag van de jongedame). (En ga je ook mensen die die film toch opnieuw nomineren daarop wijzen dat die film niet kan.)

Ja

En Kondoro is geen jongedame hoor

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13471 messages
  • 1308 votes

Jawel jawel .

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

En wat als het niet 100% waterdicht is, ga jij er dan van wakker liggen

Jouw opmerkingen soms, voor iemand die niet echt interesse heeft voor horror bezorgen mij...

http://www.blogcdn.com/massively.joystiq.com/media/2011/10/facepalm.jpg

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Laat maar, anders krijgen we weer dezelfde discussie. (Je hebt natuurlijk honderden titels. Maar geldt niet voor iedere user).

En een paar weken vakantie. Zullen je goed doen.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Dat kun je toch in een Excel sheet makkelijk bijhouden? Misschien per week ook een maximum aanhouden van tien nominaties anders wordt het al snel wel heel veel. Niet alleen qua keuze maar ook om het elke week weer fris te houden of gaan de films die niet genomineerd zijn weer verder naar volgende week?

Misschien als het een beetje gaat lopen ook weleens een land per week doen? Franse horror, Spaanse horror en Japanse horror en waarom ook niet een keer Nederlandse horror (niks van gezien).

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Lijkt mij ook wel een goed idee. Zowel het eerste als het laatste.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.